podgrzewanie sie cieczy chlodzacej

Postprzez ptrklm » 10 sie 2005, 20:46

witam,

mam takie nurtujace mnie od dwoch godzin pytanie. moj Xed ma problem z przegrzewaniem sie. generalnie sprawdzilem chyba juz wszystko i wciaz nic. temp jest na 2/3 skali i jak auto staje na swiatlach to sie dalej podgrzewa by po ruszeniu natychmiast troche sie schlodzic.

niby wszystko drozne ale mimo to chce mu zapodac jakis srodek na przeczyszczenie (tylko jeszcze nie wiem jaki). jakies sugestie?

ale co mnie jeszcze nurtuje to fakt ze sadze ze kat jest troche zuzyty (we wtroek jade to sprawdzic). czy mozliwe jest aby tlumienie na wydechu powodowalo podgrzewanie sie silnika? czy jest szansa ze w przypadku gdy okaze sie ze kat byl nOK(czytaj zatkany) i zostanie to zmienione to bedzie lepiej?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez marek » 10 sie 2005, 21:26

temat nie do tego działu!

A tak na marginesie sprawdziłeś termostat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ptrklm » 11 sie 2005, 08:37

na marginesie nie sprawdzalem ==> wymienilem :D

a czy nie do "ogolnego"? pewnie moglby i tam zostac bo co prawda podalem przyklad swojego auta ale pytanie bylo jak najbardziej ogolne... ale to nie problem
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 12 sie 2005, 06:20

nie zamykaj bo nie wiem czy od zapchanego wydechu moze sie silnik podgrzac.....
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez tomekrvf » 12 sie 2005, 08:32

ptrklm napisał(a):na marginesie nie sprawdzalem ==> wymienilem

na ori? Jaka temp otwarcia?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez marek » 12 sie 2005, 09:04

ptrklm napisał(a):nie zamykaj bo nie wiem czy od zapchanego wydechu moze sie silnik podgrzac.....


nie wydaje mi się , ja miałem kata zapchanego i wogole nie był bardziej zagrzany silnik.

A objaw u Ciebie właśnie wskazuje na termostat (jakbybył cały czas otwarty)
Albo ewentualnie zamulona chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ptrklm » 12 sie 2005, 12:01

tomekrvf napisał(a):na ori?


tak, nie chcialem tutaj kombinowac.

tez myslalem o chlodnicy a ze nie mam jak jej wyciagnac (na razie) to sparawdzalem w sposob manualny i wrazenie mialem takie ze nagrzewa sie rownomiernie. jezeli to moze byc wyznacznik to jest OK. Chcialem zapodac jeszcze jakis srodek przeczyszczajacy. macie jakies pomysly?

a moze czujnik temperatury cieczy.....?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez marek » 12 sie 2005, 13:59

a właśnie:
wentylator działa Ci normalnie?
Czy pracuje zależnie od wskazań temperatury na zegarach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ptrklm » 12 sie 2005, 16:51

dzisiaj podpinalem i sprawdzalem. jedynie czego mi brakowalo to amperomierz zeby sprawdzic przy jakim pradzie sie zalacza (ten ktory mialem nie mial odpowiedniego zakresu) ale tak jak to w procedurze napisane zrobilem i dzialal. ale sprawdze go znowu jak bede mial konkretny miernik.

zastanawiam sie nad tym czujnikiem.... moze to jest przyczyna?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 30 sie 2005, 21:01

chcialem dzis sprawdzic czy czujnik temp ciczy jest ok. zrobilem to tak. gdzies wynalazlem (chyba gdzies na forum) ze wystarczy wyciagnac wtyczke i ja zmostkowac zeby zamknac obwod i wentylator powinien zaczac sie krecic. otoz powoli sie kreci. czyli chyba jesli chodzi o obwod to dobrze....?
teraz musze wykrecic czujnik zeby zobaczyc czy on jest ok – to jutro. ale mam inne pytanko. postanowilem sprawdzic co sie stanie gdy odpale silnik.
normalnie odpala na pierwsze dotkniecie. teraz musial troche sie pomeczyc. dlaczego? nie wiem.
po odpaleniu prawy wiatrak (od strony rozrzadu jakby kto mial watpliwosci :) ) ruszyl z kopyta. lewy ani drgnal. po zwarciu pinow w kostce tez bez reakcji. czy oznacza to ze komputer doszedl do wniosku ze nie trzeba zalaczac czy tez jest jakis blad?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Italiano » 30 sie 2005, 21:40

ptrklm napisał(a):po odpaleniu prawy wiatrak (od strony rozrzadu jakby kto mial watpliwosci ) ruszyl z kopyta. lewy ani drgnal

Ja myśle że one są zmostkowane, a bynajmniej powinne być.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ptrklm » 31 sie 2005, 07:47

Italiano napisał(a):Ja myśle że one są zmostkowane

chyba tak ale to ten lewy steruje o ile sie nie myle.
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 31 sie 2005, 08:26

Życzę pwodzenia i niskiego rachunku z dzisiejeszej (chyba <co?>) wizyty w ASO.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 31 sie 2005, 09:24

Puhcio napisał(a):dzisiejeszej

jutro.

Puhcio napisał(a):niskiego rachunku

tez sie o to modle :D
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 1 wrz 2005, 20:14

wizyte odlozylem z braku czasu.

ale samemu udalo mi sie pare rzeczy sprawdzic. otoz sporzadzilem marzedzie testujace (dioda + opornik) i zgodnie z wszelkimi zasadami wypisanymi tu na forum przystapilem do diagnozy. i co? ano jedyny wyskakujacy blad to uszkodzony czujnik temperatury. wskazania podczas wylaczonego i wlaczonego silnika.
a ja glupi <glupek> stracilem na to pol miesiaca zeby to stwierdzic (tzn. sprawdzic bo przypuszczenia byly wlasnie pol miesiaca temu). wypada sie tylko <killer> i czytac to co na forum.

wiecie gdzie mozna nabyc taki czujnik po rozsadnych pieniadzach?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez marek » 1 wrz 2005, 20:58

ptrklm napisał(a):wiecie gdzie mozna nabyc taki czujnik po rozsadnych pieniadzach?


To zależy który, bo ja mam jeszcze jakieś i są do sprzedania za małą kasę. Jeśli mi się uda samemu dowiedzieć który potrzebujesz to dam znać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez ptrklm » 1 wrz 2005, 21:49

jutro strzele fotke albo postaram sie cos z niego przeczytac
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez tomekrvf » 2 wrz 2005, 09:28

Nr ori B593-18-840A i kosztuje 252 PLN.
Sprawdziłeś czujnik? Sprzwdziłeś instalację elektryczną – czujnik/ECU?
Pewnie to wiesz: czujnik do wskaźników ma 1 pin, czujnik temp do układu wtryskowego 2 piny.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ptrklm » 2 wrz 2005, 20:58

dz tomek za info.

instalacje sprwdzalem – opisalem to wczesniej. nie wiem czy jest to dobry sposob ale jesli tak to jest ona ok. wypadaloby jeszcze ECU sprawdzic ale nie za bardzo mam jak. najgorsze ze zona potrzebuje auto w przyszlym tygodniu a potem mam wyjazd. do d... z tym.

z tym czujnikiem do wskaznikow to mnie troche zaskoczyles. o czym on decyduje? wskazanie na desce czy cos jeszcze? bo rozumiem ze wentylatorami steruje czujnik temp na kroccu wylotowym z silnika do chlodnicy?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez tomekrvf » 5 wrz 2005, 08:16

ptrklm napisał(a):wskazanie na desce czy cos jeszcze

Tylko do wskaźników. Generalnie wskaźnik na desce to tylko orientacyjny podgląd na temp silnika. U wskazówka trzyma się bliżej 65% skali i wszystko jest w porządku.
Gdyby można było zrobić podgląd danych które widzi ECU możnaby by wykluczyć to czy silnik pracuje w właściwej temp.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9