Brak reakcji wentylatorów [Xedos 9 KL]
1, 2
Witam forumowiczów,jak już nie którzy zauważyli posiadam Mazdę, która potrzebuje wielu wymian oraz napraw.
Więc dzisiaj skończyłem składać pompę wody,pozakładałem obudowy od rozrządu,pozakładałem paski,po napinałem i myślałem że już będzie dobrze i pierwsza przejażdżka będzie zaliczona.
Po czym się okazało,że Madzia przegrzewa się (wiem że temp płynu powinna być 90 stopni – wskazówka w połowie) i okazało się,że nie załączają się wentylatory (sprawne w 100%).Więc teraz w czym jest problem...Termostat może mieć coś z tym wspólnego,czy może czujnik temp. co od razu przyszło mnie na myśl. Jeżeli to jest czujnik to prosił bym aby ktoś mnie wytłumaczył w którym miejscu się znajduje lub zrobił zdjęcie i je wkleił.
Nie chcę zakładać też nowego tematu lecz mam jeszcze jeden problem z autkiem Tak jak napisałem wyżej poskładane wszystko,paski napięte i okazało się jeszcze,że jak próbuję skręcić kołami w prawo lub w lewo przycina mi pasek klinowy od pompy wody i pompy wspomagania. Wie ktoś co to może być Przypuszczam,że do wymiany jest pompa wspomagania lecz nie jestem pewien na 100%,dodam iż przy ruszaniu autem (przód tył) problem nie występuje,nie przycina paska i koła skręcają lecz na postoju pasek się przycina i słychać jak pod piskuje... ma ktoś jakiś pomysł co to może być
Pozdrawiam wszystkich.
Więc dzisiaj skończyłem składać pompę wody,pozakładałem obudowy od rozrządu,pozakładałem paski,po napinałem i myślałem że już będzie dobrze i pierwsza przejażdżka będzie zaliczona.
Po czym się okazało,że Madzia przegrzewa się (wiem że temp płynu powinna być 90 stopni – wskazówka w połowie) i okazało się,że nie załączają się wentylatory (sprawne w 100%).Więc teraz w czym jest problem...Termostat może mieć coś z tym wspólnego,czy może czujnik temp. co od razu przyszło mnie na myśl. Jeżeli to jest czujnik to prosił bym aby ktoś mnie wytłumaczył w którym miejscu się znajduje lub zrobił zdjęcie i je wkleił.
Nie chcę zakładać też nowego tematu lecz mam jeszcze jeden problem z autkiem Tak jak napisałem wyżej poskładane wszystko,paski napięte i okazało się jeszcze,że jak próbuję skręcić kołami w prawo lub w lewo przycina mi pasek klinowy od pompy wody i pompy wspomagania. Wie ktoś co to może być Przypuszczam,że do wymiany jest pompa wspomagania lecz nie jestem pewien na 100%,dodam iż przy ruszaniu autem (przód tył) problem nie występuje,nie przycina paska i koła skręcają lecz na postoju pasek się przycina i słychać jak pod piskuje... ma ktoś jakiś pomysł co to może być
Pozdrawiam wszystkich.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wodzu podziękował za schemacik,sprawdzę go Lecz też przełożyłem czujniki z Angola i nadal wentylatory się nie załączają,sprawdzałem na krótko czy kręcą i działają.
Nie wiesz czego może być jeszcze przyczyna że nie załącza ich
Pozdrawiam
Nie wiesz czego może być jeszcze przyczyna że nie załącza ich
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Sprawdzę sprawdzę.Dziękuję ślicznie za schematy,jutro jak tylko z pracy wrócę to zaraz będę grzebał. Jeszcze raz dzięki śliczne
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wodzu podziękował za schemat skorzystałem lecz okazało się,że wentylatory się załączają jak włączę A/C/Econ lub samą klimę to one się załączają a jak tylko wyłączę wentylator/klimatyzację ta automatycznie wyłączają się wentylatory chłodzenia.I co teraz mam zrobić ? Masz jakiś pomysł lub ktokolwiek z forum Prosze
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Nie wiem czy nie powinno byc trzech przekaznikow do wentylatorow (jesli jest A/C ale X9 maja wszystkie)
Jak wlaczysz A/C to wentylatory beda sie krecic oba ale jeden (ten po lewej) na maxa a ten po prawej w polowie, powinien zalaczyc sie na maxa jak silnik zlapie temperature.
Sprawdz bezpieczniki bo sa od wentylatorow.
A moze silnik nie ma jeszcze tak wysokiej temperatury-ale sprawdziles czujnik...ale ktory wlasnie bo sa... musze sprawdzic gdzie.
Mozesz sprawdzic wentylatory... zrob zworke TEN+GND i dodaj lekko pedal przyspieszenia, PCM poprzez reakcje TPS powinien wlaczyc wentylator lub dwa naraz... nie pamietam dokaldnie....
Co do tych paskow to dolkadnie nie kumam za bardzo
Jak wlaczysz A/C to wentylatory beda sie krecic oba ale jeden (ten po lewej) na maxa a ten po prawej w polowie, powinien zalaczyc sie na maxa jak silnik zlapie temperature.
Sprawdz bezpieczniki bo sa od wentylatorow.
A moze silnik nie ma jeszcze tak wysokiej temperatury-ale sprawdziles czujnik...ale ktory wlasnie bo sa... musze sprawdzic gdzie.
Mozesz sprawdzic wentylatory... zrob zworke TEN+GND i dodaj lekko pedal przyspieszenia, PCM poprzez reakcje TPS powinien wlaczyc wentylator lub dwa naraz... nie pamietam dokaldnie....
Co do tych paskow to dolkadnie nie kumam za bardzo
Janusz wentylatory działają oba,sprawdzałem na krótko...oba załączają się z klimą(nie ważne czy silnik ciepły czy nie),bezpieczniki posprawdzane i te pod maską i ten w środku auta,czujniki zmienione(99% sprawne) a znajdują się przed króćcem wylotu cieczy w bloku silnika.Auto się przegrzewa to nie to że nie ma odpowiedniej temp tylko ma po wyżej 90 stopni (wskazówka ponad połową)
Co do TEN+GND zobaczę jutro (bo wychodzi na to że przegub nie jest poskładany z lewej tym razem )
Paski...na 100% pompa wspomagania lecz zaczyna się rozchodzić pomalutku i w miejscu już mogę skręcić prawię do końca dopiero przy końcu zaczyna blokować pasek (wydaje mnie się że pompa była przytarta albo dawno nie używana)
Co może być przyczyną klekotania/strzelania aparatu zapłonowego Jest go słychać i czuć że przerywa na zapłonie.
Uszkodzony czy zaśniedziały
Pozdrawiam
Co do TEN+GND zobaczę jutro (bo wychodzi na to że przegub nie jest poskładany z lewej tym razem )
Paski...na 100% pompa wspomagania lecz zaczyna się rozchodzić pomalutku i w miejscu już mogę skręcić prawię do końca dopiero przy końcu zaczyna blokować pasek (wydaje mnie się że pompa była przytarta albo dawno nie używana)
Co może być przyczyną klekotania/strzelania aparatu zapłonowego Jest go słychać i czuć że przerywa na zapłonie.
Uszkodzony czy zaśniedziały
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
a patrzyles w koncu czy nie są zmostkowane oba wentylatory? to co mowiles ma sens a jezeli by sie okazalo ze tek to znaczy ze oba chodzą tylko na klimie a normalnie zaden bo zasilanie idzie tylko jak masz obwod zamkniety na klimie.
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
radar88 napisał(a):Po czym się okazało,że Madzia przegrzewa się (wiem że temp płynu powinna być 90 stopni – wskazówka w połowie)
Po czym wnioskujesz że się przegrzewa? Wentylatory mogą się włanczać między 95-102/105 stopni.
A co do wskazówki to powinna być prawie na 2/3 wskaźnika.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Italiano napisał(a):Po czym wnioskujesz że się przegrzewa? Wentylatory mogą się włanczać między 95-102/105 stopni.
A co do wskazówki to powinna być prawie na 2/3 wskaźnika.
A już się martwiłem czy u mnie też jest coś nie tak, bo wskazówka również idzie ponad połowę
Wentylatory się wcale nie załączają.Raczej oznaka pary z pod machy nie mówi że silnik ma dobrą temperaturę
Więc z tego to wnioskuję.
Więc z tego to wnioskuję.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam!
Dołączę się do tematu ze swoim problemem.
Otóż przy włączonej klimatyzacji i/lub nagrzanym bardziej silniku uruchamia mi się tylko prawy wentylator.
Nawet przy włączonym zapłonie jak zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury to załącza się prawy.
Co powinno załączyć lewy wentylator bo już jakoś się pogubiłem?
Dołączę się do tematu ze swoim problemem.
Otóż przy włączonej klimatyzacji i/lub nagrzanym bardziej silniku uruchamia mi się tylko prawy wentylator.
Nawet przy włączonym zapłonie jak zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury to załącza się prawy.
Co powinno załączyć lewy wentylator bo już jakoś się pogubiłem?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wodzu wiem że prawy jest od klimy Tylko jak załączam klimę włączają się oba.Jak nie włączę klimy to nic się nie załącza.Zrobiłem zworkę TEN+GND i TPS je (oba) włączył.
Janusz626 przypomnij mnie co to było wiem że B+ tylko z czym Odczytam błędy w weekend i zobaczymy co to jest.
Janusz626 przypomnij mnie co to było wiem że B+ tylko z czym Odczytam błędy w weekend i zobaczymy co to jest.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Wodzu wiem że prawy jest od klimy Tylko jak załączam klimę włączają się oba.Jak nie włączę klimy to nic się nie załącza.Zrobiłem zworkę TEN+GND i TPS je (oba) włączył.
Janusz626 przypomnij mnie co to było wiem że B+ tylko z czym Odczytam błędy w weekend i zobaczymy co to jest.
U mnie jak zrobie mostek TEN+GND i TPS to włącza się lewy. między B+ i FEN wsadz diode led 12v
No widzisz a u mnie załączają się oba TEN+GND i jak włączę klimę tak samo 2.Temperatury jak dostaje to w ogóle się nie włączają. Dzięki za podpowiedź z B+ i FEN lecz dzisiaj to nie dzień na dłubanie (pada )
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Panowie – gdzie znajduje się przekaźnik od lewego wentylatora chłodnicy?
Oczywiście pytam o X9 z 2001r. bo na rysunku zamieszczonym parę postów powyżej to ja u siebie mam przekaźnik do świateł p-mgielnych.
Oczywiście pytam o X9 z 2001r. bo na rysunku zamieszczonym parę postów powyżej to ja u siebie mam przekaźnik do świateł p-mgielnych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
radar88 napisał(a):Wentylatory się wcale nie załączają.Raczej oznaka pary z pod machy nie mówi że silnik ma dobrą temperaturę
Więc z tego to wnioskuję.
No dobrze...ale czy wskazówka ci podchodzi pod górną kreske?
Mi też kiedyś szła para a wcale sie nie przegrzewał...była mała dziurka w chłodnicy . A skąd u ciebie wydobywa sie ta para?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Marek 161BD081 napisał(a):Panowie – gdzie znajduje się przekaźnik od lewego wentylatora chłodnicy?
Oczywiście pytam o X9 z 2001r. bo na rysunku zamieszczonym parę postów powyżej to ja u siebie mam przekaźnik do świateł p-mgielnych.
o ile sie nie myle to jest ten sam przekaznik (na p-mgielne i jednoczesnie na wentylator), na puszce powinienes miec opis ktory jest ktory, u mnie jest napisane "a-fog/fan"
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość