przez ProboszczV6 » 10 wrz 2013, 15:25
są 2 rodzaje błędów sond lambda w naszych autach, przed liftingiem oczywiście, po liftingu ze względu na OBD2 może być błędów konkretnych i powiązanych znacznie więcej.
Tłumaczenie błędów przed liftem:
– 15/23 – Left/Right Heated Oxygen Sensor – voltage always below 0.55V = Lewa/Prawa (przednia/tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V tzn że mieszanka ciągle uboga, więc dolewa benzyny aż wzrośnie napięcie, jeśli nie wzrośnie dolewa dalej, do takiego stopnia że auto pali 20l/100km silnik przerywa, trzęsie się itd.
– 17/24 – Left/Right Heated Oxygen Sensor – voltage does not change = Lewa/Prawa (przednia/tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się tzn że sterownik silnika podaje tyle paliwa ile wynika z przeliczenia pozostałych sygnałów + korekta własna czyli zastępcza wartość sygnału z sondy, auto pali troche więcej ale da sie normalnie jeździć.
W autach polifce albo w Millenii(która OBD2 miała już w 95r) błędy mogą być inne, może ich być też więcej ze względu na obecność 4 sond.
Kolega w polifcie miał błąd jeden jedyny o treści "zbyt wolne nagrzewanie się katalizatora, bank 01" więc cuda na kiju, a sondy i auto ogólnie sprawne.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust