Delikatne "dłubanie"...oraz mały problem ze spalaniem.

Postprzez RobsonX9 » 28 lut 2008, 02:27

Witam! Jestem na forum od dłuższego czasu lecz nie wypowiadam się za często, postanowiłem to zmienić :) Jak temat wskazuje chodzi o podniesienie mocy bez zbędnych problemów, hałasów itd. Autko to Xed 9 Bussines 2.0 V6, pytanie takie bo jestem laikiem w świecie Mazd, na codzień poruszam Hondą Accord i na jej temat wiem dosyć dużo, porównując do tego co wiem na temat X9 i ogółem o Madziach. Autem jeździ mój ojciec, oraz sporadycznie ja, bardzo mi się podoba komfort, wygląd i wiele innych rzeczy w tym samochodzie których np.nie mam w accordzie, to też czasem pozwalam sobie pożyczyć X9. Ale co by nie było zawsze fajnie jest sobie coś tam dłubnąć przy aucie no i tu zbliżamy się do sedna sprawy.
Nie chce robić żadnych hałasujących rzeczy, ma być cicho i bez szelestnie, wygoda i komfort na 1 miejscu, dlatego chce się dowiedzieć jakie konkretne różnice są między naszym 2.0 a 2.5/2.3 , jak tu wygląda sprawa kolektorów ssących i wydechowych, całych układów dolotowych/wydechowych? Czy te z mocniejszych wersji mają większe kanały, średnice przelotu? To samo się tyczy wałków,głowicy stawiam że 2.5 ma praktycznie to samo a jak jest w przypadku 2.3 ? Ciągnąć dalej temat 2.3 , to jak wygląda sprawa przekładki kompresora? Jest to do ogarnięcia? Czy konstrukcja silnika dalej jest ta sama co w 2.0 i 2.5 ( bo te generalnie są stosunkowo podobne – przynajmniej z zewnątrz ) . Generalnie: co lepszego można przełożyć z mocniejszych braci co by troche zyskać na osiągach bo to jednak ciężkie auto a moc 2.0 to troche mało ?? :) I czy, technicznie, konkretyzując- były jakieś różnice w zawieszeniu, hamulcach (np. większe tarcze, inne zaciski itp.) ?