Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez czapnik » 9 cze 2013, 04:07

Sprawdzałeś podciśnienia? Wszystkie kostki na pewno zapięte?
Początkujący
 
Od: 30 paź 2012, 09:27
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Probe KL-DE 2.5 '93

Postprzez jabcok20 » 17 cze 2013, 22:57

Witam. auto z silnikiem 2.5v6 , Problem jest taki że nie ma chęci się wkręcić na obroty, tzn. na wolnych chodzi ok ale czasami zafaluje i jakby słychać pierdnięcie w wydechu, po nagłym wciśnięciu gazu dławi go aż zgaśnie. Zczytałem błędy i pokazuje tylko błąd 41 sonda lambda i 25 zawór ciśnienia paliwa.Odłączanie i podłączanie ich nie daje efektów. Co myślicie o przepływce bo o niej myślę... Auto stało miesiąc u mechanika i nawet go nie odpalił( zmieniłem moduł zapłonowy)
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 13:20
Posty: 4

Postprzez Tomas2000 » 18 cze 2013, 07:12

A sprawdzałeś ciśnienie paliwa? może coś się przytkało np filtr paliwa albo zawór nie domaga skoro wywala błąd i nie może wykarmić silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez tygrys36 » 18 cze 2013, 12:04

Witam jak zdejmowałem kolektor to wszystko popodłączałem tak jak było(opisy na wężykach i kostkach)ale zauważyłem teraz że delikatnie mi kapie z chłodnicy z prawej strony od dołu czy to może być przyczyną bo czasem obroty się stabilizują w granicy 3 kreski?
tygrys36
 

Postprzez jabcok20 » 18 cze 2013, 12:35

jest uszkodzony zaworek zaworu paliwa cały czas podaje podciśnienie na zawór mechaniczny, po jego odpięciu i zaślepieniu jest lepiej ale nadal źle, filtr paliwa zamówiłem z rana ale ten co jest nie jest przytkany, co zauważyłem to to że zawór ciśnienia paliwa mechaniczny nawet na odłączonym podciśnieniu do niego popuszcza troszkę paliwa powrotem więc czy to normalne, po ściśnięciu węża powrotnego kombinerkami nadal nie jest idealnie.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2013, 13:20
Posty: 4

Postprzez radar88 » 18 cze 2013, 13:13

Jak masz ubytek płynu to i owszem. Będą się podnosić a nawet i falować.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Paweł099 » 19 cze 2013, 23:17

Witam Serdecznie
Posiadam Mazde Xedos 9 2,5 V6 2001 rok w automacie parę tygodni temu została zmieniona w warsztacie skrzynia ponieważ tamta się zużyła ładnie mówiąc heh ale problem jest taki ze po naprawie kolega który to robił mówi ze coś dziwnie syczy jak by był wyjęty jakiś wężyk. Gdy dojechałem do domu sprawdziłem cały silnik wszystko co tylko mogłem aby zobaczyć czy nic nie jest wyjęte w tamtym dniu wyskoczyła mi kontorlka check angine udałem się na kompa aby sprawdzić błędy wyskoczyło że mam coś przerwane w układzie ale skasowałem błąd i przejechałem się było ok następnego dnia z czym mam problem do dziś czyli obroty na biegu obroty spadają do 700-900 w sumie norma a na biegu jałowym wzrastają do 1500 czasami nawet do 2000 to już normalne nie jest próbowałem regulacji przepustnicy ale nie za bardzo to idzie, chciałem zamienić przepustnice razem z silniczkiem krokowym ale niestety nie ma do mojego modelu są tylko do starych może któreś z Was koledzy mieli podobny problem lub mogą mi pomóc bym był wdzięczny Pozdrawiam
Paweł099
 

Postprzez Tomas2000 » 20 cze 2013, 07:08

Paweł099 napisał(a):obroty na biegu obroty spadają do 700-900 w sumie norma a na biegu jałowym wzrastają do 1500 czasami nawet do 2000


Na biegu jałowym powinno być ok 650 obr po zapięciu któregoś z biegów też ewentualnie ciut mogą spaść. Nie potrzebnie ruszałeś tą przepustnice... skoro syczy to ciągnie gdzieś lewe powietrze. Żeby dobrać się do skrzyni trzeba wywalić cały dolot powietrza, sprawdź dokładnie czy wszystko jest poskręcane jak trzeba, sprawdź rurę dolotową (ta gruba gumowa) czy nie jest uszkodzona szczególnie na żebrowaniu, lubią tam pękać... Jaki miałeś błąd? wyciągali ci silnik przy tej naprawie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez ProboszczV6 » 20 cze 2013, 19:58

tytuł tematu jest wręcz wspaniały i nie wynika z niego nic...

Wolne obroty w silniku KL 600-700obr/min po rozgrzaniu, po odpaleniu silnika przy obecnych temperaturach nie powinny przekraczać ~1200obr/min.
Jeśli syczy, jest to słyszalne i nie było tego wcześniej, znaczy że będzie nieszczelność w dolocie, jak wyżej, rura dolotowa między przepływomierzem a przepustnicą, węże odmy, itd
Co było rozpinane? czy wyciągany był silnik? Czego dotyczył błąd? Podaj nr błędu. Co to za diagnosta który kasuje nie zastanawiając się co błąd wywołało?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 22 sie 2013, 14:17

problem rozwiązałem auto w tryb serwisowy i kręcenie śrubą przepustnicy i obroty unormowane dziękuje wszystkim za pomoc TEMAT ZAMYKAM
tygrys36
 

Postprzez tygrys36 » 23 sty 2014, 16:34

Witam kolegów z forum znów mam problem z Xedosem wszystko było w porządku auto ładnie trzymało obroty aż wczoraj wzrosły do około 2tyś. wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy próbowałem regulacji jednak cez rezultatów.Gdzie szukać przyczyny?POMOCY
Ostatnio edytowano 24 sty 2014, 20:08 przez tygrys36, łącznie edytowano 2 razy
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 23 sty 2014, 21:30

Popraw proszę temat na zgodny z regulaminem forum.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 23 sty 2014, 22:46

co znów źle napisałem może mi powiesz?

Dopisano 24 sty 2014, 12:33:

dziś rano zuwarzyłem że jak jest zimny to obroty w granicy 700obr/min lecz jak się tylko zagrzeje to obroty rosną przecież powinno być na odwrót gdzie szukać przyczyny?
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 24 sty 2014, 18:37

tygrys36 napisał(a):co znów źle napisałem może mi powiesz?

Tytuł wątku.

Szczelny masz układ CAI ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 24 sty 2014, 20:07

Tak na samym początku to sprawdzałem a teraz po rozgrzaniu skaczą obroty 1500-2500 tak na oko.Płyn chłodniczy jest gdzie szukać przyczyny czytałem o czujniku temperatury ECU

Dopisano 24 sty 2014, 19:11:

CAi to układ dolotowy ?
tygrys36
 

Postprzez tygrys36 » 26 sty 2014, 16:21

witam problem rozwiązałem Zamykam Temat
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 26 sty 2014, 19:22

Mogłeś napisać co było przyczyną takich skoków obr.

Dziękuję za próbę poprawy wątku.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 26 sty 2014, 19:46

przyczyną był TPS wprowadziłem tryb serwisowy odkręciłem śrubę ograniczającą zamykanie przepustnicy wziołem szczelinomierz 0,5 i ustawiałem TPS żeby się włączył wiatrak chłodnicy.Ot cała naprawa

Dopisano 27 sty 2014, 10:12:

Niby ustawiłem wolne obroty ale rano jak odpaliłem Mazde to miałem około 700 obrotów nie załącza się ssanie POMOCY już tracę wiarę w japońskie auta
tygrys36
 

Postprzez tygrys36 » 1 lut 2014, 21:35

Mazde naprawiłem bez waszej pomocy to forum jest do <dupa> wypisuję się jakmiałem 323f to można było liczyć na kolegów z forum a tu <dupa>
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 1 lut 2014, 21:45

Nie miej pretensji, ponieważ czasami jest tak że po złączeniu postów temat się nie podbija.

Odczytywałeś jakieś błędy ?? Może masz uwalony TPS albo coś innego i taki może być efekt.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9