Uszkodzona(e) sonda(y) lambda-kilka konkretnych pytań.

Postprzez zibi626 » 25 cze 2012, 07:37

Tomas2000 napisał(a):Czy do złącza sondy od strony ecu tez idą 3 przewody? sprawdź obie sondy może masz tam jakiś patent albo założone jakieś wynalazki <glupek2>


Wszystko fabryka :| albo zrobił ktoś tak,że nie idzie poznać...tylko po co ktoś miałby to przerabiać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez LAJCIK29 » 2 wrz 2012, 09:22

3żyłowe masę do grzałki biorą z obudowy ,a 4żyłowe masę mają na kabelku .Masa na silniku jest więc wydaje mnie się ze śmiało można założyć 3żyłową. No chyba ,że się mylę to niech ktoś mnie poprawi :P

ps. paowie a czy może ktoś polecić jakiś zamiennik sondy?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 09:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez niedzwiadek833 » 2 wrz 2012, 18:40

LAJCIK29 napisał(a):panowie a czy może ktoś polecić jakiś zamiennik sondy?

Witaj.
Jak miałem Xeda 9 KF to były padnięte obydwie sondy i kupiłem uniwersalne sondy NGK, połączyłem złączkami, które były w zestawie z sondami i wszystko hulało jak ta lala, spalanie na normalnym poziomie. Tak że polecam te sondy NGK. Nie pamiętam jakie miały oznaczenie.
Do silników Mazdy były fabrycznie montowane sondy NGK. Szukałem do swojego Xeda sond i dowiedziałem się, że różnicą między sondą dedykowaną a sondą uniwersalną jest tylko kostka łączeniowa i nie opłaca się kupować dedykowanej, a różnica w cenie jest cztero krotna. Więc kupiłem uniwersalną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Tomas2000 » 7 wrz 2012, 13:36

Ja od pół roku jadę na Magneti Marelli SLP4108. Dobierane do kl, zero problemów, dobre wykonanie, silnik pracuje miodzio. Te sondy były już wcześniej testowane przez któregoś z forumowiczów i z tego co pamiętam on nastukał na nich całkiem niezłe przebiegi :) cena ok 120zł moje były w pomarańczowych pudełkach pod logiem Golden Lodge a zboku pudełka był nadruk z logiem Magneti Mareli i parametrami
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez break3r » 9 wrz 2013, 11:28

Witam Panowie i Panie
Mam spory problem bo chciałbym wymienić wszystkie 4 sondy w swojej Milleni '95 2,5 V6
2 z nich mam 4 żyłowe, a 2 mam 3 żyłowe. Problem tkwi w tym, że nie mam bladego pojęcia jakie wstawić bo nie znam ich charakterystyk.
Potrzebuję wiedzy jaka ma być moc grzałki.
Proszę o podesłanie jakiegokolwiek przykładu dla sondy 4 żyłowej oraz dla 3 żyłowej
Czy pasują od jakichś innych silników/modeli?
pozdrawiam
dzięki z góry
Brkr
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 9 wrz 2013, 12:56

Kupuj uniwersalne, 4-przewodowe (np. NGK) i będzie OK.
W przypadku zastosowania sondy 4-przewodowej w miejsce 3-przewodowej jedynie kabelek szary idący od sondy musisz połączyć z masą silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 9 wrz 2013, 14:29

ok dzięki wielkie a nie wiecie jaki koszt jest takiej sondy?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 9 wrz 2013, 16:11

break3r napisał(a):ok dzięki wielkie a nie wiecie jaki koszt jest takiej sondy?

Ja za zamiennik Bosala (ponoć niepolecany) zapłaciłem w sklepie coś ok 80 PLN ale spieszyło mi sie wiec nie wybrzydzałem.
Na Allegro taniej można kupić NGK – użyj szukajki ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 9 wrz 2013, 19:06

Polecam NTK.
Zanim wydasz kase to zastanów się 2 razy albo więcej, jeśli są dobre, a zapewne sondy po katalizatorach wstępnych są dobre, to po co wymieniać? Mniej nie spali bo spalanie zależy od sond regulacyjnych.
Jeśli coś jest dobre, nie generuje błędów to po co wymieniać? Każdy z wymieniających sondy, łącznie ze mną, wymieniał je z powodu ich uszkodzenia, a objawiało się to błędami i / lub mocno podwyższonym spalaniem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez break3r » 10 wrz 2013, 01:50

Autko świeżo zakupione (stało około 3 lat nieruszane) i doprowadzam je do stanu jak najwyższego więc nie oszczędzę na części za 100 pln (szczególnie że wyjąłem już jedną za katem się znajdującą i jak by to powiedzieć prawie jej nie było) skoro nie szczędzę na części za 800 PLN.
Miło wiedzieć że za 80 PLN można coś do millenki kupić <diabełek>
Dzięki za info. Spieszyć mi się troszkę zaczyna bo 2 miesiące już stoi i strasznie powoli restauracja jej idzie a sporo jeszcze jest do zrobienia.
Przy okazji nie wiecie czy rozwalone kompletnie sondy mają wpływ na wywalenie błędu przepływki?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Crenshaw » 10 wrz 2013, 05:56

break3r napisał(a):Przy okazji nie wiecie czy rozwalone kompletnie sondy mają wpływ na wywalenie błędu przepływki?


tak, miałem sytuację kiedy przy padniętej sondzie pokazywało mi błąd o nazwie "sprzężenie zwrotne" (nie pamiętam numeru), czyli przepływka.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 17:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 06:51

break3r napisał(a):Przy okazji nie wiecie czy rozwalone kompletnie sondy mają wpływ na wywalenie błędu przepływki?


Crenshaw napisał(a):miałem sytuację kiedy przy padniętej sondzie pokazywało mi błąd o nazwie "sprzężenie zwrotne" (nie pamiętam numeru), czyli przepływka.


Nie panowie – sonda i przepływomierz dają zupełnie inne błędy bo to zupełnie inne urządzenia!

Jako element w "sprzężeniu zwrotnym" jest używana właśnie sonda lambda bo to ona daje informację czy mieszanka jest uboga czy bogata na jej podstawie dokonywana jest korekcja czasów otwarcia wtryskiwaczy itd.
A przepływomierz mierzy TYLKO ilość powietrza wpadającego do dolotu więc w zasadzie nie jest elementem objętym pętlą regulacji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 09:03

A ja powiem tak. Mimo ze powiazania sondy z przeplywka niby nie ma to ja tez widzialem juz takie sytuacje jak

Marek 161BD081 napisał(a):Crenshaw napisał(a):
miałem sytuację kiedy przy padniętej sondzie pokazywało mi błąd o nazwie "sprzężenie zwrotne" (nie pamiętam numeru), czyli przepływka.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2013, 09:32

Przemku – masz racje ale tak trochę nie do końca.
Sterownik silnika to rodzaj regulatora z zamkniętą pętlą regulacji.
Pętla regulacyjna obejmuje korekcję czasu wtrysku na podstawie danych chwilowych takich jak: wielkość przepływu powietrza, temperatura powietrza, temperatura silnika, podciśnienie w dolocie, skład spalin + osprzęt dodatkowy.
Wynikiem tej całej regulacji jest właśnie sygnał z lambdy, który wpływa m.in. na korekcję czasów wtrysków.

Zauważ też, że przykładowo w instalacjach LPG II gen. sygnał z lambdy jest jednym z wazniejszych sygnałów regulujących dawkę gazu.

Dlatego ten element często właśnie nazywa się sprzężeniem zwrotnym.

PS. są też przypadki, że sonda lambda będzie sprawna a w układzie skączy się zakres regulacyjny np. przy przypchanych wtryskach czy źle pracującym regulatorze ciśnienia i wówczas tego typu błąd też ma prawo wyskoczyć.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 10 wrz 2013, 09:40

Ja wiem jak to dziala, nie musisz mi tlumaczyc :) Odnioslem sie do konkretnego przypadku gdzie teoria swoje a w praktyce bledy takie wyskakuja, nie tylko w mazdach. Mozna sobie udowaniac ze to nie ma prawa bytu jednak takie sytuacje dalej beda.

Marek 161BD081 napisał(a):Zauważ też, że przykładowo w instalacjach LPG II gen. sygnał z lambdy jest jednym z wazniejszych sygnałów regulujących dawkę gazu.


Tak naprawde to mozna powiedziec ze jedynym bo np tps jest ustawiony na sztywno.

W duzym uogolnieniu lambda jest mozna powiedziec ostatecznym ogniwem sprawdzania poprawnosci dzialania silnika w trakcie jego pracy przez ECU.
Przemek323c
 

Postprzez ProboszczV6 » 10 wrz 2013, 15:25

są 2 rodzaje błędów sond lambda w naszych autach, przed liftingiem oczywiście, po liftingu ze względu na OBD2 może być błędów konkretnych i powiązanych znacznie więcej.
Tłumaczenie błędów przed liftem:
– 15/23 – Left/Right Heated Oxygen Sensor – voltage always below 0.55V = Lewa/Prawa (przednia/tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V tzn że mieszanka ciągle uboga, więc dolewa benzyny aż wzrośnie napięcie, jeśli nie wzrośnie dolewa dalej, do takiego stopnia że auto pali 20l/100km silnik przerywa, trzęsie się itd.
– 17/24 – Left/Right Heated Oxygen Sensor – voltage does not change = Lewa/Prawa (przednia/tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się tzn że sterownik silnika podaje tyle paliwa ile wynika z przeliczenia pozostałych sygnałów + korekta własna czyli zastępcza wartość sygnału z sondy, auto pali troche więcej ale da sie normalnie jeździć.
W autach polifce albo w Millenii(która OBD2 miała już w 95r) błędy mogą być inne, może ich być też więcej ze względu na obecność 4 sond.
Kolega w polifcie miał błąd jeden jedyny o treści "zbyt wolne nagrzewanie się katalizatora, bank 01" więc cuda na kiju, a sondy i auto ogólnie sprawne.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez easy_rider » 4 maja 2017, 09:48

Witam,
Miałem problem z moim X9 2,5 2001. Odpaliłem i ostro dymił na niebiesko, nie pracował na jednym cylindrze. Przewiozłem się kawałek( może się rozbuja). Nie rozbujał się. Podłączyłem interfejs OBD2. Błąd sondy 2 bank 1 Oraz wypadanie zapłonu na piątym cylindrze. Nie wiedziałem która to jest pod nr 2. Więc rozpiąłem kostki z trzech sond i potem zapiąłem. Odpaliłem i jak ręką odjął. Ale, sonda 2 na programie diagnostycznym prawie cały czas stoi na 0,000, tylko podczas jazdy jak odpuści się gaz to wskazuje 0,025 -0, 075 (czyli podczas hamowania silnikiem). Czy ta sonda działa poprawnie? I gdzie ona się znajduje? Czy to jest ta za katalizatorem?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2017, 10:18

Sondy "pierwsze" masz w kolektorach wydechowych przed prekatami. Sondy "drugie" masz w następnym elemencie wydechu za kolektorami.
To wskazanie co masz świadczy o niesprawności sondy.
Jednak na niebieskie dymienie to zwykle spalony olej a nie problem z sondami.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Niron » 4 maja 2017, 10:39

u mnie świeci się cały czas check z błędem sondy, tylko musiał bym pójść z czytać której, bo nie pamiętam, ale silnik chodzi normalnie i niebieskiego dymu za sobą nie zostawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez easy_rider » 4 maja 2017, 13:33

Po rozpięciu i ponownym zapięciu wtyczek od sond auto już nie dymi. I wszystko jest ok. Spalanie,dynamika ok. Ale to wskazanie sondy mnie niepokoi.
W programie do diagnostyki mam wskazania z sond o numerze od 1 do 4. Ja mam błąd sondy 2. Gdzie ona się znajduje?
czy odpinając po kolei kostki od sond i sprawdzając jak to wpływa na pracę silnika nic nie uszkodzę? (Chodzi mi tu o metodę diagnozy która sonda jest uszkodzona).

P.S. Zastanawiające jest, że mam błąd tej sondy i wskazania też ma nieprawidłowe, a auto pracuje b. dobrze.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9