Problemy z chłodzeniem

Postprzez Lefty_X9 » 12 lis 2010, 10:00

Dzięki Janusz :)
Dziś będę kontynuował poszukiwania <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez cosmonauth » 30 maja 2012, 17:21

Witam
Ja mam inny problem. Układ zalany nowym płynem chłodniczym, ogrzewanie działa, wskaźnik temperatury cały czas w normie ale po dłuższej jeździe wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, oraz zauważyłem że górny wąż z chłodnicy jest gorący, a dolny jest zimny. Układ odpowietrzony.
Temperatura niby w normie (połowa skali) ale na postoju wiatrak się nie włącza (czekałem 25 minut).
Pytanie, termostat, pompa wody czy może uszczelka głowicy? (choć to ostatnie bym wykluczył)
Płyn chłodniczy ma normalny kolor, olej nie dostaje się do płynu i odwrotnie również..
pozdrawiam
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Marek 161BD081 » 30 maja 2012, 18:21

Możesz mieć też problem z korkiem na zbiorniczku jeśli otwiera się przy zbyt niskim ciśnieniu.
Norma to jest 0.9 bara.
Może spróbuj na początek podmiany jego na próbę na korek z innej Mazdy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez KAMIL Z » 30 maja 2012, 20:56

cosmonauth napisał(a):Witam
Ja mam inny problem. Układ zalany nowym płynem chłodniczym, ogrzewanie działa, wskaźnik temperatury cały czas w normie ale po dłuższej jeździe wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, oraz zauważyłem że górny wąż z chłodnicy jest gorący, a dolny jest zimny. Układ odpowietrzony.
Temperatura niby w normie (połowa skali) ale na postoju wiatrak się nie włącza (czekałem 25 minut).
Pytanie, termostat, pompa wody czy może uszczelka głowicy? (choć to ostatnie bym wykluczył)
Płyn chłodniczy ma normalny kolor, olej nie dostaje się do płynu i odwrotnie również..
pozdrawiam

tak jak kolega napisał, najpierw korek, a później to stawiam na źle odpowietrzony układ a na końcu termostat. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez cosmonauth » 30 maja 2012, 21:57

spróbujemy :) hmm z tym korkiem to dziwna sprawa, bo na zbiorniczku jest korek który powinien wytrzymywać wysokie ciśnienie, ale przecież poniżej korka jest wężyk upustowy którym w razie za wysokiego poziomu ucieka płyn ze zbiorniczka i jeśli powstanie wysokie cisnienie w zbiorniczku to i tak tym wężykiem ucieknie prawda?
Jutro spróbuję podmienić korki :)
w gruncie rzeczy, podczas obserwacji nie zauważyłem na żadnym z węży wysokiego cisnienia... nie wiem czy chłodzenie nie pracuje na obiegu silnik-nagrzewnica..
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Tomas2000 » 30 maja 2012, 22:38

Ja miałem tak samo waliło korkiem, wężyk nic nie dawał przy takim ciśnieniu. Wymiana korka za 10 zł i spokój...
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez cosmonauth » 30 maja 2012, 23:10

mi wali wężykiem :) bardziej martwi mnie brak reakcji wentylatora oraz to że wąż dolny wychodzący z chłodnicy jest zimny
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez KAMIL Z » 30 maja 2012, 23:19

jak byś kupował korek to oryginalny a nie za 10 zł bo ja za swój dałem prawie 50zł. Jak odpowietrzałeś układ? Wentylator w ogóle działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Postprzez radar88 » 30 maja 2012, 23:45

cosmonauth napisał(a):mi wali wężykiem :) bardziej martwi mnie brak reakcji wentylatora oraz to że wąż dolny wychodzący z chłodnicy jest zimny


Termostat
W CS 55zł + 15wys
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Marek 161BD081 » 31 maja 2012, 07:24

Na początek wypożycz po prostu sobie korek (sprawny!) od kogoś do testów i będziesz wiedział.
A czy to będzie X9 czy 323F to niewielka różnica (w 323F BA akurat jest na 1.1 bara – patrz oznaczenie na korku)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 1 cze 2012, 08:42

korek też, ale bardziej termostat, układ odpowietrza się samoczynnie, po 25min już powinien być odpowietrzony. Zwłaszcza jak mówisz że dolny wąż masz zimny, to winny będzie termostat. Nawet bez ciśnienia powinien się otwierać. Trochę walczyłem z silnikami serii K, wszystkimi już :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 1 cze 2012, 10:51

Jakby miał uszkodzony termostat to raczej też temperatura na wskaźniku wędrowałaby do góry.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 1 cze 2012, 11:18

Marek 161BD081 napisał(a):Jakby miał uszkodzony termostat to raczej też temperatura na wskaźniku wędrowałaby do góry.

Nie, wiem z własnego doświadczenia.

Termostat na milion procent, wymień i będzie ok.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez cosmonauth » 16 cze 2012, 10:40

jednak korek przepuszczał :) wszystko śmiga jak należy
Dzięki!
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Marek 161BD081 » 16 cze 2012, 10:51

cosmonauth napisał(a):jednak korek przepuszczał

Hehe – i wyszło na moje <jupi>
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 16 cze 2012, 23:30

Marek 161BD081 napisał(a):
;P ;P :P :P <zawstydzony> <zawstydzony> <spoko> <spoko>

Lecz objawy identyczne jak w moim przypadku
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez joka33 » 9 lis 2012, 19:56

Witam, od kilku dni mam problem z temperaturą tzn. w trakcie jazdy kiedy włączam ogrzewanie i nawiew temperatura rośnie na max. po wyłączeniu kreska wraca na normalny poziom, w korkach na światłach dzieje się tak samo, miał ktoś z Was podobne objawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez joka33 » 27 lis 2012, 20:06

Uszkodzony termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 05:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez zibi626 » 30 sty 2013, 10:12

Panowie,mam taką sprawę ostatnio w drodze na Zakopiance wskazówka temp. podeszła do mniej więcej 3/4 skali po czym po chwili wróciła do swojej normalnej pozycji, jednak po jakimś czasie znów podeszła wyżej i tak w kółko. Po dojechaniu do celu kiedy auto ostygło otwarłem korek wyrównawczy – płyn jest, otwieram korek w silniku – pusto :/ więc dolałem troszkę dynagelu. Ogrzewanie (na full) w środku było złe, droga do pracy = 11km i nagrzało się powietrze,ale daleko do ciepłego( w Cronosie na tym dystansie muszę regulować do 3/4 bo tak grzało). Pytanie co to może być ? termostat? źle odpowietrzony? Dlaczego z silnika ubywa płyn a w wyrównawczym jest ? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez KAMIL Z » 30 sty 2013, 18:51

zibi626 napisał(a):Panowie,mam taką sprawę ostatnio w drodze na Zakopiance wskazówka temp. podeszła do mniej więcej 3/4 skali po czym po chwili wróciła do swojej normalnej pozycji, jednak po jakimś czasie znów podeszła wyżej i tak w kółko. Po dojechaniu do celu kiedy auto ostygło otwarłem korek wyrównawczy – płyn jest, otwieram korek w silniku – pusto :/ więc dolałem troszkę dynagelu. Ogrzewanie (na full) w środku było złe, droga do pracy = 11km i nagrzało się powietrze,ale daleko do ciepłego( w Cronosie na tym dystansie muszę regulować do 3/4 bo tak grzało). Pytanie co to może być ? termostat? źle odpowietrzony? Dlaczego z silnika ubywa płyn a w wyrównawczym jest ? :|

wydaje mi się ze gdzieś ubyło ci płynu albo ubywa cały czas. a jak dodajesz gazu to z wyrównawczego wtedy powinno zabierać. no i prawdopodobnie trochę układ się zapowietrzył. dolej tyle płynu az przestanie ubywać, jak będzie pełny to w wyrównawczym tez pójdzie do góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2011, 23:29
Posty: 54
Skąd: Opoczno
Auto: Xedos 9 2.5V6 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9