radar88 napisał(a):jedna na pasie przednim druga przy ścianie grodziowej za katem
To przed FL sondy były tylko na jednym kolektorze
www.mazdaspeed.pl
Tomas2000 napisał(a):Tak na 100 % były 2 przed drugim liftem. Zainstalowałem nowszy program do diagnostyki który narysował mi wykresy sond 1 ładnie i szybko oscylowała od 0 do 1v a druga utrzymuje się praktycznie na poziomie 0,35 – 0,40 i miała płaski wykres wiec jak dla mnie jest do wymiany. Zapal mi się błąd P1173 wiec chodzi chyba o sondę od strony chłodnicy. Czy mam rację??
Tomas2000 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie co do mierzenia sond
Sondy mierzyć podpięte do instalacji samochodu czy wypięte? zmierzyłem tak i tak i odpięte brak napięcia albo pokazują 0,2 i stoją a podpięte oscylują jedna 0.0 do 0.7 a druga -0.1 do 0.7
Co do wskazań z komputera lpg okazało się że jedna sonda jest nie podpięta do lpg w ogóle...
Wydaje mi się że sonda powinna podawać napięcie nie zależnie od tego czy jest wpięta czy nie.
Wszystkie testy robione były na dobrze rozgrzanym silniku
Co jakiś czas wywala mi teraz już błędy od obu sond czyli P1170 i P1173
Na koniec zrobiłem jeszcze mały test przejechałem się na odpiętych sondach nie zauważyłem spadku mocy (a chyba tak powinno być) Spalanie na kompie ani drgnęło
Tomas2000 napisał(a):Ukochani koledzy druciarze gaziarze sknocili mi połączenia. Jedna sonda miała sciągnięą izolacje i owinięty zasiniedziały drucik do okoła drugiego zasniedziałego i nie było to nawet zaizolowane... Drugiej nawet nie podłączyli (może jej nie zauwazyli ) ucieli tylko kabelek w wiązce a on sobie zwisał i czasami dotykał bloku silnika...
Tomas2000 napisał(a):Wiem że sond się nie lutuje... Przewody sie za bardzo nie nadają do lutowania, wysoka temp pracy cyna może się stopić, gdzieś czytałem ze można sonde uszkodzic , a jeszcze w innym miejscu napisali ze lut stawia za duzy opór w porównaniu z skręconymi zaśniedziałymi drutami
Tomas2000 napisał(a):Zobaczymy jak wyjdzie pod koniec butli hehe
Marek 161BD081 napisał(a):Ale z tym, że drugiej sondy nie podłączyli to .... normalne bo zazwyczaj sterowniki lpg mają co najwyżej jedno wejście na sondę lambda.
Tomas2000 napisał(a):Z tego co się orientuję montowane były tylko 4 przewodowe. Jak dobierałem do swojej mazdy we wszystkich katalogach były 4 przewody.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości