[TA KL] Wyrzuca wodę z układu – czy to uszczelka pod głowicą?
Koledzy mam kolejny problem na mojej nie łatwej drodze do szczęścia podczas ogarniania Millenki. Wyrzuca mi wodę z układu przez wężyk odpowietrzający wychodzący ze zbiorniczka wyrównawczego. W momencie kiedy dodam gazu wszystko jest ok. natomiast kiedy puszczam pedał gazu, auto schodzi z obrotów (ciepły silnik) wyrzuca mi wodę w/w wężykiem. Jaka może być przyczyna? Uszczelka pod głowicą?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Kuba a nie masz za dużo płynu w zbiorniczku
Bo jak będziesz miał za dużo to przy wolnych obrotach może go wyrzuć chyba że masz zapowietrzony układ
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Naprawiłem kilka elementów. Jakie spostrzeżenia:
– miałem niewłaściwy korek od zbiorniczka wyrównawczego bez tego "grzybka" co powodowało puszczanie wody wężykiem. Zmieniłem korek, woda kapie odrobinkę, ale cały czas jej ubywa. Odkręciłem oba korki, odpaliłem auto i obserwowałem co dzieje się w środku. W zbiorniczku wyrównawczym zero reakcji. W króćcu od strony rozrządu woda podeszła pod sam "korek" i drobinki kropelek wypryskiwały z niego. Nie bomblowało.
Po jeździe testowej ok. 20 km, zaobserwowałem, że w zbiorniczku woda jest, natomiast od strony rozrządu susza. Dodam, że nie mam termostatu.
– miałem niewłaściwy korek od zbiorniczka wyrównawczego bez tego "grzybka" co powodowało puszczanie wody wężykiem. Zmieniłem korek, woda kapie odrobinkę, ale cały czas jej ubywa. Odkręciłem oba korki, odpaliłem auto i obserwowałem co dzieje się w środku. W zbiorniczku wyrównawczym zero reakcji. W króćcu od strony rozrządu woda podeszła pod sam "korek" i drobinki kropelek wypryskiwały z niego. Nie bomblowało.
Po jeździe testowej ok. 20 km, zaobserwowałem, że w zbiorniczku woda jest, natomiast od strony rozrządu susza. Dodam, że nie mam termostatu.
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Sądząc po objawach to na moje oko pompa wodna ci padła kolego albo masz któryś wąż zatkany
na wolnych obrotach po odkręceniu korka w wyrównawczym nic się nie dzieje
jak lekko dodasz gazu to musi być widać żę wody ci przybyło (a nie jak piszesz że ubywa) jak odpuścisz to poziom opada nieznacznie
weź posporawdzaj te cienkie wężyki od baniaczka czy są drożne na twoim miejscu bym wyjął chłodnice z auta
i tesz ją sprawdził przepłukał wężem ogrodowym...
Ja napełniam układ zawsze bardzo długo przez ten korek między głowicami
nalewam tam płynu do pełna podpompowywuje sobie wężem dolnym od chłodnicy
to mi zasze jakieś bąbelki tam wypłyną, na koniec ściskam wąż tak żeby płyn podszedł do góry i szczelnie zakrecam korek
uruchamiam silnik i kontroluje co się dzieje w wyrównawczym do momentu włączenia wiatraka
raz mi się zdarzyło że jeszcze na drugi dzień musiałem dolać do baniaka
na wolnych obrotach po odkręceniu korka w wyrównawczym nic się nie dzieje
jak lekko dodasz gazu to musi być widać żę wody ci przybyło (a nie jak piszesz że ubywa) jak odpuścisz to poziom opada nieznacznie
weź posporawdzaj te cienkie wężyki od baniaczka czy są drożne na twoim miejscu bym wyjął chłodnice z auta
i tesz ją sprawdził przepłukał wężem ogrodowym...
Ja napełniam układ zawsze bardzo długo przez ten korek między głowicami
nalewam tam płynu do pełna podpompowywuje sobie wężem dolnym od chłodnicy
to mi zasze jakieś bąbelki tam wypłyną, na koniec ściskam wąż tak żeby płyn podszedł do góry i szczelnie zakrecam korek
uruchamiam silnik i kontroluje co się dzieje w wyrównawczym do momentu włączenia wiatraka
raz mi się zdarzyło że jeszcze na drugi dzień musiałem dolać do baniaka
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Kuba załóż ten termostat ode mnie,ponieważ mały obieg zawsze będzie działał i w zbiorniczku wodę będziesz miał zawsze,co do króćca (ten koło rozrządu) często jest tak że tam wody brak,zauważyłem to samo lecz po długim namyśle doszedłem do wniosku że podczas pracy silnika pompa pompuje płyn na okrągło i po wyłączeniu silnika płyn spływa do chłodnicy i w króćcu będzie sucho przez co wnioskuję że w układzie jest jeszcze trochę powietrza,więc dolewaj,odpalaj na chwile motor,dolewka i aż do skutku.
Co do termostatu,masz przez cały czas otwarty obieg a wentylator się załącza
Pytam z ciekawości 
Co do termostatu,masz przez cały czas otwarty obieg a wentylator się załącza
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sds12 nie koniecznie musi to być pompa mogą być to węże tak jak piszesz albo ma dziurawą chłodnicę tak jak ja miałem 300km i dolewka bo wody brakowało.
W zbiorniczku wyrównawczym woda zawsze powinna być chyba że ma za mało płynu w dużym obiegu.
Kuba co do wyciągania chłodnicy pamiętaj bez odkręcenia wentylatorów jej nie wyjmiesz(jednego mnie się nie udało odkręcić i uszkodziłem chłodnicę od klimy
)
W zbiorniczku wyrównawczym woda zawsze powinna być chyba że ma za mało płynu w dużym obiegu.
Kuba co do wyciągania chłodnicy pamiętaj bez odkręcenia wentylatorów jej nie wyjmiesz(jednego mnie się nie udało odkręcić i uszkodziłem chłodnicę od klimy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
A to Ciekawe bo w brew pozorom i tak w pewnym momencie na pewno silnik osiąga temp i chłodzenie się powinno załączać,lecz nie wiem jak to działa z webastem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
U siebie wywaliłem starą chłodnicę zasyfiałą i zgnitą
Nie ciekła ale objawy były takie, poprzejechaniu około 25km podjeżdzam pod dom
na luzie otwieram bramę i potem garaż trwa to może 3min i wentylator załącza się 2 razy w tym czasie
Po wymianie musiałem sie trochę nastarać żeby się ten wentylatorek załączył
Jadąć w ciepły dzień bez kręcenia silnika na wysokie obroty i eksremalnych obciążeń samochodu
nie zauważyłem żeby się ten wentylator wogóle załaczał chyba że kęci sie jakos powoli
że go nie słyszę... Czy wogóle to możliwe żeby kręcił sie wolniej??
Na wskaźniku nie widzę różnicy wskazówka w 2/3 drogi na góre
no może ociupinkę niżej
W trybie testowym po rószeniu przepustnicą właczają sie oby dwa śmigła więc na bank działają
Nie ciekła ale objawy były takie, poprzejechaniu około 25km podjeżdzam pod dom
na luzie otwieram bramę i potem garaż trwa to może 3min i wentylator załącza się 2 razy w tym czasie
Po wymianie musiałem sie trochę nastarać żeby się ten wentylatorek załączył
Jadąć w ciepły dzień bez kręcenia silnika na wysokie obroty i eksremalnych obciążeń samochodu
nie zauważyłem żeby się ten wentylator wogóle załaczał chyba że kęci sie jakos powoli
że go nie słyszę... Czy wogóle to możliwe żeby kręcił sie wolniej??
Na wskaźniku nie widzę różnicy wskazówka w 2/3 drogi na góre
no może ociupinkę niżej
W trybie testowym po rószeniu przepustnicą właczają sie oby dwa śmigła więc na bank działają
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Jak masz dobry wentylator i nie jest on zasyfiały słyszeć go nie będziesz. Ja po wymianie chłodnicy wraz z wentylatorami nic nie słyszę a przed wymianą było go słychać że ho ho.Teraz mam ciszę i spokój (pomijając kolektor wydechowy),auto się nie przegrzewa,nie ma sauny z pod maski i utrzymuje temperaturę tak jak potrzeba.
Wentylator się raczej wolniej kręcić nie może
Pamiętaj że prędkość 50km/h to już daje na tyle powietrza że silnik się będzie chłodził samym powietrzem z grilla. U mnie przed wymianą chłodnicy po krótkim postoju temperatura się podnosiła dosłownie w chwilę a po ruszeniu i przejechaniu się troszkę (ok 70km/h) temperatura zaczęła opadać.
Wentylator się raczej wolniej kręcić nie może
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ale ja nie wymieniałem wentylatora
mam ten sam który był i jak się włanczał to go było słychać w kabinie z pozamykanymi szybami
pewno dodatkowo chałasuje bo ma urwane jedne ucho i dodatkowo sobie wibruje
mam ten sam który był i jak się włanczał to go było słychać w kabinie z pozamykanymi szybami
pewno dodatkowo chałasuje bo ma urwane jedne ucho i dodatkowo sobie wibruje
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
To może się nie załącza,a podłączyłeś go
Może termostat sobie padł,lecz jak utrzymuje Ci się temperaturę to trochę dziwne.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
oj
albo nie czytasz ze zrozumieniem
albo ja nie kapuje sterowania wentylatorami
jak zepnę TEN i GND i wcisnę gaz to kręcą się dwa głowny i ten od klimy
my sobie tu gadu gadu a założyciel wątku pewnie sobie już poradził z problemem
albo nie czytasz ze zrozumieniem
albo ja nie kapuje sterowania wentylatorami
jak zepnę TEN i GND i wcisnę gaz to kręcą się dwa głowny i ten od klimy
my sobie tu gadu gadu a założyciel wątku pewnie sobie już poradził z problemem
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Faktycznie że napisałeś VineToo 
U mnie załącza się tylko jeden ten główny a od klimy już nie bo jej nie mam
Zastanawiam się czy może nie połączyć tego wentylatora od klimy z głównym aby oba kręciły bo nie wiem kiedy naprawię chłodnicę od klimy
U mnie załącza się tylko jeden ten główny a od klimy już nie bo jej nie mam
Zastanawiam się czy może nie połączyć tego wentylatora od klimy z głównym aby oba kręciły bo nie wiem kiedy naprawię chłodnicę od klimy
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Niemasz w serii czy nie działa bo nie ma gazu?
Moja klima też nie działa...
Chłodnica co od ciebie kupiłem narazie czeka aż wybitny specjalista
wróci z urlopu
normalnie ten wentylator się nie włancza bo nie mam gazu
w trybie serwisowym jednak się kręci
Moja klima też nie działa...
Chłodnica co od ciebie kupiłem narazie czeka aż wybitny specjalista
wróci z urlopu
normalnie ten wentylator się nie włancza bo nie mam gazu
w trybie serwisowym jednak się kręci
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Koledzy nie wiem jak to zrobiłem, ale możliwe, że niedostatecznie odpowietrzyłem układ i dolewając sukcesywnie wodę w końcu ma tyle ile potrzeba już bez pęcherzyków powietrza. Dzisiaj zrobiłem ok. 50km, różnymi stylami jazdy i po wystygnięciu silnika ku mojemu zaskoczeniu widziałem wodę pod jednym jak i drugim korkiem
.
Aaa bym zapomniał, miałem w Madzi 2 korki, jeden z "grzybkiem, drugi bez. Ten z grzybkiem był na króćcu, a bez na zbiorniczku. Wywalało mi wodę, więc wywaliłem korek bez grzybka i zamontowałem z od Tico. Na tą chwilę wydaje mi się, że w tym od Tico sprężynka była za słaba i puszczała wodę. Teraz zamieniłem koreczki: na króćcu mam bez grzybka, a na zbiorniczku jest oryginalny z grzybem. Jak na razie wodę mam
Moja radość nie ma granic, tak się cieszę, że w końcu wyjechałem.. Od czerwca musiałem na nią patrzeć jak stoi pod domem
Na tą chwilę jeszcze wygląda nieciekawie, pęknięty tylny zderzak, przedni poszpachlowany, klapa bordowa, ale niebawem będzie cukiereczek 
Jutro umyję autko, zrobię kilka zdjęć i postaram się coś dodać

Aaa bym zapomniał, miałem w Madzi 2 korki, jeden z "grzybkiem, drugi bez. Ten z grzybkiem był na króćcu, a bez na zbiorniczku. Wywalało mi wodę, więc wywaliłem korek bez grzybka i zamontowałem z od Tico. Na tą chwilę wydaje mi się, że w tym od Tico sprężynka była za słaba i puszczała wodę. Teraz zamieniłem koreczki: na króćcu mam bez grzybka, a na zbiorniczku jest oryginalny z grzybem. Jak na razie wodę mam
Moja radość nie ma granic, tak się cieszę, że w końcu wyjechałem.. Od czerwca musiałem na nią patrzeć jak stoi pod domem
Jutro umyję autko, zrobię kilka zdjęć i postaram się coś dodać
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
No to cieszymy się razem z tobą
Na krućcu jest zwykły korek
na zbiorniczku ten z grzybkiem mój ma żółtą naklejkę na której wydrukowano 1.1 bar'a
przy odpowietrzaniu podkęć ogrzewanie w środku na max
no i obserwuj to jeszcze jakiś czas
przegrzanie KL równa się duży remont
Na krućcu jest zwykły korek
na zbiorniczku ten z grzybkiem mój ma żółtą naklejkę na której wydrukowano 1.1 bar'a
przy odpowietrzaniu podkęć ogrzewanie w środku na max
no i obserwuj to jeszcze jakiś czas
przegrzanie KL równa się duży remont
- Od: 17 kwi 2007, 20:50
- Posty: 145
- Skąd: GND
- Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin
Nie mam termostatu, więc duży obieg mam cały czas. Jedna sprawa mnie zastanawia, 12 sierpnia ok. godziny 20-21 postawiłem auto i poszedłem do domku. Rano do pracy na 6:30, ok. godziny 6 wyszedłem, sprawdzić czy mam wodę, była, a silnik jeszcze letni po całej nocy stania...?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość