Strona 1 z 1

Sygnał z PCM na pompę paliwa 2001

PostNapisane: 6 kwi 2017, 11:00
przez easy_rider
Witam,

Moja maszyna nie odpala. Po analizie schematów elektrycznych wyszło że nie ma sygnału z PCM na przekaźnik pompy paliwa. Wiecie może jak wygląda sterowanie pompą paliwa? Czy jej praca zależna jest od czujnika ciśnienia paliwa? Czy pompa pracuje non stop czy po osiągnięciu pewnego ciśnienia jest wyłączana? mam też instalacje gazową JTG icom. czy będzie ona tak wpięta w instalacje żeby odciąć sygnał na pompie paliwa? Szukam informacji które sterują działaniem pompy. Bo nie wydaje mi się żeby PCM był uszkodzony. Wszytko działa, rozrusznik kręci, iskra jest tylko benzyn nie dochodzi.

P.S Coraz więcej problemów z X9 mam ostatnio ( że o rdzy po zimie nie wspomnę)

Re: Sygnał z PCM na pompę paliwa 2001

PostNapisane: 7 kwi 2017, 07:26
przez ProboszczV6
A jakim sposobem zmierzyłeś że nie ma sygnału z PCM? Na zapłonie i nie pracującym silniku sygnału nie ma, pompa pracuje tylko na odpalonym silniku. Zasilanie pompy idzie przez przekaźnik w komorze silnika, który można wysterować ręcznie na stałe. Znajdź rozpiskę złącza diagnostycznego pod maską, tam są styki którymi można wysterować przekaźnik pompy paliwa na stałe. Nie ma czegoś takiego jak czujnik ciśnienia paliwa.

Re: Sygnał z PCM na pompę paliwa 2001

PostNapisane: 7 kwi 2017, 09:22
przez easy_rider
Na zapłonie pompa działa. Tak rozumiem z serwisówki. Na przewodzie 1AF jednak jest B+na zapłonie, a bez zapłonu jest 0,5V. Przewody są drożne przekaźnik działa prawidłowo, a pompa nie chce się włączyć. Jak włożę zworkę w gniazdo diagnostyczne połączę z masą to działa. Chodzi o przewód LT GRN/RED.

Można ze zworką jeździć w złączu diagnostycznym?
Czy PCM musi być dobrze połączony z masą? Może słaba masa była na PCM?
Może ktoś coś podpowie bo wszystko jest w normie a pompa nie działa.

PostNapisane: 8 kwi 2017, 12:03
przez radar88
Jak możesz to popraw żeby był zgodny z regulaminem działów modelowych.