Dodatkowy czujnik temperatury wody silnika do 1993r.
Strona 1 z 1
Witam, czy ktoś z was się orientuję o co chodzi z tym dodatkowym czujnikiem temperatury wody silnika? Montowany był do 1993r. potem z niego zrezygnowano. Z góry dzięki za info.
Kiedyś mazda stosowała dwa czujniki tem. w wielu modelach.
Jedno pinowy był wykorzystywany do wskaźnika tem.
Dwu pinowy dawał informacje do ECU.
W między czasie pojawiały sie czujniki Trzy pinowe, spełniały rolę dwóch starszych czujników ale w jednej obudowie.
Na koniec pozostał tylko dwu pinowy połączony z PCM i wtedy informację do zegarów były wysyłane przez PCM.
Jedno pinowy był wykorzystywany do wskaźnika tem.
Dwu pinowy dawał informacje do ECU.
W między czasie pojawiały sie czujniki Trzy pinowe, spełniały rolę dwóch starszych czujników ale w jednej obudowie.
Na koniec pozostał tylko dwu pinowy połączony z PCM i wtedy informację do zegarów były wysyłane przez PCM.
No ok rozumie, że jeden był do ECU(pin 2E) drugi na wentylator (pin2G, na tym schemacie akurat nie jest rozrysowany) trzeci na licznik. Ale teraz pojawia się pytanie jak to się ma do kompa KL07, podpiąłem oba czujniki, będzie to ładnie działało? czy może podpinać tylko jeden?
Pytam bo robię przekładkę i mnie to zaintrygowało...
viewtopic.php?f=458&t=188330&start=120
Pytam bo robię przekładkę i mnie to zaintrygowało...
viewtopic.php?f=458&t=188330&start=120
JapanBA napisał(a):Kiedyś mazda stosowała dwa czujniki tem. w wielu modelach.
Jedno pinowy był wykorzystywany do wskaźnika tem.
Dwu pinowy dawał informacje do ECU.
W między czasie pojawiały sie czujniki Trzy pinowe, spełniały rolę dwóch starszych czujników ale w jednej obudowie.
Na koniec pozostał tylko dwu pinowy połączony z PCM i wtedy informację do zegarów były wysyłane przez PCM.
Masz częściowo rację ale tylko częściowo.
Czujniki temperatury w silniku KL w przypadku modeli z 93-94 roku były dwa dwupinowe, jeden sygnał był używany do sterowania ilością paliwa w zależności od temperatury silnika (szara wtyczka lub zielona jak na zdjęciu wyżej), drugi używany był do sterowania wentylatorów (pomarańczowa wtyczka lub czarna jak na zdjęciu wyżej) w sterowniku KL07. W następnych rocznikach był już tylko jeden czujnik do sterowania wiatrakami i regulacją ilości paliwa.
Czujnik z jednym pinem był zawsze podłączony do licznika/wskaźnika temperatury.
Czujników temperatury 3-pinowych nie było.
W późniejszych latach, tzn po drugim lifcie X9(od rocznika 2000) oraz w innych modelach też, stosowany był tylko jeden czujnik do wszystkiego. Sygnał z czujnika szedł do komputera silnika i używany był do sterowania wiatrakami i ilością paliwa, i z czujnika szedł też do licznika do wskaźnika temperatury, to z tego powodu po odłączeniu czujnika w nowszych modelach wskazówka leci na koniec skali i załączają się wentylatory. PCM nie wysyłał żadnego sygnału zwrotnego temperatury.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość