Strona 1 z 2

Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 6 lut 2011, 16:02
przez Przybył2
Witam serdecznie od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem xedosa 9 2,5 v6 TA

Na wstępie przeproszę o ponowienie tematu EGR-a ale korzystałem z wyszukiwarki i nie znalazłem potrzebnych info

Mianowicie miałem stanowczo za wysokie obroty biegu jałowego ,w granicach 1,5kk do 2,5kk ,na benie i gazie w poszukiwaniu problemu zabrałem się za rozbieranie , a więc zwaliłem kolektor ssący i ....
sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza czy coś takiego , (znajdujący się pod przepustnicą ) działa ale nie było do niego podłączonych węży od płynu chłodzącego ( nie wiem czy mają być podłączone czy nie ) (w 323F były)
działo to w ten sposób że sprężynka bimetalowa pod wpływem temperatury płynu chłodzącego ,gdy jest zimny otwiera zawór i dostarcza dodatkowego powietrza a zamyka gdy jest ciepły ,przy czym nie wiem czy owy zawór powinien być podłączony do egr-u również wężem wodnym czy nie, generalnie któryś z poprzednich właścicieli przy tym grzebał i zaślepił egr , z tym że nie wiem czy popodłanczał wszystko tak jak powinien , i dlatego moja prośba o rzucenie trochę światła na mnie w kwestii podłączenia tego wszystkiego w całość

Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź

Re: Problem z poprawnym podłączeniem kiedyś zaślepionego egr-u

PostNapisane: 6 lut 2011, 17:16
przez Wodzu
Schematy podciśnień
Obrazek
Obrazek
EGR nie ma nic wspólnego z wodą.
Podłącz węże do przepustnicy.
Pozdrawiam

Re: Problem z poprawnym podłączeniem kiedyś zaślepionego egr-u

PostNapisane: 6 lut 2011, 20:11
przez Przybył2
WODZU DZIĘKI ŚLICZNE właśnie tego drugiego schematu potrzebowałem jestem twoim dłużnikiem

Re: Problem z poprawnym podłączeniem kiedyś zaślepionego egr-u

PostNapisane: 6 lut 2011, 20:53
przez Wodzu
Dowody wdzieczności w browarach przyjmóje. Zart. Nie ma sprawy,

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 7 lut 2011, 18:15
przez Przybył2
Wodzu jak najbardziej w browarach się rozliczę jak będę w okolicach Szczecina.

a wiesz może co oznacza kod (prawdopodobnie) 589 (to znaczy pięć krótkich, osiem krótkich, dziewięć krótkich)

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 7 lut 2011, 18:34
przez Przybył2
P0589 Ogranicznik prędkości Wielofunkcyjny wprowadzony B Obwód , tylko czego to dotyczy , co zrobić żeby usunąć ten błąd

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 7 lut 2011, 18:47
przez Wodzu
zapraszam serdecznie. Oglądne sobie autko. Co do kodu to jakos zle zczytales, nagraj i wrzuc na youtube. Nigdy nie spotkalem sie z takim bledem i nie ma opisu w serwisówce. Pozdro

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 7 lut 2011, 23:39
przez Przybył2
mam nagrane tylko nie bardzo umiem wrzucać to na strony typu youtobe mogę wysłać ci na przykład mailem ??

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 00:14
przez Wodzu
Ok. Pod avatarem jest prv. Podam ci maila.

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 00:19
przez Przybył2
dobra już mi moja młoda wrzuciła puszczam linka http://w905.wrzuta.pl/film/6lEf78pVLOx/ ... _kod_bledu

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 18:16
przez Wodzu
z ktorego roku jest xedos?
Do roku 1996 było OBD-I
później OBD-II
Mój jest z 99r i mruga tak, przykład kodu P0325
1 długie =0, 1 długie= kod z przedziału P0, 3 krótkie =3, 1 długie = kod przedziału P0, 2 krótkie =2, 1 długie kod z przedziału P0, 5 krótkich.
Pierw myślałem ze to 4 kody 2 cyfrowe a to jeden 4 cyfrowy.

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 21:57
przez Przybył2
OBD 1 , z roku 93

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 23:13
przez Wodzu

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 8 lut 2011, 23:17
przez radar88
Według mnie kody 15,18,19.
Nie wiem czy przypadkiem 15 to nie była przepływka...nie pamiętam już a nie sprawdzę bo nie mam jak.

Pozdrawiam,
radar88

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 9 lut 2011, 19:53
przez Przybył2
Chłopaki a jak skasować błędy ??

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 9 lut 2011, 20:15
przez radar88
Odłącz klemę + od akumulatora,wciśnij pedał hamulca na 30 sekund,podłącz klemę.
Lecz jeżeli coś jest nie tak to błędy wrócą przy odpaleniu auta i przejechaniu się kawałek.

Pozdrawiam,
radar88

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 10 lut 2011, 06:39
przez Przybył2
Wielkie dzięki , no i właśnie chodzi o to żeby wróciły , bo w między czasie mogłem coś już naprawić i nie wiem czy błędy same się usuwają czy trzeba je kasować ? dla 100% pewności skasuje i sprawdzę jeszcze raz

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 10 lut 2011, 16:56
przez radar88
Po jakimś czasie teoretycznie powinny się skasować,chociaż pamiętam jak odłączyłem przepływkę i podłączyłem z powrotem to się nie usunął. Skasować zawsze można.

Pozdrawiam

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 10 lut 2011, 20:43
przez Wodzu
Czy ECU ma błędy czy nie można prosto sprawdzić. Podepnij na stałe diodę w złącze nie mostkująć TEN i GND. Jak sie pojawi jaki kolwiek błąd dioda zaświeci się działa jak Check Engine) i będzie na stałe. Na zapłonie sprawdzaj podzespoły które podejrzewasz, że są trefne, jak dioda zgaśnie tzn tarfiłeś :)

Re: Problem z EGR ( 2,5V6 KL)

PostNapisane: 10 lut 2011, 23:15
przez Przybył2
no dzięki wielki chłopaki , na pewno skorzystam sobota już tuż tuż , więc mam nadzieję , że okiełznam te bestię