Strona 1 z 1

Check Engine po naprawie mocowań tłumika

PostNapisane: 23 gru 2009, 18:54
przez Button
Niedawno miałem wymieniane uchwyty trzymające tłumik – musiały być spawane

Po naprawie pojawiły mi się 2 kody błędów – 0421 i 0431 – czy ktoś pomoże odszyfrować i wskazać przyczynę błędów?

Objawy – chyba niezauważalne, mam tylko wrażenie, że po odpaleniu czuć w środku zapach spalin i auto jakby więcej oparów wydala z rury wydechowej.

PostNapisane: 23 gru 2009, 19:15
przez Wodzu
http://www.obd-codes.com/p0431
http://www.obd-codes.com/p0421
Zasadniczo oznacza to, że czujnik tlenu
poniżej katalizatora w banku 1 jest wykrycie, że konwerter nie działa tak skutecznie, jak należy (według specyfikacji). Jest to część emisji spalin
systemu.
Bank 1 i 2
P0421 kod może oznaczać, że jeden lub więcej z następujących działo się:

* Katalizator nie działa poprawnie
* Czujnika tlenu nie jest czytanie (funkcjonowania) właściwie
* SparkPlug jest zanieczyszczona się
analogicznie bank 2
Tłumaczenie kulawe bo z google translate :)
ps. jeśli tak to odłączali klemy??

PostNapisane: 23 gru 2009, 19:48
przez Button
Wodzu napisał(a):ps. jeśli tak to odłączali klemy??


chodzi Ci o kasowanie błędów?

PostNapisane: 23 gru 2009, 20:02
przez Wodzu
Button napisał(a):chodzi Ci o kasowanie błędów?

Nie przed spawaniem szczególnie migomatem trzeba odłaczyć klemy bo prąd indukowany poprzes spawanie moze uszkodzic elementy elektroniczne auta.

PostNapisane: 23 gru 2009, 20:06
przez Button
Hmm tego nie wiem, auto zostawiałem w rękach Wieśka, więc nie sądzę żeby brakowało mu doświadczenia (chociaż to nie on spawał)
Nie jestem jednak przekonany czy to może chodzić o same czujniki – jak już pisałem, tuż po odpaleniu wyraźnie czuję zapach spalin, moja żona to potwierdza – wcześniej tego nie było

PostNapisane: 23 gru 2009, 20:08
przez Wodzu
Sprawdz to co jest napisane w pierwszym moim poscie. moze gdzies spaliny wylatuja przez jakas nieszczelnosc

PostNapisane: 24 gru 2009, 16:01
przez Globy
Zadzwoń do Wieśka i najpierw zresetuj kompa. Zobaczymy, czy błędy znowu się pojawią.

PostNapisane: 5 sty 2010, 21:28
przez Soluks
jeden i drugi błąd jest od wydajności podgrzewania katalizatora która jest poniżej wartości progowej... może coś jest nie podłączone albo nie łączy