Czy widać różnicę między KF/KF-ZE

Postprzez MaciekZales » 21 sie 2013, 00:23

Witajcie Koledzy,

Jestem świeżym forumowiczem i niestety jeszcze nie właścicielem Madzi, co mam zamiar niedługo zmienić. Poszukuję w tej chwili, na rynku wtórnym rzecz jasna, Xedosa 9ki, lecz doszukałem się w sieci informacji, że w przypadku poj. 2.0 występowały motory o różnej mocy: słabszy (140KM) w rocznikach '94-'00, mocniejszy (160KM) '92-'95. Możecie mi powiedzieć skąd ta różnica i czy poza przebiegiem (ze względu na wiek) mogą się różnić np. awaryjnością? ;)
Z góry dzięki za odp.
Ostatnio edytowano 3 paź 2013, 11:54 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu
Początkujący
 
Od: 20 sie 2013, 23:54
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sie 2013, 08:27

Tak raczej X9 z silnikiem KF (2.0) o mocy 160KM jakoś jeszcze nie widziałem.
Silniki KL (2.5) mają katalogowo 167KM, po ostatnim lifcie doszły dodatkowe katalizatory i moc spadła do 163KM.
W katalogach są silniki KL o mocy 200KM ale tych tez chyba nikt nie widział w tych autach.
No i oczywiście mamy też silnik Millera KJ (2.3) o mocy katalogowej 211KM.

Moim zdaniem do takiej budy silnik 2.0 (standard: 144KM) jest ciut za mały.
Jeśli już to 2.5 lub 2.3.
Nie będzie to oczywiście "ścigacz" ale za to da ci komfort podróżowania :)

PS. uzupełnij profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zibi626 » 21 sie 2013, 08:34

Jeszcze można spotkać bzdury,że w Xeodsach 9 wychodziły silniki 1,6 R4 o mocy 107HP,ale to już redaktorek pomylił z Xedosem 6.

Ogólnie w Xedosach 9

1. Silnik KF – 140-144HP
2. Silnik KL – 163-167HP
3. Silnik KJ Miller – 211HP

Tak jak Marek pisze, KF'a raczej sobie odpuść, jeśli już to KL lub Miller,ale jeśli chodzi o Millera to pamiętaj o kompresorze :)

Xedos 9 z KLem to nie ścigacz owszem,ale daje kopa, czasem w drodze do pracy poprawiam sobie humor :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sie 2013, 09:33

... jeszcze jedno – nie można zapominać o ASB w KL'u, która jest raczej trochę delikatna i nie lubi katowania.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MaciekZales » 21 sie 2013, 10:39

Dobrze się dowiedzieć, że portal który uważałem za dość rzetelny wypisuje jakieś bzdury... <płacze>
W każdym bądź razie dziękuję Wam panowie za odpowiedź, ale muszę przyznać, że z motoryzacją pod kątem mechaniki nie miałem nigdy dużo wspólnego. Dlatego proszę o wytłumaczenie kilku pojęć, które dla Was za pewne będą banalne. Np. oznaczenia silników jakich wszyscy Panowie użyliście czyli KF, KL i KJ. Próbowałem znaleźć jakieś info ad. tego, ale niestety jako laikowi ciężko po zdjęciach coś namierzyć. Żyłem w przeświadczeniu, że silnik różnią się pojemność i mocą... <glupek2>

W kwesti mocy, ja nie szukam potwora na 1/4 mili. :P Szukałem limuzyny z klasą i padło na Xedosa 9. Wcześniej miałem Mercedes W123 z 70 kucami na pokładzie przy podobnej wadze, więc sami widzicie, że ścigać się nie będę. Komfort przede wszystkim.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2013, 23:54
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sie 2013, 11:00

MaciekZales napisał(a):Dlatego proszę o wytłumaczenie kilku pojęć, które dla Was za pewne będą banalne. Np. oznaczenia silników jakich wszyscy Panowie użyliście czyli KF, KL i KJ. Próbowałem znaleźć jakieś info ad. tego, ale niestety jako laikowi ciężko po zdjęciach coś namierzyć.


zibi ci o tym już napisał we wczesniejszym poście.

KF, KL i KJ to oczywiście oznaczenia typów silników, które konstrukcyjnie nie zmieniły się w całym okresie produkcji mimo kosmetycznych zmian w osprzęcie (np, dodatkowe katalizatory).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez voytecku » 21 sie 2013, 11:06

MaciekZales napisał(a):Dobrze się dowiedzieć, że portal który uważałem za dość rzetelny wypisuje jakieś bzdury...

Z tego, co pamietam, to ten artykul byl na onecie. Oni czesto wypisuja takie bzdury i to na kazdy temat :)

MaciekZales napisał(a):Żyłem w przeświadczeniu, że silnik różnią się pojemność i mocą...

I tym sie roznia, ale zeby sie nie pogubic, to kazdy ma swoje oznaczenie kodowe, cos jak VIN dla calego samochodu.

MaciekZales napisał(a):W kwesti mocy, ja nie szukam potwora na 1/4 mili. Szukałem limuzyny z klasą i padło na Xedosa 9.

Moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem do tego samochodu jest 2.5 KL, nie jest za bardzo paliwozerny ani przesadnie mulowaty, nawet odpycha sie :) Jeden z kolegow chce sprzedac swojego Xedosa 9 2001 za bardzo rozsadne pieniadze, napisz do niego popytaj.

Pozdrawiam,
voytecku.
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 11:47 przez voytecku, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez radar88 » 21 sie 2013, 11:12

A skrzynia w KL-u to padaka lecz nie ma kosztownego kompresora, za to w Milleru 2,3V6 (KJ) skrzynia jest znacznie bardziej trwała lecz naprawa kompresora jest b. kosztowna.

Osobiście odpuściłbym sobie silnik 2,0V6 w tej budzie, nie czarujmy trochę słaby na tą budę lecz przypuszczam że i tak daje radę.
Najlepszym rozwiązaniem : 2,5V6 Manual....

U mnie jak skrzynia siądzie, a tak za pewne się stanie będę szukał całego X9 z MT na przekładkę...tak tak wiem...limuzyna z MT...straci urok, ale zyskam na lawetach i kosztownych naprawach a będę dalej szczęśliwym posiadaczem X9 ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez MaciekZales » 21 sie 2013, 11:35

voytecku napisał(a):
MaciekZales napisał(a):Dobrze się dowiedzieć, że portal który uważałem za dość rzetelny wypisuje jakieś bzdury...

Z tego, co pamietam, to ten artykul byl na onecie. Oni czesto wypisuja takie bzdury i to na kazdy temat :)

Akurat tym razem nie trafiłeś, bo myślałem w tej chwili o autocentrum.pl. Pomijam już fakt, że tam również znalazłem informację o jakiej wspomniał zibi626, że Xedos 9 miał silnik 1.6 107KM. :P

W kwestii oznaczeń o jakie pytałem myślałem, że jest to coś bardzie podchwytliwego niż różnica w "modelach" silnków. Rozpocząłem cały wątek, bo Xedosa 9 z 2.0 w wydawać by się mogło niezłym stanie można łatwiej znaleźć w sieci.
Przyznam też szczerze, że zastanawiam się nad furą z gazem, albo po zakupie od razu zagazować, bo ma służyć mi do codziennych dojazdów do pracy. Miał ktoś do czynienia z gazem w dziewiątce?

Odnośnie Xedosa jakiego ma na sprzedaż znajomy Voytecku, to odezwę się jeszcze pewnie, ale jeszcze nie w tym miesiącu. Mimo wszystko dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2013, 23:54
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.

Postprzez voytecku » 21 sie 2013, 11:52

MaciekZales napisał(a):Odnośnie Xedosa jakiego ma na sprzedaż znajomy Voytecku, to odezwę się jeszcze pewnie, ale jeszcze nie w tym miesiącu.


Myslalem o tym samochodzie: KLIK!

Sam nawet rozmyslalem nad nim, bo wyglada ciekawie i zadbanie. Z gazem nie powinno byc problemow.

Nie kupuj jednak samochodu za najnizsza cene jak ten z otomoto. Bedziesz musial na poczatek wsadzic przynajmniej polowe tego w pakiet startowy (rozrzad, oleje, filtry, hamulce, zawieszenie).

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez MaciekZales » 21 sie 2013, 12:00

Niestety wiem, że jak chcesz zaoszczędzić na zakupi to drugie tyle dołożysz w serwis.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2013, 23:54
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.

Postprzez voytecku » 21 sie 2013, 12:05

MaciekZales napisał(a):Niestety wiem, że jak chcesz zaoszczędzić na zakupi to drugie tyle dołożysz w serwis.

Ten, ktorego wyslales to straszny szrot. Walony w przod, w srodku smietnik, az szkoda patrzec. Te nakladki nie wygladaja na fabryczne.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez zibi626 » 21 sie 2013, 14:24

MaciekZales napisał(a):Miał ktoś do czynienia z gazem w dziewiątce?


Oczywiście, mało kto na Forum ma Xedosa 9 bez LPG :)

Tu masz temat odnośnie zużycia PB i LPG w Xedosie 9:

viewtopic.php?f=154&t=134643

Co do samego montażu LPG – to licz tak od 3000 pln w górę,choć i to może być mało. Na pewno sekwencyjny, chociaż sam zastanawiałem się nad BLOS (poczytaj na necie),ale stwierdzili,że nie ma miejsca pod maską..Tak czy inaczej, jeśli zapakujesz porządną instalację LPG + cała reszta podzespołów jest ok (sondy lambda,świece,kable) to nie powinno być problemów:)

Aha i również podpisuję się pod tym co napisał Rada88 – szukaj z silnikiem 2,5 V6 – jeśli trafisz A/T to jak najlepiej sprawdź choć i tak nie ma pewności,że jak pojeździsz z 3 miesiące to coś się nie stanie choć może być i tak,że będziesz jeździł 2 lata i będzie git:) No a jeśli trafisz zadbany 2,5 z manualem to będziesz miał...limuzynę z manualem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez MaciekZales » 21 sie 2013, 16:20

A co myślicie o sprowadzaniu takiej X9 z zagranicy? Miał ktoś już doświadczenie lub wyliczył ile trzeba doliczyć za tłumaczenie papierów, rejestrację, cło i resztę papierkowego śmietnika?
Początkujący
 
Od: 20 sie 2013, 23:54
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Xedos 9, 2.3 b+g, '96 r.

Postprzez Egoist » 21 sie 2013, 21:13

Silnik 2.0 V6 występował w 3 wersjach. KF-DE potocznie nazywany KF'em u Nas o mocy 144km. Występował w Modelach Xedos 6 i 323f BA. W Japonii występował KF-ZE o mocach 160km (MX-6 Jspec) i 170km (Lantis TypeR). Silniki różniły się kolektorami dolotowymi , tłokami , wałkami rozrządu i stopniem sprężania. Ja znam takie informacje , jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Być może o to koledze chodziło z pierwszego postu.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez Beny » 21 sie 2013, 21:34

MaciekZales napisał(a):Przyznam też szczerze, że zastanawiam się nad furą z gazem, albo po zakupie od razu zagazować, bo ma służyć mi do codziennych dojazdów do pracy. Miał ktoś do czynienia z gazem w dziewiątce?
raczej wiekszość ma zagazowane 9.Koszt instalacji do 2.0 czy do 2,5 będzie porównywalny bo to Vki.Więc lepiej dopłacić troche do OC a mieć mocniejszą furę.
Ja przesiadłem sie z 323f Ba 2.0V6 i moge powiedzieć że ona jechała.Myśłałem że 2,5 V6 w X9 to będzie rakieta i trochę sie zdziwiłem bo jednak masa juz robi swoje.Tak jak piszą koledzy szału nie ma ale zdecydowanie szukał bym 2,5.No i te silnik gdzies czytałem ze sa mniej oliwożerne od 2.0V6.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez deejay27 » 23 sie 2013, 13:27

W Japonii występował KF-ZE o mocach 160km (MX-6 Jspec) i 170km (Lantis TypeR)

W MX-6 nie było kf'a tylko FS i KL lub KLze
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Egoist » 23 sie 2013, 22:40

MX-6 J-Spec wychodził 2.0 V6 KF-ZE i 2.5 V6 KL-ZE. Na Europe był tylko FS i KL-DE.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez sebastianaladyn » 17 wrz 2013, 17:23

Co do sprowadzenia X9 z zagranicy jak dobrze trafisz na nie zniszczoną użuwaną to0 możesz być do przodu.
sebastianaladyn
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9