Wymiana łancucha rozrządu (TA KJ)
wiesiek5 potraktowałeś to z bezkolizyjnościa silnika jako atak na Ciebie
Ja tylko mówie, że jestem w 99,9%, że 2.5 jest bezkolizyjne. Nie rozbierałem tego silnika, dlatego nie mam 100% pewności. Ty skoro masz wiedzę praktyczną i teoretyczną ... oddaje Ci honor.
Czytałem tylko, że 2.5 są bezkolizyjne. Zresztą tomkowi (co prawda w GE) zerwał się pasek i nic się silnikowi nie stało.
Ja tylko mówie, że jestem w 99,9%, że 2.5 jest bezkolizyjne. Nie rozbierałem tego silnika, dlatego nie mam 100% pewności. Ty skoro masz wiedzę praktyczną i teoretyczną ... oddaje Ci honor.
Czytałem tylko, że 2.5 są bezkolizyjne. Zresztą tomkowi (co prawda w GE) zerwał się pasek i nic się silnikowi nie stało.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Hmmmm B2 tez pekl pasek i zawory cale 

"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Wiesiek, daj znac gdy juz proba z regeneracja SC powiedzie sie. Teraz na ebayu dostepne sa chyba dwa kompresory w cenie < 200 (jeden < 100, a drugi < 200), wiec mozecie je sciagnac i na nich testowac.
Gdy juz bedziecie mieli wprawe w regeneracji SC, na pewno nie bedziecie narzekac na brak klientow
Pozdrawiam,
voytecku
Gdy juz bedziecie mieli wprawe w regeneracji SC, na pewno nie bedziecie narzekac na brak klientow
Pozdrawiam,
voytecku
Testujemy rozne materialy na uszczelniacze bo ztym jest najwiekszy problem orginalne sa SiC.
A z tymi SC na ebayu to cene zobaczysz dopiero po zalogowaniu, ja probowalem kupic i nic .
Mam brata w USA i on poluje na nie najtansza kupil za 300$ i miala byc dobra okazalo sie ze sa gorsze niz te wyciagniete z smoch. u nas. W rzeczywistosci po przebiegu minimum 120 tys.mil
Na 3 szt kupionych zadna nie nadawala sie do zalozenia , podalismy olej pod cisnieniem to zaraz wylazil na
wirniki.
U nas w kraju tez kupilem 1 szt nawet taniej ? miala byc dobra twierdzil wlasciciel ale brala tylko 2 l oleju na
1000 km.
Bo wiecie ze regeneracja w USA czy Kanadzie jest droga 1850$ plus przesylki cło i klopoty ztym zwiazane czas.
Ostatnio zakładalem taka z porawionym blendem zauwarzylem ze zmienili układ smarowania i zaslepki.
Do srodka nie zajrzalem bo rozumiecie plomby i gwarancja.
Zrobiłem sobie jedna testuje na swoich autach na 1000km jeszcze nie wziela nic oleju zobaczymy???
Pozdrawiam
A z tymi SC na ebayu to cene zobaczysz dopiero po zalogowaniu, ja probowalem kupic i nic .
Mam brata w USA i on poluje na nie najtansza kupil za 300$ i miala byc dobra okazalo sie ze sa gorsze niz te wyciagniete z smoch. u nas. W rzeczywistosci po przebiegu minimum 120 tys.mil
Na 3 szt kupionych zadna nie nadawala sie do zalozenia , podalismy olej pod cisnieniem to zaraz wylazil na
wirniki.
U nas w kraju tez kupilem 1 szt nawet taniej ? miala byc dobra twierdzil wlasciciel ale brala tylko 2 l oleju na
1000 km.
Bo wiecie ze regeneracja w USA czy Kanadzie jest droga 1850$ plus przesylki cło i klopoty ztym zwiazane czas.
Ostatnio zakładalem taka z porawionym blendem zauwarzylem ze zmienili układ smarowania i zaslepki.
Do srodka nie zajrzalem bo rozumiecie plomby i gwarancja.
Zrobiłem sobie jedna testuje na swoich autach na 1000km jeszcze nie wziela nic oleju zobaczymy???
Pozdrawiam
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
Mam tego typu pytanie czy silnik 2,3 jest silnikiem z turbo czy kompresorem??
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda 
- Od: 20 lut 2006, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 121 1,3 1998
marcinn666 napisał(a):jest silnikiem z turbo czy kompresorem??
Comprexem czyli połąnczeniem turbo z kompresorem...bardzo nietypowe rozwiązanie. Pewnie to czytałeś: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=19270
Fakt że ciężko zrozumieć jak to działa bo jest napędzane spalinami ale też paskiem z wału korbowego.

W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):Fakt że ciężko zrozumieć jak to działa bo jest napędzane spalinami ale też paskiem z wału korbowego
Dlaczego trudno zrozumieć
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda 
- Od: 20 lut 2006, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 121 1,3 1998
marcinn666 napisał(a):W prosty i logiczny sposób działa. Łopatki mają podwójne zródło napedzanie.
Czy to takie logiczne to ja nie wiem. Jak wirnik jest stale połąnczony paskiem z wałem korbowym to w jaki sposób mogą go napędzać spaliny ? Wirnik nie jest taki "luźny" jak w turbo.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Wiesz czytając opis comprexu wynika że spaliny mają mniejsze znaczenie w poruszaniu wirnika niż pasek świadczyć o tym może "....Spaliny natomiast wraz z nadmiarem powietrza wydalane są odpowiednim przewodem do atmosfery. ....." więc te urządzenie należło by bardziej trakotować jako kompresor niż turboa ale rozwijająć myśl chciałem uzyskać informację czy silnik 2.3 l wykorzystuje tren system??
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda 
- Od: 20 lut 2006, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 121 1,3 1998
marcinn666 polecam lekturę –> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/miller.php
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
pytanie w zasadzie do Wieśka bo to on poznał te kompresory od podszewki może to banał ale czy ten silnik 2.3 miller może pracowac po całkowitym zdemontowaniu i zaślepieniu tej nieszczęsnej sprężarki ( smarowanie itp)?
Edit:08 mar 2006 19:14
acha i jeszcze jedno, czy rodzaj ( gęstość oleju ) ma jakiś wpływ na jego zużycie przez sprężarkę?? czy jeżeli bierze to bierze i trzeba regenerować?
Edit:08 mar 2006 19:14
acha i jeszcze jedno, czy rodzaj ( gęstość oleju ) ma jakiś wpływ na jego zużycie przez sprężarkę?? czy jeżeli bierze to bierze i trzeba regenerować?
Madzia Millenia Miller 2.3T 211KM nie zagazowana
Witam po długiej przerwie.
Tak sobie czytam no i napiszę to co wiem o SC w millerze.
Jest to "zwykła" śrubowa sprężarka napędzana paskiem która ma za zadanie sprężyć schłodzone w Intrcoolerach powietrze mieszane z częścią mieszanki wypchniętej przy suwie sprężąnia przez zawory dolotowe i spaliny które wracają przez zawór EGR i wtłoczyć to przy suwie ssania do komory spalania.
To tak na szybko.
Czekam na dobre wieści o regeneracji SC od kolegi wiesiek5.
Mój SC jeszcze chodzi ok 0.7/1000 km (raz na jakiś czas zdarza się delikatny dymek przy odpalaniu tak od 3 lat)
Tydzień temu robiłem całe zawieszenie Jeszcze czekają mnie przednie amory (brak zamienników – są tylko w ASO i droooogie – no chyba że ktoś wie gdzie dorwać zamieniki)
Teraz muszę wyciągnąć rozrusznik rozebrać i zobaczyć co się dzieje bo czasem nie zazębia (kręci w powietrzu) ale tylko jak zimno.
A to troszkę zabawy aby go wygrzebać.
A co do rozrządu to już się rozpisywałem i nie chce mi się pisać . Tylko powiem że pompa wody wytrzymuje jakieś 160-200kkm – sprawdzone na trzech przypadkach .
Tak sobie czytam no i napiszę to co wiem o SC w millerze.
Jest to "zwykła" śrubowa sprężarka napędzana paskiem która ma za zadanie sprężyć schłodzone w Intrcoolerach powietrze mieszane z częścią mieszanki wypchniętej przy suwie sprężąnia przez zawory dolotowe i spaliny które wracają przez zawór EGR i wtłoczyć to przy suwie ssania do komory spalania.
To tak na szybko.
Czekam na dobre wieści o regeneracji SC od kolegi wiesiek5.
Mój SC jeszcze chodzi ok 0.7/1000 km (raz na jakiś czas zdarza się delikatny dymek przy odpalaniu tak od 3 lat)
Tydzień temu robiłem całe zawieszenie Jeszcze czekają mnie przednie amory (brak zamienników – są tylko w ASO i droooogie – no chyba że ktoś wie gdzie dorwać zamieniki)
Teraz muszę wyciągnąć rozrusznik rozebrać i zobaczyć co się dzieje bo czasem nie zazębia (kręci w powietrzu) ale tylko jak zimno.
A to troszkę zabawy aby go wygrzebać.
A co do rozrządu to już się rozpisywałem i nie chce mi się pisać . Tylko powiem że pompa wody wytrzymuje jakieś 160-200kkm – sprawdzone na trzech przypadkach .

pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Trojanrob,
Jesli mozesz, podziel sie swoimi spostrzezeniami po rozebraniu rozrusznika. U mnie wystepuje to samo w przypadku gdy silnik jest zimny i gdy temperatura otoczenia wynosi <10,15> stopni. Jesli temperatura <10 stopni, to wtedy strasznie glosno kracze.
Jakie byly koszty zawieszenia? Jesli to nie tajemnica
Pozdrawiam,
voytecku
Jesli mozesz, podziel sie swoimi spostrzezeniami po rozebraniu rozrusznika. U mnie wystepuje to samo w przypadku gdy silnik jest zimny i gdy temperatura otoczenia wynosi <10,15> stopni. Jesli temperatura <10 stopni, to wtedy strasznie glosno kracze.
Jakie byly koszty zawieszenia? Jesli to nie tajemnica
Pozdrawiam,
voytecku
Rozrusznika jeszcze nie wyjmowałem.
Gdy to zrobię to dam znać o efektach.
W zawieszeniu wymianiałem:
na przodzie tuleje przednie wahacza dolnego (2 szt . przednie w belce 2szt. w wahaczu do mocowania amorka, tylne były ok) jedną końcówkę drążka kier. sworznie górnych drążków.
Na tyle:
sworznie górnych drążków 2szt
tuleje i sworznie drążka wleczonego.
czyli sumująć : 6 x tuleja, 7x sworzeń, demontaż montaż , ustawienie zbieżności przód i tył – 1000,-PLN
Gdy to zrobię to dam znać o efektach.
W zawieszeniu wymianiałem:
na przodzie tuleje przednie wahacza dolnego (2 szt . przednie w belce 2szt. w wahaczu do mocowania amorka, tylne były ok) jedną końcówkę drążka kier. sworznie górnych drążków.
Na tyle:
sworznie górnych drążków 2szt
tuleje i sworznie drążka wleczonego.
czyli sumująć : 6 x tuleja, 7x sworzeń, demontaż montaż , ustawienie zbieżności przód i tył – 1000,-PLN

pozdrowienia
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość