Nie pali na 3 gary

Postprzez Zerwi » 2 maja 2007, 18:55

Witam
Mam pewien problem poniewaz moja Madzia na bezynie nie pali na 3 cylindry (te co sa blizej szyby czolowej) Czasami zlapie i jest przez chwilke dobrze ale znow powraca
Na gazie chodzi bez problemu Narazie sprawdzilem swiece sa dobre iskra jest
Podejrzewalem wtryskiwacze ale trzy na raz to chyba nie mozliwe
Bardzo prosze o pomoc
Z gory dzieki pozdro
Początkujący
 
Od: 28 lis 2005, 21:42
Posty: 27
Skąd: Werbkowice
Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v

Postprzez piotrek929 » 2 maja 2007, 21:52

cała listwa wtryskowa potej stronie? tam sa elektrozawory na kazda listwe?
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Zerwi » 4 maja 2007, 22:26

To znaczy ze na kazde 3 cylindry jest listwa zasilajaca i kazda oddzielnie posiada elektrozawor?
Czyli mogl sie jeden zaciac czy cos w tym stylu?
W ktorym miejscu one sie znajduja czy sa widoczne bez zadnego demontazu?
Początkujący
 
Od: 28 lis 2005, 21:42
Posty: 27
Skąd: Werbkowice
Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v

Postprzez voytecku » 5 maja 2007, 12:12

Z tego co znalazlem, to wyglada mniej wiecej tak:

Obrazek

A gdy pracuje Ci na 3 cylindrach, to silnik tak mocno wibruje i caly trzesie sie?
Mialem kiedys cos takiego, ale samo przeszlo :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Zerwi » 6 maja 2007, 00:19

To w ktorym miejscu sa te elektrozawory? bo to co jest wyszczegolnione to chyba wtryskiwacz
U mnie kurde jakos samo nie chce przejsc
Początkujący
 
Od: 28 lis 2005, 21:42
Posty: 27
Skąd: Werbkowice
Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v

Postprzez anusiaa » 8 lut 2010, 21:41

Witam wszystkich serdecznie...Kupiłam od znajomego Mazde Millenie rok 95 2.5 v6.Znajomy powiedział,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach...Co zrobić?swiece wymienione.Z góry Dziękuję za odpowiedz.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lut 2010, 12:39

anusiaa napisał(a):Witam wszystkich serdecznie...Kupiłam od znajomego Mazde Millenie rok 95 2.5 v6.Znajomy powiedział,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach...Co zrobić?swiece wymienione.Z góry Dziękuję za odpowiedz.Pozdrawiam


Trochę "odkopałaś" temat ale ... można i tak.
Brak "palenia" na wszystkich cylindrach może mieć kilka powodów: uszkodzona świeca (to już odkładamy bo świece wymienione), uszkodzony przewód wysokiego napięcia, uszkodzona kopułka rozdzielacza, nieczynny wtryskiwacz aż po brak sprężania na cylindrze (to już skrajny przypadek).
Warto byłoby popatrzeć na te stare świece jak były wykręcane jak one wyglądają – jeśli któraś świeca była wilgotna to oznacza brak iskry na danym cylindrze, jeśli sucha to brak podawania paliwa.
Ale nawet teraz możnaby uruchomić silnik aby chwile popracował i wówczas wykręcić świece w celu ich obejżenia aby dało to jakiś pogląd, gdzie szukać przyczyny.
Jednak z tym to przydałoby Ci się "uśmiechnąć" do jakiegoś faceta bo to niekoniecznie jest robota dla Kobiety.

Pozdrawiam!
Marek

P.S. ... uzupełnij proszę profil bo skoro nie wiemy skąd jesteś to nie wiem czy ktoś z Forum nie mógłby Ci np. osobiście pomóc z tymi problemami.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Janusz626 » 9 lut 2010, 21:23

Marek 161BD081 napisał(a):Jednak z tym to przydałoby Ci się "uśmiechnąć" do jakiegoś faceta bo to niekoniecznie jest robota dla Kobiety.

..oj nie poznales kolezanki z Łodzi Widzewianki... to dopiero dziewczyna zna sie na samochodach :D

no ale lepiej jak podjedziesz do mechanika bo ciezko cokolwiek napisac wiecej niz kolega Marek poradzil, no chyba ze jakies jeszcze inne fakty lub zdarzenia o silniku np: ciezko ale jakos zapala za kazdym razem, mocno kopci na niebiesko, mocno stuka klekocze i nie nadazam z dolewaniem oliwy do silnika itp., ale podsuniecie tresci o swiecach powinno juz cokolwiek wskazac.

ps podobnie ktos pisal z okolic Łodzi czy Czestochowy o problemach z KL-em nawet dawal filmiki na YouTube
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Italiano » 9 lut 2010, 23:12

Marek 161BD081 napisał(a):
anusiaa napisał(a):Witam wszystkich serdecznie...Kupiłam od znajomego Mazde Millenie rok 95 2.5 v6.Znajomy powiedział,ze nie pracuje na wszystkich cylindrach...Co zrobić?swiece wymienione.Z góry Dziękuję za odpowiedz.Pozdrawiam


Trochę "odkopałaś" temat ale ... można i tak.

Nie ona odkopała temat tylko ja go przeniosłem . Na co dwa tematy na temat nie palących cylindrów.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez anusiaa » 12 lut 2010, 16:23

Witam.Dziekuje za odpowiedz. świece były wymienione. Kopci raczej na biało. czaserm na zimnym silniku gasnie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2010, 16:46

anusiaa napisał(a): .... Kopci raczej na biało. czaserm na zimnym silniku gasnie.

Przy ujemnych temperaturach na dworze to praktycznie prawie wszystkie auta dają za sobą biały dym.
Poproś kogoś (albo jak wiesz jak to sama) aby wykręcił świece i obejżał je jak wyglądają.
Można to porównać przykładowo do tego linku co da nam obraz jak Twój silnik sobie pracuje.

Pozdrawiam!
Marek

P.S. ... i dalej nie napisałaś w profilu skąd jesteś ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez anusiaa » 14 lut 2010, 21:00

Witam!Jestem z Józefowa Warszawskiego...ale bywam także w Łodzi bo stad pochodzę. Nowy objaw jaki sie pokazał to prawie wogole nie daje ciepłego,temperatura w bloku silnika w normie ale z pod maski unosi się dym...i czasem z wywiewu śmierdzi. Przy ostrzejszej jezdzie włacza sie mrygający hold.

Pozdrawiam serdecznie.Ania
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez azalisz555 » 14 lut 2010, 23:49

skrzynia
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez voytecku » 16 lut 2010, 14:59

anusiaa napisał(a):Witam!Jestem z Józefowa Warszawskiego...ale bywam także w Łodzi bo stad pochodzę. Nowy objaw jaki sie pokazał to prawie wogole nie daje ciepłego,temperatura w bloku silnika w normie ale z pod maski unosi się dym


Prawdopodobnie masz gdzies wyciek z okolic chlodnicy lub glownego weza, ktory chlodzi blok silnika. Niski poziom plynu w chlodnicy moze rowniez tlumaczyc, dlaczego nie ma cieplego nawiewu lub jest letni a nie goracy. Gdy podniesiesz maske, z ktorej strony dymi? Czy pod samochodem sa slady jakichs wyciekow?

anusiaa napisał(a):i czasem z wywiewu śmierdzi

Jaki jest to zapach?

anusiaa napisał(a):Przy ostrzejszej jezdzie włacza sie mrygający hold

To swiadczy o jakims problemie ze skrzynia. Jak skrzynia przelacza biegi, subtelnie czy z szarpnieciami? Jesli z szarpnieciami, to przy jakich predkosciach obrotowych silnika one wystepuja? Kiedy byl wymieniany olej?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez anusiaa » 16 lut 2010, 23:41

Witam...
Dziekuje przede wszystkim za odpowiedz.Zapach jest to raczej gotowanej wody.Unosi sie przy samym przodzie jakby z samej chłodnicy.Nawiewy słabo pracują.Czy to moze być termostat? Wycieku wiekszego nie zauwazyłam.Olej w skrzyni nie był wymieniany i nie ma wstecznego.Nie długo zamierzam wymienic olej razem z filtrem.Ogolnie strasznie mi sie sypie to auto i ciezko mi zawracac głowe Wam na forum każdą rzecza.Piszę tylko o tych najważniejszych i jestem wdzieczna za każda cenna informacje. P.S nie chce słuchac zeby ja sprzedac poniewaz Kocham to auto :)
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez azalisz555 » 17 lut 2010, 09:52

jeżeli nie masz wstecznego to nie zdziwiłbym sie jezeli niedlugo i 4 by uciekła, ja miesiac temu robiłem sobie remoncik bo nie mialem juz 3 i 4 <rotfl> ale powiem Ci ze warto było bo tez kocham tą furkę
Obrazek
MAZDA.It just feels right.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez anusiaa » 17 lut 2010, 11:56

Mam pytanie. Czy wlac do chłodnicy odkamieniacza i regeneratora...?Może to by coś pomogło... I czy może byc to termostat.?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lut 2010, 12:28

Jeśli chłodnica jest dziurawa to nie pozostaje nic innego jak jej "łatanie" lub wymiana.

Niektórzy stosują "uszczelniacze" do układu chłodzenia – takie coś potrafi skutecznie zamulić i zasyfić cały układ – broń Boże Ci coś takiego stosować! takie coś można użyć tylko wyjątkowo aby TYLKO dojechać do serwisu chociaż ja wolałbym jednak tylko dolewanie wody bez tego "wynalazku".
Podejrzewam, że mówiąc "regenerator" miałaś na myśli właśnie ten "uszczelniacz" więc ... patrz wyżej.

Jak użyjesz odkamieniacza to zapewne pozbędziesz się osadu z kamienia ale i wycieki tez mogą się powiększyć.

Co do termostatu to zobacz jak się autko zagrzeje jaką temperaturę Ci pokazuje wskaźnik – optymalnie powinno być gdzieś na połowie wskaźnika. Jeśli termostat się nie otwiera to silnik przegrzewać się będzie i temperatura wskazywana poleci do góry.
odwrotna sytuacja jest jak termostat nie zamyka się – wówczas silnik masz niedogrzany i wówczas będą problemy z osiągnięciem optymalnej temperatury jego pracy.

W kwestii tego "parowania" to może po prostu któraś z opasek na przewodach jest zbyt luźna i stąd masz wycieki?
Jak często i ile musisz dolewać płynu do układu chłodzenia?

Wracając do skrzyni biegów – zobacz kolor i zapach oleju w skrzyni biegów (nie od silnika!) i napisz nam o tym.

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez voytecku » 17 lut 2010, 13:42

anusiaa napisał(a):Witam...
Dziekuje przede wszystkim za odpowiedz.Zapach jest to raczej gotowanej wody.

Tzn, ze wlasnie jest nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia silnika.

anusiaa napisał(a):Unosi sie przy samym przodzie jakby z samej chłodnicy

To czesta przypadlosc, mialem ten sam problem. Najprawdopodbniej gdzies przy dolnej czesci chlodnicy jest nieszczelnosc. Chlodnice mozna zregenerowac w ASO na Pulawskiej (koszt ok. 400zl) lub kupic nowa (koszt ok. 500zl).

anusiaa napisał(a):Nawiewy słabo pracują.Czy to moze być termostat?

Nawiewy slabo dmuchaja czy raczej wieje letnie powietrze? Poniewaz masz niski poziom plynu chlodniczego, wystepuje problem z niska temperatura powietrza z nawiewow. Mialem dokladnie to samo. Uwazaj, zeby nie zagotowac silnika.

anusiaa napisał(a):Olej w skrzyni nie był wymieniany i nie ma wstecznego.

To jest podstawa przy kupnie samochodu, zwykle malo kto dba o olej w ASB i bardzo rzadko go wymienia.

anusiaa napisał(a):Nie długo zamierzam wymienic olej razem z filtrem.

To musisz zrobic koniecznie zanim zaczniesz w ogole zajmowac sie skrzynia.

anusiaa napisał(a):Ogolnie strasznie mi sie sypie to auto i ciezko mi zawracac głowe Wam na forum każdą rzecza.

Tam nie ma co sie psuc, zwykle sa to zaniedbania poprzednich uzytkownikow. Wiekszosc napraw mozna wykonac samemu przy aucie z Twoim silnikiem. A jesli nie samemu, to w Debicy jest ktos, kto z zamknietymi oczami naprawia te samochody i daje im drugie zycie :)

anusiaa napisał(a):P.S nie chce słuchac zeby ja sprzedac poniewaz Kocham to auto :)

To jest wyjatkowy samochod i dobrze Cie rozumiemy. Ale nigdy nie mow nigdy, sam sie o tym przekonalem :)

anusiaa napisał(a):Mam pytanie. Czy wlac do chłodnicy odkamieniacza i regeneratora...?Może to by coś pomogło... I czy może byc to termostat.?

Najpierw musisz naprawic nieszczelnosc w chlodnicy. Dolewanie odkamieniacza i regeneratora nic nie da, trzeba naprawic lub wymienic chlodnice. Jesli wskazowka temperatury silnika przy nagrzanym silniku jest ustawiona na 55-60% skali, a silnik rozgrzewa sie szybko, to nie jest problem termostatu.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez anusiaa » 18 lut 2010, 15:11

Nie dolewam wogole płynu chłodniczego,nawet jak nastawie na najmocniejszy nawiew wieje lekko i słabo ciepłe... cięzko powiedziec czy długo sie zagrzewa.ale razczej tak.pozniej trzyma juz raczej temperature w normie...pare razy zdarzyło sie tak ze doszło do h ale to jakis czas temu.teraz sie to nie pokazuje.Kolega od ltórego kupiłam auto naprawiał u Pana Wieśka z Dębicy. P.s ja mam pecha chyba do tego auta.Przestały działać wycieraczki. Właczyłam chodziły a pozniej sie zatrzymały i mozna teraz recznie nimi sterować...silniczek chyba chodzi...czy jest możliwość ze one wypieły sie z jakiś zaczepów? <co?>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 21:34
Posty: 14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9