Strona 1 z 2
Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
21 lip 2012, 10:33
przez arek4116
Witam . W samochodzie po włączeniu klimatyzacji albo mocniejszej dmuchawy obroty spadają i auto gaśnie . Mechanik stwierdził , że samochód na klimie ma za małą dawkę paliwa . Prosze o pomoc

Napisane:
21 lip 2012, 11:32
przez voytecku
Gasnie zarowno na gazie jak i na benzynie czy tylko na jednym zasilaniu? Czy gasnie od razu po wlaczeniu?
Pozdrawiam,
voytecku.
Re: Problem z A/C w Xedosie 9 2.3

Napisane:
21 lip 2012, 12:08
przez arek4116
To nie ma znaczenia czy na gazie czy na benzynie i po włączeniu odrazu spadają obroty

Napisane:
22 lip 2012, 17:53
przez Marek 161BD081
A zapewne jakbys dodał wcześniej gazu ro silnik nie zgaśnie?
Czy wolne obroty spadają po włączeniu świateł?

Napisane:
22 lip 2012, 21:10
przez radar88
Marek 161BD081 napisał(a):A zapewne jakbys dodał wcześniej gazu ro silnik nie zgaśnie?
Czy wolne obroty spadają po włączeniu świateł?
Rozmawiałem z Arkiem, temat trochę poznałem dogłębniej.
Auto nie gaśnie po włączeniu wszystkich urządzeń typu światła,radio, lampki itp, auto tylko i wyłącznie zdusza przy włączeniu wentylatora/nawiewu, bez znaczenia czy to gaz czy PB.
Stawiam że wentylator (ten w środku) pobiera za dużo prądu przez co auto zdusza i gaśnie.

Napisane:
23 lip 2012, 08:13
przez Marek 161BD081
Raczej nie sądzę aby wentylator pobierał aż tyle prądu aby alternator potrafił zadławić silnik.
Informacja o włączeniu wentylatora czy też innych dużych odbiornikach prądu jest przekazana do ECU, który zwiększa dawkę paliwa w przypadku, gdy silnik pracuje na biegu jałowym.
Ale ja osobiście zastanowiłbym się (ew. sprawdził) czy aby napewno TPS jest właściwie ustawiony bo może po prostu nie ma ECU silnika, nie ma informacji że pedał gazu nie jest akurat naciśnięty?

Napisane:
7 sie 2012, 14:48
przez Karpiu31
W Madzi zostala wyminiona przepustnica z nie tknietym TPS-em. Wymiana nie pomogla nadal gasnie po wlaczeniu klimy a przy wlaczeniu nawiewu przygasa ale nie gasnie. Po podpieciu kompa nie wykryto zadnych bledow. Koledzy macie jeszcze jakies pomysly? Elektryk stwierdzl ze to jakies uszkodzenie mechaniczne. Co o tym myslicie?

Napisane:
7 sie 2012, 21:44
przez ProboszczV6
a jak odpalasz zimne auto po nocy to jakie ma obroty?
wg mnie wina będzie leżała po stronie regulatora wolnych obrotów, mój Miller nie gaśnie ale przy włączonej klimie i skrzyni na "D" mam obroty troche za niskie 500-600, a powinien regulator podbić wolne obroty... wygląda jakby nie działał w całym zakresie, może się przyblokował

Napisane:
8 sie 2012, 17:01
przez Karpiu31
Nie wydaje mi sie aby to bylo to. Obroty mozna podniesc na pszepustnicy. Nie wazne jak wysokie sa broty po wlaczeniu skrzyni na jakolwiek bieg i wlaczeniu klimy badz nawiewu auto gasnie albo faluje na odbrotach. Auto bylo 2 razy u Wieska w Debicy ale on nic nie poradzil

Rece opadaja!
Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
8 sie 2012, 22:59
przez ProboszczV6
skąd jesteś? wymigałeś jakieś błędy?
Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
9 sie 2012, 21:39
przez Karpiu31
Z Łodzi. Jutro zostanie auto przyprowadzone od elektryka wieczorem. Jak bede cos wiedzial to napisze.

Napisane:
10 sie 2012, 15:11
przez tiger918
a ja jako elektryk wyczyścił bym wszyskie masy...

Napisane:
13 sie 2012, 12:58
przez ProboszczV6
Czy udało się rozwiązac problem?
Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
20 sie 2012, 18:49
przez arek4116
Elektronik stwierdził ze nie wie co jest Madzi powiedział jedynie ze gdy klima schłodzi do odpowiedniej temperatury to podczas wyłączania popiera strasznie dużo prądu i wtedy zwykle samochód gaśnie . Koledzy macie jakiś pomysł w czym moze lezeć problem ?

Napisane:
20 sie 2012, 20:03
przez Marek 161BD081
Jak się klima załącza to jedynymi dodatkowymi odbiornikami prądu są wentylatory chłodnicy (faktycznie trochę A pobierają) i elektrosprzegło sprężarki (niezbyt duże obciążenie).
Jak klima się wyłącza to .... nie ma co więcej pobierać energii bo i jakim cudem?
Proponuje mały experyment:
naciśnij lekko na pedal gazu aby obroty wzrosły np do 1000obr/min i utrzymaj pedał gazu w jednej pozycji.
Obserwuj obrotomierz i włącz klimę.
Napisz co było dalej.
Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
22 sie 2012, 20:13
przez arek4116
Elektryk stwierdził ze mieszanka paliwa którą dostaje Mazda jest zauboga i cały czas obstaje przy przepływomierzu . Czy uważacie ze to moze byc jego wina ?

Napisane:
22 sie 2012, 20:51
przez Marek 161BD081
Przepływomierz może być uszkodzony ale zazwyczaj jak poda to definitywnie.
Swoja droga to małe pytanko: na podstawie czego ten elektryk (elektromechanik) stwierdził, że mieszanka jest za uboga?
Robił analizę spalin lub podłączał się do sondy lambda czy też.... po prostu tak wymyślił?

Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
24 sie 2012, 14:32
przez arek4116
Panowie od czego jest ten przewód i czy może miec on coś wspólnego z moim problemem?

Napisane:
24 sie 2012, 23:55
przez radar88
A bardziej wyraźnie zdjęcie

I skąd on idzie

Re: Problem z A/C (TA KJ)

Napisane:
25 sie 2012, 09:01
przez ProboszczV6
Jeśli jest to pojedynczy przewód zakończony dziwaczną wtyczką, to ma iść do czujnika w pompie wspomagania, powodzenia z wpinaniem tego na miejsce, bo jest poniżej króćca w którym są czujniki temperatury i sam nie wiem jak tam dojść z łapami bo przeszkadza wszystko, też zapomniałem sobie go wpiąć jak składałem silnik i teraz sobie dynda, może to i ma związek jakiś...