TA KL grzeje się i wywala płyn
Ostatnio zauważyłem, że po przejechaniu ok 5 km wskazówka temperatury nie staje jak zazwyczaj w okolicach 50% ale idzie dalej w górę, i po ok 8-9 km jazdy jest 0.5 cm od czerwonego pola.
Troszkę wcześniej podczas wizyty w serwisie uzupełniono mi płyn chłodniczy a dzień po tym podczas jazdy widziałem unoszącą się spod maski parę i czułem zapach płynu chłodniczego. Myślałem, że może zalali za dużo albo nie odpowietrzyli układu.
Wracając do sytuacji gdzie zauważyłem podnoszącą się temperaturę, zatrzymałem się i zauważyłem brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Kupiłem Prestone, dolałem do kreski full. Starałem się odpowietrzyć zgodnie ze wskazówkami z forum. Na postoju czy to na PB czy na LGP kreska temp nie przekraczała 45%.
Podczas jazdy znowu po 5km wskazówka szła dalej w górę. Zatrzymałem się kiedy osiągnęła ok 90% i po otwarciu maski zobaczyłem, że płyn bulgocze i wylewa się spod korka zbiornika wyr.
Nie słyszałem załączania się wentylatora, dolna gruba rura od płynu jest zimna. Ogrzewanie było cały czas.
Korek od oleju jest czysty, auto nie kopci.
Pytanie – czy to może być wina termostatu, który mógł wyciągnąć kopyta w pozycji zamkniętej?
Troszkę wcześniej podczas wizyty w serwisie uzupełniono mi płyn chłodniczy a dzień po tym podczas jazdy widziałem unoszącą się spod maski parę i czułem zapach płynu chłodniczego. Myślałem, że może zalali za dużo albo nie odpowietrzyli układu.
Wracając do sytuacji gdzie zauważyłem podnoszącą się temperaturę, zatrzymałem się i zauważyłem brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Kupiłem Prestone, dolałem do kreski full. Starałem się odpowietrzyć zgodnie ze wskazówkami z forum. Na postoju czy to na PB czy na LGP kreska temp nie przekraczała 45%.
Podczas jazdy znowu po 5km wskazówka szła dalej w górę. Zatrzymałem się kiedy osiągnęła ok 90% i po otwarciu maski zobaczyłem, że płyn bulgocze i wylewa się spod korka zbiornika wyr.
Nie słyszałem załączania się wentylatora, dolna gruba rura od płynu jest zimna. Ogrzewanie było cały czas.
Korek od oleju jest czysty, auto nie kopci.
Pytanie – czy to może być wina termostatu, który mógł wyciągnąć kopyta w pozycji zamkniętej?

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Albo termostat lub uszczelka. Ta druga nie musiała strzelić w miejscu gdzie olej będzie się mieszła z wodą lub na odwrót.
- Od: 17 lip 2010, 14:06
- Posty: 112
- Skąd: Łódź
- Auto: Xedos 9
Button napisał(a):Rozmawiałem na ten temat z Wieśkiem. Zasugerował analizę spalin – będzie wiadomo czy to uszczelka. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w Łodzi gdzie można zrobić taką analizę
Każda stacja diagnostyczna jest wyposażona w taki sprzęt
Button napisał(a):Wykręciłem termostat – wrzuciłem do gotującej się wody i nie otwiera się.
Wiesiek powiedział, że jeszcze się nie spotkał z uszkodzeniem termostatu w pozycji zamkniętej
... zawsze jest ten pierwszy raz
Wymień termostat i zobacz jak autko się będzie spisywało – mim zdaniem powinno być wszystko OK.
Button napisał(a):Korek od oleju jest czysty
Oleista maź na korku wcale nie oznacza od razu uszkodzenia uszczelki czy tez innych kłopotów z silnikiem!
Tak b. często się dzieje jak auto jest użytkowane na krótkich trasach.
A na razie "uszkodzoną uszczelką pod głowicą" nie zamartwiaj się na zapas.
P.S. .... co się tak ludzie często czepiają tej uszczelki? Ile osób faktycznie MUSIAŁO ją wymieniać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wymieniłem termostat i układ chłodzenia wydaje się działać prawidłowo.
Natomiast popsułem chyba coś innego – po przekręceniu kluczyka na tablicy nie widać w jakiej pozycji jest lewarek biegów, auto jedzie ale nie zmienia biegów – jest mulaste, podczas jazdy czasem mruga HOLD, nie mogę wogóle przełączyć na LPG (STAG 300+) jakby nie działał przycisk (nie świecą się na nim diody) i pojawił się check P0706
Natomiast popsułem chyba coś innego – po przekręceniu kluczyka na tablicy nie widać w jakiej pozycji jest lewarek biegów, auto jedzie ale nie zmienia biegów – jest mulaste, podczas jazdy czasem mruga HOLD, nie mogę wogóle przełączyć na LPG (STAG 300+) jakby nie działał przycisk (nie świecą się na nim diody) i pojawił się check P0706

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Myślę że ruszyłeś jakiś styk przy skrzyni, ponieważ w okolicy termostatu znajduje się skrzynia, może coś naruszyłeś i nie ma styku. Mrugający HOLD wskazuje na błąd ASB. Sprawdź czy tam jest wszystko ok.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Odłącz aku i zrób restart kompa 
Obejrzyj Button tą wiązkę kabli co idzie do skrzyni a szczególnie masz tam taką większą złączkę.
Zwróć uwagę czy złączka jest czysta, łączy poprawnie i czy jakiś kabelek się nie oberwał.
Oczywiście mówię o kablu, który wchodzi w samą skrzynię a nie tam, gdzie łączy się linką "wybierak".
Na skrzyni od "zewnątrz" masz dostęp do tylko dwóch czujników: prędkość turbiny i ew. szybkość pojazdu dla starszych modeli auta (w "nowszych" modelach nie jest to podłączone, prędkość brana jest z układu abs).
Tych czujników się nie czepiaj bo miałbyś inny kod błędu (np. P0715) więc pozostaje tylko ta główna wiązka kablowa do sprawdzenia.
Zwróć uwagę czy złączka jest czysta, łączy poprawnie i czy jakiś kabelek się nie oberwał.
Oczywiście mówię o kablu, który wchodzi w samą skrzynię a nie tam, gdzie łączy się linką "wybierak".
Na skrzyni od "zewnątrz" masz dostęp do tylko dwóch czujników: prędkość turbiny i ew. szybkość pojazdu dla starszych modeli auta (w "nowszych" modelach nie jest to podłączone, prędkość brana jest z układu abs).
Tych czujników się nie czepiaj bo miałbyś inny kod błędu (np. P0715) więc pozostaje tylko ta główna wiązka kablowa do sprawdzenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
swoje pytanie bazowałem na poniższym wątku:
http://www.mazda626.net/topic/36422-tra ... ge-sensor/
i odpowiedzi HectorR2006
http://www.mazda626.net/topic/36422-tra ... ge-sensor/
i odpowiedzi HectorR2006

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Ten Hector nie pisał o skrzyni od Millenii/X9 bo ten czujnik o którym wspomina jest od prędkości "turbiny" (nie wiem czemu się to tak nazywa).
Sam miałem z nim mały kłopot i stąd wiem jakie błędy mogą się pokazać
Sam miałem z nim mały kłopot i stąd wiem jakie błędy mogą się pokazać
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Najważniejsze że wszystko się wyjaśniło i jest wszystko działające.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Nie działa jedynie przełącznik lpg no ale z nim muszę już jechać do zakładu gdzie mi montowali instalkę, bo za cholerę tego sam nie znajdę 
Miałem przynajmniej okazję zrobić trasę 150km na benzynce
Miałem przynajmniej okazję zrobić trasę 150km na benzynce

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Znaczy nie pali się wcale ? Jeżeli tak to zerknij na kabelki przy klemach, ponieważ zasilanie do LPG jest bezpośrednio z klem aku.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Button napisał(a):No wogóle nie świeci dioda na przełączniku, ani ta wskazująca poziom LPG
Poszukam czy coś się przy klemach przypadkiem nie odłączyło.
Najzwyczajniej masz odłączone zasilanie LPG, zasilanie najczęściej przez gazowników jest podłączane bezpośrednio do aku
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość