Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez radar88 » 26 lip 2011, 13:37

Kuba to zapraszam do mnie na wymianę paska ;) i na grilla. Żart z tym to do mechanika, rozrządu się boję tykać i go nie ruszam, nie mam doświadczenia aż w takim zakresie. Jak będzie stał u mnie inny silnik np na rozbiórkę to chętnie pomajstruję ;) Trza się uczyć, lecz na razie oddam to komuś kto się zna.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Misiowy » 26 lip 2011, 21:02

Choć temat poskłądałem już jakiś czas temu do kupy to jednak dzięki za opis się przyda napewno

A co sądzicie o tych moich głowicach K8 bo że mam nie ten silnik co fabryka wkładała Vin mi powiedział
powinien siedzieć tam miler :(
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 18:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Kisiel » 3 lut 2013, 22:31

chlopaki mam pytanie. piszecie ze trzeba zewrzec zworke itp i regulowac ale czym i gdzie ?? :( prosze o pomoc bo u mnie oborty stoja na 1600rpm i jest to nieco denerwujace ;)
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 22:51
Posty: 14
Skąd: Opole
Auto: Xedos 9 2.0 TA KF-1 DOHC M/T 94'

Postprzez ProboszczV6 » 7 lut 2013, 15:17

odszukujesz gniazdo diagnostyczne, wsadzasz zworkę w styki TEN i GND, wcześniej silnik musi się rozgrzać, regulujesz śrubą w przepustnicy, na górze przepustnicy jest otwór, wewnątrz jest śruba.
Norma to 650 obr/min. Dziwne zjawisko że masz 1600 obr cały czas, płynu masz dość? Błędy jakieś masz?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kisiel » 7 lut 2013, 18:48

bledow brak a plyn zalany na nowo (olej, chlodniczy) ogolnie auto po serwisie. no wlasnie mi sie tak stalo po zmianie uszczelek pokryw bo jedna byla w stanie agonalnym :|
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 22:51
Posty: 14
Skąd: Opole
Auto: Xedos 9 2.0 TA KF-1 DOHC M/T 94'

Postprzez ProboszczV6 » 7 lut 2013, 19:54

no to jak się to stało po wymianie uszczelek dekli to posprawdzaj czy wszystko jest poprawnie połączone, węże wodne, wtyczki od osprzętu, podciśnienia, odmy, jak jest namieszane to takie efekty mogą mieć miejsce. :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kisiel » 8 lut 2013, 19:31

problem polega na tym ze jest wszystko tak samo podlaczone :| dzisiaj regulowalem obroty i jest 700 :) wiec git :)
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 22:51
Posty: 14
Skąd: Opole
Auto: Xedos 9 2.0 TA KF-1 DOHC M/T 94'

Postprzez tygrys36 » 22 maja 2013, 16:17

Witam wszystkich mam następujący problem miałem dziurawy wąż gumowy co idzie pod kolektorem ssącym wymieniłem go i przy okazji pozostałe profilaktycznie po założeniu kolektora (na nowe uszczelki)obroty na P mam około 1600obr.Panowie w czym tkwi problem proszę o pomoc.Pozdrawiam
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 22 maja 2013, 20:23

rozumiem że wysokie obroty masz po rozgrzaniu silnika... musisz wejść w tryb serwisowy i ustawić na nowo wolne obroty śrubką w przepustnicy. Najpierw sprawdź błędy czy jakieś są i skasuj jeśli są, później odpal rozgrzej silnik i ustaw wolne obroty w trybie serwisowym.
Było już o tym na forum, a co za tym idzie robisz bałagan w dziale :P zakładając nowy temat :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 23 maja 2013, 06:30

Witam a czy nie uważasz że to jakaś paranoja skoro przed zdjęciem kolektora miałem obroty około 650 i nie ruszałem śruby regulacji to czemu mam regulować może problem tkwi w czymś innym,a możesz mi powiedzieć jak skasować błędy bo jedni piszą zdjąć klemę 9(–) i nacisnąć 10 razy hamulec a inni że trzymać 30 sekund hamulec,a masz może opis połączenia wodnego przepustnicy EGRa bo nie wiem czy nie pomyliłem 2 węży.teraz mam tak podłączone BLOK-PRZEPUSTNICA-EGR-TERMOSTAT i nie wiem czy nie pomyliłem przepustnicy z egr.dziękuje za odpowiedź i proszę o dalsze wskazówki
tygrys36
 

Postprzez ProboszczV6 » 23 maja 2013, 09:49

kolejność wężyków układu chłodzenia z bloku do egr i przepustnicy jest teoretycznie dowolna, to układ szeregowy więc...
Obie wersje kasowania błędów są poprawne ale nie do końca.
Kasowanie błędów silnika: odpinasz klemę i naciskasz hamulec przez 30s żeby szybko się rozładowało całe napięcie z kondensatorów całej instalacji w aucie.
Sterownik ABS błędy: kasuje się bez odpinania akumulatora, trzeba 10x nacisnąć szybko hamulec po załączeniu zapłonu.
Ktoś kto składał ci ten silnik zanim kupiłeś auto mógł pokręcic śrubą regulacji wolnych obrotów, przy nieszczelnym dolocie wolne obroty mogą być za niskie. Więc pokręć tą śrubką, trzeba ją wkręcić głębiej żeby przymknąć kanał obejściowy w przepustnicy.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez tygrys36 » 23 maja 2013, 11:15

witam dolot miałem szczelny tylko wąż wodny pod kolektorem miał dziure i musiałem wymienić i potym zaczęły się te wysokie obroty,prubowałem już TEN i GND i kręcenie śrubą nie dawało efektu obroty schodziły do 1200 i śruba na maxa wkręcona gdzie szukać przyczyny?Proszę o pomoc

Dopisano 23 maja 2013, 11:19:

Witam po tej regulacji śrubą w przepustnicy Xedosik zaczął mi kopić czy to ma coś wspólnego z ubogą mieszanką powietrza czy może silnik się kończy,obroty się ustabilizowały

witam obroty znów wzrosły gdzie szukać przyczyny POMOCY
tygrys36
 

PostTen post został usunięty przez radar88 3 paź 2013, 23:33.
Powód: Post pod postem

Postprzez radar88 » 26 maja 2013, 23:39

Poczytaj temat o ustawieniu TPS ;) Ustaw TPS na nowo i ma działać. Śrubą można zmniejszyć sporo obrotów ale nie zawsze się da do końca. Szkoda że daleko mieszkasz, zrobił by to przy piwie ;)

Kopci na jaki kolor ?? Biały, niebieski, czarny ?? Co czuć w spalinach ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 27 maja 2013, 08:21

Witam radar dzięki za odpowiedź powiem ci tak z tego co czytałem to chyba TPS mam dobrze ustawiony bo gdy w trybie serwisowym delikatnie dotchnę przepustnice to wyntylatory się włączają ,chyba że na nowo trzyba ustawić to tak zrobię a co do kopcenia to zaczęła kopcić na biało.Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 27 maja 2013, 21:16

Jeżeli w trybie serwisowym wentylatory się załączają to jest ok. Kopci na biało to będzie para wodna, autkiem pewnie chwilę nie jeździłeś i się wilgoć zebrała w układzie wydechowym. Sprawdź kable WN
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 1 cze 2013, 16:28

Powiem ci jeszcze tak jak ruszę około 2 milimetrów to się załączą ale zauważyłem że podczas jazdy zaświeci się kontrolka TCS co to może oznaczać czyżby trzeba było ustawić TPS?Dziękuję za odpowiedź i proszę o dalsze wskazówki szkoda pięknej MAzdy.Pozdrawiam Łukasz
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 1 cze 2013, 18:58

TCS to jest kontrola trakcji i nie ma nic wspólnego z TPS.
TCS najczęściej wyłącza się gdy jest uwalony jakiś czujnik, bądź jest zasyfiony przez brud.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez tygrys36 » 8 cze 2013, 16:47

to co w takim razie z tymi obrotami muszę ustawić ten TPS czy nie bo sam już nie wiem proszę o poradę
tygrys36
 

Postprzez radar88 » 8 cze 2013, 22:41

No abyś je zmniejszył to jest to wskazane, jeżeli śruba na przepustnicy dochodzi do oporu to działaj z TPS.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9