Strona 1 z 2

Wysokie obroty po wyczyszczeniu przepustnicy (TA KL)

PostNapisane: 6 sty 2018, 21:47
przez marcinxedos
Witam mam pytanie odnośnie obrotów silnika po czyszczeniu przepustnicy. Wyczyscilem przepustnice w moim xedosie ponieważ na biegu jalowym miał 1100 obrotow po wyrzuceniu na d 800 po rozgrzanym silniku a czytałem że na p i na n powinien mieć właśnie 800. Rozebralem i wyczyscilem przepustnice no i obroty wzrosły do 1900 na p i 1000 na d .mam pytanie czy potrzebna jest jakaś adaptacja czy silnik się nauczy wolnych obrotów.z góry dzięki za odp

[Usunięte]

PostNapisane: 7 sty 2018, 00:32
przez smile
PostTen post został usunięty przez radar88 9 sty 2018, 12:49.
Powód: OffTopic

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 7 sty 2018, 12:39
przez marcinxedos
Smile Pisze z telefonu potrafię używać znaków interpunkcji. To jest dział pomocy technicznej I forum mazdy a nie języka polskiego :) . Napisałem na szybko bo potrzebuje porady. Jak ktoś coś wie to niech pomoże. Dzięki. Smile bez urazy ☺

Re: Czyszczenie przepustnicy

PostNapisane: 8 sty 2018, 20:00
przez ProboszczV6
Przepustnicę należy wyregulować w trybie diagnostycznym, zwora w złącze diagnostyczne pod maską, kontrola ustawienia czujnika TPS (potencjometr przepustnicy) za pomocą szczelinomierza i ewentualna regulacja, następnie kręcenie śrubą w przepustnicy tak żeby uzyskać 650obr/min.

[Usunięte]

PostNapisane: 9 sty 2018, 12:50
przez radar88
PostTen post został usunięty przez radar88 20 paź 2018, 22:32.
Powód: Porządki

Re: Czyszczenie przepustnicy mazda xedos 9 TA 2.5 v6 .Wysokie obroty po czyszczeniu a adaptacja prze

PostNapisane: 13 sty 2018, 15:03
przez marcinxedos
ProboszczV6 napisał(a):Przepustnicę należy wyregulować w trybie diagnostycznym, zwora w złącze diagnostyczne pod maską, kontrola ustawienia czujnika TPS (potencjometr przepustnicy) za pomocą szczelinomierza i ewentualna regulacja, następnie kręcenie śrubą w przepustnicy tak żeby uzyskać 650obr/min.
.

Witaj ProboszczV6 a czy mógłbyś mi jakoś podpowiedziec miedzy czym a czym zrobić tą zwore?Nie chce popsuć :)

Re: Czyszczenie przepustnicy mazda xedos 9 TA 2.5 v6 .Wysokie obroty po czyszczeniu a adaptacja prze

PostNapisane: 13 sty 2018, 17:49
przez Beny

Re: Czyszczenie przepustnicy mazda xedos 9 TA 2.5 v6 .Wysokie obroty po czyszczeniu a adaptacja prze

PostNapisane: 15 sty 2018, 11:46
przez ProboszczV6
Zobacz tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=710329
Marcin, ciebie interesowała będzie tylko zwora między stykami TEN i GND bo nie ma w polifcie styku FEN.
Przepustnica ma być całkowicie zamknięta i ma się opierać na ograniczniku ale nie klinować się w przelocie, może być tak, że ktoś "mondry" kiedyś kręcił ogranicznikiem i z tego powodu pojawiły się problemy z wolnymi obrotami, albo linka jest za mocno naciągnięta. Z tego powodu należy zacząć od kontroli przepustnicy i czujnika TPS. Zakładam że dolot jest szczelny, a po czyszczeniu przepustnicy założyłeś nową/szczelną uszczelkę. Linka ma być lekko luźna.
1. Sprawdzasz, czy przepustnica zamknięta całkowicie, ma być jak wcześniej napisałem, jeśli nie jest to luzujesz nakrętkę kontrującą i ustawiasz tak żeby było dobrze. Natomiast jeśli jest dobrze, nie ruszasz nic.
2. Zwora w złącze diagnostyczne, zapłon, nie odpalasz silnika, jeśli załączy się wentylator, TPS do regulacji, szczelinomierz 0,2 wentylator nie pracuje, szczelinomierz 0,4(0,35) wentylator pracuje. Silnik ma być zimny.
3. Odpalasz auto bez zworki, rozgrzewasz silnik, tak żeby się otworzył termostat/włączył wentylator chłodnicy.
Cały osprzęt i wyposażenie ma być wyłączone tzn. klima, radio, światła, ogrzewanie itp. ma pracować tylko silnik na wolnych obrotach, wentylator chłodnicy wyłączony, skrzynia na P lub N. Zwora w złącze diagnostyczne, wkrętak, ustawiasz obroty na 650, na obrotomierzu masz pierwszą linię na 0, druga to 500obr/min, trzecia to 750obr/min, celujesz między drugą a trzecią mniej więcej w połowie, chyba że masz miernik obrotów to wpinasz w złącze diagnostyczne.

PostNapisane: 17 sty 2018, 19:41
przez marcinxedos
Uszczelka oczywiście jak u większości była taka jakby lekko poklejona na silikon.czyli ktoś już kiedyś bawił się w czyszczenie. Zrobiłem sobie z takiego kartoniku. Linkę od gazu muszę zobaczyć.generalnie niepokoilo mnie to że miała 1100 obrotów a ja chciałem sobie polepszyć a teraz muszę cos zrobić z tymi obrotami bo po odpaleniu ma 1900 .znajdę trochę czasu będę działał. Narazie bawię się z zawieszeniem i zaciskami. Coś się zmieni to napiszę narazie dzieki☺

Re: Wysokie obroty po wyczyszczeniu przepustnicy (TA KL)

PostNapisane: 28 sty 2018, 20:15
przez marcinxedos
ProboszczV6 Zrobiłem wszystko tak jak mi powiedziałeś i auto chodzi jak nowe dzieki <jupi>

Wysokie stabilne obroty,xedos 9

PostNapisane: 11 paź 2018, 15:51
przez Valasek
Witam przepraszam, że odgrzewam poruszane już tematy, ale w moim przypadku jest to swoiste combo i być może ktoś jest w stanie ogarnąć całość i wskazać na ewentualne prawidłowości usterki/usterek. Chodzi o to, że w moim xedosie 9 (v 24,2.5 kl. 1999, lpg STAG) zaczęło się od falujących obrotów. Przepływomierz sprawny, dolot też (wymieniona rura), wyczyszczona przepustnica. Po czyszczeniu przepustnicy obroty skoczyły do 1500-2000 na jałowym. Wykonałem kalibrację czujnika położenia przepustnicy wg zaleceń z Forum. Po jego kalibracji chciałem obniżyć obroty śrubą regulacyjną na przepustnicy.Niestety nie chcą zejść poniżej 1200 pomimo dokręcenia na max. (czy tak można?). Do tego pojawił się problem z odpaleniem silnika na ciepło, czego nie było przed czyszczeniem przepustnicy (a była dość brudna głównie od nagaru, bez wilgoci,smoły. Przed czyszczeniem przepustnicy występowały następujące objawy:
1.Odpala na zimno bez problemu.
2.Po przejechaniu kilku km (temp. wzrasta do ok.1/3 roboczej) zapala się prawa kontrolka TCS OFF, silnik podwyższa obroty.
3. Przy spokojnej jeździe po chwili obroty spadają kontrolka gaśnie.
4. Przy temp. 2/3 roboczej znów zapala się w.w kontrolka i znów przy spokojnej jeździe gaśnie. Od chwili osiągnięcia temp. pracy jest ok, auto jedzie...
Po czyszczeniu i kalibracji przepustnicy:
1. Odpala na zimnym ( na ciepłym nie).
2. Wchodzi na obroty 1500-2000 i po kilku km jazdy tak samo. Ze zworką w trybie serwisowym min.1000-1200.
3. Przy wyhamowaniu do 0 podwyższa obroty.
4. Na benzynie i gazie tak samo, więc chyba nie "wina" gazu.
Myślałem o aparacie zapłonowym (a'propos nieodpalania na ciepło), ale te wysokie obroty i niemożność ich zmniejszenia? Bardzo proszę o pomoc i ew.rady.

PostNapisane: 16 paź 2018, 23:44
przez radar88
Witam, proszę o zapoznanie się z regulaminami tego forum jak i działów modelowych:
Zasady ogólne:
viewtopic.php?f=95&t=104282

Oraz : Działy Techniczne:
viewtopic.php?f=95&t=117609

Po zapoznaniu się z nimi proszę o poprawę tematu tak aby był on zgodny z w/w regulaminami naszego forum, jeżeli poprawa nie nastąpi, będę zmuszony temat zamknąć i usunąć.

W razie potrzeby służę pomocną dłonią, proszę o PW a postaram się pomóc i odpowiedzieć na pytania.

I dopisz proszę skąd jesteś, może ktoś z okolicy pomoże ;)

Pozdrawiam

PostNapisane: 17 paź 2018, 07:21
przez Gandzia
A sprawdzałeś kody błedów ? Od tego bym zaczął

Re: Nie odpala na ciepło,wysokie wolne obroty,xedos9

PostNapisane: 17 paź 2018, 08:57
przez Valasek
Sorry za te wtopy w umieszczaniu posta. Na "gorąco" być może nie wklikałem się tam gdzie trzeba. <glupek2> Jeśli trzeba, proszę o przeniesienie tematu we właściwsze m-ce.
Co do błędów, to wyrzucał: 17,2,8. I tu ciekawa sprawa. Zrobiłem podmiankę przepływomierza (nb. okazało się, że jakiś macher sprzedał mi niesprawny, choć twierdził, że ok.). Po jego zamontowaniu i odpaleniu, auto wchodziło na ok 2000 obr. po czym gasło (nie trzymało obrotów). Z powrotem zamiana na "stary" przepływomierz i po odpaleniu nie gaśnie, ale trzyma na wolnych ok.2000. Podmieniona oryginalna przepustnica bez "grzebania". Bypassem na przepustnicy nie mogę zdusić obrotów. Po dokręceniu na max. i lekkim popuszczeniu śruby ( w trybie serwisowym) obroty takie same. Aha, Po włączeniu biegu (D,R) obroty spadają do ok.1000 i są stabilne, a na jałowym (P,N) znów rosną. Czy błąd 2-czujnik położenia wału i 8-nie ma napięcia na sondzie lambda (lewa) mogą być przyczyną, czy konsekwencją problemu z układem dolotowym? Będę wdzięczny za pomoc.

PostNapisane: 17 paź 2018, 09:11
przez radar88
Jezeli masz faktycznie rocznik 1999 to masz kody 4 cyfrowe, wiec calkowicie inna interpretacja. Moim zdaniem, sprawdz TPS czy aby na 100% jest dobrze ustawiony, czyli tryb serwisowy...zreszta wiesz bo tak robiles...tyle ze po jegu ustawieniu wentylatory maja sie nie krecic, jak odchylisz gaz mają sie zalaczyc, jak sie tak dzieje to jest ok.

Popraw prosze temat :)

Re: Nie odpala na ciepło,wysokie wolne obroty,xedos9

PostNapisane: 17 paź 2018, 09:12
przez ProboszczV6
Sprawdź jeszcze raz dokładnie błędy, w tym roczniku powinny być kody 4-cyfrowe. Sprawdź czujnik temperatury silnika. Nie sugeruj się tym, ze wskaźnik na desce pokazuje. Do tego jak wyżej, sprawdzić ustawienie TPS i przepustnicy.

Re: Wysokie stabilne obroty,xedos 9

PostNapisane: 17 paź 2018, 10:30
przez deejay27
Dokładnie też pomyślałem o czujniku temperatury , należy go sprawdzić , ale tak jak koledzy piszą ustaw najpierw tps

PostNapisane: 17 paź 2018, 13:13
przez Valasek
Dzięki Panowie,biorę się za robotę. Dam znać jak poszło. <nauka>

Dopisano 17 paź 2018, 16:29:

Jeszcze ja :D . Zmierzyłem oporność na czujniku temp. Silnik jeszcze gorący (ok.60-70 st.), wyszło 0,45 kohm. Wartość referencyjna wg manuala to 0,29-0,35 przy 80 st.C. Zmierzę jeszcze rano na zimnym. Czy taka wartość świadczy o padniętym czujniku? i czy jego wymiana pociąga za sobą konieczność kalibracji TCS? Co do kodów, to sugerowałem się wpisami z forum, gdzie były podane 2-cyfrowe wartości. Odczyt (miganie kontrolki ABS) robiłem już wcześniej przy wymianie czujnika ABS-u i sprawdzało się. Być może coś źle odczytuję <co?> . Niby w tym modelu powinno być złącze OBD II, a jest I, więc działam na zworach. W każdym razie sytuacja w tej chwili jest taka (po dokręceniu bypassu w trybie diagnozy i resecie ECU):
1. Odpala na zimnym i na ciepłym i wchodzi na jałowym na ok.1800.
2. Na biegu obroty spadają do ok.1000 i są stabilne (śruba bypassu dokręcona prawie na max.)
3. Po jeździe ok 30 km. tak samo.
Będę próbował wg wskazań kolegów z dalszym pomiarem oporności czujnika temp. i ew. kalibracji TCS. Wielkie dzięki za dotychczasowe wskazówki i proszę o dalsze <oczko>

PostNapisane: 18 paź 2018, 18:57
przez Valasek
Witam ponownie. Zastosowałem się do Waszych porad. Ustawiłem TCS i obroty powiedzmy ok. Czujnik temp. wykręciłem, sprawdziłem i chyba walnięty bo po ogrzaniu do 80 st. pokazuje powyżej 0,35 kohm a po wyjęciu z kąpieli oporność wzrasta do ponad 0,5. Pojawił się znów problem z odpalaniem na gorącym silniku. B/G tak samo. Na zimnym odpala ok. Podczas jazdy obroty ok. Na jałowym co pewien czas podskakują na kilka sekund i normują się. Czyżby coś z aparatem zapł.? <płacze> Co do kodów, to chyba nakręcę jakiś filmik z prośbą o odczytanie, bo zgłupiałem do reszty.

PostNapisane: 19 paź 2018, 08:14
przez ProboszczV6
Czujnik temperatury powinien mieć:
-20 st.C – 14.6-17.8 kOhm,
20 st.C – 2.2-2.7 kOhm,
80 st.C – 0.25-0.35 kOhm.
więc czujnik wygląda na sprawny.
Nakręć filmik i wrzuć, będzie łatwiej.