[TA KL] Wyrzuca wodę z układu – czy to uszczelka pod głowicą?

Postprzez j4ku3 » 23 cze 2010, 23:59

Koledzy mam kolejny problem na mojej nie łatwej drodze do szczęścia podczas ogarniania Millenki. Wyrzuca mi wodę z układu przez wężyk odpowietrzający wychodzący ze zbiorniczka wyrównawczego. W momencie kiedy dodam gazu wszystko jest ok. natomiast kiedy puszczam pedał gazu, auto schodzi z obrotów (ciepły silnik) wyrzuca mi wodę w/w wężykiem. Jaka może być przyczyna? Uszczelka pod głowicą?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 24 cze 2010, 18:58

Kuba a nie masz za dużo płynu w zbiorniczku ?? Bo jak będziesz miał za dużo to przy wolnych obrotach może go wyrzuć chyba że masz zapowietrzony układ
Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 24 cze 2010, 20:59

Uszczelka pod glowicą L/P wtedy gdy:
1. śmierdzi spalinami ze zbiorniczka
2. ostro bombluje w zbiorniczku lub pojawiają się pęcherze
3. zbiera się maź pod korkiem wlewu oleju
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 12 sie 2010, 21:38

Naprawiłem kilka elementów. Jakie spostrzeżenia:

– miałem niewłaściwy korek od zbiorniczka wyrównawczego bez tego "grzybka" co powodowało puszczanie wody wężykiem. Zmieniłem korek, woda kapie odrobinkę, ale cały czas jej ubywa. Odkręciłem oba korki, odpaliłem auto i obserwowałem co dzieje się w środku. W zbiorniczku wyrównawczym zero reakcji. W króćcu od strony rozrządu woda podeszła pod sam "korek" i drobinki kropelek wypryskiwały z niego. Nie bomblowało.

Po jeździe testowej ok. 20 km, zaobserwowałem, że w zbiorniczku woda jest, natomiast od strony rozrządu susza. Dodam, że nie mam termostatu.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 10:13

Sądząc po objawach to na moje oko pompa wodna ci padła kolego albo masz któryś wąż zatkany
na wolnych obrotach po odkręceniu korka w wyrównawczym nic się nie dzieje
jak lekko dodasz gazu to musi być widać żę wody ci przybyło (a nie jak piszesz że ubywa) jak odpuścisz to poziom opada nieznacznie
weź posporawdzaj te cienkie wężyki od baniaczka czy są drożne na twoim miejscu bym wyjął chłodnice z auta
i tesz ją sprawdził przepłukał wężem ogrodowym...

Ja napełniam układ zawsze bardzo długo przez ten korek między głowicami
nalewam tam płynu do pełna podpompowywuje sobie wężem dolnym od chłodnicy
to mi zasze jakieś bąbelki tam wypłyną, na koniec ściskam wąż tak żeby płyn podszedł do góry i szczelnie zakrecam korek
uruchamiam silnik i kontroluje co się dzieje w wyrównawczym do momentu włączenia wiatraka
raz mi się zdarzyło że jeszcze na drugi dzień musiałem dolać do baniaka
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 10:23

Kuba załóż ten termostat ode mnie,ponieważ mały obieg zawsze będzie działał i w zbiorniczku wodę będziesz miał zawsze,co do króćca (ten koło rozrządu) często jest tak że tam wody brak,zauważyłem to samo lecz po długim namyśle doszedłem do wniosku że podczas pracy silnika pompa pompuje płyn na okrągło i po wyłączeniu silnika płyn spływa do chłodnicy i w króćcu będzie sucho przez co wnioskuję że w układzie jest jeszcze trochę powietrza,więc dolewaj,odpalaj na chwile motor,dolewka i aż do skutku.
Co do termostatu,masz przez cały czas otwarty obieg a wentylator się załącza ?? Pytam z ciekawości ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 10:27

sds12 nie koniecznie musi to być pompa mogą być to węże tak jak piszesz albo ma dziurawą chłodnicę tak jak ja miałem 300km i dolewka bo wody brakowało.
W zbiorniczku wyrównawczym woda zawsze powinna być chyba że ma za mało płynu w dużym obiegu.
Kuba co do wyciągania chłodnicy pamiętaj bez odkręcenia wentylatorów jej nie wyjmiesz(jednego mnie się nie udało odkręcić i uszkodziłem chłodnicę od klimy <płacze> )
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 13 sie 2010, 10:58

U mnie ani razu sie wentylator nie załączył. Pewnie dlatego, że mam Webasto i troche więcej wody w układzie.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 21:09

A to Ciekawe bo w brew pozorom i tak w pewnym momencie na pewno silnik osiąga temp i chłodzenie się powinno załączać,lecz nie wiem jak to działa z webastem.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 22:12

U siebie wywaliłem starą chłodnicę zasyfiałą i zgnitą
Nie ciekła ale objawy były takie, poprzejechaniu około 25km podjeżdzam pod dom
na luzie otwieram bramę i potem garaż trwa to może 3min i wentylator załącza się 2 razy w tym czasie
Po wymianie musiałem sie trochę nastarać żeby się ten wentylatorek załączył
Jadąć w ciepły dzień bez kręcenia silnika na wysokie obroty i eksremalnych obciążeń samochodu
nie zauważyłem żeby się ten wentylator wogóle załaczał chyba że kęci sie jakos powoli
że go nie słyszę... Czy wogóle to możliwe żeby kręcił sie wolniej??
Na wskaźniku nie widzę różnicy wskazówka w 2/3 drogi na góre
no może ociupinkę niżej
W trybie testowym po rószeniu przepustnicą właczają sie oby dwa śmigła więc na bank działają
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 22:23

Jak masz dobry wentylator i nie jest on zasyfiały słyszeć go nie będziesz. Ja po wymianie chłodnicy wraz z wentylatorami nic nie słyszę a przed wymianą było go słychać że ho ho.Teraz mam ciszę i spokój (pomijając kolektor wydechowy),auto się nie przegrzewa,nie ma sauny z pod maski i utrzymuje temperaturę tak jak potrzeba.
Wentylator się raczej wolniej kręcić nie może ;) Pamiętaj że prędkość 50km/h to już daje na tyle powietrza że silnik się będzie chłodził samym powietrzem z grilla. U mnie przed wymianą chłodnicy po krótkim postoju temperatura się podnosiła dosłownie w chwilę a po ruszeniu i przejechaniu się troszkę (ok 70km/h) temperatura zaczęła opadać.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 22:28

ale ja nie wymieniałem wentylatora
mam ten sam który był i jak się włanczał to go było słychać w kabinie z pozamykanymi szybami
pewno dodatkowo chałasuje bo ma urwane jedne ucho i dodatkowo sobie wibruje
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 22:29

To może się nie załącza,a podłączyłeś go ?? Może termostat sobie padł,lecz jak utrzymuje Ci się temperaturę to trochę dziwne.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 22:39

oj
albo nie czytasz ze zrozumieniem
albo ja nie kapuje sterowania wentylatorami
jak zepnę TEN i GND i wcisnę gaz to kręcą się dwa głowny i ten od klimy

my sobie tu gadu gadu a założyciel wątku pewnie sobie już poradził z problemem
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez radar88 » 13 sie 2010, 22:49

Faktycznie że napisałeś VineToo ;)
U mnie załącza się tylko jeden ten główny a od klimy już nie bo jej nie mam <płacze>
Zastanawiam się czy może nie połączyć tego wentylatora od klimy z głównym aby oba kręciły bo nie wiem kiedy naprawię chłodnicę od klimy :(
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 23:16

Niemasz w serii czy nie działa bo nie ma gazu?
Moja klima też nie działa...
Chłodnica co od ciebie kupiłem narazie czeka aż wybitny specjalista
wróci z urlopu
normalnie ten wentylator się nie włancza bo nie mam gazu
w trybie serwisowym jednak się kręci
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 13 sie 2010, 23:45

Koledzy nie wiem jak to zrobiłem, ale możliwe, że niedostatecznie odpowietrzyłem układ i dolewając sukcesywnie wodę w końcu ma tyle ile potrzeba już bez pęcherzyków powietrza. Dzisiaj zrobiłem ok. 50km, różnymi stylami jazdy i po wystygnięciu silnika ku mojemu zaskoczeniu widziałem wodę pod jednym jak i drugim korkiem <jupi>.

Aaa bym zapomniał, miałem w Madzi 2 korki, jeden z "grzybkiem, drugi bez. Ten z grzybkiem był na króćcu, a bez na zbiorniczku. Wywalało mi wodę, więc wywaliłem korek bez grzybka i zamontowałem z od Tico. Na tą chwilę wydaje mi się, że w tym od Tico sprężynka była za słaba i puszczała wodę. Teraz zamieniłem koreczki: na króćcu mam bez grzybka, a na zbiorniczku jest oryginalny z grzybem. Jak na razie wodę mam :)

Moja radość nie ma granic, tak się cieszę, że w końcu wyjechałem.. Od czerwca musiałem na nią patrzeć jak stoi pod domem :( Na tą chwilę jeszcze wygląda nieciekawie, pęknięty tylny zderzak, przedni poszpachlowany, klapa bordowa, ale niebawem będzie cukiereczek :D

Jutro umyję autko, zrobię kilka zdjęć i postaram się coś dodać :)
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 13 sie 2010, 23:56

No to cieszymy się razem z tobą :D

Na krućcu jest zwykły korek
na zbiorniczku ten z grzybkiem mój ma żółtą naklejkę na której wydrukowano 1.1 bar'a
przy odpowietrzaniu podkęć ogrzewanie w środku na max
no i obserwuj to jeszcze jakiś czas
przegrzanie KL równa się duży remont
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez j4ku3 » 14 sie 2010, 06:21

Nie mam termostatu, więc duży obieg mam cały czas. Jedna sprawa mnie zastanawia, 12 sierpnia ok. godziny 20-21 postawiłem auto i poszedłem do domku. Rano do pracy na 6:30, ok. godziny 6 wyszedłem, sprawdzić czy mam wodę, była, a silnik jeszcze letni po całej nocy stania...?
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez sds12 » 14 sie 2010, 09:39

Może masz synka w wieku dorastania?
sory nie mogłem się powstrzymać
ale w ten sposób ojciec mie kiedyś nakrył jak
szlifowałem tajniki nocnego drivingu
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9