Wymiana uszczelek pod głowicami-duży problem?

Postprzez kuraz » 18 lip 2011, 18:21

Witam

Moja Mazda wali gigantyczne białe kumulusy z wydechu wiec bierze wode. Powiedzcie mi, czy dużym problemem jest wymiana uszczelek pod głowicami? jakie nowe części bede potrzebował i jakie to są koszty. Dodam, ze taką operacje będe robił pierwszy raz, mam jakaś wiedze teoretyczną, ale praktyczną nie za bardzo. Konieczne ejst wyjmowanie silnika czy da rade bez tej operacji?. Za informacje z góry dziękuje :)

Postaram się dodać filmik co się dzieje z tyłu auta, dodam, ze nigdy czegos takiego nie widziałem, jedynie na filmiku kiedy w BMW 3.0d nastapił samozapłon oleju.

Pozdrawiam, Rafał
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lip 2011, 22:15

... oby to TYLKO był problem związany z wydmuchaną uszczelką.
Węże wodne puchną Ci i wywala wodę z układu chłodzenia?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kuraz » 22 lip 2011, 16:54

Węze nie puchną, wody nie wywala, wody nie ubywa (tak mi sie wydaje). Zrobiłem test na zimnym silniku bąbelki powietrza nie idą w zbiorniczek. Kopci niemiłosiernie, autem nie jeżdźe bo wstyd wiec nie moge sprawdzić na dłuzsza mete czy ubywa płyn.

Boje się, ze może to byc pęknięty blok :/
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez radar88 » 23 lip 2011, 00:55

Ok, chwilka ;)
Kilka pytań na początek zadam:
Jak często jeździsz/jeździłeś autem? (codziennie, sporadycznie)
Masz białą maź na korku oleju?
Mazda stoi w garażu czy na dworze?

Odpal silnik i powąchaj jak śmierdzą spaliny

Co do wymiany uszczelek, powiem tak. Wszystko się da zrobić, lecz osobie która nie robiła tego, chyba bym nie polecał robić czegoś takiego.Rozbiórka dość spora.Lecz jak już byś to robił to części, na pewno uszczelki pod pokrywy zaworów 120zł OE MAZDA, uszczelka kolektora ssącego78zł TAKOMA,uszczelki pod głowice ??zł, polecał bym zrobić kompletny rozrząd650zł(rolki,napinacz i pasek) + pompa wody GMB 160zł...to są ceny już po zniżce, pisać dalej ? No i oczywiście najlepiej mieć motor na wierzchu.
Nikogo nie chcę straszyć, jak już robić to większość.
Napisz co i jak.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 07:48

Autem nie jeżdźe często, nie ma masła pod korkiem, raz stoi w garazu, a raz na dworzu – nie ma reguły.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Marek 161BD081 » 23 lip 2011, 11:26

Skoro węże Ci nie puchną i wody nie wywala to zapomnij o wydmuchanej uszczelce i pękniętym bloku bo raczej nie tam jest źródło problemów.
Sprawdź lepiej czy nie ma jakichś błędów w sterowniku silnika.

P.S.1. .... co to jest, że od razu jak jest jakieś dymuenie to większość wyrokuje wydmuchaną uszczelkę pod głowica?
P.S.2. szaropodobna maź pod korkiem oleju może być normalnym zjawiskiem w autach, które często są używane na krótkich trasach.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 23 lip 2011, 12:09

Też prawda co do korka ;)
Skoro używasz auta nie za często to powiem krótko...biały dym wydobywający się z wydechu to najprawdopodobniej woda która zebrana jest w układzie wydechowym, temperatura silnika czyli ciepłe spaliny ogrzewają układ wydechowy przez co woda zebrana w układzie paruje. Tak samo mam u siebie jak auto stoi dłuższy czas, po odpaleniu biały dym. Odpal auto, i niech pochodzi, sprawdź czy olej ubywa, jak nie to nie ma żadnego problemu z autem.
Jak się mylę poprawcie mnie.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 12:32

Musze nagrac filmik bo nie widzicie skali dymienia . Wiem, ze jak auto stoi to para z wydechu to norma. Dziwne jest to, ze kiedy np. po tygodniowym postoju auto zapale w rury nie idzie grama dumy (oprócz b. delikatnej pary oraz zapachu ładnie przepalonej beznynki), dopiero jak dodam gazu zaczyna sie batory. Wczoraj auto zapaliłem, chodziło na wolnych obrotach z 45min i dym z rury cały czas sie wydobywał (taki gęsty), jak dodałem gazu to wiadomo – tragedia.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 14:53

http://www.youtube.com/watch?v=pya_9yQm4GU

daje film, kręcony długopisem wiec bez rewelacji :)

Najgorzej jest na samym koncu.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Lefty_X9 » 23 lip 2011, 15:22

Wow, faktycznie dobrze daje :( Jak ostatni raz coś takiego widziałem to właśnie była uszczelka pod głowicą...

Jeśli już będziesz ją robił to warto zrobić wszystko co wspominał Radar...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Misiowy » 23 lip 2011, 15:28

ten silnik pali na wszystkie gary?
jakie masz zużycie paliwa?
na móje ucho to jeden(albo nawet dwa cylindry) leją czystą wachę w komin
nie trzęsie ci się lustero wewnętrzne na wolnych obrotach?
sprawdzałałęś ciśnienie sprężania?
podjedź do pierwszego leprzego mechanika niech ci zmierzy komprechę
za cene takiej usługi kupisz sobie manometr z allegro i zmierzysz w domu
a wartości są podane w manualu od mileni

no i podstawowe pytanie od którego powinniśmy zacząć ten temat
sprawdzałeś błędy ECU?
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez Lefty_X9 » 23 lip 2011, 15:31

Misiowy napisał(a):za cene takiej usługi kupisz sobie manometr z allegro i zmierzysz w domu


Nie tak do końca... zestawem z Allegro sprawdzisz przednią głowicę, na tylną jest za krótka rurka od manometru...
Przerabiałem to u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Misiowy » 23 lip 2011, 15:37

a ja kupiłem taki z gumowym węzykiem przedłużką i spisuje się znakomicie
jest jeszcze ta aukcja za 49zł
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 15:38

w zakresie 1300-1800obr lekko trzęsie motorem, dalej leci jak burza. Ostatnio regenrowałem aparat zapłonowy bo auto przerywało i strzelało w wydech, po tym silnik chodzi elegancko, ale kopcenie jak było tak jest. Kurs do mechanika odpada bo takim dymowozem nie bede sie poruszał po mieście. Nie wiem jakie spalanie, ale w 45min na wolych obrotach wypalił banke wachy bo zgasł (5l) wieć chyba ma apetyt :). Bawiłem się ta śrubką przy przepustnicy od wolych obrotów, ustawiłem na 900, ale syczy spod tej srubki chyba, czy tak ma być?
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Misiowy » 23 lip 2011, 16:03

resetowałeś kompa po założeniu nowego aparatu?
skoro był stary uszkodzony a ty go podmieniłęś to masz nadal tryb awaryjny i rozregulowany zapłon
dodatkowo pokręciłęś jeszcze dawkę na wolnych obrotach oile dolot jest szczelny ale skoro piszeż że syczy to bankowo nie jest

5l na 0,75 motogodziny? toż to norma dla czółgu z czerwoną gwiazdą na przedzie :D
no chyba że miałęś kompletnie pusty(dziurawy) zbiornik to tyle gdzieś zazwyczaj jest tam paliwa którego pompa nie jest w stanie zassać

po odpaleniu i kilku minutowej pracy silnika powykręcaj świece poukładaj wolejno jak były w silniku porównaj wygląd elektrod wszystkich powinny być w odcieniu białe do szarego u ciebie będą pewnie czarne od sadzy
ale sprawdź czy ta sadza jest sucha

Trochę roboty z tym silnikiem przed tobą
manual w garść i pokolei wszystko sprawdzać (błędy, zapłon,TPS, wolne obroty)
jeśli nie czujesz się na siłach bądź nie masz czasu na grzebanie w garażu to polecam lawętą przetransportować auto do dobrego mechanika najlepiej forumowego
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 16:27

Fakt czeka mnie ciężka przeprawa. Syczy wtedy kiedy mocniej odkręce tą srubke, kiedy ją dokręce syczenie znika, ale wtedy nie ma wolnych obrotów. Może jest ktos w forum z okolic Łodzi lub Łodzi i mógłby do mnie podjechać (oczywiście za paliwo zwróce, a sama pomoc będzie odpłatna). Krew mnie zalewa kiedy patrze jak to auto stoi i niszczeje.
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez radar88 » 23 lip 2011, 17:06

Heh przepraszam ale muszę się zaśmiać <lol>
Panowie to auto było u nas w dziale Sprzedam, w ogłoszeniu było napisane wyraźnie silnik do wymiany lub kapitalnego remontu.
Odczytaj błędy...
Silnik pracuje jak traktor co jest widać na załączonym filmiku, u mnie jak wydobywa się para to dym idzie przez cały czas ciągłością, a tu z przerwami. Powiem tak. Albo kapitalka albo wymiana na inny motor.
Szczerze bym poszukał KF z CA i go wsadził i tyle a nawet bym szukał KL-a i się z tym nie bawił,szkoda czasu,zabawy,rozbierania i pieniędzy. Szukaj silnika z Angola, przekładaj i się nie zastanawiaj.
Chyba że planujesz to auto mieć na lata, to zrób sobie ten silnik na przysłowiową igłę.
Ja osobiście bym wymienił silnik na inny.
Reset kompa...nie pomoże na litość, w czym ma pomóc? Skasują się błędy, które i tak powrócą (o ile są) ale nie dymienie, jak by komp kasował wszystko co popadnie to bym sobie wykasował hałasujący kolektor.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kuraz » 23 lip 2011, 17:44

Własnie dlatego zadałem pytanie czy problemem jest wymiana uszczelek pod głowicami, jesli dla początkującego jest to duży problem to ja tego nie ruszam, do mechanika nie oddaje bo nie bede ładowął kolejnych 2-3tys w to auto. Po prostu oddam za psie pieniądze i tyle. Never more Xedos...
Mazda Xedos 9 2.0 V6 KF 94'

http://www.auto-bendix.pl/
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 13:06
Posty: 112
Skąd: Łódź
Auto: Xedos 9

Postprzez Lefty_X9 » 23 lip 2011, 19:44

kuraz napisał(a):Never more Xedos...


Kupujesz auto do remontu i się dziwisz, że musisz zrobić remont? Na który szkoda Ci kasy?
Dziwne podejście...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 08:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Misiowy » 23 lip 2011, 22:56

no nie ma tak dobrze że się kupuje auto uszkodzone za pare złotych wymienia bezpiecznik i
fura śmiga jak ta lala
jak ktoś zdecydował się sprzedać jako uszkodzone to napewno nie jest to jakaś pierdoła do zrobiena

same uszczelki pod głowicami niewiele ci kolego pomogą na te kopcenie....
reset kompa też oczywiście nic nie da ale to jakiś sensowny początek diagnostyki bo sam filmik nic nie pomoże
skoro kolega nie chce go oddać do mechanika sam też nie ma ochoty nawet kompa zresetować
więc pozostaje tylko sprzedać trupa komuś następnemu być może uda się odzyskać nakłady jak sie trafi jeleń
albo próbować sensownie remontować a tu Radar ma wiele racji choć wymiana silnika to też loteria
Sprzedam lampy do mileni.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 17:57
Posty: 45
Skąd: GND
Auto: X9 niestety już niemam
cholernie brzydki i kanciatyLS400 '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9