Regulacja luzów zaworowych (TA KL)
Strona 1 z 1
Na jakim oleju jeździsz?W Kl chyba nie ma możliwości regulacji bo regulowane są hydraulicznie. Ewentualnie wymiana zawroka ciśnienia oleju poszukaj na forum.
Jak masz 2,5 to silnik ma oznaczenie KL,KF to 2.0.
Jak masz 2,5 to silnik ma oznaczenie KL,KF to 2.0.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Izzy napisał(a):5w50 Mobila


Nie było niczego innego w sklepie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Izzy napisał(a):Taki olej był lany przez poprzedniego właściciela, zaraz po zakupie zrobiona płukanka z wymianą.
Hydrauliczne są, nic się tam nie reguluje.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Sprawa z zeszłego roku ale może komuś kiedyś się przyda taka wiedza.
Przez całość produkcji silników KL-DE i ZE głowice miały hydrauliczne popychacze zaworów. Jeśli zaczynają się stuki na ciepło to najczęściej winy jest zawór przelewowy pompy oleju, wystarczy zmienić tłoczek i sprężynę. Koszt części w serwisie nie jest jakiś bardzo wysoki ale trzeba odkręcić wydech i miskę olejową. Uszczelnić na nowo. Najlepiej zalać świeży olej 5w30. Jeśli stukanie na ciepło nie ustąpi to trzeba szukać popychacza który klepie. Same popychacze zamienniki z Camshaft International np nie są drogie i się sprawdzają.
Silniki KL-G4 miały stale popychacze z regulacją płytkową. Tak jak np silniki BP od rocznika 97. Popychacze z BP pasują zamiennie z serią K. Popychacze sztywne również pasują do gniazd w głowicy serii K z tym że inaczej jest wykonany profil krzywki na walkach. Więc tych popychaczy nie można stosować zamiennie bez zmiany wałków. Silnik KL-G4 stosowane były w 626gf na USA i pod koniec produkcji Forda Probe również na ten rynek.
Na oleju 5w50 klepią popychacze na zimno i czasem na ciepło. Przyczyną jest konstrukcja magistrali olejowej która nie jest przystosowana do tak dużej lepkości. Sam używałem takiego oleju i to był mój wieloletni błąd. Ponadto stosowanie tego oleju może doprowadzić do odkładania się zwęglonych resztek w silnika zwłaszcza w miejscach gdzie panuje najwyższa temperatura, ten olej płynie zbyt wolno żeby odpowiednio schłodzić tłoki. Może też doprowadzić do przedwczesnego zużycia i najzwyczajniej w świecie zabić ten silnik.
Przez całość produkcji silników KL-DE i ZE głowice miały hydrauliczne popychacze zaworów. Jeśli zaczynają się stuki na ciepło to najczęściej winy jest zawór przelewowy pompy oleju, wystarczy zmienić tłoczek i sprężynę. Koszt części w serwisie nie jest jakiś bardzo wysoki ale trzeba odkręcić wydech i miskę olejową. Uszczelnić na nowo. Najlepiej zalać świeży olej 5w30. Jeśli stukanie na ciepło nie ustąpi to trzeba szukać popychacza który klepie. Same popychacze zamienniki z Camshaft International np nie są drogie i się sprawdzają.
Silniki KL-G4 miały stale popychacze z regulacją płytkową. Tak jak np silniki BP od rocznika 97. Popychacze z BP pasują zamiennie z serią K. Popychacze sztywne również pasują do gniazd w głowicy serii K z tym że inaczej jest wykonany profil krzywki na walkach. Więc tych popychaczy nie można stosować zamiennie bez zmiany wałków. Silnik KL-G4 stosowane były w 626gf na USA i pod koniec produkcji Forda Probe również na ten rynek.
Na oleju 5w50 klepią popychacze na zimno i czasem na ciepło. Przyczyną jest konstrukcja magistrali olejowej która nie jest przystosowana do tak dużej lepkości. Sam używałem takiego oleju i to był mój wieloletni błąd. Ponadto stosowanie tego oleju może doprowadzić do odkładania się zwęglonych resztek w silnika zwłaszcza w miejscach gdzie panuje najwyższa temperatura, ten olej płynie zbyt wolno żeby odpowiednio schłodzić tłoki. Może też doprowadzić do przedwczesnego zużycia i najzwyczajniej w świecie zabić ten silnik.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Brawo Proboszcz.
Skondensowana ulotna i poparta praktyką wiedza .

Skondensowana ulotna i poparta praktyką wiedza .


Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nawet nie wiedzialem z G4 byl na plytkach...
Ciekawe czy do KJ sie da zalozyc szklanki hydrauliczne. Moze kiedys to sprawdze.
Ciekawe czy do KJ sie da zalozyc szklanki hydrauliczne. Moze kiedys to sprawdze.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Nie musisz sprawdzać, nie mieszczą się, za długie zawory, albo za niskie gniazda w głowicach, zwał jak zwał, brakuje ~2,5cm wysokości. Nie ma takich popychaczy hydraulicznych i już. Druga sprawa, maksymalnie uproszczona magistrala olejowa w KJ całkowicie eliminuje taką możliwość, olej doprowadzony jest tylko do smarowania wałków, nie ma kanałów do popychaczy. Dziwię się, że Mazda nie zastosowała rolkowanych dźwigienek i popychaczy, obniżyliby tarcie w mechanizmach rozrządu, no ale cóż, taką wtedy mieli filozofię w konstruowaniu silników, nie tylko Japończycy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Az 2.5 cm
matko i córko. Czyli nie pozostaje nic innego jak zostawić tak jak jest i tyle.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości