Słabnący silnik

Postprzez Wodzu » 16 lip 2009, 21:18

Proszę o pomoc.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 17 lip 2009, 00:51

Odnosnie komputera i bledow w X9 w wersji po liftowej, zdaje mi sie ze juz jest chyba OBDII choc moge sie mylic, nie mam pewnosci ale masz wydruk i widac ze OBDI. Ale przy OBDII bledow sam klema nie skasujesz, u mnie wyszlo OBDII i blad stukowego po podpieciu nowego stukowego sam sie wykasowal co potwierdza OBDII. Biorac pod uwage twoja przypadlosc i objawy to jak w morde strzelil identycznie jak w mojej, wzialem diode i wymrugalo to samo jak w morde strzelil w twojej X9, moze sie uparlem i zawzialem i porownuje dolegliwosci twojej X9 zmoja X9, co prawda inne silniki no ale niby objawy te same.

Reasumujac, pojedz na wtyczke i skasuj bledy, kosztuje troche no ale co zrobic.

Wodzu napisał(a):jak komputer ma w pamieci bledy a silnik pracuje prawidlowo to komputer pracuje w trybie serwisowym??

no wlasnie jak sa bledy w PCM to tryb pracy silnika jest zmieniony, i tylko nam sie wydaje ze silnik pracuje ok, to nie sa bledy IMMO czy czegos tam maloznaczcego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mckoper » 18 lip 2009, 20:04

Janusz626 napisał(a):Reasumujac, pojedz na wtyczke i skasuj bledy, kosztuje troche no ale co zrobic.


Wybierz się do 3miasta na wakacje to skasuje Ci błędy za free ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Janusz626 » 18 lip 2009, 22:25

mckoper napisał(a):skasuje Ci błędy za free

posiadasz cos wlasnego ?? skanerek jakis ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez azalisz555 » 18 lip 2009, 22:40

może ja skorzystam xD prędzej sie tam dobije niż Ty do stolicy :):P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez mckoper » 19 lip 2009, 01:27

Janusz626 napisał(a):posiadasz cos wlasnego pytajnik skanerek jakis pytajnik oczko


tak, mam skaner :)


może ja skorzystam xD prędzej sie tam dobije niż Ty do stolicy usmiechjęzyk


heh :P
myślę, że będę pierwszy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Janusz626 » 19 lip 2009, 11:34

mckoper napisał(a):tak, mam skaner

mckoper pochwal sie skanerkiem, tez by sie przydal... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 19 lip 2009, 19:31

Tak jak sie domyslalem, odlaczenie aku i trzymanie hamulca skasowało błędy. Dioda nic nie wymrugała, natomiast jak dopalilem auto odrazu zaczela wymrugiwac te same 4 bledy. Dodatkowo silnik byl zimny i podczas sparawdzania strasznie klekotał :( nie wiem czy to czasem nie praca na stuku :(. Musze sie dobrac doknock sensora i go sprawdzic tak jak sugeruje Janusz626. Może tak jak u niego wadliwy jest knock sensor. No i na koniec objawy na zimnym wystepuja ale znacznie rzadziej niz przed wymiana sond a pogoda byla deszczowa, byc mozę ma to tez wplyw na zachowanie auta. Nie wiem co dalej robic! :(
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 20 lip 2009, 19:45

Sprawdzilem dzis nock sensor. Mierzyłem opornosc miedzy przewodem a masa silnika miernik pokazał przerwe :/. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Jak sądzicie.
Mój knock sensor ma jeden przewód a wtyczka wyglada tak:
Obrazek
A tak kostka
Obrazek
Na cieplym nie sprawdzalem do kosta nie chciala sie rozlaczyc :/
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 20 lip 2009, 19:51

Sprawdz miernikiem miedzy tym przewodem a masa silnika oczywiscie na wylaczonym silniku, to czy cieply wiele nie zmieni roznica bedzie jakies 50kohm czyli jakies 550-600 jesli to ta kostka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 20 lip 2009, 20:46

Janusz626 napisał(a):Sprawdz miernikiem miedzy tym przewodem a masa silnika oczywiscie na wylaczonym silniku

[quote="Wodzu"]Mierzyłem opornosc miedzy przewodem a masa silnika miernik pokazał przerwe :[/quote]
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 20 lip 2009, 21:18

:D :D sorki no tak :P
wiec przerwy nie powinno byc pod zadnym pozorem, powinna byc rezystancja j/w zreszta masz manuala powinno tam byc opisane jak sprawdzic stukowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 20 lip 2009, 21:26

Janusz626 napisał(a):zreszta masz manuala

Mam manuala ale do milleni i tam nie ma tego opisanego.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 20 lip 2009, 21:35

Wodzu napisał(a):Mam manuala ale do milleni

Wodzu jest, strona F2-59 do silnika KJ a Wiesiek powiedzial ze to samo.
a do silnika KL jest na stronie F1-46 i widac ze rezystancja jest taka sama,
ty Wodzu masz KF ale ja nie mam manuala do niego :( [/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 20 lip 2009, 21:44

Wsio jasne tylko, że moj jest jedno przewodowy :/. Ciekawe czy Wiesiek bedzie taki miał.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 20 lip 2009, 21:49

Wodzu napisał(a):Wsio jasne tylko, że moj jest jedno przewodowy

ale zasada dzialania czujnika jest taka sama, w KJ czy KL sa dwa przewody ktory jeden robi za ekran tego jednego co u ciebie, jest pusty bez zadnego odczytu na mierniku, nawet u mnie czy w KL czujnik tzn przewod ktory idzie do PCM jest jednoznacznie oznakowany tylko jednym wejsciem na PCM czyli odczyt PCM ze stukowym jest za pomoca jednego przewodu. Wiesiek napewno pomoze. Masz manuala do jakiegos KF ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 20 lip 2009, 21:53

Janusz626 napisał(a):Masz manuala do jakiegos KF

Nie :(
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 20 lip 2009, 22:00

Kurcze ja tez nie mam, jutro poszukam. Wal do wieska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez wojtek4ws » 21 lip 2009, 00:17

raczej Wiesiu nie ma jednoprzewodowego czujnika bo mial tylko do KL i KJ z czego KL ja zanabyłem, za kontrolę wyprzedzenia zapłonu odpowiada też czujnik położenia wału i moduł w aparacie zaplonowym, powiem szczerze że miałem też jakieś niestworzone stuki na zimnym silniku ale okazało się że to napinacz paska rozrządu był walniety –> błędne pokrycie impulsów z czujnika położenia wału i aparatu zapłonowego bo pasek luzował się w dowolnych miejscach, nie było żadnych błędów a nie dało się z tym żyć. zmiana czujnika stukowego delikatnie pomogła a wymiana napinacza sprawiła ciszę i MOC :)
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez steven » 21 lip 2009, 13:25

Wodzu tutaj masz rozpiskę pinów na komputerze, myślę, że to jest od Twojego silnika, o ile program mi się nie pomylił :) specjalnie dla Ciebie PDFik :p
http://wrzucacz.pl/recived/3981248175165

Instrukcja sprawdzania:
1) idziesz do apteki po igłe do strzykawek, kosztuje mało
2) kupujesz miernik, o ile go nie masz :) też w razie czego kosztuje nie więcej niż 20 zł, w zupełności wystarczy :)
3) pożyczasz oscyloskop :) – jakbyś chciał kupić to już więcej kosztuje – tylko go nie spal :)
4) dobierasz się do wiązki z komputerem i po koleji sprawdzasz wartości jakie masz na konkretnych pinach, zapisując każdą wartość :)
5) okaże się, które się nie zgadzają... wtedy pozostanie sprawdzenie tylko, czy kable po drodze gdzieś się nie przerwały, jeżeli nie, to sprawdzenie czujników, jak też okażą się dobre, to komputer...

więcej możliwości chyba nie ma :)

Powodzonka :)

acha skoro wyskoczyły Ci te 4 błędy po raz drugi, to najpierw sprawdź te komponenty na których miałeś te błędy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9