Nierówna praca silnika – od czego zacząć? [TA KL]

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2015, 19:48

Witam!
Ktoś chyba przeklął mojego X9 :(
Ostatnio zaobserwowałem nierówną prace silnika szczególnie na biegu jałowym. Po krótkim czasie posunęło się to na tyle, że aż pojawiło mi się wypadanie zapłonu na konkretnie 3 cylindrze.
Podczas jazdy nie czuć specjalnie szarpania ale na biegu jałowym zaczęło się to dosyć mocno odczuwalne.
Zacząłem kombinować z przewodami zapłonowymi, wtryskiwaczami itd ale żadnych sensownych wniosków nie znalazłem ... aż do dzisiaj :(
Zebrałem się i dokonałem pomiaru ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach.
Trochę końcówka wskaźnika była krótkawa do pomiaru na "tylnych" cylindrach i może niezbyt dokładnie udało się to zmierzyć ale ... na tyle co zmierzyłem to okazało się, że na 3 cylindrze nie ma praktycznie wcale sprężania!
Wlałem jakieś 2-3 cm3 oleju ale wynik praktycznie nie zmienił się <płacze>

Dlaczego tak się dzieje? Nadpalony zawór, uszkodzony popychacz zaworu, tak mocno zapieczone pierścienie?
Co radzicie w takim wypadku?
Od czego zacząć?
Mam plan aby zalać tylne cylindry naftą ale jakoś nie czuję aby to miało jakoś w cudowny sposób mu pomóc.
Nie ukrywam, że kolejny raz to auto mnie załamuje – chyba w końcu kupię jakiegoś VAG'a :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Majk500 » 10 lut 2015, 23:15

Ciekawe zjawisko, że tylko na jednym garze nie ma kompresji :|
Ja bym spróbował przed wymianą oleju dolać płukanki jakieś porządnej, może puści.
Ja używam do swojego silnika, ojca VQ35DE, mamy MR18DE, i brata byłe VQ20DE takiej płukanki chyba firma MOA to jest jakaś "amarykajńska", ale jak z gościem gadałem to mówi że jak komuś robi remont to zalewa tą płukankę i silnik jest po niej tak czysty że nawet rowków do pierścieni na tłokach nie musi czyścić bo są idealnie wypłukane ;)
A jeśli to nie pomoże to chyba tylko zdjęcie głowicy i sprawdzenie szczelności.
Bo jeśli nie pierścienie to chyba nic innego nie będzie <co?>
Proszę się nie sugerować moim zdaniem, to tylko propozycja, jeśli gdzieś się mylę to proszę mnie poprawić ;)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2015, 23:44

Dzisiaj jeszcze zalałem po "kielichu" nafty na każdy tłok i niech tak sobie postoi do jutra.
Teoretycznie jeśli pierścienie stoją to może nafta je odpuścić ale ... też nie liczę na cuda.
Z drugiej strony to tak bardziej obstawiam problem z zaworami bo po chlapnięciu oleju na tłok kompresja wzrosła mi praktycznie niezauważalnie.
Cóż – zobaczymy co jutro przyniesie.
Najgorsze w tym jest fakt, że to nie jest dobra pora na remonty silników jak się ma jedynie do dyspozycji użyczony od kolegi nieogrzewany garaż.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez niedzwiadek833 » 11 lut 2015, 11:05

Sprawdził bym jeszcze czy przy odpalonym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju, za mocno nie dmucha i czy z rury wydechowej nie wydobywa się czarny bądź niebieski dym. Jeśli z korka nie dmucha i z rury nie nie dmucha dymem to raczej bym szukał przyczyny po stronie głowicy i zaworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2015, 12:20

Właśnie nie zaobserwowałem takich objawów jak nadmierne dymienie czy dmuchanie z pod korka wlewu oleju, niebieski dym przy uruchamianiu czy zmiana płynu w układzie chłodzenia.
Ale fakt jest faktem, że od niedawnego pewnego okresu czasu zauważyłem jakiś większy apetyt na olej chociaż z drugiej strony w dwóch miejscach mam drobne wycieki.
Raczej nic innego chyba się nie wymyśli bez rozebrania.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez niedzwiadek833 » 11 lut 2015, 13:01

Marek 161BD081 napisał(a):Trochę końcówka wskaźnika była krótkawa do pomiaru na "tylnych" cylindrach i może niezbyt dokładnie udało się to zmierzyć ale ... na tyle co zmierzyłem to okazało się, że na 3 cylindrze nie ma praktycznie wcale sprężania!

Zanim zaczniesz rozbierać to można by jeszcze tak porządnie zmierzyć sprężanie w cylindrach żeby na 100 procent było wiadomo, że nie ma sprężania. Po zdjęciu pokrywy zaworów może będzie widać czy coś jest nie tak z zaworami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez krzysek71 » 11 lut 2015, 14:42

Ja bym ściągnął tą głowicę skoro nie ma prawie sprężania po wlaniu oleju nafta raczej tu nie pomorze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez JapanBA » 11 lut 2015, 18:44

No najlepszym rozwiązaniem i najszybszym bedzie sciągniecie pokrywy... mocno naciągana była by teoria iż popychacz sie napompował i trzyma otwarty zawór (czesto w oplach jak sie odpali zimny po czym zgasi motor tak sie dzieje i nic nie pomaga prócz rozebrania)
Pierścienie z dnia na dzień nie staną, chyba ze motor jakoś wybitnie został przegrzany, jeszcze można teoretyzować z rysą na cylindrze lub pękniętym tłokiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez ProboszczV6 » 11 lut 2015, 22:39

Jeśli ciśnienia nie ma wcale.... co pokazał manometr? konkretnie? 0 ? 2 bary? 4? Nawet przy pękniętym tłoku musiałaby być jakakolwiek kompresja, poza tym przy pękniętym tłoku miałbyś takie przedmuchy że olej wyciskałoby wszystkimi słabszymi uszczelnieniami, zwykle najpierw bagnetem albo kapslem przy rozrządzie. Zmierz dokładnie kompresję. Jednak jeśli mimo próby olejowej ciśnienie się nie poprawiło znacząco to uszkodzenie będzie na zaworach, nadpalenie, skrzywienie, taniej jest znaleźć używaną głowicę w takim przypadku niż naprawiać starą.
Tak w zasadzie to co jest prawdziwą przyczyną pojawi się dopiero po rozebraniu silnika, niestety, przypuszczać możemy tutaj wszystko. Czy coś stuka, wali, klepie w silniku?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 11 lut 2015, 22:56

Manometr praktycznie pokazał coś około 0, po wlaniu odrobiny oleju wyszło może z 1bar więc trudno tutaj mówić o zapieczonych pierścieniach.
Stukania żadnego nie zaobserwowałem więc takie tematy jak pęknięty tłok to raczej wykluczam tym bardziej, że nie zauważyłem jakiegoś dmuchania kompresją w odmę czy odkręcony korek wlewu oleju.
Silnik jak się uruchomi to pracuje, auto prawie normalnie jeździ ale czuć, że jeden cylinder niedomaga. Szczególnie na wolnych obrotach czuć to szarpanie no i oczywiście ECU mi sypie błędem o wypadaniu zapłonu na tym cylindrze (P0303).
Fakt – jak się rozbierze to będzie widać wszystko ale coś czuję, że i tak będzie to się wiązało niestety z całym, kompletnym remontem silnika. Tym bardziej, że i tak część uszczelnień od razu będzie do wymiany (np. na wałkach rozrządu).
Kupno drugiego, używanego to wiecie, że tak naprawdę trochę "loteria".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 11 lut 2015, 23:01

Jeśli pokazał około zera to problem jest z zaworami, nie z tłokiem, przy pękniętym tłoku wali ciśnieniem w odmę, no chyba że masz w nim solidną dziurę ale wtedy jest chmura dymu za autem. Koszty remontu znasz pewnie... tania impreza to to nie jest, jak coś odezwij się na PW.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez JapanBA » 13 lut 2015, 19:52

Jakieś nowe info w temacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lut 2015, 02:30

Na razie cisza w temacie – czekam na udostępnienie kolegi garażu aby tam zacząć rozbierać motorek.
Jak coś się ruszy to na pewno napiszę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez deejay27 » 14 lut 2015, 11:17

Współczuję i mam nadzieję że będzie to tylko drobnostka ,
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lut 2015, 11:32

Hehe – sam już demontaż kolektora ssącego napawa mnie przerażeniem :D
Jak sobie z tym poradzę to dalej już jakoś chyba pojdzie
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Majk500 » 14 lut 2015, 12:13

Też się bałem tego kolektora, ale tak na prawdę to nie jest nic strasznego, tylko tak wygląda przerażająco ;)
Mnie to przeraża rozbieranie F2T... tam to się dopiero dzieje <boje się>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez jedrzej07 » 14 lut 2015, 12:15

Nie ma paniki ;) tylko teoretycznie wydaje się to trudną operacją, ale tak na prawdę to nic skomplikowanego. Wszystko to co widać plus EGR i plus śruba z tyłu przykręcana której nie widać. Jest gdzieś fotorelacja z wymiany uszczelek pod pokrywami to sobie zobacz, będzie łatwiej. W razie czego pytaj
A mnie czeka rozbieranie KJ-ta ;) i tam też będzie zabawy....
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Majk500 » 27 lip 2015, 12:24

Dopiszę się tu do tematu, bo niezbyt wiem, gdzie to podpiąć. Sytuacja wygląda następująco: jadąc powoli na niskich obrotach ok 1500-3000 na jakimkolwiek biegu po odpuszczeniu lub delikatnym dotknięciu gazu auto szarpie i tak śmiesznie telepie przód-tył. Na benzynie jest to też odczuwalne ale dużo mniej. Regulacja gazu mnie czeka, ale na bene to samo się dzieje, czy to normalka w KLach czy coś jest nie teges? <co?>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez szkodnik_byd » 29 lip 2015, 19:54

Przy szarpaniu na lpg sprawdź układ zapłonowy kiedy były robione świece przewody palec kopolka
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6197 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Majk500 » 30 lip 2015, 10:51

Jakieś 2 miesiące temu kable NGK, świece NGK irydowe, i jakoś w zeszłym roku palec i kopułka.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9