Wymiana uszczelek pokrywy zaworów KL
Korzystając z okazji wolnej soboty postanowiałem zabrać się za uszczelki kap zaworowych.
Pracy trochę jest więc warto zarezerwować sobie wolny dzionek Operacja zakończyła się po 9h Pacjent przeżył.
Do rzeczy..
Będą nam potrzebne:
– Klucz nasadowy 10,12,16
– klucz płaski (krótki) 22
– wkrętak
– silikon wysokotemperaturowy
– nowe uszczelki (pokryw, kolektora, przepustnicy)
– jakieś szczypce do ściśnięcia opasek
Dobrze jest dokumentować swoją pracę. Zdjęcia pomogły mi znaleźć zagubiony wężyk podciśnienia
Swoją drogą, to warto opisywać odłączane wężyki. Później opisy na pewno się przydadzą.
Początek wygląda tak:
By lefty100 at 2012-07-22
-Odpinamy klemę minusową aku.
-Demontujemy rurę dolotu od filtra do przepustnicy.
-Ściągamy fajki ze świec.
-Demontujemy przepustnice – Wypinamy linkę pedału gazu, odkręcamy 2 śrubki i 2 nakrętki. Od dołu są dwa wężyki. Odpinamy dwie kostki. Warto przy okazji, ją wyczyścić jak i przepłukać krokowca. Jest tam sporo syfu.
By lefty100 at 2012-07-22
W kubku cały syf jaki wyleciał z krokowca:
By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie, jak ktoś ma, to demontujemy instalację LPG. Dla pewności trzeba pamiętać aby zakręcić zawór na butli w bagażniku.
-Jedną z upierdliwych rzeczy było odkręcenie nakrętki rurki od EGR.
2 dni wcześniej spryskałem ją odrdzewiaczem i delikatnie rozruszałem. Efektem było to, że podczas demontażu praktycznie można było ją odkręcić palcami.
Będzie nam potrzebny krótki klucz płaski 22. Ja obciąłem jakiś stary.
By lefty100 at 2012-07-22
By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie musimy "wymacać" wspornik który przytrzymuje kolektor. Nie widać go. Potrzebujemy nasadki 12 i grzechotki 1/4". Stojąc przed autem, wspornik znajduje się bliżej prawej strony kolektora.
-Odłączamy całą elektrykę i podciśnienia. O ile raczej problemu przy składaniu z elektryką być nie powinno, to już podciśnienia warto sobie opisać.
-Odkręcamy wąż doprowadzający paliwo. Klucz 16. Uwaga na podkładki które lubią uciekać
-Po odłączeniu wszystkiego możemy odkręcić kolektor. Odkręcamy 8 srub i 4 nakrętki i kolektor jest nasz.
Tak wygląda po demontażu.
By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz bez problemu można już ściągnąć kapy. Uwaga na śrubki i gumowe grzybki, mogą wpaść do silnika przez otwory dolotu.
By lefty100 at 2012-07-22
-Wywalamy stare uszczelki i dobrze czyścimy rowki gdzie przyjdzie nowa.
W rowek aplikujemy sylikon wysokotemperaturowy i wkładamy nową uszczelkę.
By lefty100 at 2012-07-22
-Dodatkowo w narożnikach aplikujemy silikon (czerwone miejsca):
By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz możemy już zakładać kapy. Dokręcamy stopniowo, wg poniższej kolejności i z siłą ok 10Nm
By lefty100 at 2012-07-22
-Czyścimy miejsca mocowania kolektora i instalujemy nowe uszczelki kolektora.
Całą resztę składamy w odwrotnej kolejności.
Tak wygląda całość po zakończeniu prac:
By lefty100 at 2012-07-22
Poniżej filmik z odpalania po całej operacji:
http://www.youtube.com/watch?v=OgRkWoqmRp0
Pozdrowionka
Karol
Pracy trochę jest więc warto zarezerwować sobie wolny dzionek Operacja zakończyła się po 9h Pacjent przeżył.
Do rzeczy..
Będą nam potrzebne:
– Klucz nasadowy 10,12,16
– klucz płaski (krótki) 22
– wkrętak
– silikon wysokotemperaturowy
– nowe uszczelki (pokryw, kolektora, przepustnicy)
– jakieś szczypce do ściśnięcia opasek
Dobrze jest dokumentować swoją pracę. Zdjęcia pomogły mi znaleźć zagubiony wężyk podciśnienia
Swoją drogą, to warto opisywać odłączane wężyki. Później opisy na pewno się przydadzą.
Początek wygląda tak:
By lefty100 at 2012-07-22
-Odpinamy klemę minusową aku.
-Demontujemy rurę dolotu od filtra do przepustnicy.
-Ściągamy fajki ze świec.
-Demontujemy przepustnice – Wypinamy linkę pedału gazu, odkręcamy 2 śrubki i 2 nakrętki. Od dołu są dwa wężyki. Odpinamy dwie kostki. Warto przy okazji, ją wyczyścić jak i przepłukać krokowca. Jest tam sporo syfu.
By lefty100 at 2012-07-22
W kubku cały syf jaki wyleciał z krokowca:
By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie, jak ktoś ma, to demontujemy instalację LPG. Dla pewności trzeba pamiętać aby zakręcić zawór na butli w bagażniku.
-Jedną z upierdliwych rzeczy było odkręcenie nakrętki rurki od EGR.
2 dni wcześniej spryskałem ją odrdzewiaczem i delikatnie rozruszałem. Efektem było to, że podczas demontażu praktycznie można było ją odkręcić palcami.
Będzie nam potrzebny krótki klucz płaski 22. Ja obciąłem jakiś stary.
By lefty100 at 2012-07-22
By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie musimy "wymacać" wspornik który przytrzymuje kolektor. Nie widać go. Potrzebujemy nasadki 12 i grzechotki 1/4". Stojąc przed autem, wspornik znajduje się bliżej prawej strony kolektora.
-Odłączamy całą elektrykę i podciśnienia. O ile raczej problemu przy składaniu z elektryką być nie powinno, to już podciśnienia warto sobie opisać.
-Odkręcamy wąż doprowadzający paliwo. Klucz 16. Uwaga na podkładki które lubią uciekać
-Po odłączeniu wszystkiego możemy odkręcić kolektor. Odkręcamy 8 srub i 4 nakrętki i kolektor jest nasz.
Tak wygląda po demontażu.
By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz bez problemu można już ściągnąć kapy. Uwaga na śrubki i gumowe grzybki, mogą wpaść do silnika przez otwory dolotu.
By lefty100 at 2012-07-22
-Wywalamy stare uszczelki i dobrze czyścimy rowki gdzie przyjdzie nowa.
W rowek aplikujemy sylikon wysokotemperaturowy i wkładamy nową uszczelkę.
By lefty100 at 2012-07-22
-Dodatkowo w narożnikach aplikujemy silikon (czerwone miejsca):
By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz możemy już zakładać kapy. Dokręcamy stopniowo, wg poniższej kolejności i z siłą ok 10Nm
By lefty100 at 2012-07-22
-Czyścimy miejsca mocowania kolektora i instalujemy nowe uszczelki kolektora.
Całą resztę składamy w odwrotnej kolejności.
Tak wygląda całość po zakończeniu prac:
By lefty100 at 2012-07-22
Poniżej filmik z odpalania po całej operacji:
http://www.youtube.com/watch?v=OgRkWoqmRp0
Pozdrowionka
Karol
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Ja bym dodał aby pozakrywać otwory dolotu jakimiś szmateczkami aby tam nic nie wpadło tak jak pisałeś, sam to przerabiałem i bardzo byłem szczęśliwy że tak postąpiłem.
Fotorelacja dobra i trafi oczywiście w odpowiednie miejsce.
Dziękuję za chęci i pracę.
Pozdrawiam,
Kamil
Fotorelacja dobra i trafi oczywiście w odpowiednie miejsce.
Dziękuję za chęci i pracę.
Pozdrawiam,
Kamil
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Fajna fotorelacja, sam juz to przerabialem i dwa razy zdejmowalem kolektor. Kamil dobrze pisze, aby wsadzic jakies szmatki w otwory dolotowe, bo pozniej moze bys problem. Przy oryginalnych uszczelkach pokryw, silikon wystarczy tylko na zalamaniach.
Dobra robota
Dobra robota
fajna relacja:) Umknęła Ci przed silikonem jedna wnęka na śrubę na pokrywie Ale chyba tylko ja zauważyłem
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Lefty_X9 napisał(a):Siwus napisał(a):Przy oryginalnych uszczelkach pokryw, silikon wystarczy tylko na zalamaniach.
Manual mówi coś innego Na załamaniach, ale od strony silnika. Od strony pokrywy idzie na całości.
no zgadza,ale wiem z doświadczenia, ze wystarczy tylko na załamaniach i to spokojnie trzyma przez kilkadziesiąt tys km.
spoko jesteś dokładniejszy i bardziej przezorny
byle nie za mocno z kolektorem bo śruby mozna ukręcić. no i nie pomylić i nie założyć krótszych śrub bo wtedy sie urwie.
Wykonałem taki manewr w Probe kiedyś
Wykonałem taki manewr w Probe kiedyś
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wszytko na wyczucie i da się radę. Ja składałem silniki bez klucza Dyno i wszystko jest ok.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Wszytko na wyczucie
Niby tak, ale warto troche popracować z kluczem dynamo, żeby mieć mniej więcej pojęcie o momentach.
Ja kiedyś dokręcałem wszystko aż piszczało skończyło się pęknięciem kapy w pewnym nissanie A i śrub też się trochę przekręciło...
Teraz większość robię z kluczem dynamo i czasem aż się dziwie, że "tak lekko" tylko ma zostać
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Lefty_X9 napisał(a):Niby tak, ale warto troche popracować z kluczem dynamo, żeby mieć mniej więcej pojęcie o momentach.
Ja kiedyś dokręcałem wszystko aż piszczało skończyło się pęknięciem kapy w pewnym nissanie A i śrub też się trochę przekręciło...
Teraz większość robię z kluczem dynamo i czasem aż się dziwie, że "tak lekko" tylko ma zostać
Nie no zgadza się, tylko wiesz .... nie każdy ma taki klucz a jak ma to mu się zablokuje i ani drgnie
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Lefty_X9 napisał(a):Wszystko zależy ile bawisz się w mechanikę. Jeśli sporo, to warto wydać tą kasę... nie jest to majątek.
Zgadza się, przydatna rzecz. Tylko nie wiem dla czego mój się zablokował i za cholewę nie mogę zmienić ustawienia siły.
Chyba będę musiał kupić nowy.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
na jakim oleju jeżdzisz może nie służy xedowi lub do wymiany sprężynki wałków rozrządu ewentualnie remont głowic ale na odległość ciężko stwierdzić .Jak to stukanie się zaczyna na zimnym też stuka czy tylko jak się dobrze nagrzeje?
-
tygrys36
Sluchaj jest tak na pewno jeden zawor i na pewno w wewnetrznej glowicy.Urzywam oleju polsyntetycznego 10W40.Zamowilem na jutro jedna szklanke i ja wymienie i wtedy zobacze.Odnosnie pytania na zimnym glosniej na cieplym ciszej stuka ale stuka zawsze.Mam jedno pytanie do ciebie jak poznac ktora to szklanka czy ma jakis luz czy co innego.Pozdro
- Od: 5 sie 2013, 10:54
- Posty: 19
- Auto: MAZDA XSEDOS 9 2.5 V6 1998 MANUAL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości