Millenia czarny dym z rury (TA KL)
1, 2
Witam, co może być powodem dymienia na czarno z ruru wydechowej zaraz po uruchomieniu zimnego silnika podczas mrozu ? czarny dym leci z 5-10s później jest już normalnie...
silnik nie bierze oleju...
silnik nie bierze oleju...
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
- Od: 29 wrz 2008, 16:46
- Posty: 62
- Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r
moze byc za bogata mieszanka powietrzno-paliwowa, za co wine ponosi(sza)sonda lambda(y), ale takze moze byc wina swiec, np zle dobrana ich cieplota lub poprostu starosc
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
A ile oleju Ci wciąga na 1000 km?
To nie olej tylko nieprzepalona benzyna. Ja bym nie panikował tylko obadał to o czym piszeROMAN-R87 

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
oleju nie dolewam od wymiany do wymiany ani kropli, jezdze na półsyntetyku castrola
świece wymienione w tamtym roku na platynowe ngk wraz z przewodami
pojade na diagnostyke sprawdzić błędy, może sonda;)
świece wymienione w tamtym roku na platynowe ngk wraz z przewodami
pojade na diagnostyke sprawdzić błędy, może sonda;)
jak krasc to miliony, jak gwalcic to ksiezniczki, jak jezdzic to milenka;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=66985
- Od: 29 wrz 2008, 16:46
- Posty: 62
- Auto: 2,5 v6 24v millenia 95r
Moja czasami tez kopci na czarno, zwlaszcza tylko rano ale nie codziennie ale czesto. Wykrecilem swiece niby sa ladne i prawidlowe (jak to stwierdzil zaprzyjazniony mechanik).
Ale zauwazylem ze jak rano im dluzej potrzymam kluczyk na zaplonie to kopci bardziej, a jak wloze kluczyk i od razu nie czekajac uruchomie silnik to kopcenia prawie nie ma.
I jeszcze dodam ze jak wczesniej naladowalem akumulator to kopcenia nie bylo przez jakis tydzien.
Znajomy podsunal mysl taka ze wtryski maga przepuszczac paliwo (nie trzymaja cisnienia) i wtedy jak potrzymam kluczyk dluzej na zaplonie to pompka zaczyna pracowac i wtryski puszczaja, ale sie zastanawiam czy popka pompka powinna dzialac juz na zaplonie czy nie powinna sie sama wlaczac po np. ruchu z czujnika walu... musze sprawdzic.
OBDII o sondach czy o czyms innym nie daje sygnalow.
Ale zauwazylem ze jak rano im dluzej potrzymam kluczyk na zaplonie to kopci bardziej, a jak wloze kluczyk i od razu nie czekajac uruchomie silnik to kopcenia prawie nie ma.
I jeszcze dodam ze jak wczesniej naladowalem akumulator to kopcenia nie bylo przez jakis tydzien.
Znajomy podsunal mysl taka ze wtryski maga przepuszczac paliwo (nie trzymaja cisnienia) i wtedy jak potrzymam kluczyk dluzej na zaplonie to pompka zaczyna pracowac i wtryski puszczaja, ale sie zastanawiam czy popka pompka powinna dzialac juz na zaplonie czy nie powinna sie sama wlaczac po np. ruchu z czujnika walu... musze sprawdzic.
OBDII o sondach czy o czyms innym nie daje sygnalow.
Janusz626 napisał(a):Moja czasami tez kopci na czarno, zwlaszcza tylko rano ale nie codziennie ale czesto.
W/g mnie to nieszczelności w kompresorze
Nieszczelnosc kompresora nie objawialaby sie gestym niebieskim dymem ? ostatnio zagladalem do niego jak i do chlodnicy i nie widac zeby sie zalewal oliwką jak i konsumpcja oliwki nie jest jakas wielce przesadna... nie wiem moze i masz racje
a swiece moglyby wskazac spalanie oleju przez nieszczelnosc kompresora ? spalanie oliwy kojazy mi sie tylko z niebieskim dymem a nie z czarnym, czarny to nie czasami wina bogatej mieszanki a dokladnie wiekszej dawki niespalonego paliwa w stosunku do powietrza ? 
Hmmm to nie wiem, Millenia którą ostatnio nabyłem wciąga 0,7l/ 1000km oleju. Na zimnym silniku zawsze puści czarną chmurę a potem mieni się w bardziej niebieską 
ja tez jestem zwolennikiem teorii na temat mieszanki, to ma sens nawet bez zaglądania, gdy masz daną ilość powietrza a dostaniesz więcej paliwa to następuje niepełne spalanie, czego efektem jest uzyskanie stosunkowo mniejszej ilości CO2 ale za to przy obecności CO (bezwonny, bezbarwny) i węgla (sadzy), która jest wydmuchiwana przez wydech a że jest lekka i drobna więc dym przyjmuje barwę czarną
i nie myślcie o mnie źle, chemia to mój konik po prostu


- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
hehe u mnie wczoraj jak opdsniezalem gospodarz podszedli powiedzia zebym odpalil to szybciej sie nagrzeje, tyle ze on chodzil, jak podszedl do maski to byl w takim szoku ze chcial w ciemno ode mnie kupować madzie






- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Małe OT
Mi się już kilka razy zdarzyło, że odpalałem odpalony samochód
Mi się już kilka razy zdarzyło, że odpalałem odpalony samochód

- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
U mnie tez zakopci na czarno ale jak dodam ostro gazu na luzie, z tym że ja nie mam skasowanego błędu knock sensora i pali mi 16l w miescie
musze sie udac do serwisu. OT "Ma ktoś może kompa, żeby skasować mi błąd
"
Wodzu napisał(a):U mnie tez zakopci na czarno ale jak dodam ostro gazu na luzie, z tym że ja nie mam skasowanego błędu knock sensora i pali mi 16l w miesciemusze sie udac do serwisu. OT "Ma ktoś może kompa, żeby skasować mi błąd
"
Mogę Ci skasować błędy podczas transakcji
Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-I
... no jak to OBD I, przeciez miales P0325 (obwod stukowego) tak jak ja, a 4-ro cyfrowy kod jest w OBD II wlasnie, i jezdzisz z nim ponad pol roku ?
W wolnym czasie zabiore sie za wtryski, wyjme je, zalacze pompke i zobacze jak one sie zachowuja. Jezdze od znajomego do znajomego i wszyscy mowia ze to wina mieszanki ze bardzo bogata sporo za duzo paliwa daje na ssaniu, a zauwazylem ze na ssaniu wtedy jak zakopci na czarno to obroty z okolo 1800 szybko spadaja do 1000 (wtedy zaczyna kopcic) i pozniej ida do gory prawie 1800 i juz wtedy kopcenia nie ma. Chodzi o to ze kopci jak na ssaniu obroty spadna a jak wzrosna za chwile to juz nie kopci. Na ssaniu obroty powinny byc wyzsze i pozniej w miare temp. powinny same spadac, a u mnie nie.... wzrosna... spadna i znow wzrosna a dalej powoli spadaja jak silnik juz cieply.
Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-Inie masz pewnie takiego kompa
Myślałem,że masz OBD II
Janusz626 napisał(a):Wodzu napisał(a):u siebie mam obd-I
... no jak to OBD I, przeciez miales P0325 (obwod stukowego) tak jak ja, a 4-ro cyfrowy kod jest w OBD II wlasnie, i jezdzisz z nim ponad pol roku ?
Jezdze prawie rok
Mam OBD-I taka puszeczke pod maską, dzis bylem jeszcze raz sprawdzic i sie okazalo ze led mi padł
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości