Kanały dolotowe owalne czy prostokątne? (TA KL)

Postprzez Gandzia » 7 wrz 2018, 14:32

Witam jak się okazuje w moim xedosie KL 2.5 V6 w kolektorze dolotowym mam prostokątne kanały a w głowicach owalne i teraz moje pytanie lepiej szukać głowic z prostokątnymi kanałami czy wymienić kolektor na taki z owalnymi kanałami ?

Teraz drugie pytanie czym tak w zasadzie różni się kolektor z prostokątnymi kanałami od tego z owalnymi ? Który jest lepszy ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez niedzwiadek833 » 7 wrz 2018, 22:49

Gandzia napisał(a): w kolektorze dolotowym mam prostokątne kanały a w głowicach owalne

Czy czasem silnik nie był wymieniany? Nie wiem dokładnie od którego roku, ale z tego co wiem, być może po pierwszym lifcie, były montowane głowice z prostokątnymi kanałami. Tak samo kolektor ssący. Po to aby poprawić charakterystykę momentu obrotowego.
Głowice i kolektor z prostokątnymi kanałami, są lepsze właśnie ze względu na przebieg momentu obrotowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 06:32

Takiego go kupiłem, z tego co można wyczytać w temacie tego auta na forum to poprzedni właściciel zatarł silnik i nie wiem w jaki sposób było to naprawione bo w temacie nic już o tym nie jest opisane.
A teraz chcę to wszystko doprowadzić do porządku.
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 8 wrz 2018, 10:46

Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.
Różniły się nie tylko kanałami ssącymi ale też sprężynami zaworów ssących z elementami towarzyszącymi i popychaczami, nie wiem czy zawory nie były też inne bo nie miałem okazji porównać, strona wydechowa była taka sama jak w KL-DE.
Do tych głowic można było zamontować wałki rozrządu KL01 i wtedy ze zwykłymi tłokami był silnik KL-DE 162-165KM a w połączeniu z tłokami wysokiej kompresji miał 175KM
albo wałki KL31 który wraz z tłokami wysokiej kompresji dawał silnik KL-ZE 192KM czy jakoś tak, do kompletu potrzebny był jeszcze sterownik silnika do pełni szczęścia i koło pasowe wału (ponoć też było inne).
Wg mojej wiedzy takie były konfiguracje części i takie silniki spotykałem, nie miałem tylko KL-ZE ze sterownikiem.

Jeśli nie masz zamiaru robić KLZE to nie ma sensu wymieniać głowic.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 11:20

Aha czyli tak jak jest u mnie wychodziło już z fabryki ?
KL-ZE raczej robić nie będę bo wątpię żebym uzbierał wszystkie potrzebne części
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 8 wrz 2018, 11:26

rocznik 2002 więc wyszedł taki już z fabryki.
Kolektor z okrągłymi kanałami przy okazji miał inny kołnierz do montażu przepustnicy, więc też inną przepustnicę która nie pasuje do rocznika 01,02. Bez grubego grzebania się nie obejdzie, więc uważam, że nie ma sensu kombinować i zostawić fabryczną opcję.
Ostatnio edytowano 8 wrz 2018, 11:30 przez ProboszczV6, łącznie edytowano 1 raz
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 11:28

Jeszcze jedno pytanie czy oba rodzaje głowic pasują do tego samego bloku i czy uszczelka pod głowicę też będzie taka sama ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 8 wrz 2018, 11:31

uszczelki głowic są takie same, bloki są takie same, ale to nie zmienia faktu że kolektora z okrągłymi kanałami nie zamontujesz w sposób prosty.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 11:33

Czyli najprościej zmienić głowicę. I tak muszę rozbierać silnik bo będzie remont jak uda mi się gdzieś dorwać takie głowice to je zmienie
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 8 wrz 2018, 11:37

remont w jakimś konkretnym celu czy z nudów? jak będziesz szukał głowic to szukaj kompletnych, muszą mieć wszystko co do jednej śrubki i komplet popychaczy.
Po założeniu głowic z KL-ZE zmieni się trochę pomruk silnika, na hmmm, ciekawszy, moim zdaniem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 11:50

Remon bo olej znika strasznie szybko ponad 1L/1000km
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez niedzwiadek833 » 8 wrz 2018, 13:01

ProboszczV6 napisał(a):Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.

Śmiem się nie zgodzić. Mialem X9 z końcówki 99 roku i były prostokątne kanały w głowicy i kolektorze. Głowice miały oznaczenie KL31 (jeśli dobrze pamiętam).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Gandzia » 8 wrz 2018, 13:11

Na internecie znalazłem dwa KL-ZE na sprzedaż oba po mniej więcej 4.5k zł niby po remoncie.
Ta cena jest dobra czy trochę za duża ? Ile byście byli w stanie dać za taki silnik ?
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez ProboszczV6 » 9 wrz 2018, 08:41

niedzwiadek833 napisał(a):
ProboszczV6 napisał(a):Do pierwszego liftu w X9 były montowane głowice z prostokątnymi kanałami, czyli mniej więcej do 97 roku.
Później montowali owalne razem z prostokątnym kolektorem aż do końca produkcji.
Głowice z prostokątnymi kanałami to głowice z silnika KL-ZE.

Śmiem się nie zgodzić. Mialem X9 z końcówki 99 roku i były prostokątne kanały w głowicy i kolektorze. Głowice miały oznaczenie KL31 (jeśli dobrze pamiętam).


Czy wziąłeś od uwagę fakt że silnik mógł być wymieniony na inny? Z drugiej strony mogło to też być uzależnione od rynku i aktualnego stanu magazynowego... mniejsza o to. Roczniki po 2000 miały owalne kanały zawsze.

Co do kupna silnika po remoncie. Dowiedz się w jakim zakresie był robiony remont, co bylo wymieniane, jakie obróbki i pomiary. Producenci części, uszczelek i pierścieni.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Gandzia » 9 wrz 2018, 08:58

Broblem w tym że żeby to wszystko sprawdzić dokładnie to musiał bym rozebrać ten silnik bo zbytnio na słowo to nie wierzę
Klubowicz
 
Od: 24 kwi 2014, 18:11
Posty: 395
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Xedos 9 TA KL 2.5 V6 2002r
Były
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 LPG 1995r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1999r
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 1993r

Postprzez monter24 » 24 wrz 2018, 19:35

Trzeba jeszcze pamiętać o wystrojeniu tego silnika, bo jeździć na seryjnym silniku to lipa. No i wydech też zrobiłbym.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9