Pracy trochę jest więc warto zarezerwować sobie wolny dzionek
Do rzeczy..
Będą nam potrzebne:
– Klucz nasadowy 10,12,16
– klucz płaski (krótki) 22
– wkrętak
– silikon wysokotemperaturowy
– nowe uszczelki (pokryw, kolektora, przepustnicy)
– jakieś szczypce do ściśnięcia opasek
Dobrze jest dokumentować swoją pracę. Zdjęcia pomogły mi znaleźć zagubiony wężyk podciśnienia
Swoją drogą, to warto opisywać odłączane wężyki. Później opisy na pewno się przydadzą.
Początek wygląda tak:

By lefty100 at 2012-07-22
-Odpinamy klemę minusową aku.
-Demontujemy rurę dolotu od filtra do przepustnicy.
-Ściągamy fajki ze świec.
-Demontujemy przepustnice – Wypinamy linkę pedału gazu, odkręcamy 2 śrubki i 2 nakrętki. Od dołu są dwa wężyki. Odpinamy dwie kostki. Warto przy okazji, ją wyczyścić jak i przepłukać krokowca. Jest tam sporo syfu.

By lefty100 at 2012-07-22
W kubku cały syf jaki wyleciał z krokowca:

By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie, jak ktoś ma, to demontujemy instalację LPG. Dla pewności trzeba pamiętać aby zakręcić zawór na butli w bagażniku.
-Jedną z upierdliwych rzeczy było odkręcenie nakrętki rurki od EGR.
2 dni wcześniej spryskałem ją odrdzewiaczem i delikatnie rozruszałem. Efektem było to, że podczas demontażu praktycznie można było ją odkręcić palcami.
Będzie nam potrzebny krótki klucz płaski 22. Ja obciąłem jakiś stary.

By lefty100 at 2012-07-22

By lefty100 at 2012-07-22
-Następnie musimy "wymacać" wspornik który przytrzymuje kolektor. Nie widać go. Potrzebujemy nasadki 12 i grzechotki 1/4". Stojąc przed autem, wspornik znajduje się bliżej prawej strony kolektora.
-Odłączamy całą elektrykę i podciśnienia. O ile raczej problemu przy składaniu z elektryką być nie powinno, to już podciśnienia warto sobie opisać.
-Odkręcamy wąż doprowadzający paliwo. Klucz 16. Uwaga na podkładki które lubią uciekać
-Po odłączeniu wszystkiego możemy odkręcić kolektor. Odkręcamy 8 srub i 4 nakrętki i kolektor jest nasz.
Tak wygląda po demontażu.

By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz bez problemu można już ściągnąć kapy. Uwaga na śrubki i gumowe grzybki, mogą wpaść do silnika przez otwory dolotu.

By lefty100 at 2012-07-22
-Wywalamy stare uszczelki i dobrze czyścimy rowki gdzie przyjdzie nowa.
W rowek aplikujemy sylikon wysokotemperaturowy i wkładamy nową uszczelkę.

By lefty100 at 2012-07-22
-Dodatkowo w narożnikach aplikujemy silikon (czerwone miejsca):

By lefty100 at 2012-07-22
-Teraz możemy już zakładać kapy. Dokręcamy stopniowo, wg poniższej kolejności i z siłą ok 10Nm

By lefty100 at 2012-07-22
-Czyścimy miejsca mocowania kolektora i instalujemy nowe uszczelki kolektora.
Całą resztę składamy w odwrotnej kolejności.
Tak wygląda całość po zakończeniu prac:

By lefty100 at 2012-07-22
Poniżej filmik z odpalania po całej operacji:
http://www.youtube.com/watch?v=OgRkWoqmRp0
Pozdrowionka
Karol