Problemy z chłodzeniem
Witam
Ja mam inny problem. Układ zalany nowym płynem chłodniczym, ogrzewanie działa, wskaźnik temperatury cały czas w normie ale po dłuższej jeździe wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, oraz zauważyłem że górny wąż z chłodnicy jest gorący, a dolny jest zimny. Układ odpowietrzony.
Temperatura niby w normie (połowa skali) ale na postoju wiatrak się nie włącza (czekałem 25 minut).
Pytanie, termostat, pompa wody czy może uszczelka głowicy? (choć to ostatnie bym wykluczył)
Płyn chłodniczy ma normalny kolor, olej nie dostaje się do płynu i odwrotnie również..
pozdrawiam
Ja mam inny problem. Układ zalany nowym płynem chłodniczym, ogrzewanie działa, wskaźnik temperatury cały czas w normie ale po dłuższej jeździe wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, oraz zauważyłem że górny wąż z chłodnicy jest gorący, a dolny jest zimny. Układ odpowietrzony.
Temperatura niby w normie (połowa skali) ale na postoju wiatrak się nie włącza (czekałem 25 minut).
Pytanie, termostat, pompa wody czy może uszczelka głowicy? (choć to ostatnie bym wykluczył)
Płyn chłodniczy ma normalny kolor, olej nie dostaje się do płynu i odwrotnie również..
pozdrawiam
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
Możesz mieć też problem z korkiem na zbiorniczku jeśli otwiera się przy zbyt niskim ciśnieniu.
Norma to jest 0.9 bara.
Może spróbuj na początek podmiany jego na próbę na korek z innej Mazdy?
Norma to jest 0.9 bara.
Może spróbuj na początek podmiany jego na próbę na korek z innej Mazdy?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
cosmonauth napisał(a):Witam
Ja mam inny problem. Układ zalany nowym płynem chłodniczym, ogrzewanie działa, wskaźnik temperatury cały czas w normie ale po dłuższej jeździe wywala mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, oraz zauważyłem że górny wąż z chłodnicy jest gorący, a dolny jest zimny. Układ odpowietrzony.
Temperatura niby w normie (połowa skali) ale na postoju wiatrak się nie włącza (czekałem 25 minut).
Pytanie, termostat, pompa wody czy może uszczelka głowicy? (choć to ostatnie bym wykluczył)
Płyn chłodniczy ma normalny kolor, olej nie dostaje się do płynu i odwrotnie również..
pozdrawiam
tak jak kolega napisał, najpierw korek, a później to stawiam na źle odpowietrzony układ a na końcu termostat.
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
spróbujemy hmm z tym korkiem to dziwna sprawa, bo na zbiorniczku jest korek który powinien wytrzymywać wysokie ciśnienie, ale przecież poniżej korka jest wężyk upustowy którym w razie za wysokiego poziomu ucieka płyn ze zbiorniczka i jeśli powstanie wysokie cisnienie w zbiorniczku to i tak tym wężykiem ucieknie prawda?
Jutro spróbuję podmienić korki
w gruncie rzeczy, podczas obserwacji nie zauważyłem na żadnym z węży wysokiego cisnienia... nie wiem czy chłodzenie nie pracuje na obiegu silnik-nagrzewnica..
Jutro spróbuję podmienić korki
w gruncie rzeczy, podczas obserwacji nie zauważyłem na żadnym z węży wysokiego cisnienia... nie wiem czy chłodzenie nie pracuje na obiegu silnik-nagrzewnica..
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
mi wali wężykiem bardziej martwi mnie brak reakcji wentylatora oraz to że wąż dolny wychodzący z chłodnicy jest zimny
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
cosmonauth napisał(a):mi wali wężykiem bardziej martwi mnie brak reakcji wentylatora oraz to że wąż dolny wychodzący z chłodnicy jest zimny
Termostat
W CS 55zł + 15wys
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na początek wypożycz po prostu sobie korek (sprawny!) od kogoś do testów i będziesz wiedział.
A czy to będzie X9 czy 323F to niewielka różnica (w 323F BA akurat jest na 1.1 bara – patrz oznaczenie na korku)
A czy to będzie X9 czy 323F to niewielka różnica (w 323F BA akurat jest na 1.1 bara – patrz oznaczenie na korku)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
korek też, ale bardziej termostat, układ odpowietrza się samoczynnie, po 25min już powinien być odpowietrzony. Zwłaszcza jak mówisz że dolny wąż masz zimny, to winny będzie termostat. Nawet bez ciśnienia powinien się otwierać. Trochę walczyłem z silnikami serii K, wszystkimi już
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Jakby miał uszkodzony termostat to raczej też temperatura na wskaźniku wędrowałaby do góry.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Jakby miał uszkodzony termostat to raczej też temperatura na wskaźniku wędrowałaby do góry.
Nie, wiem z własnego doświadczenia.
Termostat na milion procent, wymień i będzie ok.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
jednak korek przepuszczał wszystko śmiga jak należy
Dzięki!
Dzięki!
Wojtek
- Od: 11 wrz 2011, 19:53
- Posty: 36
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93
cosmonauth napisał(a):jednak korek przepuszczał
Hehe – i wyszło na moje
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):
Lecz objawy identyczne jak w moim przypadku
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam, od kilku dni mam problem z temperaturą tzn. w trakcie jazdy kiedy włączam ogrzewanie i nawiew temperatura rośnie na max. po wyłączeniu kreska wraca na normalny poziom, w korkach na światłach dzieje się tak samo, miał ktoś z Was podobne objawy?
- Od: 5 lip 2007, 05:30
- Posty: 36
- Skąd: Lublin
- Auto: Touareg V8
Panowie,mam taką sprawę ostatnio w drodze na Zakopiance wskazówka temp. podeszła do mniej więcej 3/4 skali po czym po chwili wróciła do swojej normalnej pozycji, jednak po jakimś czasie znów podeszła wyżej i tak w kółko. Po dojechaniu do celu kiedy auto ostygło otwarłem korek wyrównawczy – płyn jest, otwieram korek w silniku – pusto :/ więc dolałem troszkę dynagelu. Ogrzewanie (na full) w środku było złe, droga do pracy = 11km i nagrzało się powietrze,ale daleko do ciepłego( w Cronosie na tym dystansie muszę regulować do 3/4 bo tak grzało). Pytanie co to może być ? termostat? źle odpowietrzony? Dlaczego z silnika ubywa płyn a w wyrównawczym jest ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Panowie,mam taką sprawę ostatnio w drodze na Zakopiance wskazówka temp. podeszła do mniej więcej 3/4 skali po czym po chwili wróciła do swojej normalnej pozycji, jednak po jakimś czasie znów podeszła wyżej i tak w kółko. Po dojechaniu do celu kiedy auto ostygło otwarłem korek wyrównawczy – płyn jest, otwieram korek w silniku – pusto :/ więc dolałem troszkę dynagelu. Ogrzewanie (na full) w środku było złe, droga do pracy = 11km i nagrzało się powietrze,ale daleko do ciepłego( w Cronosie na tym dystansie muszę regulować do 3/4 bo tak grzało). Pytanie co to może być ? termostat? źle odpowietrzony? Dlaczego z silnika ubywa płyn a w wyrównawczym jest ?
wydaje mi się ze gdzieś ubyło ci płynu albo ubywa cały czas. a jak dodajesz gazu to z wyrównawczego wtedy powinno zabierać. no i prawdopodobnie trochę układ się zapowietrzył. dolej tyle płynu az przestanie ubywać, jak będzie pełny to w wyrównawczym tez pójdzie do góry.
- Od: 17 sie 2011, 23:29
- Posty: 54
- Skąd: Opoczno
- Auto: Xedos 9 2.5V6 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości