Aparat zapłonowy – nowy lub regeneracja

Postprzez Kiesy_PL » 5 kwi 2014, 16:50

Witajcie, może ktoś mi pomoże...
Od połowy stycznia moja Madzia (a raczej żony) stoi w serwisie u elektryka. Długo by pisać, w każdym razie dwukrotnie po wymianie aparatu zapłonowego wracała na holu do serwisu. Chłopak który mi ją robi to nie patałach bo znam go wiele lat z róznych serwisów ale jak sam powiedział pierwszy raz trafił na usterkę której nie może się pozbyć. Oto jego krótki opis co robił.

"W Mazdzie brak iskry, czas wtrysku występuje na wtryskiwaczu i jest zasilanie. Został wymieniony cały aparat zapłonowy i czujnik położenia wału, zmierzyłem przejścia pomiędzy aparatem a sterownikiem i czujnikiem wału do sterownika, zasilania są na czujniku i na aparacie. Dodatkowo sprawdziłem nastawnik na skrzyni. Zasilania na sterowniku silnika główne są i masa".

Przeglądał również wiązki kabli tyle co mógł. Auto ma już 20 lat ale przez ostatnich kilka lat nic się w nim nie psuło. Może zna ktoś z Was we Wrocławiu lub okolicach warsztat który by się podjął zdiagnozowania usterki? Nie będę wiózł 450km auta na lawecie do Wieśka z Dębicy ale szczerze powiedziawszy coraz bardziej tracę nadzieję że mogłoby być inaczej... Nr aparatu zapłonowego: TOT57271.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2014, 15:29
Posty: 8
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 1994 r. A/T

Postprzez tygrys36 » 5 kwi 2014, 21:25

Kolego dam ci odpowiedz bo miałem podobny przypadek na 99% padł tranzystor w komputerze silnika u mnie po naprawie iskra wróciła i Mazda wróciła do życia.Uzupełnij profil skąd jesteś.
tygrys36
 

Postprzez Kiesy_PL » 5 kwi 2014, 21:43

Dziękuję kolego. Od poniedziałku rana elektryk zacznie to sprawdzać.
Dam znać jak to się skończyło :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2014, 15:29
Posty: 8
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 1994 r. A/T

Postprzez tygrys36 » 5 kwi 2014, 21:45

Do tego potrzeba elektronika który wymienić uszkodzony tranzystor SMD

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez deejay27 » 6 kwi 2014, 12:42

A jakie były objawy tego padniętego tranzystora? Nagłe gaśniecie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tygrys36 » 6 kwi 2014, 12:49

Nie brak iskry wszystko inne zostało sprawdzone czujnik położenia wału spalania stukowego oczywiście aparat świece mimo i po wyjęciu CPU widoczny był spalony tranzystor

Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez tygrys36 » 15 kwi 2014, 20:38

I jak tam kolego poradziles sobie ze swoim problemem miales dac znać

Wysłane z mojej Mazdy bo bez Mazdy nie ma jazdy
tygrys36
 

Postprzez Kiesy_PL » 18 maja 2014, 10:48

No niestety nie mam dobrych wieści.
Komputer został sprawdzony dodatkowo przez elektronika, końcówka mocy działała, z tego co zrozumiałem od elektryka u którego stoi auto jakiś jeden element elektroniczny z komputera został wymieniony jednak nadal nie ma iskry. W tym tygodniu powiedział mi że musi odpuścić temat bo nie wie gdzie jest źródło usterki. Dużo rzeczy zostało sprawdzonych jak pisałem wcześniej. Znamy się parę lat, wcześniej nie było problemu z serwisowaniem auta więc wierzę że zależało mu aby usunąć tą usterkę.

Finał jest taki że od 4 miesięcy żona jest bez auta. Ile już się nasłuchałem od niej (nie bez racji zresztą) możecie się tylko domyślać szczególnie że rano trzeba rozwieźć dzieciaki, po południu odebrać a sama żona pracuje w innej miejscowości niż mieszkamy. Łatwo nie ma. Ja na odmianę cały dzień daleko od domu.

Czy ktoś może mi polecić serwis specjalizujący się w Mazdach w okolicach Wrocławia, Kotliny Kłodzkiej oczywiście poza autoryzowanym Jaremko? Na początku lipca muszę zrobić przegląd a póki co nawet nie mam sprawnego auta.
Ostatnio edytowano 4 cze 2014, 22:55 przez Kiesy_PL, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2014, 15:29
Posty: 8
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 1994 r. A/T

Postprzez tygrys36 » 18 maja 2014, 15:41

Za iskrę w naszych X9 odpowiada 3 elementy ECU czujnik polozenia wału i aparat zapłonowy a mianowicie w nim znajdujący sie w nim tranzystor Darlingtona

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 19 maja 2014, 09:52

Czy próbowałeś podmienić sterownik silnika na sprawny używany?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 20 maja 2014, 20:53

Jak byś chciał kolego to posiadam sterownik do TA KL, sprawny na bank i bez IMMO więc musi działać, chyba że Twoja millenia ma immo, bo w stanach to różne rzeczy stosowali o czym człowiek mało wiedział.

Jak byś potrzebował to pisz PW.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Kiesy_PL » 11 lip 2014, 23:18

Moja Millenia ma immo kolego.

No cóż, właśnie mija pół roku odkąd pojawiła się usterka a auto wciąż stoi. Właśnie mi się kończy przegląd i chyba sprzedam ją na części bo niestety nikt nie może znaleźć tej usterki.

Elektryk jak twierdzi posprawdzał wszystko co mógł (także w oparciu o to co pisaliście) ale niestety nie odnalazł przyczyny braku iskry. Serwisy u mnie w okolicy nawet posiadając nowoczesny sprzęt nie mają oprogramowania do tak starych aut. I za bardzo nikt nie chce tej roboty wziąć.

Może ktoś z Was zna w okolicy Wrocławia lub Kotliny Kłodzkiej elektryka co lubi pobawić się i podłubać przy aucie a taka niewykrywalna na razie przyczyna będzie dla niego ciekawym wyzwaniem? Bo chyba tylko pasjonata podejmie się tego typu zadania. Będę zobowiązany.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2014, 15:29
Posty: 8
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 1994 r. A/T

Postprzez Siwus » 16 lip 2014, 22:50

Co to oznacza wymieniony cały?
a jesteś pewny, że masz prawidłowy aparat zapłonowy??
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez tygrys36 » 17 lip 2014, 05:37

Ja włożyłem aparat od probasa i hula więć wydaje mi się że nie tu tkwi problem może rozrząd jeszcze źle ustawiony?
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 17 lip 2014, 08:13

Żle ustawiony rozrząd nie będzie powodował braku iskry, a Kiesy ma ciągle problem z brakiem iskry...
Chociaż macie rację, auto nie odpali jak jest źle ustawiony rozrząd albo będzie pracowało tak jakby się miało rozlecieć... przekonał się o tym ostatnio radar88
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 17 lip 2014, 22:37

Ja jednak będę przy swoim czyli taka kolejość po pierwsze właściwie ustawiony rozrząd.Po drugie sprawny czujnik położenia wału.Po trzecie sprawny aparat zapłonowy.I po czwarte ECU nie pamiętam już koloru przewodu(chyba brązowy z białym paskiem) który idzie od aparatu zapłonowego do ECU i tam jest tranzystor SMD który odpowiada za iskrę wiem to z własnego doświadczenia miałem tak jak ty szukałem, zmieniałem elementy a iskry brak potem schemat w rękę po kabelku i wyszło że ECU steruje iskrą.Po wymianie tego tranzystora Mazda odpaliła.Ja obstawiam ten tranzystor jest trochę zabawy żeby wyjąć ECU ale 2 sprawne ręce i dasz radę nie poddawaj się.POWODZENIA.Jak coś to ewentualnie mogę jakoś telefonicznie pomóc bo dzieli nas spora odległość.
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 18 lip 2014, 10:26

Już wiadomo że sygnał z ECU wychodzi na aparat zapłonowy ale nie ma iskry, sprawa jest myślę wystarczająco oczywista na chwilę obecną, ale zawsze można się nie zrozumieć jak to na odległość się zdarza. Zastanawiam się jaki siedział tam aparat zapłonowy a jakie później zakładali bo nie każdy pasuje zamiennie. Może też mieć walnięty moduł wzmocnienia. Chyba że elektryk u którego stoi auto źle zinterpretował kabelki... :] różnie może być.
Tygrys z tym tranzystorem w ECU to zdarzyła ci się usterka nieprawdopodobna, niezwykle rzadka, na szczęście Kiesy już to wyeliminował, przy okazji, jeśli masz to wrzuć zdjęcia tego elementu, jego lokalizacji na płytce ECU, może się kiedyś komuś przydać.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 18 lip 2014, 16:36

niestety nie posiadam, żadnej fotorelacji a teraz by była przydatna .
tygrys36
 

Postprzez Siwus » 20 lip 2014, 22:29

padnięty czujnik położenia wału najczęściej objawiał się w wielu przypadkach tym, że w momencie, gdy silnik się rozgrzał po prostu gasł. Chyba, ze uszkodzenie mechaniczne przewodów lub samego czujnika, ECU odczytuje jako uszkodzony/wyjęty/ i nie pozwala odpalić.
Ja bym skupił się jeszcze przy aparacie zapłonowym i sprawdził ten "stary" co poprzedni był w aucie.
U mnie był przypadek taki, że wkładałem 2 inne aparaty o innym oznaczeniu, a silnik i tak nie chciał odpalić.
W końcu oddałem swój to wymiany modułu i cewki (koszt 400zł) i auto odpaliło jak ręka odjął.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez ProboszczV6 » 5 wrz 2014, 18:54

Nadal dreptamy w miejscu z Kiesym, postęp był taki że jak zrobiłem działający aparat to auto odpaliło na pół godziny i później zdechło, chyba się tam wybiorę do Dzierżoniowa :]

Edit...
Powodem był aparat zapłonowy, konkretnie cewka... i niefachowość poprzednich napraw, szkoda że nie zrobiłem zdjęć...
Czujnik położenia wału, wymieniony, nie przykręcony (śrubki oczywiście brak :] ), przewód obcięty i skręcony z resztą starego bo się fachurom nie chciało zdjąć napinacza, nie wiem czy to było chociaż polutowane ale nie wyglądało. Przewody od cewki, rozsypana izolacja u samej du.. przy wtyczce, elektryk naprawiał, fakt że przejście było ale...
auto jeździ
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9