Strona 1 z 1

Regulacja luzów zaworowych (TA KL)

PostNapisane: 21 lis 2021, 16:17
przez Izzy
Cześć i czołem. Czy występuje w KF (167KM) coś takiego jak regulacja luzów zaworowych? Na zimnym silniku jednak słychać przez chwilę zawory. Auto oczywiście w gazie.

Re: Xedos 9 2.5V6 regulacja luzów zaworowych.

PostNapisane: 21 lis 2021, 17:54
przez Beny
Na jakim oleju jeździsz?W Kl chyba nie ma możliwości regulacji bo regulowane są hydraulicznie. Ewentualnie wymiana zawroka ciśnienia oleju poszukaj na forum.
Jak masz 2,5 to silnik ma oznaczenie KL,KF to 2.0.

Re: Xedos 9 2.5V6 regulacja luzów zaworowych.

PostNapisane: 21 lis 2021, 19:35
przez Izzy
Przepraszam, literówka się wkradła. Olej to 5w50 Mobila. Wole się upewnić czy aby napewno są hydrauliczne.

PostNapisane: 22 lis 2021, 01:09
przez zadra
Izzy napisał(a):5w50 Mobila

<co?> <co?>

Nie było niczego innego w sklepie?

Re: Xedos 9 2.5V6 regulacja luzów zaworowych.

PostNapisane: 22 lis 2021, 06:03
przez Izzy
Taki olej był lany przez poprzedniego właściciela, zaraz po zakupie zrobiona płukanka z wymianą.

PostNapisane: 12 sty 2022, 21:04
przez radar88
Izzy napisał(a):Taki olej był lany przez poprzedniego właściciela, zaraz po zakupie zrobiona płukanka z wymianą.

Hydrauliczne są, nic się tam nie reguluje.

PostNapisane: 19 sty 2022, 09:25
przez ProboszczV6
Sprawa z zeszłego roku ale może komuś kiedyś się przyda taka wiedza.
Przez całość produkcji silników KL-DE i ZE głowice miały hydrauliczne popychacze zaworów. Jeśli zaczynają się stuki na ciepło to najczęściej winy jest zawór przelewowy pompy oleju, wystarczy zmienić tłoczek i sprężynę. Koszt części w serwisie nie jest jakiś bardzo wysoki ale trzeba odkręcić wydech i miskę olejową. Uszczelnić na nowo. Najlepiej zalać świeży olej 5w30. Jeśli stukanie na ciepło nie ustąpi to trzeba szukać popychacza który klepie. Same popychacze zamienniki z Camshaft International np nie są drogie i się sprawdzają.
Silniki KL-G4 miały stale popychacze z regulacją płytkową. Tak jak np silniki BP od rocznika 97. Popychacze z BP pasują zamiennie z serią K. Popychacze sztywne również pasują do gniazd w głowicy serii K z tym że inaczej jest wykonany profil krzywki na walkach. Więc tych popychaczy nie można stosować zamiennie bez zmiany wałków. Silnik KL-G4 stosowane były w 626gf na USA i pod koniec produkcji Forda Probe również na ten rynek.
Na oleju 5w50 klepią popychacze na zimno i czasem na ciepło. Przyczyną jest konstrukcja magistrali olejowej która nie jest przystosowana do tak dużej lepkości. Sam używałem takiego oleju i to był mój wieloletni błąd. Ponadto stosowanie tego oleju może doprowadzić do odkładania się zwęglonych resztek w silnika zwłaszcza w miejscach gdzie panuje najwyższa temperatura, ten olej płynie zbyt wolno żeby odpowiednio schłodzić tłoki. Może też doprowadzić do przedwczesnego zużycia i najzwyczajniej w świecie zabić ten silnik.

PostNapisane: 19 sty 2022, 20:28
przez zadra
Brawo Proboszcz.
Skondensowana ulotna i poparta praktyką wiedza .

<spoko> <spoko>

PostNapisane: 17 lut 2022, 20:00
przez radar88
Nawet nie wiedzialem z G4 byl na plytkach...

Ciekawe czy do KJ sie da zalozyc szklanki hydrauliczne. Moze kiedys to sprawdze.

Re: Regulacja luzów zaworowych (TA KL)

PostNapisane: 18 lut 2022, 08:54
przez ProboszczV6
Nie musisz sprawdzać, nie mieszczą się, za długie zawory, albo za niskie gniazda w głowicach, zwał jak zwał, brakuje ~2,5cm wysokości. Nie ma takich popychaczy hydraulicznych i już. Druga sprawa, maksymalnie uproszczona magistrala olejowa w KJ całkowicie eliminuje taką możliwość, olej doprowadzony jest tylko do smarowania wałków, nie ma kanałów do popychaczy. Dziwię się, że Mazda nie zastosowała rolkowanych dźwigienek i popychaczy, obniżyliby tarcie w mechanizmach rozrządu, no ale cóż, taką wtedy mieli filozofię w konstruowaniu silników, nie tylko Japończycy.

PostNapisane: 18 lut 2022, 10:11
przez radar88
Az 2.5 cm :| matko i córko. Czyli nie pozostaje nic innego jak zostawić tak jak jest i tyle.