Katalizatory wstępne – ukryty problem naszych Mazd (TA KL)
Czegoś nie rozumiesz
Regulacyjne (te co są przed prekatami) zostawiasz w spokoju tak jak są. Jedynie do tych które są za prekatami wkręcasz ten emulator, żeby oszukać komputer. Gdyby te drugie sondy zostały w tym samym miejscu to pokazywałby błąd sprawności katalizatora, a jak je odsuniesz za pomocą emulatorów to sondy nie wykryją tylu zanieczyszczeń w spalinach i będą pokazywały, że wszystko jest OK
Regulacyjne (te co są przed prekatami) zostawiasz w spokoju tak jak są. Jedynie do tych które są za prekatami wkręcasz ten emulator, żeby oszukać komputer. Gdyby te drugie sondy zostały w tym samym miejscu to pokazywałby błąd sprawności katalizatora, a jak je odsuniesz za pomocą emulatorów to sondy nie wykryją tylu zanieczyszczeń w spalinach i będą pokazywały, że wszystko jest OK
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
E to dobrze zrozumiałem tylko lekki chochlik wpadł do głowy z prekatami i myślałem że jest jedna tylna sonda. Ale ok czyli kupić dwa emulatory wkręcić pomiędzy tylne sondy (tak łopatologicznie tłumacząc)
Przednie katalizatory aby wydłubać nada się do tego długie wiertło 16-18? Nie za bardzo łatwo będzie zdjąć tylny kolektor dostęp do niego jest delikatnie mówiąc utrudniony
Przednie katalizatory aby wydłubać nada się do tego długie wiertło 16-18? Nie za bardzo łatwo będzie zdjąć tylny kolektor dostęp do niego jest delikatnie mówiąc utrudniony
- Od: 25 cze 2015, 09:10
- Posty: 82
- Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL
gregor83 napisał(a):(tak łopatologicznie tłumacząc)
Dokładnie tak
Ja do wydłubania używałem (a właściwie szwagier się w to bawił) wiertła łopatkowego do drewna. Poszło bardzo ładnie, ale zwykłym też można się pobawić, bo dużo ludzi tak robi.
Co do wyjęcia tylnego to ja akurat działałem przy swoim silniku 2.3 gdzie dostęp jest jeszcze bardziej utrudniony. Tylko, że ja to robiłem przy okazji remontu silnika, więc miałem wszystko na wierzchu.
Ale przy 2.5 da się to zrobić łatwiej jak sądzę, niż przy 2.3 i to bez specjalnego rozbierania czegokolwiek. Dymian coś działał w tym temacie więc może on będzie Ci w stanie coś więcej powiedzieć. Tyle, że on ostatecznie założył używane prekaty
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Drobna uwaga: emulator taki się sprawdzi pod warunkiem posiadania sprawnej sondy lambda.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok skopletuje niezbędne części i będę działał jak czas pozwoli. Co cenne rady to cenne dobry czteropak to się należy
Sondy mam sprawne nie ma bledow. Ten elektroniczny emulator by się chyba sprawdził w przypadku nie działania sond.
Sondy mam sprawne nie ma bledow. Ten elektroniczny emulator by się chyba sprawdził w przypadku nie działania sond.
- Od: 25 cze 2015, 09:10
- Posty: 82
- Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL
Tak gregor83 – taki emulator używa się jak sondy padną albo ..... przy lpg II generacji
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
jak tak rozdajesz te 4paki to za
oddam jeden już wydłubany
ogólnie w 2,5 wymienisz bez wyciągania silnika, tylko z dala od dzieci i kobiet to rób, bo się naklniesz bo dostęp jest mizerny.
oddam jeden już wydłubany
ogólnie w 2,5 wymienisz bez wyciągania silnika, tylko z dala od dzieci i kobiet to rób, bo się naklniesz bo dostęp jest mizerny.
Też zamontowałem emulatory sond sprawdzających (sam wytoczyłem z mosiężnego pręta sześciokątnego), bo po założeniu instalacji lpg często wyskakiwał mi błąd katalizatora. Od momentu założenia emulatorów 7000km i błąd się nie pojawił. Tylko to trochę oszukiwanie samego siebie – usuwanie skutków, a nie przyczyn problemu.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
No w Twoim przypadku to rzeczywiście oszukiwanie samego siebie bo nie usunąłeś przyczyny ale pozbyłeś się problemów wyskakujących błędów. Natomiast w przypadku usunięcia prekatów nie ma innej opcji jak oszukanie kompa, żeby mu się wydawało, że te katy są, i właściwie działają.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
U mnie jak rozkręciłem to aż się zdziwiłem!
Oka prekaty miały kształt ..... kulisty!
Bardzo dobrze działały jako "zaworki" na wydechu
Oczywiście wszystko poszło do wycięcia
Taka ciekawostka: kolektory wydechowe w KL'u nie wszystkie pasują do naszych X9!
Robiąc remont silnika kupiłem wcześniej jako "dawca organów" całą kompletną głowicę prawą wraz z kolektorem wydechowym. Nie wiem w tej chwili czy to było z 626, MX6 czy z Probe ale tez miało prekata w nawet względnie nienaruszonym stanie.
Korzystając z tego, ze w moim kolektorze miałem urwane dwie śruby to stwierdziłem, że użyję kolektor z tej zakupionej głowicy.
Niestety nie ma tak lekko – okazało się, że otwory na flanszy wyjściowej do rury łączącej oba kolektory (portki) były delikatnie przekręcowe i oczywiście w tym momencie nie było opcji aby to skręcić
Po przyłożeniu tych "portek" do flanszy kolektora prawej głowicy druga ich część wypadała mniej – więcej na filtrze oleju!
Cóż – muszę użyć swój stary, oryginalny kolektor.
Dlatego mała rada: jak ktoś szuka kolektora do silnika KL to niekoniecznie musi trafić na właściwy pod kątem swojego silnika
Oka prekaty miały kształt ..... kulisty!
Bardzo dobrze działały jako "zaworki" na wydechu
Oczywiście wszystko poszło do wycięcia
Taka ciekawostka: kolektory wydechowe w KL'u nie wszystkie pasują do naszych X9!
Robiąc remont silnika kupiłem wcześniej jako "dawca organów" całą kompletną głowicę prawą wraz z kolektorem wydechowym. Nie wiem w tej chwili czy to było z 626, MX6 czy z Probe ale tez miało prekata w nawet względnie nienaruszonym stanie.
Korzystając z tego, ze w moim kolektorze miałem urwane dwie śruby to stwierdziłem, że użyję kolektor z tej zakupionej głowicy.
Niestety nie ma tak lekko – okazało się, że otwory na flanszy wyjściowej do rury łączącej oba kolektory (portki) były delikatnie przekręcowe i oczywiście w tym momencie nie było opcji aby to skręcić
Po przyłożeniu tych "portek" do flanszy kolektora prawej głowicy druga ich część wypadała mniej – więcej na filtrze oleju!
Cóż – muszę użyć swój stary, oryginalny kolektor.
Dlatego mała rada: jak ktoś szuka kolektora do silnika KL to niekoniecznie musi trafić na właściwy pod kątem swojego silnika
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Te katy najlepiej było by wyj.. całkowicie i załozyc kolektory z wersji Xeda bez katów i długie portki a sondy oszukać emulatorem...
Taka pusta puszka po kacie to też nic dobrego, powoduje zawirowania spalin..
Taka pusta puszka po kacie to też nic dobrego, powoduje zawirowania spalin..
Zapewne na LPG tak miałeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem dotyczy nie prawidłowego składu mieszanki, pewnie w jakimś zakresie leje ci za dużo LPG, i wychwyciła to sonda jako nie sprawny katalizator, możesz to sprawdzić kasując błąd i robiąc parę km na benzynie, pomiar jest robiony zazwyczaj w zakresie 70-120 km/h przy stałym równym obciążeniu silnika ok 5-8 min takiej jazdy. Na LPG wywali ci błąd na PB będzie ok. Rozwiązanie, bardzo dokładna regulacja LPG co może stanowić duży problem dla naszych fachowców albo zastosowanie "emulator" do oszukania sondy za katem (tak rurka parę cm z gwintem która odsunie punkt pomiaru i "z uboży mierzoną mieszankę". Oczywiście zabieg trzeba wykonać dla obu głowić, jeśli masz błąd tylko na jednej głowicy może to oznaczać tez faktyczny problem z katem lub z sondą, lub naprawdę słabo wystrojoną instalację która powoduje rozjazdy czasów wtrysków między głowicami. Proponuje sprawdzić na PB Myślę że wszystkiemu winna instalacja, lub jej wystrojenie.. Osobiście mam jeszcze jeden pomysł na rozwiązanie tej przypadłości która jest tez i u mnie w X9 a mianowicie podpięcie skanera który na bieżąco czyta korekty długo i krótko terminowe czasów wtrysku z kompa PB i przekazuje je do kompa LPG. Skład mieszanki jest liczony i korygowany cały czas a nie jest stały tak jak większości instalacji. Bynajmniej u mnie w Techu jest taka opcja muszę jeszcze tylko sprawdzić czy podejdzie protokół jakim łączy się komp PB przez OBDII żeby oba kompy się dogadały
Sprawdź na początek pracę wszystkich sond
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość