Spadek mocy oraz szarpanie po rozgrzaniu TA KL
Co do tego spalania stukowego warto byłoby sprawdzić ustawienie zapłonu.
A nawet na próbę lekko go np. opóźnić parę stopni i zobaczyć czy dalej bład się pojawia (zaznaczając oczywiście pierwotne ustawienie aparatu zapłonowego!).
A nawet na próbę lekko go np. opóźnić parę stopni i zobaczyć czy dalej bład się pojawia (zaznaczając oczywiście pierwotne ustawienie aparatu zapłonowego!).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawa sie wyjasnila. Mianowicie winnym calego zajscia zostal slawny juz czujnik spalania stukowego. Ten wkrecony w ucho silnika zaczal juz powoli padac opor sie wahal nawet do 1000k ohm , wiec podlaczylem nowke i wszystkie objawy takie jak nie spadanie obrotów brak mocy przy niskich obrotach ustaly , cos nie halo z waszymi silnikami sprawdzajcie czujniki spalania stukowego!!
Wodzu napisał(a):Sprawa sie wyjasnila. Mianowicie winnym calego zajscia zostal slawny juz czujnik spalania stukowego. Ten wkrecony w ucho silnika zaczal juz powoli padac opor sie wahal nawet do 1000k ohm , wiec podlaczylem nowke i wszystkie objawy takie jak nie spadanie obrotów brak mocy przy niskich obrotach ustaly , cos nie halo z waszymi silnikami sprawdzajcie czujniki spalania stukowego!!
Gdzie znajduje się ten czujnik spalania stukowego ? Chyba, że znam go pod inną nazwą?
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
Proszę o pomoc z moim KL! Ostatnio zauważyłem u siebie bardzo niepokojące objawy, związane z pracą silnika. Po zagrzaniu i przejechaniu około 15-20km auto zaczyna się dławić, silnik pracuje jak "traktor" i wydaje mi się, że nie pali na wszystkie gary. Zdarza się również, że temperatura skacze ponad normę. Podczas takiego zachowania po przełączeniu na benzynę jest troszkę lepiej niż na gazie. Po ostygnięciu chodzi jak igiełka, co mnie bardzo dziwi. Zaczęło się tak dziać odkąd temperatura na dworze skoczyła do góry, całą zimę i jesień nie było takich problemów, a silnik chodził bardzo cichutko. Istotne informacje:
1)ubywa płynu chłodzącego przez chłodnicę (nowa czeka na montaż),
2)cały układ chłodzący był płukany kilka razy specjalnym środkiem, z powodu sporego zanieczyszczenia,
3)wymieniony był termostat,
3)nie ma dziwnej mazi pod korkiem oleju, ani bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym,
4)przepuszczają uszczelki pod pokrywami zaworów, ale oleju ubywa w granicach normy,
5)rano na zimnym silniku auto bardzo delikatnie kopci na biało, ale może to być związane z tym, że z reguły robię krótkie trasy (około 5km),
6)robiłem diagnostykę i ecu pokazał błąd tylnej sondy (nr 24), słyszałem, że błąd może być wynikiem złego wpięcia się gazowników, a sonda pracuje dobrze,
7)5k km temu był wymieniany rozrząd i świece,
Strasznie mnie to martwi bo już bardzo dużo zrobiłem w madzi i nie chciałbym teraz ponosić kolejnym bardzo dużych kosztów, a jeżdżenie dziewiątką sprawia ogromną frajdę.
Pozdrawiam, Jakub.
1)ubywa płynu chłodzącego przez chłodnicę (nowa czeka na montaż),
2)cały układ chłodzący był płukany kilka razy specjalnym środkiem, z powodu sporego zanieczyszczenia,
3)wymieniony był termostat,
3)nie ma dziwnej mazi pod korkiem oleju, ani bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym,
4)przepuszczają uszczelki pod pokrywami zaworów, ale oleju ubywa w granicach normy,
5)rano na zimnym silniku auto bardzo delikatnie kopci na biało, ale może to być związane z tym, że z reguły robię krótkie trasy (około 5km),
6)robiłem diagnostykę i ecu pokazał błąd tylnej sondy (nr 24), słyszałem, że błąd może być wynikiem złego wpięcia się gazowników, a sonda pracuje dobrze,
7)5k km temu był wymieniany rozrząd i świece,
Strasznie mnie to martwi bo już bardzo dużo zrobiłem w madzi i nie chciałbym teraz ponosić kolejnym bardzo dużych kosztów, a jeżdżenie dziewiątką sprawia ogromną frajdę.
Pozdrawiam, Jakub.
- Od: 29 lis 2011, 20:34
- Posty: 44
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Xedos TA '94 KL
Xedos CA '95 B6
Wymień tą chłodnicę zalej płyn i zobaczy czy objawy ustąpią.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ubytki płynu raczej nie powodują takich objawów. W zasadzie to może być wszystko, od nieszczelnego dolotu, przez umierającą przepływke, po rozrząd.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 napisał(a):ubytki płynu raczej nie powodują takich objawów. W zasadzie to może być wszystko, od nieszczelnego dolotu, przez umierającą przepływke, po rozrząd.
Obroty będą falowały poprzez brak płynu/ubytek, w CA KF i TA KL miałem takie objawy, falujących obrotów.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jeśli jest płyn w ukł. chłodzenia to nie powinny falować obroty, miałem kiedyś takie problemy z układem chłodzenia w KL że w efekcie musiałem sobie wyremontować silnik. Obroty nigdy mi nie falowały, a ciśnienia w układzie chłodzenia nie było, i płynu też ciągle mało, wszystko spływało do zbiornika wyrównawczego i góra nie miała chłodzenia, w PROBE 2.5 KL (626 KL), W Xedzie jest o tyle dobrze że nia ma takiej możliwości nawet przy uszkodzonym korku ciśnieniowym. Przepustnica i regulator wolnych obrotów jest elementem który odpowietrza sie pierwszy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Auto grzało się przez niesprawną chłodnicę, a nie palił na wszystkie gary bo uszczelka pod pokrywą zaworów przepuszczała olej na tyle ze zalewało świece. Tak na marginesie, zaczęło się tak dziać gdy dolałem oleju. Z cewką jest wszystko ok bo auto nie ma problemu z zapłonem, zawsze pali na dotyk. W każdym razie dzięki za pomoc i zainteresowanie
- Od: 29 lis 2011, 20:34
- Posty: 44
- Skąd: Świętochłowice
- Auto: Xedos TA '94 KL
Xedos CA '95 B6
Czy ktoś może potwierdzić że rezystancja czujnika spalania stukowego powinna być taka sama +-50 khm bez względu na temperaturę silnika? Ja mam na zimnym 560khm natomiast na ciepłym 300 lub 600khm .
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
- Od: 13 lut 2012, 23:53
- Posty: 30
- Skąd: Górny Śląsk
- Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r
Witam.Odświeżę trochę temat.Chyba ktoś przeklął moją furkę a mechanicy zamykają przede mną drzwi.Moja x9 oszalała.Przerywa,gaśnie,puszcza bąki i jadąc np.100km/h chcę przyśpieszyc auto wchodzi na obroty ale nie przyśpiesza.Podprowadziłem auto do magika ,żeby luknął aparat zapłonowy-ukręcił śrubę i powiedział,że spoko.Objawy zostały.a jeszcze jak pracuje rusza się fajka od pierwszego cylindra.Już nie wiem co to jest.Z tego co czytam to aparat zapłonowy ale ta fajka nie daje mi spokoju.Ostatni błąd jaki mi wywaliło to 421.Teraz błędów brak.
- Od: 10 maja 2014, 13:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
ROBERTJ napisał(a):...ukręcił śrubę i powiedział,że spoko...
Jak to kuźwa "spoko"?? nie wykręcił nawet pozostałego gwintu i nie wkręcił żadnej innej śruby? zero skrupułów??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Zero.koleś miał sexualne podejście do roboty.Pierwsze to podpina kompa,ale x9 nie ma na liście.to włącza od x6 i mówi,że to wszystko jest takie samo.Mówi,że to wszystko elektronika i,żeby jechac do kogoś ,kto zna się na japońcach (a kolo jest elektrykiem samochodowym).I pewnie przez tą śrubę będę musiał wymienic aparat,bo kopułka nie dochodzi.Tak to jest jak na zadupiu się mieszka i chce się przyświrowac furą której za rogiem nie spotkasz a wszyscy wierzą w auta z giermanii. (bez urazy)
- Od: 10 maja 2014, 13:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Akurat do naszych aut wcale nie trzeba specjalistycznego oprogramowania aby podstawowe rzeczy odczytać.
Ale fakt jest faktem, że aparat zapłonowy przydałby Ci się na podmiankę.
Ale fakt jest faktem, że aparat zapłonowy przydałby Ci się na podmiankę.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No właśnie i tu jest problem.Na podmiankę nie mam od kogo więc zostaje zakup(o zgrozo).I jaki wg Ciebie wziąśc-używka(znalazłem-jędrzej sprzedaje-chyba najpewniejszy) czy po regeneracji(znalazłem za 350 a stary do zwrotu).Ja bym wolał używkę bo tańsza ale na regenerowanym może pośmigam dłużej.Chyba ,że to wina czegoś innego niż aparacika?
A skacząca fajka pierwszego cylindra-ukręcona nowa świeca.
A skacząca fajka pierwszego cylindra-ukręcona nowa świeca.
- Od: 10 maja 2014, 13:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Bezpieczniej chyba będzie jak weźmiesz od Jędrzeja.
A z tą skaczącą fajką to jak to dokładniej jest?
Może po prostu końcówka fajki nie zapina się dokładnie na świecy?
A z tą skaczącą fajką to jak to dokładniej jest?
Może po prostu końcówka fajki nie zapina się dokładnie na świecy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Też myślałem,że się nie zapina.Dociskałem i trzymałem-pulsowała.Puszczałem i wtedy podskakiwała.Koleś wykręcił i była ukręcona.Założył jakąś używaną(muszę kupic nową) i wszystko gra-już nic nie skacze.Myślałem,że naprawione ale to nie wina świecy-chyba,że ta uszkodzona coś nabroiła.
Witam.Kupiłem aparat zapłonowy u Jędrzeja,ale jeszcze nie wymieniałem bo jakoś nikt czasu nie ma.Objawy ustały kilka dni po wymianie świecy.Czy to możliwe,że auto naprawione,czy to cisza przed burzą?
Jaki opór powinny miec kable zapłonowe?U mnie dwa są po 0,88 a resztawaha sie pomiędzy 10 a 15?
Witam.Kupiłem aparat zapłonowy u Jędrzeja,ale jeszcze nie wymieniałem bo jakoś nikt czasu nie ma.Objawy ustały kilka dni po wymianie świecy.Czy to możliwe,że auto naprawione,czy to cisza przed burzą?
Jaki opór powinny miec kable zapłonowe?U mnie dwa są po 0,88 a resztawaha sie pomiędzy 10 a 15?
- Od: 10 maja 2014, 13:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości