Problemy z chłodzeniem

Postprzez ptrklm » 7 cze 2005, 08:24

i znowu mam problem :(

ostatnio temperatura cieczy chlodzacej zaczela chwilam niebezpiecznie mi wzrastac. a mianowicie przez ostatnie pare dni w czasie jazdy (tak ok 110-120 km/h) z okolic 2/3 skali (to podobno tez za duzo) podchodzila dosyc wysoko by po zwolnieniu i malej chwili spasc na swoje stale miejsce.

pompa jest OK bo wymieniona, plyn jest.

czy moze to byc efekt przytkanej chlodnicy? moze cos innego? za kazda sugestie problemu i sposobu jego rozwiazania bede wdzieczny.

pozdrawiam
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ravo » 7 cze 2005, 08:31

napewno nie jest zapowietrzona chlodnica?? a jak z wiatrakiem wlancza sie?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez XsiX » 7 cze 2005, 08:37

stawiam na niedziałający wiatrak :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 7 cze 2005, 10:11

a ja stawiam na uszkodzony korek
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez nemi » 7 cze 2005, 10:36

ravo napisał(a): a jak z wiatrakiem wlancza sie?

XsiX napisał(a):stawiam na niedziałający wiatrak

ptrklm napisał(a): w czasie jazdy (tak ok 110-120 km/h)

To wiatrak włączyłby się przy tej prędkości ??
To zdanie chyba to wyklucza:
ptrklm napisał(a):po zwolnieniu i malej chwili spasc na swoje stale miejsce.

bo przy tej prędkości chłodzenie jest mniejsze... Chyba, że dla KLki 120 to jakaś wyżyłowana prędkość :] i się gotuje z wysiłku...

Macałeś chłodnicę, czy jest równomiernie rozgrzana na całej powierzchni – oczywiście na mocno rozgrzanym silniku ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez tomekrvf » 7 cze 2005, 10:42

Poza termostatem ktory mozna latwo sprawdzic, pozostaje jeszcze jeden przypadek prawie nieprawdopodbny ze z wyjatkowego niedbalstwa dlugo niwymieniany plyn zzarl lopatki pompy wodnej. Widzialem to dwa razy w zyciu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ravo » 7 cze 2005, 11:45

nemi napisał(a):To wiatrak włączyłby się przy tej prędkości pytajnik
To zdanie chyba to wyklucza:

nie wyklucza ale rzeczywiscie masz racje, zapowietrzony uklad wedlog mnie jednak :)
nemi napisał(a):Macałeś chłodnicę, czy jest równomiernie rozgrzana na całej powierzchni – oczywiście na mocno rozgrzanym silniku pytajnik

uwazaj jak bedziesz macal
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez b2 » 7 cze 2005, 12:07

może się termostat nie otwiera. dalejsz czadu a auto jest chłodzone na małym obiegu cały czas. i układ nie wyrabia. jak napisał nemi zobacz, czy chłodnica jest cała gorąca
Ostatnio edytowano 7 cze 2005, 12:43 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 7 cze 2005, 12:09

To juz wszystko zostalo powiedziane. Moze poza uszczelka pod glowice....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Italiano » 7 cze 2005, 20:13

ravo napisał(a):napewno nie jest zapowietrzona chlodnica??


Ciężko coby zapowietrzyć chłodnice bo jest położona wmiare nisko w stosunku do silnika,a po drugie ma swoje odpowietrzenie.

XsiX napisał(a):stawiam na niedziałający wiatrak


Wiatrak, hmmm są dwa, obydwa by nie działały,raczej wykluczone. No chyba że czujnik. Ale wiatrak to można wykluczyć jak to napisał Nemi,bo on nie ma wpływu na przegrzewanie sie silnika. Ogulnie czym większa prędkość tym większe chłodzenie, a u ciebie odwrotnie. Czyli albo termostat,albo może przytkana chłodnica,ale to nie jest stare auto coby zawalić chłodnice.
A szybko ci się nagrzewa po odpaleniu?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez ptrklm » 8 cze 2005, 17:20

Italiano napisał(a):A szybko ci się nagrzewa po odpaleniu?


powiedzialbym ze dosyc szybko. pare minut i wskazowka juz w gorze (2/3 wysokosci skali)
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez nemi » 8 cze 2005, 17:23

ptrklm no i co macałeś ??

Jeśli chodzi o wskazówkę to u mnie przy tej temperaturze jest na swoim miejscu po ok. 3-4 min
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez trojanrob » 9 cze 2005, 21:37

Cześć
A sprawdzałeś w taki sposób:
rano przed odpaleniem zimnego silnika odkręć korek wlewu płynu chłodzącego ustaw nagrzewanie i dmuchawę na max i odpal silnik, jeżeli poziom w zbiorniczku wyrównawczym znacznie spadnie oznacza to zapowierzrzenie układu chłodzenia. Jeżeli po odpaleniu poziom bez zmian , pompa ok , wentylatory OK i chłodnica nie jest zawalona to stawiam na termostat.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez Puhcio » 11 cze 2005, 10:57

ptrklm napisał(a):powiedzialbym ze dosyc szybko. pare minut i wskazowka juz w gorze (2/3 wysokosci skali)


Ja też mam problemy z chłodeniem.

U mnie się długo nagrzewa (bez zmiany po wymianie płynu), ale podczas jazdy wskazówka temperatury zawsze jest w połowie i nawet nie drgnie (chyba, ze tak jak ostatnio rozwali jaką rurkę ....)

trojanrob napisał(a): jeżeli poziom w zbiorniczku wyrównawczym znacznie spadnie oznacza to zapowierzrzenie układu chłodzenia.


Na mój gust tam jest układ samo-odpowietrzania .... przynajmniej w mojej
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Italiano » 11 cze 2005, 14:23

Puhcio napisał(a):U mnie się długo nagrzewa


Zazwyczaj to problem termostatu.
Puhcio napisał(a):trojanrob napisał:
jeżeli poziom w zbiorniczku wyrównawczym znacznie spadnie oznacza to zapowierzrzenie układu chłodzenia.


Na mój gust tam jest układ samo-odpowietrzania .... przynajmniej w mojej

Racja, tak jak pisałem wcześniej, w górnej części chłodnicy jest przewód podłączony do zbiorniczka wyrównawczego, który jest powyżej chłodnicy.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Puhcio » 11 cze 2005, 14:31

Italiano napisał(a):Zazwyczaj to problem termostatu.


Był wymianiany.

Italiano napisał(a):Racja, tak jak pisałem wcześniej, w górnej części chłodnicy jest przewód podłączony do zbiorniczka wyrównawczego, który jest powyżej chłodnicy.


Dokładnie tak.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez ptrklm » 25 lip 2005, 20:21

Witam po dlugiej przerwie. Bylem na wyjezdzie wiec powóz stał na parkingu.
A sprawa wyglada następująco:

1) termostat nowy – niewielki stosunkowo koszt i troche spokojnej zabawy z wymiana i nowy termostat w ukladzie (zatem ten problem wykluczam)

2) cisnienia w cylindrach ladnie trzyma wiec mysle ze to nie uszczelka

3) pompa wody mam nadzieje OK – ma jakies pol roku z malym marginesem wiec raczej sprawna

4) wiatraki – tutaj mam male watpliwosci --> oba sie kreca ale mam wrazenie ze za wolno. Czy wiatraki te maja dwie predkosci krecenia? Wydaje mi sie, ze tak, bo czasami slychac jakby szybciej wirowaly (ale nie jestem pewien) i tutaj mysle ze moze tkwic maly problem ale watpie czy to tylko byloby przyczyna przegrzewania

5) plyn w chlodnicy jest

6) rozwiazanie problemu – NIE MA:(

Po uruchowmieniu silnik potrzebuje ok 5 minut zeby sie rozgrzac. Ale potem wskazówka idzie w okolice 8 mm od gory skali i generalnie tam zostaje. W czasie gdy zatrzymuje sie gdzies i silnik jest wlaczony temperatura podchodzi – strasznie mnie to wkurza. Najgorsze ze nie kojarze jak bylo kiedys (mea kulpa) – ale sadze ze byla gdzies w polowie bo nie zwracalem na to uwagi.
Bede wdzieczny za konstruktywne sugestie bo juz zglupialem do reszty.

Pozdrawiam
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 26 lip 2005, 14:16

Męczy mnie jeszcze jeden temat – układ klimy...... Czy i jak on na to może wpływać?
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 31 lip 2005, 14:00

witam,caly czas same watpliwosci. jest jeszcze jedna niewyjasniona kwestia – blok. czy jest mozliwe aby nastapilo pekniecie w bloku (co moglo byc przyczyna?) takie, ze rozszczelnia sie dopiero po osiagnieciu wysokiej temperatury? czy moze to byc na tyle znaczace zeby mocno wpierdzielal plyn? czy wowczas od razu wskazowka szla by na 2/3 wysokosci skali?

help bo mam ochote <killer> do mojego autka
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Puhcio » 31 lip 2005, 14:05

A sprawdzales usczelkę pod głowicą ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9