Strona 1 z 2

Czyszczenie przepustnicy TA KL

PostNapisane: 11 sty 2009, 22:33
przez borofik
Witam czy koś czyścił przepustnicę 2,5 KL.
Jeżeli tak to czy jest jakać duża różnica niz w przypadku: http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php
dzięki za ewentualna odpowiedź.
pozdrawiam

EDIT BY MOD:Poprawiłem Opis....postaraj sie następnym razem sam poprawnie założyć Temat/Opis. :)

PostNapisane: 12 sty 2009, 13:28
przez zenith839
Czyszczenie przepustnicy to dobry pomysł jeśli masz podejrzenie że silniczek trochę się dusi. W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie. Ogólnie powinno mu wyjść na dobre.

PostNapisane: 30 mar 2009, 20:25
przez Lopez.w
O tak polecam czyszczenie przepustnicy, wiem bo mój Xed takie przeszedł.Wróciło mu z 10 koni :D

PostNapisane: 21 kwi 2009, 21:25
przez borofik
Panowie a jak taka zatkana przepustnica wpływa na osiagi i spalanie...???

PostNapisane: 27 kwi 2009, 19:20
przez ariel87
zenith839 napisał(a): W szczególności należy zwrócić uwagę na zawór BAC (Bypass Air Control) odpowiedzialny za wolne obroty i ssanie.

a który to jest?? <glupek2>
i jeszcze jedno pytanie :P
czy to coś zaznaczone na fotce nie powinno być gdzieś wpięte?? <glupek2>
Obrazek

PostNapisane: 5 maja 2009, 12:02
przez ariel87
mógłby ktoś sprawdzić u siebie czy i gdzie to jest podpięte?

PostNapisane: 6 maja 2009, 22:10
przez borofik
ooooooooooooooo.... nie wiem czy to możliwe ale mi przybyła tak jakby ze 30 KM, a przepustnica o Matko Boska... syf mozna było garściami wyciagać.

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 8 lip 2012, 10:06
przez Lefty_X9
Hej,

Czy falowanie wolnych obrotów może być skutkiem brudnej przepustnicy?
Ostatnio coś takiego mi się stało. Nie wiem, może to jednorazowy wypadek... ale wole sprawdzić :)

Chyba filozofii w tym nie ma co? Wykręcić, wyczyścić i skręcić? :)
Czy może jest coś problematycznego?

PostNapisane: 16 lip 2012, 12:33
przez Marek 161BD081
Przepustnica – przepustnicą ale za stabilizację wolnych obrotów odpowiedzialny jest "silnik krokowy" przy przepustnicy.

PostNapisane: 20 lip 2012, 12:06
przez Lefty_X9
Marek 161BD081 napisał(a):stabilizację wolnych obrotów odpowiedzialny jest "silnik krokowy"


Czyli co, kąpiel w benzynce ?

PostNapisane: 20 lip 2012, 12:09
przez Marek 161BD081
Lefty_X9 napisał(a):Czyli co, kąpiel w benzynce ?

Napewno nie zaszkodziłoby mu to.
Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?

PostNapisane: 20 lip 2012, 12:14
przez Lefty_X9
Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?


Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.

PostNapisane: 24 lip 2012, 00:50
przez Tomas2000
Lefty_X9 napisał(a):
Marek 161BD081 napisał(a):Oczywiście mam nadzieję, że dolot masz szczelny?


Tak szczelny (tak mi się wydaje bynajmniej)
Jutro się zabieram za uszczelki pod kapami więc do wymiany pójdą tez pod kolektorem dolot. i nowa pod przepustnice.


No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?

PostNapisane: 25 lip 2012, 09:08
przez Lefty_X9
Tomas2000 napisał(a):No i jak tam po przeczyszczeniu i wymianie uszczelek? Falowanie ustąpiło? poprawiły się osiągi, spalanie lub kultura pracy?


Czy falowanie ustąpiło to wyjdzie w praniu :) Wcześniej raptem 3 razy to się działo.
Spalanie bez zmian, osiągi wydają się być bez zmian.

Jedna rzecze się poprawiła, a mianowicie miałem taki objaw, że przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać :) Teraz to ustąpiło... <jupi>

PostNapisane: 29 paź 2012, 18:54
przez TomiX9
Lefty_X9 napisał(a):przy dodaniu gazu przy jezdzie z niską prędkością (10-15km/h) np przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające, auto czasami miało tendencję do szarpnięcia. Nie wiem jak to inaczej opisać :) Teraz to ustąpiło... <jupi>


u mnie również ten objaw ustąpił, po czyszczeniu jednak pojawił się inny problem....
mianowicie samochód utrzymuje za wysokie wolne obroty w przedziale 1100-1500obr/min.

Orientuje się ktoś jaka moze być tego przyczyna ?

PostNapisane: 29 paź 2012, 23:00
przez ProboszczV6
ustaw TPS i wolne obroty, płynu chłodzącego masz dość?

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 30 paź 2012, 09:30
przez TomiX9
TPS ?

Wolne obroty jak ustawiam to sam sobie podnosi po chwili, płyn w normie.

PostNapisane: 30 paź 2012, 21:01
przez Wodzu
TomiX9 napisał(a):TPS ?

Wolne obroty jak ustawiam to sam sobie podnosi po chwili, płyn w normie.

Czujnik położenia przepustnicy, jak byłbyś zainteresowany mam idealną czystą i w pełni sprawną przepustnice do X9 z całym osprzętem.

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 16 lis 2012, 18:48
przez deejay27
Panowie , a czy jak ten właśnie czujnik położenia przepustnicy, jest uwalony, to czy podczas błyskania diodą błędów wyjdzię to ? Mam właśnie taki objaw podwyzszonych obrotów na gorącym silniku , choc nie za kazdym razem ale dośc często .



Błędów brak :) Szukamy dalej ...

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 1 gru 2012, 23:47
przez Tomas2000
Uszkodzenie czujnika TPS na 100% powinno zostać wykryte przez ECU. Z tego co pamiętam powinien to być Błąd P0122 (migowo 10 11 12 12) jeżeli miga ci kodami obdII, jeśli miga w obdI powinie być to kod 12. Błędy te jednak będą rejestrowane w przypadku całkowitej awarii czujnika, czyli wtedy gdy nie podaje on żadnego sygnału lub sygnał jest cały czas tej samej wartości niezależnie od stopnia otwarcia przepustnicy. Może mieć też miejsce sytuacja że czujnik jest już zużyty ale jeszcze działa, wtedy będzie emitował nie poprawne sygnały, które będą mylnie interpretowane przez ECU co w skutkach może doprowadzać właśnie do nie poprawnej pracy silnika.

Zanim jednak będziesz grzebał przy czujniku sprawdź dobrze dolot pod kątem szczelności, ewentualnie czy przepustnica nie ma lekkiego luzu może się do końca nie domykać.