TA KL grzeje się i wywala płyn

Postprzez Button » 27 paź 2011, 12:38

Ostatnio zauważyłem, że po przejechaniu ok 5 km wskazówka temperatury nie staje jak zazwyczaj w okolicach 50% ale idzie dalej w górę, i po ok 8-9 km jazdy jest 0.5 cm od czerwonego pola.
Troszkę wcześniej podczas wizyty w serwisie uzupełniono mi płyn chłodniczy a dzień po tym podczas jazdy widziałem unoszącą się spod maski parę i czułem zapach płynu chłodniczego. Myślałem, że może zalali za dużo albo nie odpowietrzyli układu.
Wracając do sytuacji gdzie zauważyłem podnoszącą się temperaturę, zatrzymałem się i zauważyłem brak płynu w zbiorniku wyrównawczym. Kupiłem Prestone, dolałem do kreski full. Starałem się odpowietrzyć zgodnie ze wskazówkami z forum. Na postoju czy to na PB czy na LGP kreska temp nie przekraczała 45%.
Podczas jazdy znowu po 5km wskazówka szła dalej w górę. Zatrzymałem się kiedy osiągnęła ok 90% i po otwarciu maski zobaczyłem, że płyn bulgocze i wylewa się spod korka zbiornika wyr.
Nie słyszałem załączania się wentylatora, dolna gruba rura od płynu jest zimna. Ogrzewanie było cały czas.
Korek od oleju jest czysty, auto nie kopci.
Pytanie – czy to może być wina termostatu, który mógł wyciągnąć kopyta w pozycji zamkniętej?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez kuraz » 27 paź 2011, 16:38

Albo termostat lub uszczelka. Ta druga nie musiała strzelić w miejscu gdzie olej będzie się mieszła z wodą lub na odwrót.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 14:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Button » 27 paź 2011, 22:16

Rozmawiałem na ten temat z Wieśkiem. Zasugerował analizę spalin – będzie wiadomo czy to uszczelka. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w Łodzi gdzie można zrobić taką analizę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Button » 31 paź 2011, 13:06

Wykręciłem termostat – wrzuciłem do gotującej się wody i nie otwiera się.
Wiesiek powiedział, że jeszcze się nie spotkał z uszkodzeniem termostatu w pozycji zamkniętej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez mckoper » 31 paź 2011, 19:47

Button napisał(a):Rozmawiałem na ten temat z Wieśkiem. Zasugerował analizę spalin – będzie wiadomo czy to uszczelka. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w Łodzi gdzie można zrobić taką analizę


Każda stacja diagnostyczna jest wyposażona w taki sprzęt :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lis 2011, 13:41

Button napisał(a):Wykręciłem termostat – wrzuciłem do gotującej się wody i nie otwiera się.
Wiesiek powiedział, że jeszcze się nie spotkał z uszkodzeniem termostatu w pozycji zamkniętej :)

... zawsze jest ten pierwszy raz ;)
Wymień termostat i zobacz jak autko się będzie spisywało – mim zdaniem powinno być wszystko OK.
Button napisał(a):Korek od oleju jest czysty

Oleista maź na korku wcale nie oznacza od razu uszkodzenia uszczelki czy tez innych kłopotów z silnikiem!
Tak b. często się dzieje jak auto jest użytkowane na krótkich trasach.
A na razie "uszkodzoną uszczelką pod głowicą" nie zamartwiaj się na zapas. :)

P.S. .... co się tak ludzie często czepiają tej uszczelki? Ile osób faktycznie MUSIAŁO ją wymieniać?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Button » 5 lis 2011, 18:16

Wymieniłem termostat i układ chłodzenia wydaje się działać prawidłowo.
Natomiast popsułem chyba coś innego – po przekręceniu kluczyka na tablicy nie widać w jakiej pozycji jest lewarek biegów, auto jedzie ale nie zmienia biegów – jest mulaste, podczas jazdy czasem mruga HOLD, nie mogę wogóle przełączyć na LPG (STAG 300+) jakby nie działał przycisk (nie świecą się na nim diody) i pojawił się check P0706
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez radar88 » 5 lis 2011, 22:17

Myślę że ruszyłeś jakiś styk przy skrzyni, ponieważ w okolicy termostatu znajduje się skrzynia, może coś naruszyłeś i nie ma styku. Mrugający HOLD wskazuje na błąd ASB. Sprawdź czy tam jest wszystko ok.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mckoper » 5 lis 2011, 22:52

Odłącz aku i zrób restart kompa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Button » 6 lis 2011, 09:16

odłączałem aku – nie pomogło. Trzeba będzie poszukać, pewnie faktycznie jakis styk ruszylem. Może uszkodziłem jakiś czujnik
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Button » 8 lis 2011, 13:35

Podobno jest to wina:
transaxle range sensor, który mogłem odłączyć albo uszkodzić.
Powinien znajdować się gdzieś pod obudową filtra powietrza. Wie może ktoś gdzie dokładnie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lis 2011, 15:18

Obejrzyj Button tą wiązkę kabli co idzie do skrzyni a szczególnie masz tam taką większą złączkę.
Zwróć uwagę czy złączka jest czysta, łączy poprawnie i czy jakiś kabelek się nie oberwał.
Oczywiście mówię o kablu, który wchodzi w samą skrzynię a nie tam, gdzie łączy się linką "wybierak".

Na skrzyni od "zewnątrz" masz dostęp do tylko dwóch czujników: prędkość turbiny i ew. szybkość pojazdu dla starszych modeli auta (w "nowszych" modelach nie jest to podłączone, prędkość brana jest z układu abs).
Tych czujników się nie czepiaj bo miałbyś inny kod błędu (np. P0715) więc pozostaje tylko ta główna wiązka kablowa do sprawdzenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Button » 8 lis 2011, 16:18

swoje pytanie bazowałem na poniższym wątku:
http://www.mazda626.net/topic/36422-tra ... ge-sensor/
i odpowiedzi HectorR2006
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lis 2011, 20:26

Ten Hector nie pisał o skrzyni od Millenii/X9 bo ten czujnik o którym wspomina jest od prędkości "turbiny" (nie wiem czemu się to tak nazywa).
Sam miałem z nim mały kłopot i stąd wiem jakie błędy mogą się pokazać :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Button » 12 lis 2011, 20:34

Uff na szczęście to tylko poluzowana wtyczka :) ASB działa już jak trzeba
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez radar88 » 12 lis 2011, 20:58

Najważniejsze że wszystko się wyjaśniło i jest wszystko działające.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Button » 12 lis 2011, 23:50

Nie działa jedynie przełącznik lpg no ale z nim muszę już jechać do zakładu gdzie mi montowali instalkę, bo za cholerę tego sam nie znajdę :)

Miałem przynajmniej okazję zrobić trasę 150km na benzynce :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez radar88 » 13 lis 2011, 01:14

Znaczy nie pali się wcale ? Jeżeli tak to zerknij na kabelki przy klemach, ponieważ zasilanie do LPG jest bezpośrednio z klem aku.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Button » 14 lis 2011, 10:17

No wogóle nie świeci dioda na przełączniku, ani ta wskazująca poziom LPG
Poszukam czy coś się przy klemach przypadkiem nie odłączyło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez radar88 » 14 lis 2011, 19:31

Button napisał(a):No wogóle nie świeci dioda na przełączniku, ani ta wskazująca poziom LPG
Poszukam czy coś się przy klemach przypadkiem nie odłączyło.

Najzwyczajniej masz odłączone zasilanie LPG, zasilanie najczęściej przez gazowników jest podłączane bezpośrednio do aku ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9

cron