Katalizatory wstępne – ukryty problem naszych Mazd (TA KL)

Postprzez moloyoung » 12 lut 2010, 09:57

Zakładam temat ponieważ informacje na forum na temat katalizatorów wstępnych są znikome i rozsiane po różnych wątkach.
Od naszego bossa z Dębicy dowiedziałem się, że takie ustrojstwo jak katy wstępne znajduje się w silniku KL na wyjściu z kolektorów wydechowych. Zapchane powodują problemy z odpalaniem auta, brakiem mocy silnika czy ze spalaniem. Najgorsze, że tej usterki nie rejestruje komputer i nie wyświetla żadnych błędów.

Użytkownik r--x już to robił i podał garść szczegółów w topicu:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=154&t=25659&p=373570&hilit=kowalska+robota#p373570

Jednak informacji jest niewiele, może ktoś bardziej szczegółowo mógłby to opisać?

Od Wieśka wiem, że należy odkręcić wydech od kolektora wydechowego i wydłubać katalizatory wstępne z kolektorów. Do złożenia potrzebne będą jakieś nowe uszczelki, tylko nie wiem jakie i z jakiego materiału są one zrobione. Podczas "kowalskiej roboty" jak to określił r--x trzeba uważać, żeby nie uszkodzić sondy lambda znajdującej się wewnątrz.
Proszę o wpisy wszystkich, którzy już to robili i chcieliby pomóc m.in. mojej Milence bo coś zaczęła mulić i szarpać, szczególnie na gazie. OBD II oczywiście nic nie wyświetla, CEL się nie świeci. Interesuje mnie jaki jest dostęp do tej czynności, co można spaprać, na co jeszcze uważać i ile trwa taki zabieg wykonywany przez średnio zaawansowanego mechanika samouka (jak ja :) ). Gdzie można dostać te uszczelki i za ile (może Wiesiek się wpisze?), czy śruby ciężko odkręcić czy się nie zrywają?

Z historii:
Miałem kiedyś Escorta. Od początku nie chodził tak jak powinien. Męczyłem się z mendą przez półtora roku jeżdżąc po ASO i innych magikach. Wymieniałem silnik krokowy, czujnik położenia wału, czujniki temperatury, czujnik podciśnienaia MAP o świecach, kablach, filtrach nie mówię.
Dopiero jak rozebrałem wydech i wydłubałem katalizator autko zaczęło jeździć.
Nerwów i kasy straciłem mnóstwo, dlatego powyższy problem uważam za niezwykle istotny.
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez moloyoung » 17 mar 2010, 01:25

Odświeżam, widzę, że temat nie chodliwy albo że brak wśród Was "rozwiedzionych" z katalizatorami <oczko>

Pytanko zatem, gdzie mogę dostać takie uszczelki w kraju:
http://www.partstrain.com/store/details/Mazda/Millenia/Beck_Arnley/Exhaust_Pipe_Gasket/1996/Base/6_Cyl_2-dot-5L/039-6477.html

czy w JC lub INTERCARS mogą to mieć od ręki?

PZDR
Dawniej:
126p 0.65E '88 :), 126p 0.65E '94 :)
Escort 1.4i kat '93, 323f 1.6i 16V kat ,91
Obecnie:
Millenia 2.5 V6 '96, 323 C 1.8 '95
"Prawo jest jak płot: wąż się prześliźnie, tygrys przeskoczy a bydło się nie rozłazi gdzie nie powinno."
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2008, 23:38
Posty: 47
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Millenia 2.5i V6 24V '96

Postprzez Janusz626 » 18 mar 2010, 21:25

W JC nie wiem, w InterCars ciezko zeby sprzedajacy raczyl poszukac. Znajdz kolege na forum Smirnof biuro@carspeed.pl sklep http://www.carspeed.pl , zamowisz i poczekasz dwa dni i bedziesz miec ori Mazda koszt jakies pare zloty, wiem bo kupowalem i wymienialem a w KJ sa podobne jak nie takie same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Beny » 26 wrz 2015, 06:51

Odkopujemy :) czy te katy występują we wszystkich silnikach od samego początku produkcji? Gdzieś mi się obiło o uszy ze nie wszędzie były?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez ProboszczV6 » 26 wrz 2015, 07:58

Nie we wszystkich, X9 przed liftem chyba nie miał wcale, w moim nie ma, u kolegi w 2.0 też nie ma. W Millenii były ze względu na eko przepisy w USA, W polifcie niezależnie od auta są wszędzie, chyba że ktoś wyciął.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 26 wrz 2015, 10:33

Pytanie- wycinać, wydłubywać czy zastępować jakimiś rozprężnymi podróbkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Beny » 26 wrz 2015, 10:44

W polifcie 99r czy chodzi Ci o polift 2000r? Czytałem że X6 z Kfem po lifcie mają katy przez co moc spadła do 14OKM.
Moją sprawdzałem po Vinie ma 167KM polift ma 163KM czyli może coś w tym jest. <oczy>
Ale... kolega ma 98r i ma ten słabszy silnik,w niektórych katalogach jak szukałem części przy podaniu roku też wyskakiwały 2 wersje wiec o co chodzi? Zrobili wersje 163,później podnieśli do 167 i zdlawili ja znów?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 26 wrz 2015, 21:59

Nie wiem dokładnie jak to było, ale np rocznik 94 który też przerabiałem też miał katy wstępne. Z tym, że on miał tą wkładkę nie ceramiczną a blaszaną (różnicy w działaniu nie znam, kat jak kat, swoją funkcję spełnia, ale różnica jest w punkcie skupu złomu) <lol>
Ale wiem, że niektóre roczniki nie miały wcale. Więc nie wiem od czego zależało.
Jeśli chodzi o usuwanie. Póki nic się nie dzieje to specjalnie nie ma sensu chyba. Ale jeśli wyskakują już jakieś błędy albo są jakieś niepokojące objawy związane z katami, chociażby tak jak u mnie, że go muliło w przedziale 2800-3500 to różnica jest nieporównywalna. Auto odżyło niesamowicie. A do tego nieraz coś słyszałem, że mi drżało w wydechu. Co się okazało, kat raz, że był zapchany a dwa, był trochę pokruszony i latały w nim luźne kawałki. Także ja z tego zabiegu jestem zadowolony, bo pewnie po czasie mógłby silnik dostać po <dupa>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 27 wrz 2015, 19:59

Xedosy 9 z silnikiem KF nie miały chyba wcale, bo przecież ten silnik by się zesr@ł i tak się podsryw@ i tak w tym aucie.

Mój KL z AT 93 nie ma prekatów, MT też ich nie ma 95 rok, X9 KL MT 94 też nie miał
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez szkodnik_byd » 28 wrz 2015, 02:18

Mój z 98 też nie ma prekatow wersja z manualem
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez jedrzej07 » 28 wrz 2015, 08:01

Nie wiem jak to szło. Mój ten bordowy dawca 94 MT miał. Chyba, że ktoś wymieniał w nim silnik i może robił to razem z kolektorami i dlatego <co?> Ale tego nie jestem w stanie ustalić
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez niedzwiadek833 » 15 paź 2015, 10:06

Mój Xed to KL w manualu z listopada 99 i prekatów brak. Miałem wcześniej X9 w KF-ie, 95 i też prekatów nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Dymian » 29 lut 2016, 20:40

odradzam wydłubywanie prekatów w polifcie w KL- więcej szkody niż pożytku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 29 lut 2016, 21:21

Możesz to rozwinąć?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 29 lut 2016, 22:18

Polecam wsadzenie pełnych zdrowych- bo na pusto to miałem nagminnego checka, błędy o przegrzaniu kata były normą, do tego zdarzały się aż wypadanie zapłonów- po wsadzeniu pełnych inny wóz i koni przybyło.
AA i operacja miała miejsce w sobotę- zrobiłem prawie 1k km i ani razy checka nie widziałem. Jedyne co mi po głowie chodzi to wybicie środkowego- ale to z czasem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 mar 2016, 00:24

Z tego co gdzieś czytałem to po takim zabiegu wywalenia prekatów powinno się zmodyfikować przyłącze drugich sond lambda właśnie aby nie dawało checka.
Nie robiłem tego więc to jak na razie czysta teoria wyczytana "gdzieś" w necie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez jedrzej07 » 1 mar 2016, 00:52

Emulatory drugich sond za 10zl rozwiazuja problem. Mam takie u siebie i zapomnialem o bledach <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 1 mar 2016, 12:09

Końcowy katalizator szkoda niszczyć, lepiej rozciąć, wyciągnąć wkład i sprzedać w całości w skupie, albo wyciąć stary i założyć metalowy, żeby się auto nie zrobiło głośne.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 1 mar 2016, 21:08

ProboszczV6 napisał(a):Końcowy katalizator szkoda niszczyć, lepiej rozciąć, wyciągnąć wkład i sprzedać w całości w skupie, albo wyciąć stary i założyć metalowy, żeby się auto nie zrobiło głośne.


mówisz, że lepiej jakiś rozprężny kolejny dołożyć?
Raz jak miałem wydech w garażu luzem to koleś zajmujący się tym od lat- powiedział, że rozprężnych tu naddatek i rura wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Yoki » 6 mar 2016, 22:13

Cześć, nie znalazłem innego tematu na tyle zbliżonego więc zadam pytanie tutaj.

Czy sprzedawane kolektory do MX-6 V6 będą pasować do X9 polifcie. Czy potrzeba rzeźby czy raczej jest to P&P?

http://racingstreet.pl/kolektor-wydechowysportowy-mazda-mx6-v6-p-5078.html
Obrazek

Rozpadła mi się ostatnio w rękach osłona kolektora wydechu i tak sobie pomyślałem, że do mojego planowanego wyglądu komory pasowałoby coś owiniętego bandażem <faja> . Nie oczekuję niczego po tych kolektorach oprócz spełnienia swojej roli i wyglądu (tak dla jasności).

Przepraszam z góry, że będę zadawał trywialne pytania ale nie mam wiedzy ani warunków technicznych aby samemu zdobyć co niektóre informacje ;)

Dzięki za podpowiedź.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9