Wymiana i rodzaj świec zapłonowych (TA)
1, 2
To sa platynowki, wiec powinny styknac na 100Kkm. Do KL PZFR5F-11, do KJ PZFR5F (takie montowalem u siebie i takie zaleca instrukcja, ew. Denso, ale nie pamietam oznaczenia).
Dla KJ (PZFR5F) musi byc szczelinka (Gap) 032" (0.8mm)), dla KL (PZFR5F-11) wynosi .044" (1.1mm).
Pozdrawiam,
voytecku.
Dla KJ (PZFR5F) musi byc szczelinka (Gap) 032" (0.8mm)), dla KL (PZFR5F-11) wynosi .044" (1.1mm).
Pozdrawiam,
voytecku.
Wymieniałem ostatnio komplet na NGK- okazało się, że takie same siedziały. Wymieniałem bardziej prewencyjnie przy okazji wymiany całego układu WN na wakacje.
Jak dla mnie w tym silniku inwestowanie w irydowe itp modne sprawunki nie ma sensu.
Silnik został stworzony w czasach gdzie były protoplasty dzisiejszych NGK itp marek- kwestia dobrać ciepłotę i przed siebie.
Jak dla mnie w tym silniku inwestowanie w irydowe itp modne sprawunki nie ma sensu.
Silnik został stworzony w czasach gdzie były protoplasty dzisiejszych NGK itp marek- kwestia dobrać ciepłotę i przed siebie.
No też właśnie chciałbym wymienić prewencyjnie bo w sumie nic się nie dzieje , z wyjątkiem lekkiego drgania silnika na wolnych obrotach, ale moje świece są tak stare że hoho , dodatkowo Mazda zanim ją2,5 roku temu zakupiłem stała 4 lata nie używana , więc raczej na dobre to całemu ukł. zapł. nie zrobiło:) Któregoś dnia muszę otworzyć maskę na wieczór i sprawdzić czy może nie ma przebić na kablach.
- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Odgrzewam, czy ktoś na forum wie jakie są zalecane świece do silnika 2,5 V6 KL
Cholera bo jak tu się nie dowiem to już nie wiem gdzie szukać
Cholera bo jak tu się nie dowiem to już nie wiem gdzie szukać
Ostatnio edytowano 13 sty 2015, 20:33 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Proszę nie używać dużych liter ponieważ uważane jest to za krzyczenie.
Powód: Proszę nie używać dużych liter ponieważ uważane jest to za krzyczenie.
ZFR5F lub odpowiednik innego producenta. Zimniejsze świece ZFR6F przy tlokach wyzszej kompresji (płaskie tłoki kl-ze) mają sens, no i jak się ściga auto.
Kiedyś kupiłem oryginalne świece Mazdy do KLa i były właśnie NGK ZFR5F. Do Forda Probe szły zimniejsze ale tam zwykle są płaskie tłoki. Miałem kiedyś taki silnik, szkoda że sprzedałem...bo dochodziłem na nim Honde 2.2vtec.
Kiedyś kupiłem oryginalne świece Mazdy do KLa i były właśnie NGK ZFR5F. Do Forda Probe szły zimniejsze ale tam zwykle są płaskie tłoki. Miałem kiedyś taki silnik, szkoda że sprzedałem...bo dochodziłem na nim Honde 2.2vtec.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kup DENSO takie moje zdanie tu masz katalog http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... me=&FF=250
Moje też... był czas że NGK szybko zdychały, nie wiem czy to była kwestia gorszej partii produkcyjnej czy co. Swoje platynki po 10tys km musiałem wywalić na śmietnik bo silnik przerywał na pełnym ogniu, nie dało się jeździć, zmieniłem na denso i do dzisiaj jest spokój.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A powiem wam że NGK made in Japan to nie widziałem od czasu jak zaczeli je robić we Francji i na Węgrzech morze dlatego są jakie są.
Ostatnio edytowano 15 sty 2015, 22:10 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Podwójny tekst
Powód: Podwójny tekst
Wszystkie rzeczy które z produkcją zostały przeniesione z japoni tak jest. Były zaje...ste i nie do zdarcia a później kibel...
Czyli odnośnie tematu, bardziej rozglądać się za denso, tak? A co z kablami?
Czyli odnośnie tematu, bardziej rozglądać się za denso, tak? A co z kablami?
Kable tylko NGK chyba że chcesz za parę miesięcy znowu zmieniać.Świece bynajmniej ja preferuje DENSO ostatnio wykręciłem jedną i po 25tys wystarczyło przetrzeć by wyglądała jak z opakowania a płaciłem coś około 12zł za sztukę
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości