JapanBA napisał(a):Kiedyś mazda stosowała dwa czujniki tem. w wielu modelach.
Jedno pinowy był wykorzystywany do wskaźnika tem.
Dwu pinowy dawał informacje do ECU.
W między czasie pojawiały sie czujniki Trzy pinowe, spełniały rolę dwóch starszych czujników ale w jednej obudowie.
Na koniec pozostał tylko dwu pinowy połączony z PCM i wtedy informację do zegarów były wysyłane przez PCM.
Masz częściowo rację ale tylko częściowo.
Czujniki temperatury w silniku KL w przypadku modeli z 93-94 roku były dwa dwupinowe, jeden sygnał był używany do sterowania ilością paliwa w zależności od temperatury silnika (szara wtyczka lub zielona jak na zdjęciu wyżej), drugi używany był do sterowania wentylatorów (pomarańczowa wtyczka lub czarna jak na zdjęciu wyżej) w sterowniku KL07. W następnych rocznikach był już tylko jeden czujnik do sterowania wiatrakami i regulacją ilości paliwa.
Czujnik z jednym pinem był zawsze podłączony do licznika/wskaźnika temperatury.
Czujników temperatury 3-pinowych nie było.
W późniejszych latach, tzn po drugim lifcie X9(od rocznika 2000) oraz w innych modelach też, stosowany był tylko jeden czujnik do wszystkiego. Sygnał z czujnika szedł do komputera silnika i używany był do sterowania wiatrakami i ilością paliwa, i z czujnika szedł też do licznika do wskaźnika temperatury, to z tego powodu po odłączeniu czujnika w nowszych modelach wskazówka leci na koniec skali i załączają się wentylatory. PCM nie wysyłał żadnego sygnału zwrotnego temperatury.