Dymi na niebiesko [TA KL]

Postprzez j4ku3 » 25 lip 2010, 12:56

Koledzy, ogarnąłem już swoją Millenke ;D Nie wyrzuca mi już wody – przyczyną był niewłaściwy korek wlewu, bez "grzybka". Termostat od kolegi Radar88 czeka jeszcze na montaż. Został do wymiany przepływomierz powietrza.

Jak pamiętacie autko długo stało, po odpaleniu kopci mi na czarno-niebiesko. Czarny dym to z pewnością wina przepływomierza, a niebieski... Chodzi mi po głowie zalanie auta "mega" gęstym olejem LUBRO 20W/50. Boje się takiego eksperymentu w moim aucie. Przyznam się szczerze, że już nie raz reanimowałem motory w taki sposób, ale na tym polega moja praca.

Smart – sprawiam wrażenie jak by nie palił na jakiś cylinder: świece stopione, ciężko było nawet nazwać je świecami, bo w żadnym stopniu ich nie przypominały. Wymieniłem świece, olej LUBRO i jak ręką odjął, nie kopci, kompresje trzyma.
Opel Sintra 3.0 MV6, złapała panewka. Wymienione pierścionki, panewka i wiele innych. Zapchany filtr oleju pokazywał mi za małe ciśnienie oleju na wolnych obrotach. Dostała olej LUBRO, nowy filtr oleju i objawy minęły.

Koledzy pomocy! Zalać Millenke LUBRO i ew. później zmienić na jakiś 10W/40? Wiem, że nie zmienia się z gorszego na lepszy. Myślałem teraz nad okresem letnim o LUBRO, zimą zmiana na 10W/40 np. CASTROLA. Różne są opinie o olejach, jedni wolą LOTOSa, inni CASTROLA. Lałem do BETKI CASTROLA 10W/40 i nie miałem żadnych problemów.

Jeszcze raz proszę o pomoc! Z góry bardzo Wam dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
KUBA
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 25 lip 2010, 17:50

Na niebieski dym pomoże jedynie wymiana pierscieni.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 25 lip 2010, 20:00

Wodzu pomijając wymianę pierścionków, warto zaryzykować? Ten olej kosztuje chyba 45 zł jak dobrze pamiętam za bańkę 5l.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 25 lip 2010, 20:09

Kuba nie wiem czy bym ryzykował.Gęstszy olej może po uszczelniać jakieś szpary i nie równości a później po wymianie na rzadszy i tak Ci to wszystko wypuka/wymyje i tak więc nie wiem czy warto jest to robić
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Janusz626 » 26 lip 2010, 12:01

Kuba jesli masz praktyke z tym olejem (ja pierwsze slysze o LUBRO) i wiesz ze nie raz zadzialalo/pomoglo to nic nie stoi na przeszkodzie zeby go zastosowac wX9. Jednak mysle ze to nie naprawi silnika tylko zlikwiduje objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9