Szarpanie, nierówna praca po wymianie uszczelek pokryw (TA KL)

Postprzez Pielęgniarz » 17 cze 2020, 16:21

Dzień dobry. Zabrałem się po długim czasie za wymianę uszczelek pokryw zaworów. Wszystko przebiegło dobrze do momentu odpalenia auta. Auto po prostu szarpie.

Na postoju trzyma wysokie obroty, jak się przygazuje to obroty spadają bardzo powoli. Przy dodaniu tego gazu to jest nawet na postoju szarpnięcie, a powyżej 2500 obrotów silnik pracuje jak traktor, słychać takie tyrkotanie.

Wymieniłem świece, filtry, olej. Sprawdziłem podciśnienie i mam wrażenie, że wszystko jest ze sobą dobrze połączone. Robiłem to według schematu na forum.

Wężyk przy czujniku przy grodzi jest podłączony do bloku silnika obok węża od pompy hamulcowej.
Czujniki przy kolektorze, które są dwa, są ze sobą połączone krótkim wężykiem (wewnętrze bolce)
Ten wyżej jest połączony z filtrem powietrza – bolec na boku. Ten drugi obok małego wężyka idzie do bolca na zaworze EGR.
Drugi czujnik co jest trochę niżej idzie do bloku silnika obok EGR
Grubszy wąż od przepustnicy idzie do bolca niebieskiego na dole.

Węże na pokrywach też są podłączone. Błędów brak – mam jeden od sondy lambda, ale zawsze go miałem.

Psikałem dezodorantem gdzie się da i nic to nie zmienia. Lewego powietrza nie łapie raczej.
Gdzie szukać problemu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 17 cze 2020, 17:54

Założyłeś kolanko odmy na tylnej pokrywie?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 17 cze 2020, 18:21

Tak. Ciekawostka, którą sprawdziłem. Na LPG problemu nie ma. Z pB na LPG przełącza się normalnie, ale z LPG na pB szarpie, dławi się.

Sprawdzę węże jutro się wtrysków, może jest gdzieś przygnieciony jakiś. A jeśli są dobre, to gdzie szukać przyczyny skoro przed rozbieraniem było dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 18 cze 2020, 08:24

Cóż, pozostaje ci jedynie sprawdzić wszystko po kolei czy jest prawidłowo poskładane. Jeśli nie pomyliłeś kolejności przewodów zapłonowych i podciśnień, wszystko podłączyłeś na miejsce, to trudno stwierdzić nie widząc...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 19 cze 2020, 11:46

I na gazie też zaczął problem występować... Po dodaniu gazu się dławi / szarpie, a silnikiem telepie. Błędy wyskoczyły albo, że wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, albo że problem z obwodem wtryskiwaczy. Kable sprawne bo jak się da do dekla to słychać iskrzenie, a świece nowe – chyba że jakaś jest uszkodzona?

Błąd P1250.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 19 cze 2020, 15:20

P1250 PRC Solenoid Circuit Malfunction czyli elektrozawór regulatora ciśnienia paliwa. Załóż stare świece dla porównania, zdarzają się świece uszkodzone w opakowaniu. Jakie świece założyłeś?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 19 cze 2020, 18:49

Założyłem świece Febi. Ale wykręciłem je dzisiaj, ale elektroda styka się z izolatorem (bolec z bolcem). Wymieniam świece, przewody i kopułkę. Zobaczymy co będzie dalej. Czekam na dostawę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez zadra » 19 cze 2020, 20:24

odegnij elektrody od siebie na odpowiednią odległość.
żyletka zawsze miała 0,2mm grubości... ;)

Składaj wszystko i zrób jazdę testową. Będziesz wiedział, czy tu jest problem, ale jeśli elektrody były zbyt blisko, to chyba masz odpowiedź..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ProboszczV6 » 19 cze 2020, 21:13

Świece febi? jaja jakieś... porównaj ze starą świecą i wrzuć zdjęcie na forum... odginanie elektrod może nic nie dać a nawet pogorszyć stan silnika. To samo dzieje się po założeniu świec z KJ do KL, wchodzą za głęboko(jakkolwiek to brzmi) i dostają tłokami. Oryginalnie montowane były NGK ZFR 5F-11 szczelina fabrycznie ustawiona na 1,1 mm i tyle ma być. Przy LPG możesz założyć ZFR6F-11 lub odpowiednik Denso K16TT lub K20TT lub zamiennik irydowy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez zadra » 19 cze 2020, 21:40

no tak, nie pomyślałem, że można NIE PORÓWNAĆ ze starymi, wykręconymi świecami..
Tak, zbyt długie świece mogą całować się z tłokami..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Pielęgniarz » 20 cze 2020, 06:44

Stare świece trafiły od razu do kontenera więc nie miałem z czym porównać. To raz. Dwa, Febi był model 13432, tak mi dano w sklepie po katalogu, w Internecie widzę że to zamiennik Denso K16TT.

Z NGK mam od zawsze złe wspomnienia i nie tylko chodzi o Mazde.

Zamówiłem przewody Bosch 0 986 356 966 i do tego świece też Bosch odpowiednik NGK, numer 0 242 236 542.

Wszystko zamówione w IC.

Kopułka i palec zamówiłem BluePrint. Marka Facet podobno robi problemy.

Świeca
https://m.intercars.pl/produkty/236305- ... 42-236-542
Może być?

Sprawdziłem sobie jeszcze ciśnienie na cylindrach. Jest między 10.5 a 12 na cylindrach... Sprawdziłem wszystkie cylindry.

Na zimnym chodzi ładnie, na ciepłym nie. Odpala jak to się mówi, na widok kluczyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 20 cze 2020, 11:30

Na twoim miejscu bym nie eksperymentował, zgodzę się że z NGK bywają problemy, ale w katalogach też zdarzają się błędy.
Pasujące świece na 100% to NGK ZFR5F-11,ZFR6F-11, Denso K16TT, K20TT, IK16TT, IK20TT. Te mam sprawdzone, pasują zamiennie. Świece z Millera PKJ16CR8 nie pasują, są za długie, świece z KF BKR6E-11 nie pasują, są za krótkie, chociaż silnik na nich pracuje. Reszta producentów to loteria.
Czasem nie wyrzucaj starego palca i kopułki aparatu zapłonowego, mogą się jeszcze przydać, szybciej niż myślisz.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 20 cze 2020, 11:40

Dobrze, skoro tak mówisz, to zamówię świece Denso K20TT, a Bosch jak przyjdą, to oddam. Przewody Bosch mogą być?

I co z palcem / kopułką firmy BluePrint? Słyszałem, że Facet robi problemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 20 cze 2020, 12:43

BluePrint to konfekcjoner, Facet też. Przy czym w tym pierwszym są części trochę lepszej jakości, no i o wyższej cenie. Często produkcja prowadzona jest w jednej fabryce i pakują to później do różnych opakowań. Przetestujesz palec BluePrint, zdaj relacje na forum. Na wszelki wypadek nie wyrzucaj starych części. Jak ci auto zacznie gasnąć albo przerywać, wymień palec rozdzielacza na stary.
Palec który sprawdza się bez przygód kupisz w serwisie Mazdy, oryginalny, za odpowiednie pieniądze, wygląda identycznie jak zamienniki, różni się tylko kolorem plastiku i jakością izolacji, no i działa.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 20 cze 2020, 14:14

Najpierw zmienię przewody Bosch i świece Denso i znając wynik sprawdzę kopułkę i palec czy coś się zmieni – a jeśli tak to na lepsze czy na gorsze. A kompresję jak oceniacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 20 cze 2020, 20:57

A kompresję jak oceniacie?

Obleci, mieści się w normie, a nowe to to nie jest.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 23 cze 2020, 10:59

Drodzy Panowie, zmieniłem świece i kable i jest tak samo. Dodatkowo kopułka. Bez zmian. Dodatkowo palec. Bez zmian.

Ale zauważyłem, że zaworek na pierwszej pokrywie dziwne dźwięki wydaje, tak terkocze jakby cały czas w środku coś baaardzo szybko uderzało. On ma tak wibrować / terkotać?

Wszystkie podciśnienia dodatkowo podciąłem aby usunąć pierwsze minimetry sparciałej gumy i nałożyłem obejmy.

Ale tylko na ciepłym szaleje, na zimnym jest ładna praca – może zależnie od tego, że na zimnym obroty są większe.

Odpinałem krokowiec to była reakcja. Podczas pracy odpiąłem przepływkę to auto zgasło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez ProboszczV6 » 23 cze 2020, 11:35

Jesli wszystko jest ok, to szukaj nieszczelności w dolocie, na pewno gdzieś jest. I sprawdź ponownie podciśnienia, zwłaszcza od sterowania egr
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Pielęgniarz » 23 cze 2020, 12:07

Podciśnienia odłączyłem wszystkie i ponownie złożyłem ze schematem tak jak miałem wcześniej. Jedynie co zapala na ciepłym to P1250 – obwód wtryskiwaczy. Popsikałem wszystko zmywaczem do hamulców, każde łączenie – zero reakcji.

I czemu tylko problem na ciepłym silniku? Jak jest chłodny i nawet są te 700-800 obrotów jest dobrze, a na ciepłym i te same obroty i telepie nim.

Zamówiłem też nowy zaworek co jest na deklu. Zbyt bardzo terkocze na zimnym, a na ciepłym w ogóle nie terkocze. Chociaż to raczej nie on.

Jedynie co to rura dolotowa może być uszkodzona bo była klejona i zawijana taśmą. Ale zrobiłem to ponownie i nic.

Który to dokładnie zawór od tego P1250? Ten przy obudowie filtra powietrza?

Dopisano 23 cze 2020, 12:04:

Co zauważyłem – jak skasuję błędy i odpalę auto jak temperatura chociaż trochę zejdzie i nawet niech się nagrzewa do 100*C to jest OK. Ale jak przejadę kilka metrów to wtedy telepie i pojawia się P1250. Dopiero po przejechaniu małego odcinka nim telepie. Jak zgaszę, skasuję błędy to dalej telepie aż trochę ostygnie. Wtedy znowu – odpalam i może pracować sobie bardzo długo i nic mu nie jest, ale mały dystans i telepie jak zwariowanym.

Dopisano 23 cze 2020, 16:37:

Tak mnie naszło... Zmieniałem oba węże od płynu chłodzącego co są przy grodzi. Czy gdybym nawet dał je odwrotnie czy ma to jakieś znaczenie, chyba nie? Ogólnie układ chłodzenia nie ma tutaj nic wspólnego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Postprzez Pielęgniarz » 24 cze 2020, 16:32

Powiem tak, wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia. I autem nie telepie – ale błąd sam w sobie dalej się pojawia jeśli wężyk od EGR ten na górze do elektrozaworu jest grubości 6mm. Przy oryginalnym 4mm (nawet nowym) telepie, Bez wężyka też w sumie telepie ale tak średnio, a na 6mm nie telepie? I gdzie tu sens?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2018, 16:44
Posty: 54
Skąd: Wałbrzych
Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9