Strona 1 z 1

Delikatne "dłubanie"...oraz mały problem ze spalan

PostNapisane: 28 lut 2008, 02:27
przez RobsonX9
Witam! Jestem na forum od dłuższego czasu lecz nie wypowiadam się za często, postanowiłem to zmienić :) Jak temat wskazuje chodzi o podniesienie mocy bez zbędnych problemów, hałasów itd. Autko to Xed 9 Bussines 2.0 V6, pytanie takie bo jestem laikiem w świecie Mazd, na codzień poruszam Hondą Accord i na jej temat wiem dosyć dużo, porównując do tego co wiem na temat X9 i ogółem o Madziach. Autem jeździ mój ojciec, oraz sporadycznie ja, bardzo mi się podoba komfort, wygląd i wiele innych rzeczy w tym samochodzie których np.nie mam w accordzie, to też czasem pozwalam sobie pożyczyć X9. Ale co by nie było zawsze fajnie jest sobie coś tam dłubnąć przy aucie no i tu zbliżamy się do sedna sprawy.
Nie chce robić żadnych hałasujących rzeczy, ma być cicho i bez szelestnie, wygoda i komfort na 1 miejscu, dlatego chce się dowiedzieć jakie konkretne różnice są między naszym 2.0 a 2.5/2.3 , jak tu wygląda sprawa kolektorów ssących i wydechowych, całych układów dolotowych/wydechowych? Czy te z mocniejszych wersji mają większe kanały, średnice przelotu? To samo się tyczy wałków,głowicy stawiam że 2.5 ma praktycznie to samo a jak jest w przypadku 2.3 ? Ciągnąć dalej temat 2.3 , to jak wygląda sprawa przekładki kompresora? Jest to do ogarnięcia? Czy konstrukcja silnika dalej jest ta sama co w 2.0 i 2.5 ( bo te generalnie są stosunkowo podobne – przynajmniej z zewnątrz ) . Generalnie: co lepszego można przełożyć z mocniejszych braci co by troche zyskać na osiągach bo to jednak ciężkie auto a moc 2.0 to troche mało ?? :) I czy, technicznie, konkretyzując- były jakieś różnice w zawieszeniu, hamulcach (np. większe tarcze, inne zaciski itp.) ?

No i druga część tematu, generalnie wiem co patrzeć i co robić żeby spalanie się zmniejszyło, mówie tu o standardowych rzeczach które potrafią je zwiększyć – sondy, świece, filtry itd. itp. Ale jak już wspomniałem moja wiedza na temat x9 jest bardzo mała i chciałbym się dowiedzieć czy nie ma tu jakichś typowych usterek powodujących zwiększenie spalania, typowych dla tego silnik czy trzeba iść przetartą ścieżką (wymiana filtrów, kabli, świec, diagnostyka ) ?? Bo spalanie na poziomie 16 litrów na 100 km/h to chyba troche za dużo jak na 2.0 przynajmniej takie zużycie wskazuje komputer.

Uffff ale się rozpisałem, mam nadzieje że komuś zechce się to przeczytać i powiedzieć mi coś na te tematy, za co był bym baaaaaardzo ale to baaaaardzo wdzięczny <uklon>

Pozdrawiam Serdecznie!!

Robson.

PostNapisane: 28 lut 2008, 22:20
przez Martinez81
Dużo roboty.:DJeśli chcesz więcej mocy to albo zmień silnik,albo kombinuj z jakąś turbiną.

Co do spalania to spróbuj podączyć pod komputer może wyskoczą jakieś blędy.


Pozdrawiam Martinez81(jedyny z Suwałk w Mazdaspeed) :D jak na razie :D

PostNapisane: 29 lut 2008, 01:03
przez mckoper
Dzisiaj wyjeździłem cały zbiornik benzynki. Na całym zbiorniku zrobiłem 451km co daje ponad 15l/100m trochę mnie zjarało bo przy spokojnej jeździe to chyba za dużo,co?

PostNapisane: 29 lut 2008, 01:09
przez Martinez81
Powiem ci,że nawet bardzo dużo.Ja mam 2.5 v6 i przy normalnej jeździe w trasie to jest ok 8-9 l. W mieście pali mi ok 12-13l. Nie wiem jak jest w przypadku 2.0 v6,ale faktycznie trochę dużo. Najlepiej zrób jak ci powiedzialem podjedź gdzieś pod komputer. Podlączą i powiedzą ci jakie są blędy. Ewentualnie pisz do Wieśka z Dębicy.To tutejszy nadworny magik-mechanik.

PostNapisane: 29 lut 2008, 01:46
przez mckoper
Martinez81 napisał(a):Powiem ci,że nawet bardzo dużo.Ja mam 2.5 v6 i przy normalnej jeździe w trasie to jest ok 8-9 l.


ja też mam :)

No no to elegancki wynik spalania,bede musiał faktycznie z nią na komputerek podjechać :)
Dobrze,,ze jeszcze benzyne mam po układzie ;P

PostNapisane: 29 lut 2008, 03:41
przez RobsonX9
Swap odpada, nie chce się pozbywać manuala, a swap na manual to 2.5 a to i tak dosyć ciężko dorwać chyba że skrzynia z 2.0 pasuje... ale i tak nie chce tego robić. Montaż turbo-burbo zdecydowanie odpada, fajny by to był projekt na cichociemnego killera, ale mi to nie pasuje to X9, poza tym nie ten nakład finansowy, 2x turbo itd. to kosztuje, efekt napewno był by [tiiit] i osiągi, ale to nie to czego potrzebuje, chce mieć troszke mocniejsze NA lub kompresor w zależności od trudności montażu, generalnie skłaniam się ku NA, zauważyłem że kolektory ssące są takie same dla 2.0 i 2.5 , tak wynika z obserwacji na allegro, zastanawiam się czy przypadkiem nie zanabyć sobie takowy i uskutecznić w nim różnego rodzaju wygładzanie, powiększanie itd. Można kupić za 200 zł razem z przepustnicą, pobawić się zatem można.

Nie wiecie może czy wtryski z 2.5 nie są większe przypadkiem, jakie są w ogóle ? Pompa paliwa jest taka sama. W ogóle te 2.5 ma coś innego niż 2.0 poza pojemnością? Bo moc nie za duża jak na tą pojemność, troche ponad 20 koni różnicy między 2.0 a 2.5 to nie wiele, a patrząc po allegro to wiele el. silnika pasuje 2.0-2.5 , zaczynam się obawiać że trzeba będzie samemu grzebać :/

Pytanko mam czy – 100 zł za diagnostyke to nie jest zdzierstwo? :) Chce sprawdzić jak najszybciej, bo przy ostro oszczędnej jeździe wychodzi mi już wg. kompa troche poniżej 14 litrów na 100 km/h ale zamuła straszna, chwilowe spalanie staram się utrzymać na 7-8 l/100 ale średnia to średnia i jest moim zdaniem za duża, mój accord który jest mocniejszy i ma większą pojemność przy normalnej jeździe pali 12L na 100 km a tu ? Jakiś czas temu w accordzie miałem walniętą sonde, no to wtedy przy mega delikatnym operowaniu pedałem gazu spalanie wahało się w granicach 15-16, check się nie zapalał, a wiem że tam kontrolka działa pomimo tego i tak nie wywalało błędu z lambdą a spalanie po jej wymianie spadło drastycznie być może tak samo jest w X9.


Pozdrawiam!

PostNapisane: 29 lut 2008, 23:24
przez Puhcio
Za dużo pali.

Mój Ojciec Millenią 2.5 V6 A/T robił jakoś 330 mil na baku (~ 58 l) w trybie mieszanym, latem.
Wychodziło coś koło 10 l. Zimą dochodziło do 13.

RobsonX9 napisał(a):Swap odpada, nie chce się pozbywać manuala, a swap na manual to 2.5 a to i tak dosyć ciężko dorwać chyba że skrzynia z 2.0 pasuje...


Wszytsko pasuje, wystarczy sama wymiana silnika (+ komputera najlepiej).
2.5 nie jest dużo mocniejszy, ale ma większy moment. Za dużo zachodu, tacie
2.0 pewnie wystarczy ;)

RobsonX9 napisał(a):check się nie zapalał, a wiem że tam kontrolka działa pomimo tego i tak nie wywalało błędu z lambdą a spalanie po jej wymianie spadło drastycznie być może tak samo jest w X9.


Można sprawdzić zakres działania lambdy a tym samym jej sprawność. To bym proponował.
Sonde najlepiej kupić dedykowaną, koszt dość spory (pare set złotych), ale dwa – trzy pełne
baki i już masz koszt za sobą.

PostNapisane: 1 mar 2008, 00:43
przez mckoper
RobsonX9 napisał(a):Pytanko mam czy – 100 zł za diagnostyke to nie jest zdzierstwo?

Biorą w niektórych serwisach nawet 200PLN



Puhcio napisał(a):Mój Ojciec Millenią 2.5 V6 A/T robił jakoś 330 mil na baku (~ 58 l) w trybie mieszanym

Millenia ma zbiornik o pojemności 58l? Myślałem,że 69litrowy

PostNapisane: 1 mar 2008, 00:46
przez Puhcio
mckoper napisał(a):Millenia ma zbiornik o pojemności 58l?


Zbiornik ma 65 l, ale tyle przeważnie wchodzilo podczas tankowania ;)

PostNapisane: 1 mar 2008, 00:54
przez mckoper
aaaa czyli 65litrów do niego wchodzi :) Na stacji jeszcze nie tankowałem do fulla to nie wiem bo w domu z beczki tankuje ;)
Resumując po przejechaniu 451km spaliła 65l daje cos ok 14,5 l/100km :/ to troche za dużo chyba,przy spokojnej jeździe......

Jutro musze podjechac do brata do serwisu i podłączyć ją pod komputurum,może bedzie cos nie tak :(

PostNapisane: 1 mar 2008, 01:41
przez voytecku
mckoper napisał(a):Resumując po przejechaniu 451km spaliła 65l daje cos ok 14,5 l/100km :/ to troche za dużo chyba,przy spokojnej jeździe......

To na trasie czy w miescie?

Ja na trasie przejezdzam jakies 600km. W miescie wychodzi mniej wiecej od 13l.

Moj rekord silnikiem FS to 800km :)

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 1 mar 2008, 03:12
przez RobsonX9
Puhcio napisał(a): Za dużo zachodu, tacie
2.0 pewnie wystarczy ;)


Oj polemizowałbym :P

No nic, trzeba walczyć.A i jeszce pytanko, Xedos 9 ma jedną czy dwie sondy? I właśnie, gdzie można dostać ori? W wersjach usdm były te same ? Bo gdzieś obiło mi się o uszy że było ich tam więcej? Dolar niski to i pewnie cena za dwie sondy tam będzie taka jak u nas za jedną.

PostNapisane: 1 mar 2008, 10:08
przez voytecku
RobsonX9 napisał(a):A i jeszce pytanko, Xedos 9 ma jedną czy dwie sondy?

To zalezy od silnika, 2.0 czy 2.5.

RobsonX9 napisał(a):I właśnie, gdzie można dostać ori?

Tylko w ASO.

RobsonX9 napisał(a):W wersjach usdm były te same ?

w US nie bylo silnika 2.0. Do 2.5 byly sondy KL47 i KL61. Mam takie sondy u siebie (nowe i ori), jesli pasowalyby, to chetnie odprzedam.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 1 mar 2008, 18:10
przez RobsonX9
voytecku napisał(a):
RobsonX9 napisał(a):A i jeszce pytanko, Xedos 9 ma jedną czy dwie sondy?

To zalezy od silnika, 2.0 czy 2.5.



U mnie jest 2.0 V6 jak już pisałem wcześniej. Po czym poznać oznaczenie sondy jest na niej napisane że to KL47 lub KL61 ?? Ilu żyłowe one są tutaj w ogóle ?? Mógłbyś napisć też gdzie one się znajdują, tak żeby je szybko dojrzeć i rozpoznać które to są.

PostNapisane: 2 mar 2008, 12:46
przez mckoper
voytecku napisał(a):mckoper napisał:
Resumując po przejechaniu 451km spaliła 65l daje cos ok 14,5 l/100km :/ to troche za dużo chyba,przy spokojnej jeździe......

To na trasie czy w miescie?


Powiedzmy,że w trybie mieszanym.

Byłem wczoraj w serwisie na kontroli,samochód został podłączony do komputera i co sie okazało,że mam do wymiany świece zapłonowe i filtr powietrza był tak zasyfiony,że był cały czarny :(
Na poniedziałek zamówiłem świece i filterek to zobaczymy ile teraz bedzie paliła :)

PostNapisane: 2 mar 2008, 13:02
przez voytecku
RobsonX9 napisał(a):U mnie jest 2.0 V6 jak już pisałem wcześniej

Pamietam, ze masz 2.0, jednak prawie w kazdym X9 wszystko jest inaczej. Zdarzaja sie takie egzemplarze, w ktorych nic nie jest tak, jak byc powinno :)

RobsonX9 napisał(a):Ilu żyłowe one są tutaj w ogóle

Sondy powinny byc czterozylowe.

RobsonX9 napisał(a):Mógłbyś napisć też gdzie one się znajdują, tak żeby je szybko dojrzeć i rozpoznać które to są.

Poszukam jakiegos schematu i go wkleje.

mckoper napisał(a):Na poniedziałek zamówiłem świece i filterek to zobaczymy ile teraz bedzie paliła

Na pewno powinna odzyc :) Wyslalem Ci PW.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 2 mar 2008, 13:23
przez Italiano
mckoper napisał(a):mam do wymiany świece zapłonowe i filtr powietrza był tak zasyfiony,że był cały czarny smutny

Wstyd...za kare dostaniesz bana na tydzień....to są pierwsze rzeczy jakie się kontroluje/wymienia <killer>

PostNapisane: 2 mar 2008, 13:41
przez qbass
voytecku napisał(a):RobsonX9 napisał:
Mógłbyś napisć też gdzie one się znajdują, tak żeby je szybko dojrzeć i rozpoznać które to są.

Poszukam jakiegos schematu i go wkleje.

Sondy są na kolektorze wydechowym, jedna z przodu (przy chłodnicy), druga z tyłu (zobaczysz ją od spodu).

Jeśli się nie mylę, to masz OBD I, więc sam sobie sprawdzisz kody błędów, po co płacić 100 zł :| http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

mckoper napisał(a):,samochód został podłączony do komputera i co sie okazało,że mam do wymiany świece zapłonowe i filtr powietrza był tak zasyfiony

To się pokazało na komputerze?

PostNapisane: 2 mar 2008, 14:14
przez voytecku
qbass napisał(a):Jeśli się nie mylę, to masz OBD I, więc sam sobie sprawdzisz kody błędów, po co płacić 100 zł ysz http://www.mazdaspeed.pl/christmas/wars ... .php?c=obd

W X9 jest OBDI az do roku 2000. W milleniach OBD2 od zawsze :)

qbass napisał(a):To się pokazało na komputerze?

Jesli wyskoczyl blad "cylinder misfire" to pewnie swiece albo kable.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 2 mar 2008, 20:36
przez mckoper
Italiano napisał(a):Wstyd...za kare dostaniesz bana na tydzień....to są pierwsze rzeczy jakie się kontroluje/wymienia killer

:D


qbass napisał(a):To się pokazało na komputerze?

Nie wiem,czy pokazało,ale tak mi powiedziano :)