Silnik gaśnie po rozgrzaniu (TA KL)

Postprzez ProboszczV6 » 16 lip 2021, 18:45

W tamtym przypadku pomogło założenie oryginalnego starego palca w zamian za nowy zamiennik.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez VeryCoolMan » 16 lip 2021, 22:52

Panowie chyba się udało.. <boje się> :D modyfikacja palucha i już 30 km testów i tfu tfu pracuje i nie gaśnie, oryginalny palec foto zapożyczone, w miejscu gdzie przeskakuje iskra na styki kopułki mamy po bokach czarny lakier izolacyjny przód oczywiście ma być niepomalowany, za nic nie wolno tego czyścić a najlepiej jeśli jest już pokruszony itd nałożyć od nowa ja użyłem epoksydu 2 składnikowego. Potestuje jeszcze i dam znać ale wygląda na to że tutaj jest problem zwłaszcza że zamienniki mają nieizolowane to miejsce i jak widać w temacie nie pracowało to poprawnie u nikogo.

EDIT: Przejechane następne 100 km wszystko gra!
Załączniki
mazda speed palec xedos 9.jpeg
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez ProboszczV6 » 20 lip 2021, 12:48

Dziwne, że problemu z zamiennikami nie było np 5 lat temu, sam zakładałem eps-a i jeździ do dzisiaj. Problem zaczął się pojawiać od jakichś 2 lat mniej więcej. Faktycznie oryginalny nowy palec ma lakierowaną końcówkę, używany, zużyty tego lakieru praktycznie nie ma, zamienniki nie były lakierowane od zawsze. Jaki miałoby mieć to wpływ na przeskok iskry na ciepło trudno mi sobie wyobrazić... jeśli działa to ok, trzeba odkopać palec w magazynie części i przetestować.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez VeryCoolMan » 21 lip 2021, 23:07

Też tego nie mogę zrozumieć jaki to może mieć wpływ po rozgrzaniu no ale problem zniknął ;)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez k277 » 18 kwi 2022, 20:38

Mam podobne objawy niesprawności w Xedos9 , 2,5 V6.
Wg opinii serwisu i dealera Mazdy, powodem nie jest układ zapłonowy , tylko problem jest w układzie wydechowym. Zawór EGR (spaliny-kolektor wlotowy) zabrudzony przytkany?, ewentualnie katalizator lub może sondy lambda. Ze względu na obciążenie zleceniami warsztat nie może w najbliższym czasie zająć się naprawą. Wymiana EGR jest trudna , czyszczenie nie zapewnia poprawy. Wymiana katalizatora droga, i też kłopotliwa. Na razie jeżdżę na krótkie trasy. Czy ktoś ma doświadczenie w naprawie wymienionych elementów (czyszczenia) układu wydechowego ? <czarodziej> <czarodziej>
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2022, 17:50
Posty: 2
Auto: Mazda Xedos9 2500 V6 benz.120kW 2002

Postprzez radar88 » 18 kwi 2022, 21:18

Kat jak jest zapchany auto nie zgasnie, bedzie mialo malo mocy ale powinno pracowac. EGR rowniez nie zdusi samochodu zeby zgaslo.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez k277 » 19 kwi 2022, 08:59

dzięki za podjęcie tematu.
Dealer i serwisant mazdy przekonywał mnie , że gaśnięcie na wolnych obrotach (np. na światłach na skrzyżowaniu) jest spowodowane niesprawnym wydechem. Wykluczył uszkodzenie układu zapłonowego.
Tak się dzieje gdy silnik jest rozgrzany, na zimnym nie ma problemu , zapala od razu.
W układzie zapłonowym wymieniłem na nowe: kopułkę, palec, przewody w.n., świece.
Zrobiłem to, bo po badaniu komp. pojawił się błąd oznaczający wypadanie zapłonu.
Wymieniłem również uszczelki pod pokrywami (był przeciek oleju) , i zaworek el.mag. ulokowany przy filtrze powietrza, połączony wężykiem z kolektorem ssącym.
W czasie jazdy na rozgrzanym silniku, pojawiają się szarpnięcia, chwilowo na 0,5 -1 sekundy obrotomierz skacze w dół , mignie lampka awarii silnika , pod górę silnik traci moc.
Ciśnienie w cylindrach w normie, ciśnienie paliwa w normie.
Co w tej sytuacji można robić ? <co?>
Poza tymi kłopotami rozleciał się włącznik szyberdachu w suficie, poszukuję zastępczego.
PS. co oznaczają literki : (TA KL)
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2022, 17:50
Posty: 2
Auto: Mazda Xedos9 2500 V6 benz.120kW 2002

Postprzez ProboszczV6 » 19 kwi 2022, 09:48

Uszkodzenie egr, lub jego sterowania powinno być sygnalizowane przez sterownik silnika w postaci błedu. Jedyna usterka kóra nie generuje błędu a powoduje gaśnięcie auta to układ zapłonowy po stronie wysokiego napięcia. Reszta jest pod diagnostyką. Czy sterownik pokazuje jakieś błędy? Skąd jesteś?
TA-typ/kod nadwozia
KL- typ/kod silnika
Zatkany wydech nie powoduje gaśnięcia po rozgrzaniu, przy zatkanym całkowicie wydechu silnik może odpalić i zgaśnie, albo nie zapali wcale. Przy przytkanym ale drożnym, np przy stopionym katalizatorze, lub zgnitym tłumiku silnik odpali, ale nie będzie miał mocy na zimnym i ciepłym.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9