Millenia czarny dym z rury (TA KL)

Postprzez ariel87 » 26 sty 2010, 08:06

Witam, co może być powodem dymienia na czarno z ruru wydechowej zaraz po uruchomieniu zimnego silnika podczas mrozu ? czarny dym leci z 5-10s później jest już normalnie...
silnik nie bierze oleju...
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez ROMAN-R87 » 26 sty 2010, 09:39

moze byc za bogata mieszanka powietrzno-paliwowa, za co wine ponosi(sza)sonda lambda(y), ale takze moze byc wina swiec, np zle dobrana ich cieplota lub poprostu starosc
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Globy » 26 sty 2010, 14:04

A ile oleju Ci wciąga na 1000 km?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bazyl wspaniały » 26 sty 2010, 20:27

To nie olej tylko nieprzepalona benzyna. Ja bym nie panikował tylko obadał to o czym piszeROMAN-R87 ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez ariel87 » 26 sty 2010, 20:39

oleju nie dolewam od wymiany do wymiany ani kropli, jezdze na półsyntetyku castrola
świece wymienione w tamtym roku na platynowe ngk wraz z przewodami
pojade na diagnostyke sprawdzić błędy, może sonda;)
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 16:46
Posty: 62
Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2010, 18:22

Moja czasami tez kopci na czarno, zwlaszcza tylko rano ale nie codziennie ale czesto. Wykrecilem swiece niby sa ladne i prawidlowe (jak to stwierdzil zaprzyjazniony mechanik).

Ale zauwazylem ze jak rano im dluzej potrzymam kluczyk na zaplonie to kopci bardziej, a jak wloze kluczyk i od razu nie czekajac uruchomie silnik to kopcenia prawie nie ma.
I jeszcze dodam ze jak wczesniej naladowalem akumulator to kopcenia nie bylo przez jakis tydzien.
Znajomy podsunal mysl taka ze wtryski maga przepuszczac paliwo (nie trzymaja cisnienia) i wtedy jak potrzymam kluczyk dluzej na zaplonie to pompka zaczyna pracowac i wtryski puszczaja, ale sie zastanawiam czy popka pompka powinna dzialac juz na zaplonie czy nie powinna sie sama wlaczac po np. ruchu z czujnika walu... musze sprawdzic.
OBDII o sondach czy o czyms innym nie daje sygnalow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 15 lut 2010, 19:34

Janusz626 napisał(a):Moja czasami tez kopci na czarno, zwlaszcza tylko rano ale nie codziennie ale czesto.


W/g mnie to nieszczelności w kompresorze :) ( powoli się kończy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2010, 19:44

Nieszczelnosc kompresora nie objawialaby sie gestym niebieskim dymem ? ostatnio zagladalem do niego jak i do chlodnicy i nie widac zeby sie zalewal oliwką jak i konsumpcja oliwki nie jest jakas wielce przesadna... nie wiem moze i masz racje :( a swiece moglyby wskazac spalanie oleju przez nieszczelnosc kompresora ? spalanie oliwy kojazy mi sie tylko z niebieskim dymem a nie z czarnym, czarny to nie czasami wina bogatej mieszanki a dokladnie wiekszej dawki niespalonego paliwa w stosunku do powietrza ? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 15 lut 2010, 19:52

Hmmm to nie wiem, Millenia którą ostatnio nabyłem wciąga 0,7l/ 1000km oleju. Na zimnym silniku zawsze puści czarną chmurę a potem mieni się w bardziej niebieską :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez azalisz555 » 15 lut 2010, 20:52

ja tez jestem zwolennikiem teorii na temat mieszanki, to ma sens nawet bez zaglądania, gdy masz daną ilość powietrza a dostaniesz więcej paliwa to następuje niepełne spalanie, czego efektem jest uzyskanie stosunkowo mniejszej ilości CO2 ale za to przy obecności CO (bezwonny, bezbarwny) i węgla (sadzy), która jest wydmuchiwana przez wydech a że jest lekka i drobna więc dym przyjmuje barwę czarną ;P i nie myślcie o mnie źle, chemia to mój konik po prostu <spoko> <ok> ;)
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 15 lut 2010, 21:47

Pojezdzimy zobaczymy co bedzie, jak kompresor padnie to padnie wieczny nie jest. Tylko tak obciach jak sasiad zapytal: nie no ladnie, w miare cicho ten diselek pana chodzi <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez azalisz555 » 16 lut 2010, 07:09

hehe u mnie wczoraj jak opdsniezalem gospodarz podszedli powiedzia zebym odpalil to szybciej sie nagrzeje, tyle ze on chodzil, jak podszedl do maski to byl w takim szoku ze chcial w ciemno ode mnie kupować madzie <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez mckoper » 16 lut 2010, 09:45

Małe OT

Mi się już kilka razy zdarzyło, że odpalałem odpalony samochód <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez azalisz555 » 16 lut 2010, 15:23

mi też, nie jest to przyjemny odgłos <glupek2>
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Wodzu » 16 lut 2010, 18:40

U mnie tez zakopci na czarno ale jak dodam ostro gazu na luzie, z tym że ja nie mam skasowanego błędu knock sensora i pali mi 16l w miescie :P musze sie udac do serwisu. OT "Ma ktoś może kompa, żeby skasować mi błąd :P"
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez mckoper » 16 lut 2010, 19:06

Wodzu napisał(a):U mnie tez zakopci na czarno ale jak dodam ostro gazu na luzie, z tym że ja nie mam skasowanego błędu knock sensora i pali mi 16l w miescie :P musze sie udac do serwisu. OT "Ma ktoś może kompa, żeby skasować mi błąd :P"



Mogę Ci skasować błędy podczas transakcji ;) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Wodzu » 16 lut 2010, 19:57

u siebie mam obd-I :P nie masz pewnie takiego kompa :P
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 16 lut 2010, 23:59

Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-I

... no jak to OBD I, przeciez miales P0325 (obwod stukowego) tak jak ja, a 4-ro cyfrowy kod jest w OBD II wlasnie, i jezdzisz z nim ponad pol roku ?

W wolnym czasie zabiore sie za wtryski, wyjme je, zalacze pompke i zobacze jak one sie zachowuja. Jezdze od znajomego do znajomego i wszyscy mowia ze to wina mieszanki ze bardzo bogata sporo za duzo paliwa daje na ssaniu, a zauwazylem ze na ssaniu wtedy jak zakopci na czarno to obroty z okolo 1800 szybko spadaja do 1000 (wtedy zaczyna kopcic) i pozniej ida do gory prawie 1800 i juz wtedy kopcenia nie ma. Chodzi o to ze kopci jak na ssaniu obroty spadna a jak wzrosna za chwile to juz nie kopci. Na ssaniu obroty powinny byc wyzsze i pozniej w miare temp. powinny same spadac, a u mnie nie.... wzrosna... spadna i znow wzrosna a dalej powoli spadaja jak silnik juz cieply.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 17 lut 2010, 00:52

Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-I :P nie masz pewnie takiego kompa :P


Myślałem,że masz OBD II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Wodzu » 17 lut 2010, 20:32

Janusz626 napisał(a):
Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-I

... no jak to OBD I, przeciez miales P0325 (obwod stukowego) tak jak ja, a 4-ro cyfrowy kod jest w OBD II wlasnie, i jezdzisz z nim ponad pol roku ?

Jezdze prawie rok :P kupile z niespodzianką :|
Mam OBD-I taka puszeczke pod maską, dzis bylem jeszcze raz sprawdzic i sie okazalo ze led mi padł :P a juz myslełem, że nie mam błędów. Dioda mruga 4 cyfrowymi błędami ot ja mam zawsze pod górke ;), jutro kupie nowego lede i jeszcze raz sprawdzę
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9