Katalizatory wstępne – ukryty problem naszych Mazd (TA KL)
Najprościej ELM327 + smartfon + jakiś soft i można to sprawdzić.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Masz 4 sondy
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak masz wygrzany katalizator i sonda druga pracuje to nie ważne czy jedziesz czy stoisz linia powinna być raczej płaska i jeśli sygnał sondy ma wysokie napięcie to katalizator działa skutecznie. Dlaczego tak się dzieje? Bo przy pracującym prawidłowo katalizatorze cały tlen który zawarty jest w spalinach zostaje zużyty do reakcji chemicznej tlen + szkodliwe substancje. Po pewnym czasie użytkowania katalizatora zużywa się i część szkodliwych gazów opuszcza go w nie zmienionej postaci co powoduje że druga sonda zaczyna zbliżać swój sygnał wyjściowy do pierwszej sondy przed katalizatorem (zaczyna falować). Wtedy ewidentnie problemem jest sam katalizator który należało by wymienić, aby przywrócić prawidłową pracę układu wydechowego.
Sonda za katem powinna wskazywać napięcie 0,6-0,8V, które oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach za katalizatorem, gdyż przy sprawnym katalizatorze, cały tlen wykorzystywany jest do procesów chemicznych.
A jakie masz błędy ?
Sonda za katem powinna wskazywać napięcie 0,6-0,8V, które oznacza bardzo niski poziom tlenu w spalinach za katalizatorem, gdyż przy sprawnym katalizatorze, cały tlen wykorzystywany jest do procesów chemicznych.
A jakie masz błędy ?
tylko ten
kod błędu P0431- nagrzany katalizator (Bank 2) wydajność poniżej progu
nie mam pojęcia co napisałeś, bo ja takich rzeczy nie ogarniam , wiem tyle że jeśli to katalizator to go wywalę, sondę wymienię, tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić co padło, elm pokazuje że na 1 i 2 sondzie jest od 0.075 do 0.850 czegoś tam na 3 i 4 pokazywało 0, tyle mojej wiedzy.
kod błędu P0431- nagrzany katalizator (Bank 2) wydajność poniżej progu
nie mam pojęcia co napisałeś, bo ja takich rzeczy nie ogarniam , wiem tyle że jeśli to katalizator to go wywalę, sondę wymienię, tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić co padło, elm pokazuje że na 1 i 2 sondzie jest od 0.075 do 0.850 czegoś tam na 3 i 4 pokazywało 0, tyle mojej wiedzy.
No właśnie o to chodzi żeby ustalić w czym problem...
Wywalenie kata nic nie da 2 sonda jest po to żeby właśnie sprawdzić czy on jest i czy działa
Żeby było śmieszniej to masz 3 katy 2 wstępne i 1 główny, problem będzie dotyczył tych 2 wstępnych.
2 pierwsze sondy badają mieszankę przed katalizatorami to co wydostaje się prosto z komór spalania.
Wartości są podawane w V Voltach (napiecie jakie jest "generowane" przez sondy w zależności od ilości tlenu w spalinach) Napięcia które podałeś 0.075 V do 0.850 V są niemal że książkowe (0.000 V do 0.999 V).
Sondy za katem konstrukcyjnie są identyczne z tymi przed jednak ich wskazania powinny być bliżej tych 0.999 V ze względu na zużycie tlenu do przeprowadzenia reakcji katalitycznych przez katalizatory.
Teraz tak:
Mieszanka bogata (dużo paliwa mało tlenu) przyjmujemy 0.650 V – 0.999 V
Mieszanka uboga (mało paliwa dużo tlenu) przyjmujemy 0.000 V – 0.450 V
Jest jeszcze mieszanka stechiometryczna (czyt. idealne proporcje paliwa i tlenu) ale jest ona bardzo trudna do osiągnięcia, dlatego komputer oscyluje cały czas dawką miedzy m. bogatą a ubogą.
Wskazanie 3 i 4 sondy jest bardzo nie typowe, jeśli cały czas obie pokazują 0 czyli linia prosta na samym dole wykresu to albo sondy padły albo się czymś zapchały, albo jest jakiś problem z połączeniami elektrycznymi złączki wiązka itp.
Jeśli chodzi o katy to tak:
W pełni sprawne nówki sztuki powinny mieć wykres lekko falujący zawierający się w zakresie 0.650-0.999 z uwagi na duże zdolności do magazynowania tlenu i przeprowadzania reakcji chemicznych.
W przypadku nie sprawnego, zużytego katalizatora wykresy sond przed katem i za katem powinny być niemal identyczne, ze względu na to że kat po prostu już nie działa i skład spalin jest taki sam na wlocie i na wylocie z kata.
Załączam screen z mojej mazdy: gdzie widać że katalizatory wstępne już mają sporo pracy za sobą ale jeszcze działają, nie tak wydajnie jak nówki ale na tyle sprawnie żeby nie powodować błędów takich jak np u ciebie.
2 pierwsze wykresy to pierwsza głowica
2 następne to druga głowica
Czerwony i niebieski to sondy przed katami O2S11 i O2S21
Zielony i różowy to sondy za katami O2S12 i O2S22
Ja bym zaczął od sprawdzenia sond za katami i ich złączek/wiązek może masz tam coś po dłubane? Jakieś mody z wydechem Możesz też zrobić takiego screen-a (na rozgrzanym silniku) jak to wygląda u Ciebie, w razie pytań pisz.
wiem tyle że jeśli to katalizator to go wywalę, sondę wymienię
Wywalenie kata nic nie da 2 sonda jest po to żeby właśnie sprawdzić czy on jest i czy działa
Żeby było śmieszniej to masz 3 katy 2 wstępne i 1 główny, problem będzie dotyczył tych 2 wstępnych.
1 i 2 sondzie jest od 0.075 do 0.850 czegoś tam na 3 i 4 pokazywało 0, tyle mojej wiedzy.
2 pierwsze sondy badają mieszankę przed katalizatorami to co wydostaje się prosto z komór spalania.
Wartości są podawane w V Voltach (napiecie jakie jest "generowane" przez sondy w zależności od ilości tlenu w spalinach) Napięcia które podałeś 0.075 V do 0.850 V są niemal że książkowe (0.000 V do 0.999 V).
Sondy za katem konstrukcyjnie są identyczne z tymi przed jednak ich wskazania powinny być bliżej tych 0.999 V ze względu na zużycie tlenu do przeprowadzenia reakcji katalitycznych przez katalizatory.
Teraz tak:
Mieszanka bogata (dużo paliwa mało tlenu) przyjmujemy 0.650 V – 0.999 V
Mieszanka uboga (mało paliwa dużo tlenu) przyjmujemy 0.000 V – 0.450 V
Jest jeszcze mieszanka stechiometryczna (czyt. idealne proporcje paliwa i tlenu) ale jest ona bardzo trudna do osiągnięcia, dlatego komputer oscyluje cały czas dawką miedzy m. bogatą a ubogą.
3 i 4 pokazywało 0
Wskazanie 3 i 4 sondy jest bardzo nie typowe, jeśli cały czas obie pokazują 0 czyli linia prosta na samym dole wykresu to albo sondy padły albo się czymś zapchały, albo jest jakiś problem z połączeniami elektrycznymi złączki wiązka itp.
Jeśli chodzi o katy to tak:
W pełni sprawne nówki sztuki powinny mieć wykres lekko falujący zawierający się w zakresie 0.650-0.999 z uwagi na duże zdolności do magazynowania tlenu i przeprowadzania reakcji chemicznych.
W przypadku nie sprawnego, zużytego katalizatora wykresy sond przed katem i za katem powinny być niemal identyczne, ze względu na to że kat po prostu już nie działa i skład spalin jest taki sam na wlocie i na wylocie z kata.
Załączam screen z mojej mazdy: gdzie widać że katalizatory wstępne już mają sporo pracy za sobą ale jeszcze działają, nie tak wydajnie jak nówki ale na tyle sprawnie żeby nie powodować błędów takich jak np u ciebie.
2 pierwsze wykresy to pierwsza głowica
2 następne to druga głowica
Czerwony i niebieski to sondy przed katami O2S11 i O2S21
Zielony i różowy to sondy za katami O2S12 i O2S22
Ja bym zaczął od sprawdzenia sond za katami i ich złączek/wiązek może masz tam coś po dłubane? Jakieś mody z wydechem Możesz też zrobić takiego screen-a (na rozgrzanym silniku) jak to wygląda u Ciebie, w razie pytań pisz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości