Strona 1 z 1

niebiesko-biały dym z rury wydechowej

PostNapisane: 18 wrz 2006, 20:28
przez jerkow
Na zimnym silniku dymi. Na ciepłym nie. Łyka olej.Świeca na pierwszym cylindrze czarna, zakopcona.Miałem zdięty kolektor dolotowy i nad zaworami było widać slady oleju.Pozostałe pięć świec idealnie wypalone. Czy mogą to być pierścienie czy uszczelniacze zaworów. Jak można to sprawdzic.

PostNapisane: 18 wrz 2006, 20:34
przez Italiano
jerkow jaki masz przebieg?

PostNapisane: 18 wrz 2006, 20:37
przez Italiano
Jak miałes olej nad zaworami ssącymi to raczej to nię będą pierścienie....

PostNapisane: 19 wrz 2006, 00:36
przez Globy
Bialy dym na zimnym silniku to normalny efekt, ale niebieski oznacza spalanie oleju.

niebiesko-biały dym z rury wydechowej

PostNapisane: 19 wrz 2006, 10:08
przez jerkow
Przebieg to 165 tkm.A dymi na niebiesko i czuć spalonym olejem.Co powinienem zrobic ? Na zimnym silniku słychać też zawory na 2,4 i 6 cylindrze, po rozgrzaniu jest OK.Był niedawno wymieniany rozrząd może mechanik coś sknocił.Zapłon ustawiony jest na 9 stopni a aparatem zapłonowym nie można go wyprzedzić bo jest na maksa .

PostNapisane: 19 wrz 2006, 16:03
przez Globy
Sprawdz kompresje i niech mechanik oceni szczerze stan silnika – albo tak jezdzic/zalac jakiegos specyfiku na krotka mete, albo remoncik. Chyba, ze wada lezy w osprzecie, motor ma przedmuchy itp.

PostNapisane: 19 wrz 2006, 23:08
przez piotrek929
a moja zawsze puści dymka jak odpala, taki fajnie pachnący oktankami, niespalonymi :)

PostNapisane: 20 wrz 2006, 18:21
przez Toju
Z tego co ja się orientuję taki poranny dymek to uszkodzone uszczelniacze na zaworach – ale poprawcie mnie jeśli się mylę...

PostNapisane: 20 wrz 2006, 21:52
przez tomekrvf
jerkow napisał(a):Zapłon ustawiony jest na 9 stopni a aparatem zapłonowym nie można go wyprzedzić bo jest na maksa .

Podejrzane. Sprawdź rozrząd

PostNapisane: 5 lis 2006, 23:56
przez TYNIO
a orientujecie się może jaki jest mniej więcej koszt wymiany tych uszczelniaczy na zaworach
pozdro

Dymi przy przygazówce

PostNapisane: 8 lip 2008, 22:37
przez Zerwi
Witam
Jakis czas temu wymienilem silnik w swoim autku Przerzucilem go z anglika 220 tys km stal 2 lata
Pracuje rowno, ladnie, cicho nie klekocze, moc ma sporo wieksza od poprzedniego; no cacuszko
Po jakims czasie zauwazylem w lusterku wstecznym ze na zimnym silniku jak chce dynamiczniej przyspieszyc (oczywiscie nie mowie o pilowaniu) dyma mi normalnie puszcza
Jak chodzi na wolnych obrotach to nie dymi, dopiero trzeba przygazowac i jak cieply to tez nie dymi
Nie wiem czym to spowodowane bo kiedys ten silnik tak nie robil
Moze cos o tym powiecie
Oczywiscie kolor dymu to niebieski typowo olejowy
Pozdro

PostNapisane: 8 lip 2008, 23:16
przez wiesiek5
Uszczelniacze zaworowe lub pierścienie.
Pewno jedno i drugie.
Wiesiek.

PostNapisane: 16 lip 2008, 21:20
przez loco-loco
Wiesiek ma rację ...miałem to samo o czym piszecie (o dymie;)
Wymieniłem uszczelniacze i pierścienie , najczęściej siadają te zgarniające olej .
Po wymianie jest git , bez szlifów itede..Pozdro.

PostNapisane: 5 wrz 2008, 13:37
przez zige22
jaki jest koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy??

PostNapisane: 6 wrz 2008, 16:20
przez voytecku
zige22 napisał(a):jaki jest koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy??

Jaki silnik?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 8 wrz 2008, 05:52
przez zige22
2.0 16v benz.