Zobacz tutaj:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=710329Marcin, ciebie interesowała będzie tylko zwora między stykami TEN i GND bo nie ma w polifcie styku FEN.
Przepustnica ma być całkowicie zamknięta i ma się opierać na ograniczniku ale nie klinować się w przelocie, może być tak, że ktoś "mondry" kiedyś kręcił ogranicznikiem i z tego powodu pojawiły się problemy z wolnymi obrotami, albo linka jest za mocno naciągnięta. Z tego powodu należy zacząć od kontroli przepustnicy i czujnika TPS. Zakładam że dolot jest szczelny, a po czyszczeniu przepustnicy założyłeś nową/szczelną uszczelkę. Linka ma być lekko luźna.
1. Sprawdzasz, czy przepustnica zamknięta całkowicie, ma być jak wcześniej napisałem, jeśli nie jest to luzujesz nakrętkę kontrującą i ustawiasz tak żeby było dobrze. Natomiast jeśli jest dobrze, nie ruszasz nic.
2. Zwora w złącze diagnostyczne, zapłon, nie odpalasz silnika, jeśli załączy się wentylator, TPS do regulacji, szczelinomierz 0,2 wentylator nie pracuje, szczelinomierz 0,4(0,35) wentylator pracuje. Silnik ma być zimny.
3. Odpalasz auto bez zworki, rozgrzewasz silnik, tak żeby się otworzył termostat/włączył wentylator chłodnicy.
Cały osprzęt i wyposażenie ma być wyłączone tzn. klima, radio, światła, ogrzewanie itp. ma pracować tylko silnik na wolnych obrotach, wentylator chłodnicy wyłączony, skrzynia na P lub N. Zwora w złącze diagnostyczne, wkrętak, ustawiasz obroty na 650, na obrotomierzu masz pierwszą linię na 0, druga to 500obr/min, trzecia to 750obr/min, celujesz między drugą a trzecią mniej więcej w połowie, chyba że masz miernik obrotów to wpinasz w złącze diagnostyczne.