Strona 1 z 1
Metaliczny świst powyżej 3000 obr.

Napisane:
31 sie 2009, 17:21
przez sdp
Witam,
Niedawno nabyłem Xedosa 9 2,0 V6 z 1994r. Zauważyłem, że przy ostrzejszym przyspieszaniu powyżej 3k obr zaczyna dobiegać metaliczny świst, który nie jest słyszalny na biegu jałowym. Dodatkowo silnik chodzi jak taki bardzo kulturalny diesel – słychać lekkie klekotanie. Czyżby zawory do regulacji?
Pozdrawiam,
sdp

Napisane:
31 sie 2009, 18:44
przez Wodzu
sdp napisał(a):Czyżby zawory do regulacji?
W tym silniku zawory sa hydrauliczne nie reguluje sie ich.

Napisane:
31 sie 2009, 18:50
przez strOOs
Moze to byc zbyt malo oleju jesli chodzi o klekotanie, moze byc za gesty.
A co do tarcia przy ostrym przyspieszaniu – wymieniales sprzeglo czy po zakupie jest w stanie nieznanym?


Napisane:
31 sie 2009, 20:10
przez sdp
Sprzęgło w stanie nieznanym..
Ale.. dodatkowo, o czym wcześniej nie wspomniałem, przy prędkości od 100 km/h słychać huczenie, które nasila się przy skręceniu kierownicy w lewo, w prawo przestaje. Huczy tylko pod obciążeniem, jak wrzucę na luz, to przestaje. Moi magicy mechanicy sprawdzili przeguby, łożysko podpory, łożyska koła – NIC. Rozkładają ręce, a ja portfel.
Może to coś podpowie.

Napisane:
31 sie 2009, 20:23
przez Italiano
sdp napisał(a):przy ostrzejszym przyspieszaniu powyżej 3k obr zaczyna dobiegać metaliczny świst, który nie jest słyszalny na biegu jałowym.
A przez przypadek któryś z V-risóv sie nie otwiera przy tych obrotach? Może to on.

Napisane:
31 sie 2009, 20:36
przez Wodzu
sdp napisał(a):Moi magicy mechanicy sprawdzili przeguby, łożysko podpory, łożyska koła – NIC
Może ro byc łożysko skrzyni, ale to dowiesz sie jak ja rozbierzesz :/

Napisane:
31 sie 2009, 20:51
przez azalisz555

Napisane:
31 sie 2009, 21:02
przez sdp
Tak się właśnie obawiam, że to może być jakieś łożysko w skrzyni... tylko że pewnie z 1000 pln zapłacę jak nic za samo wymontowanie-wmontowanie..
Jeszcze zamienię koła przednie z tylnymi, a nuż...

Napisane:
21 wrz 2009, 12:00
przez peoli
sdp czy coś się wyjaśniło w tym temacie? daj znać, czy wykryto usterke.

Napisane:
21 wrz 2009, 18:32
przez ariel87
pewnie tylko tyle ze ten świst od 3tyś obrotów ma niejeden z nas:P jest juz gdzieś o tym temat w tym dziale....

Napisane:
21 wrz 2009, 20:40
przez peoli
sprawdziłem, rzeczywiście to nic nowego. Widziałem posty z 2006 roku i dziwi mnie, że ciągle gdybamy na temat tego gwizdo-świstu i nikt sobie z tym nie poradził. A nawet jak poradził, to nie podzielił się tym.
Szkoda. Jak zacznie u mnie jeszcze głośniej gwizdać, to się tym zajmę, ale narazie kasa idzie na inne usterki.
pozdr.

Napisane:
22 wrz 2009, 06:45
przez ariel87
a macie może chłopaki końcówki ultera wydaje mi się ze to przez to

Napisane:
22 wrz 2009, 09:31
przez bazyl wspaniały
Gwizdoświst to nic złego, po prostu taki dźwięk z dolotu i tyle. Gzieś tam sobie powietrze w jakiejś szparce śwista i tyle. U szfagra piknie to brzmi, mi się podoba

. Przyjżyjcie się jak jest rozwiązany dolot od początku do końca. Zakręcony jak wąż boa. Moja teoria jest taka że świszcze u tych którzy mają WEBASTO a często o tym nie wiedzą

, tak było z Kudłatym, trzeba mu było paluchem pokazać. A świszcze bo sobie powietrze gdzieś tam między "grzałeczkami" pomyka. Jakby mi się chciało to bym sprawdził, ale że mi się nie chce to nie bede patrzył


Napisane:
22 wrz 2009, 16:21
przez ariel87
ja chyba nie mam i mi świszcze:P

Napisane:
22 wrz 2009, 19:16
przez bazyl wspaniały
a skad wiesz że nie masz?

Napisane:
22 wrz 2009, 22:33
przez ariel87
no właśnie chyba nie mam;p a jak to sprawdzić?:P

Napisane:
23 wrz 2009, 13:51
przez bazyl wspaniały
ariel87 napisał(a):no właśnie chyba nie mam;p a jak to sprawdzić?
Od strony kierowcy pod maską szukaj puszki plastikowej a w niej 3 lub4 bezpieczniki, puszka opisana jest gdzieś z boku WEBASTO znaczysię że masz podgrzewanie elektryczne. Gdybyś miał spalinowe to byś miał w kabinie programator lub pildocika przy kluczykach.

Napisane:
25 wrz 2009, 20:00
przez sdp
Dawno tu nie zaglądałem..
Świszczenie u mnie okazało się drobnostką....Dziura, że kciuka wsadzisz w pierwszym tłumiku.

Napisane:
26 wrz 2009, 10:47
przez bazyl wspaniały
sdp napisał(a):Świszczenie u mnie okazało się drobnostką....Dziura, że kciuka wsadzisz w pierwszym tłumiku.
No popatrz jakie różne przyczyny jednego objawu


Napisane:
26 wrz 2009, 21:55
przez Widelec
już chciałem napisać że może on turbo ma i nawet o tym nie wie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)