Strona 1 z 2

podgrzewanie sie cieczy chlodzacej

PostNapisane: 10 sie 2005, 20:46
przez ptrklm
witam,

mam takie nurtujace mnie od dwoch godzin pytanie. moj Xed ma problem z przegrzewaniem sie. generalnie sprawdzilem chyba juz wszystko i wciaz nic. temp jest na 2/3 skali i jak auto staje na swiatlach to sie dalej podgrzewa by po ruszeniu natychmiast troche sie schlodzic.

niby wszystko drozne ale mimo to chce mu zapodac jakis srodek na przeczyszczenie (tylko jeszcze nie wiem jaki). jakies sugestie?

ale co mnie jeszcze nurtuje to fakt ze sadze ze kat jest troche zuzyty (we wtroek jade to sprawdzic). czy mozliwe jest aby tlumienie na wydechu powodowalo podgrzewanie sie silnika? czy jest szansa ze w przypadku gdy okaze sie ze kat byl nOK(czytaj zatkany) i zostanie to zmienione to bedzie lepiej?

PostNapisane: 10 sie 2005, 21:26
przez marek
temat nie do tego działu!

A tak na marginesie sprawdziłeś termostat?

PostNapisane: 11 sie 2005, 08:37
przez ptrklm
na marginesie nie sprawdzalem ==> wymienilem :D

a czy nie do "ogolnego"? pewnie moglby i tam zostac bo co prawda podalem przyklad swojego auta ale pytanie bylo jak najbardziej ogolne... ale to nie problem

PostNapisane: 12 sie 2005, 06:20
przez ptrklm
nie zamykaj bo nie wiem czy od zapchanego wydechu moze sie silnik podgrzac.....

PostNapisane: 12 sie 2005, 08:32
przez tomekrvf
ptrklm napisał(a):na marginesie nie sprawdzalem ==> wymienilem

na ori? Jaka temp otwarcia?

PostNapisane: 12 sie 2005, 09:04
przez marek
ptrklm napisał(a):nie zamykaj bo nie wiem czy od zapchanego wydechu moze sie silnik podgrzac.....


nie wydaje mi się , ja miałem kata zapchanego i wogole nie był bardziej zagrzany silnik.

A objaw u Ciebie właśnie wskazuje na termostat (jakbybył cały czas otwarty)
Albo ewentualnie zamulona chłodnica

PostNapisane: 12 sie 2005, 12:01
przez ptrklm
tomekrvf napisał(a):na ori?


tak, nie chcialem tutaj kombinowac.

tez myslalem o chlodnicy a ze nie mam jak jej wyciagnac (na razie) to sparawdzalem w sposob manualny i wrazenie mialem takie ze nagrzewa sie rownomiernie. jezeli to moze byc wyznacznik to jest OK. Chcialem zapodac jeszcze jakis srodek przeczyszczajacy. macie jakies pomysly?

a moze czujnik temperatury cieczy.....?

PostNapisane: 12 sie 2005, 13:59
przez marek
a właśnie:
wentylator działa Ci normalnie?
Czy pracuje zależnie od wskazań temperatury na zegarach?

PostNapisane: 12 sie 2005, 16:51
przez ptrklm
dzisiaj podpinalem i sprawdzalem. jedynie czego mi brakowalo to amperomierz zeby sprawdzic przy jakim pradzie sie zalacza (ten ktory mialem nie mial odpowiedniego zakresu) ale tak jak to w procedurze napisane zrobilem i dzialal. ale sprawdze go znowu jak bede mial konkretny miernik.

zastanawiam sie nad tym czujnikiem.... moze to jest przyczyna?

PostNapisane: 30 sie 2005, 21:01
przez ptrklm
chcialem dzis sprawdzic czy czujnik temp ciczy jest ok. zrobilem to tak. gdzies wynalazlem (chyba gdzies na forum) ze wystarczy wyciagnac wtyczke i ja zmostkowac zeby zamknac obwod i wentylator powinien zaczac sie krecic. otoz powoli sie kreci. czyli chyba jesli chodzi o obwod to dobrze....?
teraz musze wykrecic czujnik zeby zobaczyc czy on jest ok – to jutro. ale mam inne pytanko. postanowilem sprawdzic co sie stanie gdy odpale silnik.
normalnie odpala na pierwsze dotkniecie. teraz musial troche sie pomeczyc. dlaczego? nie wiem.
po odpaleniu prawy wiatrak (od strony rozrzadu jakby kto mial watpliwosci :) ) ruszyl z kopyta. lewy ani drgnal. po zwarciu pinow w kostce tez bez reakcji. czy oznacza to ze komputer doszedl do wniosku ze nie trzeba zalaczac czy tez jest jakis blad?

PostNapisane: 30 sie 2005, 21:40
przez Italiano
ptrklm napisał(a):po odpaleniu prawy wiatrak (od strony rozrzadu jakby kto mial watpliwosci ) ruszyl z kopyta. lewy ani drgnal

Ja myśle że one są zmostkowane, a bynajmniej powinne być.

PostNapisane: 31 sie 2005, 07:47
przez ptrklm
Italiano napisał(a):Ja myśle że one są zmostkowane

chyba tak ale to ten lewy steruje o ile sie nie myle.

PostNapisane: 31 sie 2005, 08:26
przez Puhcio
Życzę pwodzenia i niskiego rachunku z dzisiejeszej (chyba <co?>) wizyty w ASO.

PostNapisane: 31 sie 2005, 09:24
przez ptrklm
Puhcio napisał(a):dzisiejeszej

jutro.

Puhcio napisał(a):niskiego rachunku

tez sie o to modle :D

PostNapisane: 1 wrz 2005, 20:14
przez ptrklm
wizyte odlozylem z braku czasu.

ale samemu udalo mi sie pare rzeczy sprawdzic. otoz sporzadzilem marzedzie testujace (dioda + opornik) i zgodnie z wszelkimi zasadami wypisanymi tu na forum przystapilem do diagnozy. i co? ano jedyny wyskakujacy blad to uszkodzony czujnik temperatury. wskazania podczas wylaczonego i wlaczonego silnika.
a ja glupi <glupek> stracilem na to pol miesiaca zeby to stwierdzic (tzn. sprawdzic bo przypuszczenia byly wlasnie pol miesiaca temu). wypada sie tylko <killer> i czytac to co na forum.

wiecie gdzie mozna nabyc taki czujnik po rozsadnych pieniadzach?

PostNapisane: 1 wrz 2005, 20:58
przez marek
ptrklm napisał(a):wiecie gdzie mozna nabyc taki czujnik po rozsadnych pieniadzach?


To zależy który, bo ja mam jeszcze jakieś i są do sprzedania za małą kasę. Jeśli mi się uda samemu dowiedzieć który potrzebujesz to dam znać

PostNapisane: 1 wrz 2005, 21:49
przez ptrklm
jutro strzele fotke albo postaram sie cos z niego przeczytac

PostNapisane: 2 wrz 2005, 09:28
przez tomekrvf
Nr ori B593-18-840A i kosztuje 252 PLN.
Sprawdziłeś czujnik? Sprzwdziłeś instalację elektryczną – czujnik/ECU?
Pewnie to wiesz: czujnik do wskaźników ma 1 pin, czujnik temp do układu wtryskowego 2 piny.

PostNapisane: 2 wrz 2005, 20:58
przez ptrklm
dz tomek za info.

instalacje sprwdzalem – opisalem to wczesniej. nie wiem czy jest to dobry sposob ale jesli tak to jest ona ok. wypadaloby jeszcze ECU sprawdzic ale nie za bardzo mam jak. najgorsze ze zona potrzebuje auto w przyszlym tygodniu a potem mam wyjazd. do d... z tym.

z tym czujnikiem do wskaznikow to mnie troche zaskoczyles. o czym on decyduje? wskazanie na desce czy cos jeszcze? bo rozumiem ze wentylatorami steruje czujnik temp na kroccu wylotowym z silnika do chlodnicy?

PostNapisane: 5 wrz 2005, 08:16
przez tomekrvf
ptrklm napisał(a):wskazanie na desce czy cos jeszcze

Tylko do wskaźników. Generalnie wskaźnik na desce to tylko orientacyjny podgląd na temp silnika. U wskazówka trzyma się bliżej 65% skali i wszystko jest w porządku.
Gdyby można było zrobić podgląd danych które widzi ECU możnaby by wykluczyć to czy silnik pracuje w właściwej temp.