Gdzie jest termostat
Strona 1 z 1
Mam pytanie gdzie znajduje sie termostat(xedos9 2,5 V6 "96) i jak go wymienic bo mechanicy ani goscie ze sklepu nie maja pojecia o tym.
prosze o wskazowki lub ewentualnie jakies zdjecia
Z gory dzieki i pozdrawiam
prosze o wskazowki lub ewentualnie jakies zdjecia
Z gory dzieki i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 sty 2007, 22:26 przez Zerwi, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 lis 2005, 21:42
- Posty: 27
- Skąd: Werbkowice
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 24v
Proszę, mi to zajęło 15 sekund(znalezienie własnego postu
)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t&start=15
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t&start=15
Witam, moje pytanie dotyczy polozenia tarmostatu ale w xedosie9 z 2002 roku, moja wiedza ogranicza sie do tego ze wiem ze tam jest ale gdzie dokladnie i podobno jest jeszcze jakis dodatkowy zawor w glowycy ktory ma cos wspolnego z termostatem czy ogolnie chlodzeniem silnika, gdzies to kiedys przeczytalem na tym forum ale nie moge ponownie tego znalesc.
Kilka pytan w sumie tez z termostatem
– jak sinik nagrzeje sie do odpowiedniej temp i zaczyna pracowac wiatrak to odpowiada za to czujnik temp i czy w tym samym momencie otwiera sie termostat
– pytanie –> Czy termostat i czujnik tem to dwie rozne rzeczy jak ja mysle i wlaczenie wentylatora wcale nie oznacza otwarcia sie termostatu na duzy obieg ?
– Wskaznik temp nie podnisi sie ponad polowe, od kiedy mam problem jak mysle z termostatem, czy moze odpaowiada za to czujnik temp ( komputer pokazuje blisko 100 stopni, wiatrak sie wlancza)? i gdzie on sie znajduje ?
Dziekuje z gory.
Kilka pytan w sumie tez z termostatem
– jak sinik nagrzeje sie do odpowiedniej temp i zaczyna pracowac wiatrak to odpowiada za to czujnik temp i czy w tym samym momencie otwiera sie termostat
– pytanie –> Czy termostat i czujnik tem to dwie rozne rzeczy jak ja mysle i wlaczenie wentylatora wcale nie oznacza otwarcia sie termostatu na duzy obieg ?
– Wskaznik temp nie podnisi sie ponad polowe, od kiedy mam problem jak mysle z termostatem, czy moze odpaowiada za to czujnik temp ( komputer pokazuje blisko 100 stopni, wiatrak sie wlancza)? i gdzie on sie znajduje ?
Dziekuje z gory.
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
W normalnych warunkach wiatrak raczej nie powinien sie włączyć. Przeważnie latem jak jest bardzo gorąco przy wolnej jeździe w korku lub przy dłuższym postoju. I za to odpowiedzialny jest czujnik temperatury.
Termostat ma swoja niezależną temperature pracy 85-90 do 100-110 stopni.
Czujnik i termostat to oczywiście dwie niezależne rzeczy. Auto może mieć nawet dwa czujniki jeden od wskazania w kabinie drugi od wiatraka. Często na chłodnicy jest sterujący wiatrakiem, a na bloku (silniku) ten od "wskazówki".
O ile pamietam to wskazówka powinna być zara nad połową wskaźnika.
Termostat ma swoja niezależną temperature pracy 85-90 do 100-110 stopni.
Czujnik i termostat to oczywiście dwie niezależne rzeczy. Auto może mieć nawet dwa czujniki jeden od wskazania w kabinie drugi od wiatraka. Często na chłodnicy jest sterujący wiatrakiem, a na bloku (silniku) ten od "wskazówki".
O ile pamietam to wskazówka powinna być zara nad połową wskaźnika.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
dokładnie jak wyżej. A powiem ci że czujnik a właściwie włącznik termiczny wentylatora chłodnicy jest zawsze za termostatem i włącza wentylator dopiero przy odpowiedniej temperaturze ale sprawdzi ją dopiero w wężu gdy termostat otworzy się. Inaczej przy zamkniętym termostacie chłodnica jest odłączona od układu chłodzenia silnika.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
OK czyli po chlopsku, jest chlodny plyn (ponizej wartosci otwierajacej termostat) termostat jest zamkniety, plyn sie nagrzeje, termostat sie otwiera i plyn przez niego przeplywa dalej oplywajac kolejnie czujnik temperatury a nastepnie do chlodnicy gdzie juz pracuje wiatrak wlaczony przez uaktywniony czujnik, plyn sie schladza , czujnik odbiera razem z termostatem spadek temperatury i zamyka sie termostat, plun krazy w bloku do kolejnego przekroczenia temp – tak ja to rozumuje, nie jestem mechanikiem, wiec po jaka cholere czujnik temp skoro w sumie termostat odwala cala robote, czy jest on moze tylko od wlanczania i wylanczania wentylatora na chlodnicy ?
Co moze byc przyczyna? –> mialem zawsze wskazowke zaraz ponad polowa skali, a mam teraz deko pod polowa, raz tylko widzialem przez 1 min jak strzalka podeszla do gory i zaraz opadla do 3/4 wysokosci na skali ( zakladam ze mam wszystko wpozadku z termostatem i czujnikiem wnioskuje po tym co piszecie ).Moze poprostu wymienie termostat i czujnik dla swietego spokoju i moze to pomoze ?
Co moze byc przyczyna? –> mialem zawsze wskazowke zaraz ponad polowa skali, a mam teraz deko pod polowa, raz tylko widzialem przez 1 min jak strzalka podeszla do gory i zaraz opadla do 3/4 wysokosci na skali ( zakladam ze mam wszystko wpozadku z termostatem i czujnikiem wnioskuje po tym co piszecie ).Moze poprostu wymienie termostat i czujnik dla swietego spokoju i moze to pomoze ?
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
smiena napisał(a):wiec po jaka cholere czujnik temp skoro w sumie termostat odwala cala robote,
Czujnik masz po to żebyś wiedział kiedy silnik ci się będzie gotował. Przyczyn może być pare....uszkodzony termostat,wyciek płynu itp.
smiena napisał(a):Co moze byc przyczyna?
Być może czujnik już szwankuje ze starości.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Czujnik nie zawsze musi się włączać nawet gdy termostat się otworzy. Pamiętaj że chłodnica potrafi się schładzać od pędu przepływającego powietrza podczas jazdy. Niestety jak stoisz w korku to nic z takiego chłodzenia nie będzie więc masz właśnie thermoswitch (czujnik, termowłącznik) który włączy wentylator chłodnicy i schłodzi nagrzany płyn.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
wiesiek5 napisał(a):Pod pompą pytajnik?
Chyba z tyłu koło aparatu zapłonowego.
Tzn. jak na zdjęciu? Może coś z tą pompą mi się pomerdało.

W oczekiwaniu na nowy podpis...
Witam po kilku dniach, termostat wymienilem na nowy jak i czujnik temp. jednak wskaznik w kabinie nadal podnosi sie co najwyzej do niecalej polowy swojej skali, a wczesniej podnosil sie ponad polowe przy dobrze nagrzanym silniku, sprawdzalem pod komputerem, temp. dochodzi do 96 stopni bodajze i urychamia sie wiatrak, zapewne termostat otwiera sie bo jest nowy – pytanie czy czasem nie zepsul sie czujnik podnoszacy te cholerna wskazowke na zegarze, i to poprostu [tiiit] i nie ma sie co przejmowac ?
- Od: 3 mar 2008, 00:07
- Posty: 97
- Skąd: Cork / Ireland
- Auto: Xedos9 2.5 V6 A/T 2002 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość