Strona 1 z 2

Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 23 lip 2015, 07:39
przez Tomas2000
Cześć,
Mam wyciek spod wałków rozrządu, co będzie najlepsze do uszczelnienia? Z tego co widziałem to jest już tam jakiś silikon czy coś w ten deseń… jakieś porady sugestie czym jak i na co zwrócić uwagę? Pzdr… papa

PostNapisane: 23 lip 2015, 07:47
przez jedrzej07
Od strony rozrządu są uszczelniacze, koszt coś około 40zł za szt, potrzebne są 2 oraz 2 takie kapsle ale nie pamiętam jaka cena za kapsle. Od drugiej strony (od akumulatora) są takie półksiężyce, które są wklejane na sylikon podczas wymiany uszczelek pod pokrywami

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 23 lip 2015, 12:09
przez ProboszczV6
W KL nie ma tych półksiężycy o których piszesz. Puszczać w tym miejscu może najwyżej uszczelka pokrywy, od strony rozrządu może puszczać simering albo kapsel. Kapsle nie występują jako zamienniki, kosztują chyba 30-40zł. Jedrzej, zobacz na fakturę za części które ci zamawiałem. Że starosci może też puszczać sam silikon na połączeniu zewnętrznej pokrywki wałków.

PostNapisane: 23 lip 2015, 12:12
przez jedrzej07
A no racja, w KLu tego nie ma tylko uszczelka ma w tym miejscu taki kształt <glupek2>
Za siemeringi OE płaciłem dokładnie po 38zł bo mam na poczcie, a te kapsle sprawdzę dokładnie w domu jaka była cena bo faktura w domu leży

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2015, 06:26
przez Tomas2000
Uszczelka pokrywy zaworów była niedawno wymieniana na OE, wyciek pojawił się poniżej uszczelki i własnie chyba chodzi o te "kapsle" załączam fotki...
PS. Gdzie to można kupić bo pytałem u mnie w mieście to wszyscy oczy wyawalają :|

PostNapisane: 24 lip 2015, 07:40
przez jedrzej07
Dokładnie, kapsle i siemeringi myślę, że też by nie zaszkodziło, bo to są najczęstsze przyczyny wycieków z tych miejsc. Kup to w carspeedzie albo serwisie. Koszt stosunkowo nieduży a zamienników w sklepach nie dostaniesz, a nawet jeśli to są nic nie warte

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2015, 09:01
przez Tomas2000
Ten kapsel to się wybija czy jakoś pod wadzić jak to się demontuje? Przy zakładaniu nowego uszczelniać czymś dodatkowo? :D

PS. Ten "kapsel ma jakąś fachową nazwę czy zadzwonić i prosić o kapsle do KL hahaha

PostNapisane: 24 lip 2015, 09:17
przez jedrzej07
Kapsel z tego co wiem trzeba podważyć i sie wysunie, nowy według manuala tylko się nabija bez żadnego uszczelnienia. Siemering żeby wyciągnąć to najlepiej wkręcić w niego jakiś wkręt i wyciągnąć razem z nim. Nowy też zakładasz bez żadnych dodatkowych uszczelnień.
Sądzę, że można to nazwać kapsel wałka rozrządu czy coś takiego, mam gdzieś tą fakturę i nr części które kupowałem, to miałbyś łatwiej. Tylko musiałbym nie zapomnieć sprawdzić <glupek2>

PostNapisane: 24 lip 2015, 11:28
przez Majk500
U mnie też poci się w tym miejscu... Czy można to wymienić bez zdejmowania pokryw zaworów??

PostNapisane: 24 lip 2015, 11:33
przez jedrzej07
Te broki czyli kapsle tak, bez zdejmowania wymienisz, ale już uszczelniacze wałków żeby wymienić to musisz ściągnąć rozrząd

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 24 lip 2015, 18:33
przez Maliniak
moim zdaniem bez sensu kupowac te kapselki, wyjmij je wyczysc odtłusc wklej na ''dirko'' i po sprawie ;)

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 25 lip 2015, 21:50
przez ProboszczV6
Oczywiście że można tak zrobić i nie będzie przeciekało, z tym że czasem te kapsle są na tyle zużyte że nie ma sensu ich zakładać, zależy ile razy były w ten sposób zakładane i jak dokładnie i czym czyszczone.

PostNapisane: 29 lip 2015, 20:11
przez radar88
Kupić nowe broki, założyć i tyle...oszczędzać 100pln to tylko my Polacy...bo może za 15pln jeszcze chwilę pojeżdżę...wzruszysz stary brok, nawalisz sylikonu czy innego ustrojstwa i tak zacznie przeciekać i tak...

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 31 lip 2015, 08:10
przez Tomas2000
Nie no jak już robić to robić dobrze, a nie za miesiąc się wpieniać że znów leci, a tak z ciekawości to jakie jest zadanie tego korka oprócz tego że przecieka :D dlaczego nie ma tam po prostu jednolitej ścianki?

PostNapisane: 2 sie 2015, 23:07
przez radar88
Zadanie jest takie aby uszczelnić blok, czyt. aby nie dostał się kurz/piach na wałki, bo jak się dostanie to chyba pisać nie muszę jakie będą skutki.

PostNapisane: 10 sie 2015, 18:26
przez 01bubus
Ceny z carspeeda, w tamtym tygodniu zamawiałem uszczelniacze-broki wałków biernych OE MAZDA – 40zł/szt x2

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 10 lis 2018, 23:02
przez maly1989
Witam,
czy aby wymienić te kapsle to muszę ściągać pokrywę rozrządu, czy wystarczy tylko ją z góry odchylić na tyle ile się da po odkręceniu górnych śrub? trochę mi się poci silnik właśnie w tych miejscach.
Łatwo się demontuje te kapsle? Chodzi mi o pasowanie, jak mocno są wbite. Żeby nie było, że muszę ściągnąć klawiaturę i je wybijać od wewnątrz :)

PostNapisane: 14 lis 2018, 22:57
przez ProboszczV6
teoretycznie nie trzeba nic rozbierać, a praktycznie warto rozebrać wszystko i poskładać na nowo z nowym silikonem, wtedy na pewno będzie szczelne. Te kapsle są pokryte materiałem uszczelniającym, jakąś taką gumopodobną powłoką, z czasem(wiekiem) tracą elastyczność i zaczynają przepuszczać olej.

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 15 lis 2018, 14:55
przez maly1989
Zamówiłem już w aso te kapsle. Wg. manualna są wbijanie, ale myślę, że nie zaszkodzi trochę odpowiedniego silikonu.

Re: Wyciek oleju na wałkach rozrządu (TA KL)

PostNapisane: 15 lis 2018, 20:43
przez DR2K
Ja u siebie zakładałem bez silikonu i tak są już 3 lata a wycieku brak wiec po co ten sylikon dawać ?? w fabryce nie dawali przecież hahaha