Demontaż kolektora dolotowego (TA KL)

Postprzez ClassicCarCreations » 7 cze 2014, 16:10

Panowie

Czy ktoś z Was demontował kiedyś kolektor dolotowy w 2,5 V6 KL ? Moja mazda przechodzi serię napraw włącznie z wymianą wszystkich płynów, uszczelnieniem skrzyni , a teraz czas na uszczelki pod głowicami bo leci mi olej jak z fontanny. Jeden dekiel zaworowy już mam w ręku ale czas na podejście do drugiego a do tego wiadomo kolektor ssący musi spaść. Wymontowałem już obudowę filtra powietrza ze wszystkimi bebechami i odkręciłem wszystkie widoczne od przodu śruby mocujące kolektor. Już się rusza ale zejść nie chce. Nie widzę żadnych śrub od strony grodzi i chciałbym uniknąć odpinania wszystkich możliwych kostek i wężyków na próbę. Ktoś może pamięta czy tam jest jakiś trick czy niestety trzeba odpiąć wszystko co jest w zasięgu wzroku?
Mogę po pracy wrzucić instrukcję ze zdjęciami dla potomnych bo cykam fotki żeby pamiętać w jakiej kolejności składać to później do kupy.


Z góry dzięki za jakieś info.

P.S Mam taki amerykański manual do milleni ale jakoś się na ten temat nie rozpisują :)
Ostatnio edytowano 22 gru 2014, 15:19 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu
Obrazek
Oficjalny dystrybutor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 11:04
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia `02 2,5V6

Postprzez Maliniak » 7 cze 2014, 16:36

Bez odpinania kostek raczej nie zdemontujesz kolektora, musisz równiez odkrecic zawór EGR odłaczyc przewody płynu chłodniczego od przepustnicy oraz metelowe przewody paliwowe od listwy wtryskowej
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez ClassicCarCreations » 7 cze 2014, 21:47

Dzięki, tak właśnie myślałem. Już większość kostek mam odpięte, EGR to już tylko kwestia śrub wiec powoli do przodu. Zastanawia mnie jeszcze taka metalowa rurka wchodząca w wydech wiec przypuszczam że związana z recyrkulacją spalin. Widać że pracuje w wysokiej temperaturze. Nie wiem czy kojarzysz ale może ktoś inny będzie wiedział czy to tałatajstwo też trzeba odkręcać.
W razie czego mogę dopiąć foto.
Obrazek
Oficjalny dystrybutor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 11:04
Posty: 20 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia `02 2,5V6

Postprzez jedrzej07 » 7 cze 2014, 22:15

I jesli dobrze pamietam to z tylu mniej wiecej na srodku kolektora jest jedna sruba. Wydaje mi sie ze gdzies byla relacja z tego, ale chyba w dziale CA
A nie, u nas w dziale jest viewtopic.php?f=154&t=139347&p=2360872#p2360872
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez radar88 » 8 cze 2014, 23:22

Proszę poprawić temat na zgodny z regulaminem.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 10 cze 2014, 12:10

Odkręcasz z góry 8 śrub i 4 nakrętki, odkręcasz przewód paliwowy zasilający-uwaga na ciśnienie benzyny (klucz 17) zdejmujesz wężyk powrotu paliwa z regulatora ciśnienia, zdejmujesz wężyki podciśnienia od regulatora ciśnienia, elektrozawór, odpinasz wszystkie wtyczki z elektrozaworów, listew wtryskowych, przepustnicy. Demontujesz części oczywiste, tzn odmę z zaworem pcv, przewody zapłonowe, odczepiasz wiązkę od kolektora, jest na zaczepach, trzeba uważać żeby nic nie połamać.
Odkręcasz rurę recyrkulacji spalin, zawór EGR może zostać. Odpinasz węże układu chłodzenia od przepustnicy i kolektora, może wyciekać przez to płyn. Zdejmujesz odmę z tylnej głowicy, dostęp jest do <dupa> więc zalecam cierpliwość i ostrożność. z tyłu jest przykręcony wspornik kolektora, trzeba go pooglądać i odkręcić, wtedy wyciągniesz kolektor do góry.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9