Strona 1 z 1

Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

PostNapisane: 7 wrz 2018, 14:32
przez Gandzia
Witam jak się okazuje w moim xedosie KL 2.5 V6 w kolektorze dolotowym mam prostokątne kanały a w głowicach owalne i teraz moje pytanie lepiej szukać głowic z prostokątnymi kanałami czy wymienić kolektor na taki z owalnymi kanałami ?

Teraz drugie pytanie czym tak w zasadzie różni się kolektor z prostokątnymi kanałami od tego z owalnymi ? Który jest lepszy ?

Re: Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

PostNapisane: 7 wrz 2018, 22:49
przez niedzwiadek833
Gandzia napisał(a): w kolektorze dolotowym mam prostokątne kanały a w głowicach owalne

Czy czasem silnik nie był wymieniany? Nie wiem dokładnie od którego roku, ale z tego co wiem, być może po pierwszym lifcie, były montowane głowice z prostokątnymi kanałami. Tak samo kolektor ssący. Po to aby poprawić charakterystykę momentu obrotowego.
Głowice i kolektor z prostokątnymi kanałami, są lepsze właśnie ze względu na przebieg momentu obrotowego.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 06:32
przez Gandzia
Takiego go kupiłem, z tego co można wyczytać w temacie tego auta na forum to poprzedni właściciel zatarł silnik i nie wiem w jaki sposób było to naprawione bo w temacie nic już o tym nie jest opisane.
A teraz chcę to wszystko doprowadzić do porządku.

Re: Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

PostNapisane: 8 wrz 2018, 10:46
przez ProboszczV6
Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.
Różniły się nie tylko kanałami ssącymi ale też sprężynami zaworów ssących z elementami towarzyszącymi i popychaczami, nie wiem czy zawory nie były też inne bo nie miałem okazji porównać, strona wydechowa była taka sama jak w KL-DE.
Do tych głowic można było zamontować wałki rozrządu KL01 i wtedy ze zwykłymi tłokami był silnik KL-DE 162-165KM a w połączeniu z tłokami wysokiej kompresji miał 175KM
albo wałki KL31 który wraz z tłokami wysokiej kompresji dawał silnik KL-ZE 192KM czy jakoś tak, do kompletu potrzebny był jeszcze sterownik silnika do pełni szczęścia i koło pasowe wału (ponoć też było inne).
Wg mojej wiedzy takie były konfiguracje części i takie silniki spotykałem, nie miałem tylko KL-ZE ze sterownikiem.

Jeśli nie masz zamiaru robić KLZE to nie ma sensu wymieniać głowic.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:20
przez Gandzia
Aha czyli tak jak jest u mnie wychodziło już z fabryki ?
KL-ZE raczej robić nie będę bo wątpię żebym uzbierał wszystkie potrzebne części

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:26
przez ProboszczV6
rocznik 2002 więc wyszedł taki już z fabryki.
Kolektor z okrągłymi kanałami przy okazji miał inny kołnierz do montażu przepustnicy, więc też inną przepustnicę która nie pasuje do rocznika 01,02. Bez grubego grzebania się nie obejdzie, więc uważam, że nie ma sensu kombinować i zostawić fabryczną opcję.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:28
przez Gandzia
Jeszcze jedno pytanie czy oba rodzaje głowic pasują do tego samego bloku i czy uszczelka pod głowicę też będzie taka sama ?

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:31
przez ProboszczV6
uszczelki głowic są takie same, bloki są takie same, ale to nie zmienia faktu że kolektora z okrągłymi kanałami nie zamontujesz w sposób prosty.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:33
przez Gandzia
Czyli najprościej zmienić głowicę. I tak muszę rozbierać silnik bo będzie remont jak uda mi się gdzieś dorwać takie głowice to je zmienie

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:37
przez ProboszczV6
remont w jakimś konkretnym celu czy z nudów? jak będziesz szukał głowic to szukaj kompletnych, muszą mieć wszystko co do jednej śrubki i komplet popychaczy.
Po założeniu głowic z KL-ZE zmieni się trochę pomruk silnika, na hmmm, ciekawszy, moim zdaniem.

PostNapisane: 8 wrz 2018, 11:50
przez Gandzia
Remon bo olej znika strasznie szybko ponad 1L/1000km

PostNapisane: 8 wrz 2018, 13:01
przez niedzwiadek833
ProboszczV6 napisał(a):Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.

Śmiem się nie zgodzić. Mialem X9 z końcówki 99 roku i były prostokątne kanały w głowicy i kolektorze. Głowice miały oznaczenie KL31 (jeśli dobrze pamiętam).

PostNapisane: 8 wrz 2018, 13:11
przez Gandzia
Na internecie znalazłem dwa KL-ZE na sprzedaż oba po mniej więcej 4.5k zł niby po remoncie.
Ta cena jest dobra czy trochę za duża ? Ile byście byli w stanie dać za taki silnik ?

Re: Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

PostNapisane: 9 wrz 2018, 08:41
przez ProboszczV6
niedzwiadek833 napisał(a):
ProboszczV6 napisał(a):Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.

Śmiem się nie zgodzić. Mialem X9 z końcówki 99 roku i były prostokątne kanały w głowicy i kolektorze. Głowice miały oznaczenie KL31 (jeśli dobrze pamiętam).


Czy wziąłeś od uwagę fakt że silnik mógł być wymieniony na inny? Z drugiej strony mogło to też być uzależnione od rynku i aktualnego stanu magazynowego... mniejsza o to. Roczniki po 2000 miały owalne kanały zawsze.

Co do kupna silnika po remoncie. Dowiedz się w jakim zakresie był robiony remont, co bylo wymieniane, jakie obróbki i pomiary. Producenci części, uszczelek i pierścieni.

PostNapisane: 9 wrz 2018, 08:58
przez Gandzia
Broblem w tym że żeby to wszystko sprawdzić dokładnie to musiał bym rozebrać ten silnik bo zbytnio na słowo to nie wierzę

Re: Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

PostNapisane: 24 wrz 2018, 19:35
przez monter24
Trzeba jeszcze pamiętać o wystrojeniu tego silnika, bo jeździć na seryjnym silniku to lipa. No i wydech też zrobiłbym.