Słabnący silnik
Odnosnie komputera i bledow w X9 w wersji po liftowej, zdaje mi sie ze juz jest chyba OBDII choc moge sie mylic, nie mam pewnosci ale masz wydruk i widac ze OBDI. Ale przy OBDII bledow sam klema nie skasujesz, u mnie wyszlo OBDII i blad stukowego po podpieciu nowego stukowego sam sie wykasowal co potwierdza OBDII. Biorac pod uwage twoja przypadlosc i objawy to jak w morde strzelil identycznie jak w mojej, wzialem diode i wymrugalo to samo jak w morde strzelil w twojej X9, moze sie uparlem i zawzialem i porownuje dolegliwosci twojej X9 zmoja X9, co prawda inne silniki no ale niby objawy te same.
Reasumujac, pojedz na wtyczke i skasuj bledy, kosztuje troche no ale co zrobic.
no wlasnie jak sa bledy w PCM to tryb pracy silnika jest zmieniony, i tylko nam sie wydaje ze silnik pracuje ok, to nie sa bledy IMMO czy czegos tam maloznaczcego
Reasumujac, pojedz na wtyczke i skasuj bledy, kosztuje troche no ale co zrobic.
Wodzu napisał(a):jak komputer ma w pamieci bledy a silnik pracuje prawidlowo to komputer pracuje w trybie serwisowym??
no wlasnie jak sa bledy w PCM to tryb pracy silnika jest zmieniony, i tylko nam sie wydaje ze silnik pracuje ok, to nie sa bledy IMMO czy czegos tam maloznaczcego
Janusz626 napisał(a):Reasumujac, pojedz na wtyczke i skasuj bledy, kosztuje troche no ale co zrobic.
Wybierz się do 3miasta na wakacje to skasuje Ci błędy za free
może ja skorzystam xD prędzej sie tam dobije niż Ty do stolicy
:P
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Janusz626 napisał(a):posiadasz cos wlasnego pytajnik skanerek jakis pytajnik oczko
tak, mam skaner
może ja skorzystam xD prędzej sie tam dobije niż Ty do stolicy usmiechjęzyk
heh
myślę, że będę pierwszy
Tak jak sie domyslalem, odlaczenie aku i trzymanie hamulca skasowało błędy. Dioda nic nie wymrugała, natomiast jak dopalilem auto odrazu zaczela wymrugiwac te same 4 bledy. Dodatkowo silnik byl zimny i podczas sparawdzania strasznie klekotał
nie wiem czy to czasem nie praca na stuku
. Musze sie dobrac doknock sensora i go sprawdzic tak jak sugeruje Janusz626. Może tak jak u niego wadliwy jest knock sensor. No i na koniec objawy na zimnym wystepuja ale znacznie rzadziej niz przed wymiana sond a pogoda byla deszczowa, byc mozę ma to tez wplyw na zachowanie auta. Nie wiem co dalej robic! 
Sprawdzilem dzis nock sensor. Mierzyłem opornosc miedzy przewodem a masa silnika miernik pokazał przerwe :/. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Jak sądzicie.
Mój knock sensor ma jeden przewód a wtyczka wyglada tak:
A tak kostka
Na cieplym nie sprawdzalem do kosta nie chciala sie rozlaczyc :/
Mój knock sensor ma jeden przewód a wtyczka wyglada tak:

A tak kostka

Na cieplym nie sprawdzalem do kosta nie chciala sie rozlaczyc :/
Janusz626 napisał(a):Sprawdz miernikiem miedzy tym przewodem a masa silnika oczywiscie na wylaczonym silniku
[quote="Wodzu"]Mierzyłem opornosc miedzy przewodem a masa silnika miernik pokazał przerwe

Wodzu napisał(a):Mam manuala ale do milleni
Wodzu jest, strona F2-59 do silnika KJ a Wiesiek powiedzial ze to samo.
a do silnika KL jest na stronie F1-46 i widac ze rezystancja jest taka sama,
ty Wodzu masz KF ale ja nie mam manuala do niego
Wodzu napisał(a):Wsio jasne tylko, że moj jest jedno przewodowy
ale zasada dzialania czujnika jest taka sama, w KJ czy KL sa dwa przewody ktory jeden robi za ekran tego jednego co u ciebie, jest pusty bez zadnego odczytu na mierniku, nawet u mnie czy w KL czujnik tzn przewod ktory idzie do PCM jest jednoznacznie oznakowany tylko jednym wejsciem na PCM czyli odczyt PCM ze stukowym jest za pomoca jednego przewodu. Wiesiek napewno pomoze. Masz manuala do jakiegos KF
raczej Wiesiu nie ma jednoprzewodowego czujnika bo mial tylko do KL i KJ z czego KL ja zanabyłem, za kontrolę wyprzedzenia zapłonu odpowiada też czujnik położenia wału i moduł w aparacie zaplonowym, powiem szczerze że miałem też jakieś niestworzone stuki na zimnym silniku ale okazało się że to napinacz paska rozrządu był walniety –> błędne pokrycie impulsów z czujnika położenia wału i aparatu zapłonowego bo pasek luzował się w dowolnych miejscach, nie było żadnych błędów a nie dało się z tym żyć. zmiana czujnika stukowego delikatnie pomogła a wymiana napinacza sprawiła ciszę i MOC 
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
Wodzu tutaj masz rozpiskę pinów na komputerze, myślę, że to jest od Twojego silnika, o ile program mi się nie pomylił
specjalnie dla Ciebie PDFik :p
http://wrzucacz.pl/recived/3981248175165
Instrukcja sprawdzania:
1) idziesz do apteki po igłe do strzykawek, kosztuje mało
2) kupujesz miernik, o ile go nie masz
też w razie czego kosztuje nie więcej niż 20 zł, w zupełności wystarczy
3) pożyczasz oscyloskop
– jakbyś chciał kupić to już więcej kosztuje – tylko go nie spal
4) dobierasz się do wiązki z komputerem i po koleji sprawdzasz wartości jakie masz na konkretnych pinach, zapisując każdą wartość
5) okaże się, które się nie zgadzają... wtedy pozostanie sprawdzenie tylko, czy kable po drodze gdzieś się nie przerwały, jeżeli nie, to sprawdzenie czujników, jak też okażą się dobre, to komputer...
więcej możliwości chyba nie ma
Powodzonka
acha skoro wyskoczyły Ci te 4 błędy po raz drugi, to najpierw sprawdź te komponenty na których miałeś te błędy
http://wrzucacz.pl/recived/3981248175165
Instrukcja sprawdzania:
1) idziesz do apteki po igłe do strzykawek, kosztuje mało
2) kupujesz miernik, o ile go nie masz
3) pożyczasz oscyloskop
4) dobierasz się do wiązki z komputerem i po koleji sprawdzasz wartości jakie masz na konkretnych pinach, zapisując każdą wartość
5) okaże się, które się nie zgadzają... wtedy pozostanie sprawdzenie tylko, czy kable po drodze gdzieś się nie przerwały, jeżeli nie, to sprawdzenie czujników, jak też okażą się dobre, to komputer...
więcej możliwości chyba nie ma
Powodzonka
acha skoro wyskoczyły Ci te 4 błędy po raz drugi, to najpierw sprawdź te komponenty na których miałeś te błędy
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości