Silnik gaśnie po rozgrzaniu (TA KL)

Postprzez tede190 » 5 lis 2018, 13:11

Witam. Mam problem polegający na gaśnięciu silnika po rozgrzaniu, a mianowicie podczas jazdy jak i postoju pracuje normalnie i w pewnej chwili gaśnie jakby ktoś go zgasił kluczykiem od razu można go odpalić i działa przez chwilę poprawnie jedyny odgłos to tak jakby w pewnym momencie zaciągnęła więcej powietrza. Nie pokazuje żadnych błędów na komputerze jak i nie świeci się check. Zostały wymienione Przewody zapłonowe, kopułka rozdzielacza,palec rozdzielacza, tranzystor modułu zapłonowego, czujnik położenia wału oraz został podmieniony przepływomierz i ECU i te zabiegi nie pomogły. Może ktoś miał taki przypadek albo jakieś pomysły sugestie potrzebuje pomocy.
Ostatnio edytowano 11 lis 2018, 15:04 przez tede190, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez deejay27 » 5 lis 2018, 15:54

Ciekawy przypadek , tyle rzeczy podmienione i nic , na dodatek nie mruga błędami . Obserwuje rozwój wydarzeń, bo nic mądrego nie przychodzi mi do głowy.

Dopisano 05 lis 2018 15:56:

Podcisnienia bym sprawdzał , może coś nie łączy i nagle się coś otwiera i zamyka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez DR2K » 5 lis 2018, 18:32

A może immobilizer się psoci hahaha taka luźna sugestia bo na chwile obecna nie wiem co innego napisać <glupek2> a tak na poważnie piszesz że po rozgrzaniu a wiem że wtedy może cewka szwankować bo zmienia się rezystancja i tutaj może tkwić problem ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez tede190 » 5 lis 2018, 18:45

Z tymi podcisnieniami jest jakaś sugestia tylko nie wiem czy przy podcisnieniu nie będzie tylko nie równo pracował ale to sprawdzę. Millenia nie ma imo a co do cewki nie napisałem ale była wymieniana :)
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez ProboszczV6 » 6 lis 2018, 21:45

Wymień palec rozdzielacza na używany oryginalny.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tede190 » 6 lis 2018, 21:53

palec był wymieniany na firmy EPS ale może coś w tym być bo jak załozylem kopułke rozdzielacza na Inter cars to to nie chciało działać więc założony jest oryginał mazdy
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez niedzwiadek833 » 7 lis 2018, 19:07

Może silnik krokowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez tede190 » 7 lis 2018, 19:09

krokowy wymieniany
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez DR2K » 7 lis 2018, 21:08

A pod kompa się podłączyłeś są jakieś błędy może ??
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 lip 2016, 18:03
Posty: 225 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Mazda Xedos 9 2,5 MT 98r

Postprzez tede190 » 7 lis 2018, 21:46

brak jakich kolwiek błędów. Działa poprawnie a w pewnym momencie jak napisałem jakby ktoś kluczyk przekrecił i gaśnie i odrazu mogę spowrotem go odpalić od strzału.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

PostTen post został usunięty przez radar88 18 lis 2018, 20:28.
Powód: Porządki

Postprzez tede190 » 11 lis 2018, 15:07

Problem jak narazie rozwiązany ProboszczV6 miałeś rację dzięki. wymieniłem palec na stary ori i auto jak dotąd przejechał 100 km i jest ok. Tylko zastanawiam się jaka wadę mają te kupowane w intercars.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez ProboszczV6 » 11 lis 2018, 15:34

No właśnie palce EPS mają jakąś wadę najwyraźniej, miałem taki przypadek ostatnio, wymiana kabli, kopułki i palca, po rozgrzaniu auto gaśnie jakby mu ktoś przekręcił kluczyk, podczas jazdy też takie przygasanie, dziury w mocy... założyłem stary palec, wszystko jest ok. Nie miałem jeszcze kiedy rozpruć tego palca, nie wiem czy to problem z izolacją, czy brak ciągłości tej blaszki. Przy czym problem z izolacją byłby cały czas a nie tylko na ciepłym silniku, no i by nie odpalał.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez deejay27 » 12 lis 2018, 22:22

U mnie palec z kopułką a właściwie kopułka bardziej jest zużyta , na jaki wymienić ? Tylko oryginał? jaki to koszt wg.?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Gandzia » 12 lis 2018, 23:28

deejay27 napisał(a):U mnie palec z kopułką a właściwie kopułka bardziej jest zużyta , na jaki wymienić ? Tylko oryginał? jaki to koszt wg.?

Podłączam się do pytania
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 14 lis 2018, 09:38

Kopułka EPS jest w porządku, problemy są z palcem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tede190 » 19 lis 2018, 16:07

Oryginał kopułki to około 350 zł a palca 180 zł i odradzam zakup kopułki YEC c intercarsu shit
Początkujący
 
Od: 13 lis 2012, 18:43
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Auto: mazda millenia 2,5 v6 2002

Postprzez VeryCoolMan » 16 lip 2021, 07:46

Witajcie dołączam i ja do szczęśliwców gaśnięcia, a wszystko stało się albo to zbieg okoliczności po czyszczeniu palca i kopułki, w kopułce styki były dość zarośnięte palec wykazywał mniejsze zużycie.. teraz efekt po rozgrzaniu silnika gaśnięcie, błyśnie 0.5 sekundy check i efekt jak by zgasić kluczykiem auto gaśnie, można odrazu odpalić i znów za chwilę to samo błędów brak.. co za cholera? Wcześniej nic takiego się nie działo aż takie to to delikatne ? Kopułka i palec oryginał Mitsubishi logo na nich
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez ProboszczV6 » 16 lip 2021, 10:56

Może być problem z cewką, palcem rozdzielacza, ewentualnie z modułem zapłonowym, chociaż w tych aparatach zdarza się to rzadko. Możesz też sprawdzić połączenia z masą na skrzyni biegów, chociaż wątpię w tą przyczynę, bo pojawiłyby się jakieś błędy w pamięci sterownika, przynajmniej powinny.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez VeryCoolMan » 16 lip 2021, 11:17

ProboszczV6 napisał(a):Może być problem z cewką, palcem rozdzielacza, ewentualnie z modułem zapłonowym, chociaż w tych aparatach zdarza się to rzadko. Możesz też sprawdzić połączenia z masą na skrzyni biegów, chociaż wątpię w tą przyczynę, bo pojawiłyby się jakieś błędy w pamięci sterownika, przynajmniej powinny.
dzięki za odpowiedź, a u Ciebie co ostatecznie pomogło?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9