Problemy z chłodzeniem
Sprawdz czy wlaczaja sie oba wentylatory lub czy wogole sie wlaczaja. Moze tak byc ze nawet jesli sie wlaczaja to kreca sie powoli, jesli tak to sprawdz styki w kostkach, przekazniki, bezpieczniki.
ooo ja tez tak mialem, ale mialem, jakos samo minelo, calkiem niedawno, mniej wiecej w to samo miejsce wedrowal u mnie wskaznik i dokladnie w takich samych okolicznosciach ale to juz opisywalem w ktoryms temacie
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
zła diagnoza. Chłodnica w miarę Ciepła na dole, wcześniej sprawdzałem chłodnice klimy.
Co do wentylatorow-jeszcze nie zaobserwowalem by sie wlaczaly. Tylko koło zbiornika płynu wspomagania powinny być dwa przekazniki? Takie w gumach.
Przepalony bezpiecznik 30A –"ad.fan".
Co do wentylatorow-jeszcze nie zaobserwowalem by sie wlaczaly. Tylko koło zbiornika płynu wspomagania powinny być dwa przekazniki? Takie w gumach.
Przepalony bezpiecznik 30A –"ad.fan".
Pozdrawiam MlodyMatt
Nie wiem jak u ciebie KL ale u mnie w KJ sa wlasnie dwa przekazniki ale nie w gumie tylko w skrzynce z przekaznikami, no ale fakt mam 2szt.
Kiedys krecil mi sie tylko jeden wentylator i w dodatku ledwo co...
porozpinalem wtyczki przekazniki i zaczely sie krecic oba, jeden na maxa az chce go wyrwac, a drugi ledwo kreci (wczesniej wogole)
Kiedys krecil mi sie tylko jeden wentylator i w dodatku ledwo co...
porozpinalem wtyczki przekazniki i zaczely sie krecic oba, jeden na maxa az chce go wyrwac, a drugi ledwo kreci (wczesniej wogole)
ok. Wiatraczki chodzą. Na wolnych obrotach i cichutko. Możliwe że nie zagrzal się mocno. Wszystkie styki papierek 150 i szlif. Potem WD. Temp trzyma teraz się minimalnie powyżej środka nawet przez 10min co kiedyś nie było możliwe. Dziś też plukalem układ czymś takim żółtym(butelka).
Dzieki wszystkim za podpowiedzi!:)
Dzieki wszystkim za podpowiedzi!:)
Pozdrawiam MlodyMatt
Moze byc uszkodzone visco, albo zaczyna szwankowac (wiatrak) moze poprostu zbyt wolno go ochlodzac, ew czujnik temperatury ktorys. Ja jednak zaczalbym od wymiany plynu chlodniczego i dokladej analizie czy nie ubywa. Sprobuj go rozgrzac na postoju jezeli temeratura wzrosnie zbyt mocno podlacz wiatrak "na krotko" do akumulatora i zobacz czy jest roznica w obrotach samego wiatraka.
I tak jak Puhcio powiedzial, obejrzyj dokladnie uszczelke pod lowica, sprawdz czy na bagnecie od oleju nie masz bialawego szlamu, oraz czy chlodnica gdzie nie cieknie, najlpeszym sprawdzaniem jest obserwowanie plynu chlodniczego po jego wymianie.
I tak jak Puhcio powiedzial, obejrzyj dokladnie uszczelke pod lowica, sprawdz czy na bagnecie od oleju nie masz bialawego szlamu, oraz czy chlodnica gdzie nie cieknie, najlpeszym sprawdzaniem jest obserwowanie plynu chlodniczego po jego wymianie.
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
Witam!
Dołączę się do tematu.
Mam autko jak w avatarze i mam jały problem z ogrzewaniem i nie wiem czy to normalny objaw w tych autach czy też nie.
Otóż jak mam silnik zagrzany do normalnej temp. pracy to z nawiewów leci ciepłe powietrze jak jest ostawione na grzanie wnętrza.
Jednak jeśli silnik pracuje na postoju i na biegu jałowym to po chwili temperatura powietrza wylatującego z nawiewów zaczyna dosyć szybko spadać tak, ze po niezbyt długim czasie to powietrze jest już prawie chłodne
Oczywiście jak podniosę obroty do np. 1500 obr/min to już bez kłopotów mam grzanie.
Czy to normalny objaw czy też oznaka kończącej się pompy wodnej?
Czy też .... jakiś stan "zapowietrzenia" układu chłodzenia?
Dodam, że jakiś miesiąc temu układ nieco rozszczelniłem bo reanimowałem reduktor z LPG ale po uzupełnieniu płynu jakoś nie widzę już jego ubywania.
Pozdrawiam!
Marek
Dołączę się do tematu.
Mam autko jak w avatarze i mam jały problem z ogrzewaniem i nie wiem czy to normalny objaw w tych autach czy też nie.
Otóż jak mam silnik zagrzany do normalnej temp. pracy to z nawiewów leci ciepłe powietrze jak jest ostawione na grzanie wnętrza.
Jednak jeśli silnik pracuje na postoju i na biegu jałowym to po chwili temperatura powietrza wylatującego z nawiewów zaczyna dosyć szybko spadać tak, ze po niezbyt długim czasie to powietrze jest już prawie chłodne
Oczywiście jak podniosę obroty do np. 1500 obr/min to już bez kłopotów mam grzanie.
Czy to normalny objaw czy też oznaka kończącej się pompy wodnej?
Czy też .... jakiś stan "zapowietrzenia" układu chłodzenia?
Dodam, że jakiś miesiąc temu układ nieco rozszczelniłem bo reanimowałem reduktor z LPG ale po uzupełnieniu płynu jakoś nie widzę już jego ubywania.
Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam i odswiezam temat
Szykuje sie do wymiany chlodnicy wody w mojej X9 KJ...
nie cieknie, silnik sie nie grzeje, nawiew ok, ale zeszlej zimy wjechalem w mala zaspe sniegu i dopiero teraz zobaczylem co z czasem stalo sie z chlodnica. Mianowicie na dole calkowicie sie rozlazla i te male zeberka te blaszki miedzy slupkami sypia sie jak lupiez, na dolnej oslonie lezy tego dosc sporo a chlodnica widac ze sie sypie od dolu a slupki sie rozwarstwiaja.
Nie chcac tego zostawiac w takim stanie zastanawiam sie czy chlodnica od KL podejdzie wymiary niby te same ale cena inna (info alledrogo.pl), wiem ze jest roznica w chlodnicy automat lub manualna skrzynia biegow (w KJ jest tylko automat)
Dodatkowo jak zmienialem plyn na nowy wyplynelo tylko okolo4.5l a wlalem rowne 5l, nie wiem skad ta roznica, po zlaniu starego plynu (niebieski jakis a wymienilem na rozowy jakis) najpierw splynela jakas breja lub cos podobnego, smierdzialo plynem nie olejem no ale na plyn to nie wygladalo.
A moze nic nie robic i nie wymieniac
Szykuje sie do wymiany chlodnicy wody w mojej X9 KJ...
nie cieknie, silnik sie nie grzeje, nawiew ok, ale zeszlej zimy wjechalem w mala zaspe sniegu i dopiero teraz zobaczylem co z czasem stalo sie z chlodnica. Mianowicie na dole calkowicie sie rozlazla i te male zeberka te blaszki miedzy slupkami sypia sie jak lupiez, na dolnej oslonie lezy tego dosc sporo a chlodnica widac ze sie sypie od dolu a slupki sie rozwarstwiaja.
Nie chcac tego zostawiac w takim stanie zastanawiam sie czy chlodnica od KL podejdzie wymiary niby te same ale cena inna (info alledrogo.pl), wiem ze jest roznica w chlodnicy automat lub manualna skrzynia biegow (w KJ jest tylko automat)
Dodatkowo jak zmienialem plyn na nowy wyplynelo tylko okolo4.5l a wlalem rowne 5l, nie wiem skad ta roznica, po zlaniu starego plynu (niebieski jakis a wymienilem na rozowy jakis) najpierw splynela jakas breja lub cos podobnego, smierdzialo plynem nie olejem no ale na plyn to nie wygladalo.
A moze nic nie robic i nie wymieniac
Jak się sypie to jeszcze tragedii nie ma, gorzej jak by ciekła. Kiedyś w GD tez mi się mocno sypała a wymieniłem dopiero jak pękła. Jeździj spokojnie . Breja powstała bo płyn swoje już odsłużył. Jak ja wymieniałem to spłynął cały czarny bez glutów. Wiatrak mi się nie załącza pewnie dlatego, że mam jeszcze webasto i tego płynu jest dość dużo w układzie. Wskaźnik temperatury lekko poniżej środka.
Xedos9 2.3 i 2.5 automat:
http://moto.allegro.pl/chlodnica-wody-m ... 72641.html
niby ta sama ale inne wymiary:
http://moto.allegro.pl/chlodnica-wody-m ... 05680.html
http://moto.allegro.pl/chlodnica-wody-m ... 72641.html
niby ta sama ale inne wymiary:
http://moto.allegro.pl/chlodnica-wody-m ... 05680.html
Możesz zapytać Wieśka – proponował mi kilka tygodni temu nową chłodnicę do KJ o ile mnie pamięć nie myli coś koło 350 PLN bo w mojej też się blaszki kruszą, choć płynu nie ubywa – zresztą widziałeś stan mojej chłodnicy
Pzdr!
Pzdr!
Podepnę się pod temat
Czy może mnie ktoś oświecić gdzie w 2,5 V6 znajduje się jakiś korek do spuszczenie płynu chłodzącego z układu?
Dziś szukałem i nic nie znalazłem Opaska na wężu dolnym co wchodzi w chłodnicę jest tak ustawiona, że ciężko do niej podejść :/
Macie jakieś patenty na wymianę
Czy może mnie ktoś oświecić gdzie w 2,5 V6 znajduje się jakiś korek do spuszczenie płynu chłodzącego z układu?
Dziś szukałem i nic nie znalazłem Opaska na wężu dolnym co wchodzi w chłodnicę jest tak ustawiona, że ciężko do niej podejść :/
Macie jakieś patenty na wymianę
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość